Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 2 Αυγούστου 2010

Προωθούνται οι άξονες Νίκη-Φλώρινα και Λάρισα-Κοζάνη-Νίκη

κείμενο από ypodomes.com
Ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης, επισκέφθηκε σήμερα το Νομό Κοζάνης. Ο Υφυπουργός μαζί με τους Βουλευτές, Πάρη Κουκουλόπουλο και Θανάση Χαντάβα, τον Γενικό Γραμματέα της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας, Γιώργο Κίρκο και τον Πρόεδρο της «Εγνατία Οδός ΑΕ», Τάσο Μουρατίδη, επισκέφθηκαν το υπό μελέτη τμήμα «Κοίλα-Αεροδρόμιο-Καρυδίτσα-Ρύμνιο», του οδικού άξονα «Νίκη-Φλώρινα-Κοζάνη-Λάρισα».

Στη συνέχεια, μαζί με Νομάρχες και Δημάρχους της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας και εκπροσώπους του τεχνικού κόσμου της περιοχής, πραγματοποίησαν ευρεία σύσκεψη στα γραφεία της ΠΔΜ. Ο Υφυπουργός παρουσίασε το σχέδιο της κυβέρνησης για την κατασκευή των αναπτυξιακών υποδομών στη Δυτική Μακεδονία. Ακολούθησε συνέντευξη τύπου, στην οποία ο κ. Μαγκριώτης τόνισε:

«Η οικονομική και κοινωνική υποχώρηση της Δυτικής Μακεδονίας τα τελευταία χρόνια είναι μεγάλη. Η κατασκευή του οριζόντιου άξονα της Εγνατίας χωρίς την ταυτόχρονη κατασκευή του καθέτου άξονα της Εγνατίας «Κοζάνη-Πτολεμαΐδα-Φλώρινα-Νίκη» απομόνωσε ιδιαίτερα το νόμο Φλώρινας. Δυστυχώς χάθηκε πολύτιμος χρόνος γι? αυτό επιλογή μας είναι να επιταχύνουμε τις διαδικασίες ολοκλήρωσης των μελετών.

Ο Οδικός άξονας «Νίκη-Κοζάνη-Λάρισα» είναι ένα σημαντικό έργο υποδομής το οποίο συνδέει την περιοχή με την Εγνατία Οδό, τον ΠΑΘΕ τα σύνορα της FYROM.

Άμεσα θα υπογράψουμε Κοινή Υπουργική για να εκχωρήσουμε στην ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ ΑΕ να αναλάβει τη μελέτη τμημάτων και τη συνολική εποπτεία των μελετών που εκπονούνται από άλλες υπηρεσίες, για την κατασκευή κατά τμήματα του άξονα «Λάρισα-Κοζάνη-Νίκη». Στόχος είναι η ενιαία διαχείριση του έργου, η σύντομη μελετητική του ωρίμανση και η κατά τμήματα κατασκευή του».

Ο Υφυπουργός αναφερόμενος και σε άλλα συγκοινωνιακά έργα της ΠΔΜ είπε:

«Ο δρόμος «Γρεβενών-Βασιλίτσας», είναι ένα έργο σημαντικό τόσο για την τουριστική ανάπτυξη των Γρεβενών και ιδιαίτερα του ορεινού όγκου της περιοχή, όσο και για την οδική ασφάλεια λόγω της υπάρχουσας κίνησης, η οποία μάλιστα αναμένεται να αυξηθεί, και λόγω της ολοκλήρωσης της Εγνατίας αλλά και της σταδιακής υλοποίησης των καθέτων αξόνων στη Δυτική Μακεδονία, καθώς και του Ε65 στη Θεσσαλία, έργα που βρίσκονται σε διάφορα στάδια προγραμματισμού και υλοποίησης. Η κυβέρνηση αποφάσισε το έργο αυτό, σε συνεργασία με την περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας μετά από διαβούλευση με τους φορείς της Περιφέρειας, να χρηματοδοτηθεί από το ΠΕΠ Δυτικής Μακεδονίας με προϋπολογισμό 33 εκατ. ευρώ».

Όσον αφορά στο δρόμο «Δεσκάτης?Γρεβενών», ο Υφυπουργός σημείωσε: «Η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ, εάν υπάρχει και συμφωνία των τοπικών αρχών, μπορεί να αναλάβει τη μελέτη αυτού του δρόμου και στη συνέχεια θα διασφαλίσουμε τους πόρους για την χρηματοδότησή του.

Η συνολική κατασκευή του οδικού άξονα «Νίκη-Φλώρινα-Πτολεμαΐδα Κοζάνη- Ελασσόνα-Λάρισα» θα κοστίσει περίπου 1,2 δισ. ευρώ. Η απελθούσα κυβέρνηση για την κατασκευή του άξονα αυτού είχε εγγράψει ενδεικτικά στο ΕΣΠΑ μόνο 100 εκατ. ευρώ.

Στους πρώτους μήνες της διακυβέρνησής μας έχουμε διασφαλίσει τους πόρους για τη μελέτη όλων των τμημάτων του άξονα. Οι μελέτες μερικών τμημάτων έχουν ήδη συμβασιοποιηθεί και για το σύνολό τους θα προκηρυχθούν διαγωνισμοί μέχρι το φθινόπωρο.

Στην αναμόρφωση των Διευρωπαϊκών Δικτύων που συζητιέται αυτήν την περίοδο στη ΕΕ, έχουμε προτείνει να ενταχθεί και ο άξονας αυτός. Με τον τρόπο αυτό θα μπορεί να χρηματοδοτηθεί από τα διαθρωτικά ταμεία της ΕΕ. Τέλος, στους επόμενους μήνες θα δημοπρατήσουμε το τελευταίο τμήμα του κάθετου άξονα της Εγνατίας Οδού, «Σιάτιστα-Κρυσταλλοπηγή» το οποίο ξεπερνά τα 100 εκατ. ευρώ.

Επίσης, μέχρι το τέλος του 2010 και μέσα στο 2011 θα δημοπρατήσουμε το τμήμα «Νίκη-Φλώρινα» και δυο τμήματα στο νομό Λάρισας, στην περιοχή Ελευθεροχωρίου και Ελασσόνας, που θα έχουν μελετητική ωριμότητα. Αθροιστικά, οι χρηματοδοτήσεις αυτές φτάνουν το ύψος των 400 εκατ. ευρώ, περίπου».

Πηγή: yme.gr

1 σχόλιο:

τρενομανής είπε...

Συνεχώς προωθούνται οδικά έργα ενώ απαξιώνονται τα σιδηροδρομικά! Φτιάξτε! Φτιάξτε αυτοκινητοδρόμους να πήξουμε στο ΙΧ και στο Φορτηγό! Ούτε στην κεντρική Αφρική δεν εφαρμόζουν τέτοιο μοντέλο ανάπτυξης! Και μια ερώτηση προς τους ειδήμονες της τρόικα: στις πατρίδες τους ο σιδηρόδρομος είναι κερδοφόρος; Τα δρομολόγια όλων των συρμών παρουσιάζουν πληρότητα άνω του 50%; Κλείνουν σιδ/κες αρτηρίες στις πατρίδες τους; Στις πατρίδες τους η πρωτεύουσα τους διαθέτει 18000 ταξί; Στις εθνικές οδούς τα επικαθήμενα είναι περισσότερα από τα ΙΧ; θα περιμένω τις απαντήσεις της τρόικα...

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα