Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη, 12 Αυγούστου 2010

Πειραιάς: Υπογειοποίηση γραμμών του ΗΣΑΠ, ένα έργο με πολλές προοπτικές

κείμενο από ypodomes.com
Ένα από τα σημαντικότερα συγκοινωνιακά και αστικά έργα στον Πειραιά είναι αυτό της υπογειοποίησης του ΗΣΑΠ από το Νέο Φάληρο μέχρι τον σταθμό ΠΕΙΡΑΙΑΣ. Περιμένουμε το διαγωνισμό εδώ και χρόνια και περιμένουμε το επόμενο διάστημα την εξαγγελία της δημοπράτησης.

Με το έργο αυτό θα αλλάξει όλη η εικόνα της εισόδου στο κέντρο του Πειραιά από το Στάδιο Καραϊσκάκη μέχρι την πλατεία Ιπποδάμειας πους σήμερα μοιάζει περίπου τριτοκοσμική. Κάπου στη μέση της διαδρομής στο ύψος του παλιού εργοστασίου του Κεράνη θα δημιουργηθεί και ένας νέος υπόγειος σταθμός με την ονομασία ΚΑΜΙΝΙΑ. Ο σταθμός αυτός θα εξυπηρετεί μεγάλο μέρος του κέντρου του Πειραιά αλλά και την γειτονική συνοικία των Καμινίων. Σημαντικό είναι το γεγονός ότι εφάπτεται στην αρχή της Οδού Πειραιώς.

Παράλληλα με την υπογειοποίηση των γραμμών θα δρομολογηθεί και η πορεία του Τραμ που θα ομορφύνει ακόμα περισσότερο την διαδρομή αυτή. Αν ξεκινήσει το 2011 μέσα στο 2013 θα μπορεί να δοθεί στην κυκλοφορία μαζί με τον νέο σταθμό ΚΑΜΙΝΙΑ. Με την ολοκλήρωση των έργων θα επηρεαστεί η κτηματομεσιτική τάση στον Πειραιά και ένας καινούριος οδικός άξονας θα ελκύσει επιχειρήσεις και καταστήματα βοηθώντας την οικονομία της πόλης.

Σήμερα η εικόνα από το Στάδιο Καραϊσκάκη μέχρι την Πλατεία Ιπποδαμείας αλλά και μέχρι το λιμάνι μέσω της Γούναρη είναι τουλάχιστον απογοητευτική. Γκρεμισμένα κτίρια, πλανόδιοι πωλητές και ένα γκέτο κατά μήκος του άξονα του ΗΣΑΠ δημιουργεί μια εξαιρετικά άσχημη εικόνα για τον επισκέπτη, τουρίστα αλλά και πολίτη που εισέρχεται στον Πειραιά είτε προς το κέντρο είτε προς το λιμάνι.

Μετά το καλοκαίρι ίσως να έχουμε τα νέα για αυτό το σημαντικό έργο για το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας και μιας από της πλέον πυκνοκατοικημένες περιοχής στο Λεκανοπέδιο.

3 σχόλια:

τρενομανής είπε...

