Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 19 Αυγούστου 2010

ΟΣΕ: Τα έργα στον άξονα Κιάτο- Ροδοδάφνη πάνε για το 2014

κείμενο από ypodomes.com
Τα έργα του ΟΣΕ για τον εκσυγχρονισμό της γραμμής Κιάτο- Πάτρα προχωρούν. Τα έργα εκτείνονται από την πόλη του Κιάτου που τερματίζει ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος και φτάνουν μέχρι τη Ροδοδάφνη (στο Αίγιο). Ο συνολικός προυπολογισμός των έργων είναι 620.000.000 ευρώ και αφορά την αναβάθμιση 71χλμ γραμμών από μονές ξύλινες σε διπλές με σύγχρονη υποδομή και επιδομή με σκοπό να ηλεκτροδοτηθούν με το πέρας των κατασκευών.

Αυτό θα έχει σαν επίπτωση τη μείωση του χρόνου κατά περίπου μία ώρα και την μεγαλύτερη ασφάλεια στα ταξίδια αφού δεν θα υπάρχουν ισόπεδες ή αφύλακτες διαβάσεις. Η χρονική περίοδος που προβλέπεται η παράδοση του συνόλου των έργων είναι το 2014 ενώ το τμήμα μέχρι το Ξυλόκαστρο είναι πιθανό να παραδοθεί εντός του 2011 (με απόκλιση 2 ετών από το αρχικό χρονοδιάγραμμα). Τα έργα καθυστερούν και λόγω της κατασκευής της Ολυμπίας Οδού στην οποία έχει δοθεί προτεραιότητα αφήνοντας σε δεύτερη μοίρα την ολοκλήρωση των εργασιών.

Κατασκευαστικές Εργασίες
Λόγω του ανάγλυφου του εδάφους στις περιοχές της Βόρειας Πελοποννήσου κατασκευάζονται σημαντικά τεχνικά έργα αλλά και σήραγγες στα σημεία του Μελισσίου, του Δερβενίου, του Πλατάνου, της Τράπεζας, του Αιγίου συνολικού μήκους 12 km.

Εκτός από τις σήραγγες θα υπάρχουν 18 σιδηροδρομικές γέφυρες 1,2χλμ και 65 άνω και κάτω διαβάσεις μήκους 1,45χλμ.

Η γραμμή θα διαθέτει σύγχρονη επιδομή με συνεχώς συγκολλημένες σιδηροτροχιές, ελαστικά υποθέματα και συνδέσμους που μειώνουν τη διάδοση δονήσεων ενώ όπου χρειαστεί θα τοποθετηθούν ηχοπετάσματα για τη μείωση του θορύβου από τα διερχόμενα τρένα.

Σιδηροδρομικοί σταθμοί θα δημιουργηθούν στο Ξυλόκαστρο, στην Ακράτα, στο Διακοπτό και στο Αίγιο. Απλές στάσεις για τη στάση των τοπικών ή προαστιακών συρμών προβλέπονται σε ενδιάμεσα σημεία, όπως το Διμηνιό, η Λυκοποριά, η Λυγιά (περιοχή Δερβενίου), ο Πλάτανος, ο Ελαιώνας και η Ελίκη. Η ύπαρξη διπλής γραμμής θα παρέχει τη δυνατότητα δρομολόγησης συρμών σε τακτικά χρονικά διαστήματα (π.χ. ανά μισή ή μία ώρα).

Όσον αφορά τους Σιδηροδρομικούς Σταθμούς και τις στάσεις, το έργο περιλαμβάνει τόσο τις κτιριακές εγκαταστάσεις και τις αποβάθρες όσο και τη διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου, στον οποίο περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων και οι αναγκαίοι υπαίθριοι χώροι στάθμευσης, για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.

Μία από τις σήραγγες του τμήματος αυτού , αυτή του Αιγίου, βρίσκεται μετά το Σιδηροδρομικό Σταθμό του Αιγίου. Έχει μήκος 3.252 μέτρα, είναι διπλής κατεύθυνσης ενός κλάδου και έχει σχεδιαστεί για ταχύτητες τρένων 200 χλμ/ώρα. Έχει τρεις σήραγγες διαφυγής συνολικού μήκους 800 μ. που έχουν ήδη διανοιχθεί πλήρως. Η σήραγγα Τράπεζας έχει μήκος 2.770 μέτρα και αυτή του Πλατάνου 2.259 μέτρα.

Το τμήμα Ροδοδάφνη-Πατρα
Είναι το τμήμα που ολοκληρώνει τα έργα και συμπληρώνει και όλον τον ΠΑΘΕΠ (Πάτρα, Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Προμαχώνας). Έχει μήκος 41χλμ και κόστος 423.000.000 ευρώ.

Λόγω της οικονομικής συγκυρίας αλλά και της κατάστασης που επικρατεί στον ΟΣΕ είναι άγνωστο αν τα έργα αυτά προωθηθούν μέσω του ΕΣΠΑ ή θα μετατεθούν σε μελλοντική χρονική περίοδο.

1 σχόλιο:

τρενομανής είπε...

Μην βιάζεστε αγαπητοί μας υπουργοί και λοιποί παρατρεχάμενοι! Δε νομίζω ότι είναι πολλά τα 70 χρόνια για τον διπλασιασμός 800 km σιδ/κης γραμμής! Ο Παρθενώνας έγινε σε 25 χρόνια 2500 χρόνια πριν. Μην είστε και πλεονέκτες!

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα