κείμενο από ypodomes.com
Ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης, επισκέφθηκε σήμερα το Νομό Κοζάνης. Ο Υφυπουργός μαζί με τους Βουλευτές, Πάρη Κουκουλόπουλο και Θανάση Χαντάβα, τον Γενικό Γραμματέα της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας, Γιώργο Κίρκο και τον Πρόεδρο της «Εγνατία Οδός ΑΕ», Τάσο Μουρατίδη, επισκέφθηκαν το υπό μελέτη τμήμα «Κοίλα-Αεροδρόμιο-Καρυδίτσα-Ρύμνιο», του οδικού άξονα «Νίκη-Φλώρινα-Κοζάνη-Λάρισα».
Στη συνέχεια, μαζί με Νομάρχες και Δημάρχους της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας και εκπροσώπους του τεχνικού κόσμου της περιοχής, πραγματοποίησαν ευρεία σύσκεψη στα γραφεία της ΠΔΜ. Ο Υφυπουργός παρουσίασε το σχέδιο της κυβέρνησης για την κατασκευή των αναπτυξιακών υποδομών στη Δυτική Μακεδονία. Ακολούθησε συνέντευξη τύπου, στην οποία ο κ. Μαγκριώτης τόνισε:
«Η οικονομική και κοινωνική υποχώρηση της Δυτικής Μακεδονίας τα τελευταία χρόνια είναι μεγάλη. Η κατασκευή του οριζόντιου άξονα της Εγνατίας χωρίς την ταυτόχρονη κατασκευή του καθέτου άξονα της Εγνατίας «Κοζάνη-Πτολεμαΐδα-Φλώρινα-Νίκη» απομόνωσε ιδιαίτερα το νόμο Φλώρινας. Δυστυχώς χάθηκε πολύτιμος χρόνος γι? αυτό επιλογή μας είναι να επιταχύνουμε τις διαδικασίες ολοκλήρωσης των μελετών.
Ο Οδικός άξονας «Νίκη-Κοζάνη-Λάρισα» είναι ένα σημαντικό έργο υποδομής το οποίο συνδέει την περιοχή με την Εγνατία Οδό, τον ΠΑΘΕ τα σύνορα της FYROM.
Άμεσα θα υπογράψουμε Κοινή Υπουργική για να εκχωρήσουμε στην ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ ΑΕ να αναλάβει τη μελέτη τμημάτων και τη συνολική εποπτεία των μελετών που εκπονούνται από άλλες υπηρεσίες, για την κατασκευή κατά τμήματα του άξονα «Λάρισα-Κοζάνη-Νίκη». Στόχος είναι η ενιαία διαχείριση του έργου, η σύντομη μελετητική του ωρίμανση και η κατά τμήματα κατασκευή του».
Ο Υφυπουργός αναφερόμενος και σε άλλα συγκοινωνιακά έργα της ΠΔΜ είπε:
«Ο δρόμος «Γρεβενών-Βασιλίτσας», είναι ένα έργο σημαντικό τόσο για την τουριστική ανάπτυξη των Γρεβενών και ιδιαίτερα του ορεινού όγκου της περιοχή, όσο και για την οδική ασφάλεια λόγω της υπάρχουσας κίνησης, η οποία μάλιστα αναμένεται να αυξηθεί, και λόγω της ολοκλήρωσης της Εγνατίας αλλά και της σταδιακής υλοποίησης των καθέτων αξόνων στη Δυτική Μακεδονία, καθώς και του Ε65 στη Θεσσαλία, έργα που βρίσκονται σε διάφορα στάδια προγραμματισμού και υλοποίησης. Η κυβέρνηση αποφάσισε το έργο αυτό, σε συνεργασία με την περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας μετά από διαβούλευση με τους φορείς της Περιφέρειας, να χρηματοδοτηθεί από το ΠΕΠ Δυτικής Μακεδονίας με προϋπολογισμό 33 εκατ. ευρώ».
Όσον αφορά στο δρόμο «Δεσκάτης?Γρεβενών», ο Υφυπουργός σημείωσε: «Η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ, εάν υπάρχει και συμφωνία των τοπικών αρχών, μπορεί να αναλάβει τη μελέτη αυτού του δρόμου και στη συνέχεια θα διασφαλίσουμε τους πόρους για την χρηματοδότησή του.
Η συνολική κατασκευή του οδικού άξονα «Νίκη-Φλώρινα-Πτολεμαΐδα Κοζάνη- Ελασσόνα-Λάρισα» θα κοστίσει περίπου 1,2 δισ. ευρώ. Η απελθούσα κυβέρνηση για την κατασκευή του άξονα αυτού είχε εγγράψει ενδεικτικά στο ΕΣΠΑ μόνο 100 εκατ. ευρώ.
Στους πρώτους μήνες της διακυβέρνησής μας έχουμε διασφαλίσει τους πόρους για τη μελέτη όλων των τμημάτων του άξονα. Οι μελέτες μερικών τμημάτων έχουν ήδη συμβασιοποιηθεί και για το σύνολό τους θα προκηρυχθούν διαγωνισμοί μέχρι το φθινόπωρο.
Στην αναμόρφωση των Διευρωπαϊκών Δικτύων που συζητιέται αυτήν την περίοδο στη ΕΕ, έχουμε προτείνει να ενταχθεί και ο άξονας αυτός. Με τον τρόπο αυτό θα μπορεί να χρηματοδοτηθεί από τα διαθρωτικά ταμεία της ΕΕ. Τέλος, στους επόμενους μήνες θα δημοπρατήσουμε το τελευταίο τμήμα του κάθετου άξονα της Εγνατίας Οδού, «Σιάτιστα-Κρυσταλλοπηγή» το οποίο ξεπερνά τα 100 εκατ. ευρώ.
Επίσης, μέχρι το τέλος του 2010 και μέσα στο 2011 θα δημοπρατήσουμε το τμήμα «Νίκη-Φλώρινα» και δυο τμήματα στο νομό Λάρισας, στην περιοχή Ελευθεροχωρίου και Ελασσόνας, που θα έχουν μελετητική ωριμότητα. Αθροιστικά, οι χρηματοδοτήσεις αυτές φτάνουν το ύψος των 400 εκατ. ευρώ, περίπου».
Πηγή: yme.gr
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
1 σχόλιο:
Συνεχώς προωθούνται οδικά έργα ενώ απαξιώνονται τα σιδηροδρομικά! Φτιάξτε! Φτιάξτε αυτοκινητοδρόμους να πήξουμε στο ΙΧ και στο Φορτηγό! Ούτε στην κεντρική Αφρική δεν εφαρμόζουν τέτοιο μοντέλο ανάπτυξης! Και μια ερώτηση προς τους ειδήμονες της τρόικα: στις πατρίδες τους ο σιδηρόδρομος είναι κερδοφόρος; Τα δρομολόγια όλων των συρμών παρουσιάζουν πληρότητα άνω του 50%; Κλείνουν σιδ/κες αρτηρίες στις πατρίδες τους; Στις πατρίδες τους η πρωτεύουσα τους διαθέτει 18000 ταξί; Στις εθνικές οδούς τα επικαθήμενα είναι περισσότερα από τα ΙΧ; θα περιμένω τις απαντήσεις της τρόικα...
Δημοσίευση σχολίου