Για την υπογειοποίηση των γραμμών του ΗΣΑΠ, όπως και για την κατασκευή του σταθμού «Καμίνια» δεν έχω να εκφράσω την παραμικρή αντίρρηση, εκτός από το ότι θα έπρεπε να είχαν γίνει εδώ και πολλά χρόνια...Η διοίκηση του ΗΣΑΠ θα έπρεπε βέβαια να μας δώσει και ένα πλάνο της κατασκευής των δύο άλλων σταθμών Ιλισός και Ψαλίδι, για τους οποίους δεν έχουμεακούσει τίποτα τον τελευταίο καιρό...Η επέκταση του τραμ όμως πάνω από τις γραμμές του ΗΣΑΠ δεν προβλέπεται να έχει καμιά εμπορική και επιβατική επιτυχία και θα έπρεπε με την μορφή του κατεπείγοντος να προκηρυχθούν νέες μελέτες για σήραγγα διπλού διαδρόμου στην Καστέλα και άλλη χάραξη τελείως διαφορετική από αυτήν που αποφασίστηκε ώστε: το τραμ να εξυπηρετεί άλλες περιοχές του Πειραιά στις οποίες δεν έχει πρόσβαση ο ΗΣΑΠ (ή το μελλοντικό ΜΕΤΡΟ), αφετέρου να είναι δυνατόν να κινείται στους χώρους του λιμένα από τη Δραπετσώνα έως το Τελωνείο. Αυτή η κίνηση θα εξυπηρετούσε κάθε είδους από-επιβίβαση από και προς τα πλοία τροφοδοτώντας τους σταθμούς ΟΣΕ (Άγίου Διονυσίου), Προαστιακού Πειραιά, ΗΣΑΠ. Τέλος πρέπει να ματαιωθεί κάθε είδους επέκταση του τραμ προς Κερατσίνι - Πέραμα. Αντίθετα για εκείνες τις περιοχές πρέπει να επεκταθεί η γραμμή 1 του ΗΣΑΠ. Αν επεκταθεί το τραμ μια τέτοια επέκταση της γραμμής 1 θα φαντάζει αδύνατη. Ενώ αν γίνει επέκταση της γραμμής 1 το τραμ είναι δυνατόν να διαδικτυωθεί στα πέριξ των περιοχών αυτών ως τροφοδότης μηχανισμός! Τέλος η γραμμή 1 πρέπει να επεκταθεί και προς Νέα Ερυθραία, ανακουφίζοντας αυτήν την πυκνοκατοικημένη περιοχή! Για τον προαστιακό αν θεωρούν ότι οι επεκτάσεις προς Λαύριο, Ραφήνα, Ελευσίνα - Πόλη Μεγάρων, Ισθμό - Λουτράκι δεν αρμόζουν στην σημερινή οικονομική συγκυρία, με εξαίρεση την επέκταση προς Ραφήνα, όλες οι άλλες διακλαδώσεις είναι δυνατόν να καλυφθούν από το (υπάρχον) μετρικό σιδηροδρομικό δίκτυο, αφού η υποδομή είτε υπάρχει είτε είναι δυνατόν να ξαναστηθεί αφού οι σιδηροδρομικοί διάδρομοι υφίστανται. Έτσι είναι δυνατόν να λειτουργήσουν ως τροφοδότες του προαστιακού:1. Η έτοιμη μετρική σιδ/κη γραμμή Άγιοι Ανάργυροι - Ελευσίνα - πόλη των Μεγάρων, 2.Η έτοιμη μετρική σιδ/κη γραμμή Λουτράκι - Ισθμός - πόλη Κορίνθου - σταθμός προαστιακού Κορίνθου, επεκτείνοντας απλά τα δρομολόγια Κόρινθος Άργος/Ναύπλιο ή Τρίπολη να έχουν δηλαδή ως αφετηρία τον Σ.Σ. σταθμό Λουτρακίου! Τέλος, για το τμήμα Κορωπί - Λαύριο χρειάζεται να επιστρέψει η Κτηματική Εταιρία του Δημοσίου τον σιδ/κο διάδρομο στον ΟΣΕ, και μια εργολαβία να συντάξει μελέτες αποκαθιστώντας την (εγκαταληφθείσα εδώ και 52 χρόνια) μετρική σιδ/κη γραμμή μήκους μόλις 31 km μεταξύ Κορωπίου και Λαυρίου. Προαστιακή εκμετάλλευση πρέπει να διαθέτει και ο σιδ/κος διάδρομος Άνω Λιοσίων - Λιμένος Ικονίου διότι κι αυτός διέρχεται από κατοικημένες περιοχές της Δυτικής Αττικής...

Μέσα Μαζικής Μεταφοράς Αθηνών είπε...

Το επίμαχο έργο είναι μεν σημαντικό, αλλά το πρωτεύων κατά τη γνώμη μου για τον ΗΣΑΠ είναι η επέκταση στη Ν.Ερυθραία. Η παρακμιακή εικόνα που παρουσιάζει ο Πειραιάς δεν είναι αποτέλεσμα των γραμμών των ΗΣΑΠ, αλλά της αδιαφορίας τόσο του δήμου όσο και της πολιτείας για την τόσο σημαντική αυτή περιοχή.

Μετρόφιλος είπε...

Με την οικονομική κατάσταση της χώρας δεν περιμένω άλλα έργα στον ΗΣΑΠ, μετά την ολοκλήρωση της αναβάθμισης των γραμμών, που κι αυτή προχωράει με ρυθμούς χελώνας!
Βλέπεις αν το κράτος ψαλιδίσει μισθούς βγαίνει ο κόσμος στους δρόμους, ενώ αν κόψει τις δημόσιες επενδύσεις δεν διαμαρτύρεται κανένας!

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα