κείμενο από ypodomes.com
Η μόνη αναμενόμενη επέκταση για το Τραμ είναι από το Νέο Φάληρο στον Πειραιά. Ο διαγωνισμός έχει σχεδόν ολοκληρωθεί και αυτό που απομένει είναι η υπογραφή της σύμβασης με την ανάδοχο εταιρεία ΤΟΜΗ αφού εξεταστούν οι ενστάσεις των υπόλοιπων εταιρειών.
Τα στοιχεία της επέκτασης για Πειραιά
Η επέκταση προς Πειραιά θα περιλαμβάνει τις ακόλουθες στάσεις στην κατεύθυνση προς Πειραιά (μήκους 3,1 km):
Γήπεδο Καραϊσκάκη, Μικράς Ασίας, Γρηγορίου Λαμπράκη, Ευαγγελίστρια, Πλατεία Δεληγιάννη, Δημαρχείο, Ακτή Ποσειδώνος
Αντιστοίχως, η γραμμή στην κατεύθυνση από την Ακτή Ποσειδώνος προς το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας (μήκους 2,3 km) θα περιλαμβάνει τις ακόλουθες στάσεις:
Ακτή Ποσειδώνος, Αγία Τριάδα, Πλατεία Ιπποδαμείας, 34ου Συντάγματος Πεζικού, Ανδρούτσου (σύνδεση με τον μελλοντικό σταθμό μετρό ΚΑΜΙΝΙΑ), Ομηρίδου Σκυλίτση, Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας.
Το κόστος της επέκτασης χωρίς να υπολογιστεί η προμήθεια νέων συρμών Τραμ είναι 95.000.000 ευρώ (77.000.000 + ΦΠΑ). Για να λειτουργήσει σωστά η επέκταση απαιτούνται νέοι συρμοί. Η εταιρία όρισε την προμήθεια 18 οχημάτων με option για προμήθεια 7 ακόμη. Αν η σύμβαση υπογραφεί μέχρι τα τέλη του έτους σε 2 χρόνια, στα τέλη του 2012 το Τραμ θα εμφανιστεί και πάλι , 45 χρόνια μετά στον Πειραιά.
Άλλες επεκτάσεις
Μέχρι σήμερα εκτός από την επέκταση του Πειραιά δεν έχει αποφασιστεί οριστικά τι θα γίνει με τις επόμενες επεκτάσεις. Εξαγγελίες επί εξαγγελιών που έμειναν μόνο στα χαρτιά. Προτάσεις και ανακοινώσεις με το Τραμ να μην μπορεί για διάφορους λόγους να αναπτυχθεί όπως έπρεπε.
Λίγο πριν την αλλαγή της Κυβέρνησης το 2004 ο τότε Υπουργός Μεταφορών είχε εξαγγείλει ένα φιλόδοξο πρόγραμμα επεκτάσεων για το Τραμ με χρονικό ορίζοντα τα 2012 και εκτεταμένες επεκτάσεις που περιελάμβαναν διαδρομές για Άνω Πατήσια, Σταθμό Λαρίσης, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ζωγράφου και μια γραμμή τέρας από Πειραιά για Περιστέρι και Αγία Παρασκευή!
Σειρά από επεκτάσεις στον Πειραιά και τους Δήμους του είχε εξαγγελθεί από τον πρώην Υπουργείο Μεταφορών το 2006. Οι επεκτάσεις αναφέρονταν σε Φρεατίδα, Πειραϊκή, Καμίνια, Κερατσίνι, Δραπετσώνα και Πέραμα.
Το 2007 ο πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ πρότεινε μια μικρή επέκταση 3χλμ από την παραλιακή Λεωφόρο στην Λ. Βουλιαγμένης στο μελλοντικό σταθμό μετρό ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ. Θα εξυπηρετούσε και το μελλοντικό Μητροπολιτικό Πάρκο Ελληνικού.
Πριν από 1,5 μήνα η Υπουργός Περιβάλλοντος στα πλαίσια της μετατροπής της Αθήνας σε μια πιο φιλική πόλη ανακοίνωσε την πρόταση για επέκταση του Τραμ μέσω Πανεπιστημίου και Πατησίων στα Πατήσια.
Σήμερα δεν υπάρχει ακόμα στρατηγικό πλάνο για τις επόμενες κινήσεις του Τραμ στην Αθήνα. Κανείς δε γνωρίζει ποιες είναι οι επόμενες επεκτάσεις. Υπάρχει μια στασιμότητα για το αν θα επεκταθεί και που. Η διάθεση φαίνεται να υπάρχει αλλά τα χρήματα δεν περισσεύουν.
Με την σημερινή οικονομική κατάσταση να είναι σχεδόν αποτρεπτική το Τραμ φαντάζει δύσκολο να μεγαλώσει και να φτάσει και σε νέες περιοχές της Αθήνας που τόσο το έχει ανάγκη.
Αναμένοντας το νέο ρυθμιστικό για την πόλη θα μάθουμε ίσως και την τύχη των επόμενων επεκτάσεων για το φιλικότερο επίγειο μέσο μεταφοράς στην πρωτεύουσα. Το Τραμ.
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου