Υποδομές στην Ελλάδα

Σάββατο, 14 Αυγούστου 2010

Αφιέρωμα: 6 χρόνια Τραμ στην Αθήνα: Η νεότερη ιστορία 1990-2010

κείμενο από ypodomes.com
Η νεότερη ιστορία του Τραμ στην Αθήνα ξεκινά την εποχή που ο Αντώνης Τρίτσης ήταν Δήμαρχος Αθηναίων. Τότε διατύπωσε την ιδέα της επιστροφής του Τραμ σαν ένα μέσο που θα βοηθούσε την Αθήνα να βρει τη χαμένη της αίγλη.


Βλέποντας ότι πολλές πόλεις είχαν στραφεί και πάλι στον τροχιόδρομο που είχε γίνει πλέον αθόρυβο, οικολογικό και φιλικό μέσο μετακίνησης στις μεγάλες πόλεις κατάλαβε ότι το μέλλον ανήκει στα μέσα σταθερής τροχιάς. Στις ράγες.

Η Αθήνα την δεκαετία του 1980 ζούσε τα καθημερινά μποτιλιαρίσματα στο κέντρο της και τα λεωφορεία άρχισαν να γίνονται παράγοντας ανάσχεσης για τις μετακινήσεις στην πόλη. Η πόλη μεγάλωνε συνεχώς στα προάστια με αποτέλεσμα την ανάγκη πρόσθεσης συνεχώς νέων λεωφορειακών γραμμών προς το κέντρο της πόλης επιβαρύνοντας ακόμα περισσότερο τους ήδη πνιγμένους δρόμους.

Με τη σκέψη ότι το Τραμ θα μπορούσε να συμβάλλει καθοριστικά σε αυτή την αρνητική εξέλιξη στις αρχές της δεκαετίας του 1990 άρχισαν να πέφτουν στο τραπέζι οι πρώτες ιδέες για την επιστροφή του μέσου στην πόλη. Ο αρχικός σχεδιασμός για την επιστροφή του περιελάμβανε κυρίως διαδρομές που υπήρχαν στην παλιά Αθήνα. Εξυπηρέτηση ακτινωτά του ιστορικού κέντρου.

Μετά ήρθε το 1996 με την ανάληψη των Ολυμπιακών Αγώνων από την Αθήνα. Τότε τα σχέδια άλλαξαν καθώς ο προγραμματισμός για το Τραμ και τις διαδρομές του έπρεπε να τροποποιηθούν. Με την χωροθέτηση όλων των αθλητικών πλεγμάτων στην Αθήνα διαπιστώθηκε ένα τεράστιο κενό στις αθλητικές εγκαταστάσεις τόσο στο Αεροδρόμιο του Ελληνικού (που ακόμα λειτουργούσε) όσο και στις εγκαταστάσεις του Αγίου Κοσμά.

Η λύση του Μετρό απορρίφθηκε καθώς ήταν και δαπανηρό και χρειάζονταν προμελέτες, μελέτες και άλλες χρονοβόρες διαδικασίες. Η λύση του Τραμ ήρθε να αλλάξει τα δεδομένα. Με δύο κύριες γραμμές το Τραμ θα έφτανε από το κέντρο της Αθήνας στην παραλία και η άλλη γραμμή θα ένωνε το αθλητικό κέντρο στο Φάληρο με τα αθλητικά κέντρα σε Άγιο Κοσμά και Ελληνικό.

Έχουμε ωστόσο φτάσει ήδη στο 2000 μόλις τέσσερα χρόνια πριν τους Ολυμπιακούς Αγώνες και ακόμα ο διαγωνισμός δεν είχε βγει στον αέρα. Με τις πιέσεις από τη μια της ΔΟΕ και τις αντιδράσεις των Δήμων που θα περνούσε το Τραμ δημιουργούσαν μια ασφυκτική πίεση στην Ελληνική Κυβέρνηση. Το Παλαιό Φάληρο ήταν ο κυριότερος «επαναστάτης» καθώς θεωρούσε πως το Τραμ θα χαλούσε την όμορφη παραλιακή του εικόνα.

Το 2001 και με τις μελέτες σχεδόν ανώριμες ο διαγωνισμός βγήκε στον αέρα. Άλλος χρόνος δεν υπήρχε. Ο ανάδοχος βγήκε τον Δεκέμβριο του 2001 με την εταιρεία ΤΕΡΝΑ να αναλαμβάνει την κατασκευή της υποδομής του ΤΡΑΜ με κόστος 225.000.000 ευρώ. Οι διαδρομές που προκρίθηκαν ήταν 2: Ζάππειο- Νέος Κόσμος- Νέα Σμύρνη- Παλαιό Φάληρο (Έδεμ) και η δεύτερη ΣΕΦ- Μοσχάτο &Καλλιθέα (μέσω της παλιάς παραλιακής Λεωφόρου Ποσειδώνος), Π. Φάληρο, Άλιμος, Ελληνικό, Γλυφάδα (τερματικός) συνολικού μήκους 24χλμ.

Τα έργα ξεκίνησαν στις αρχές του 2002 αλλά οι αντιδράσεις γενικεύτηκαν από όλους τους Δήμους που περνούσε το Τραμ. Λόγω του κατεπείγοντος των Ολυμπιακών Αγώνων τελικά κάμφθηκαν οι αντιστάσεις και το έργο προχωρούσε. Με συνεχής τροποποιήσεις στο κέντρο της Αθήνας λόγω του αρχαιολογικού χώρου στο μνημείο της Πύλης του Αδριανού τελικά επιλέχθηκε η λύση του τερματισμού στο Σύνταγμα.

Τα έργα προχώρησαν παρά τις αντιξοότητες και το ασφυκτικό χρονοδιάγραμμα και το πρώτο ιστορικό δοκιμαστικό δρομολόγιο από το αμαξοστάσιο του Ελληνικού έως τη Γλυφάδα έγινε στις 15 Δεκεμβρίου 2003. Την 1η Ιουλίου 2004 στο κέντρο η Αθήνα αντίκρυσε βαγόνια Τραμ μετά από 50 χρόνια πραγματοποιώντας δοκιμαστικά δρομολόγια.

Η επίσημη πρώτη έγινε στις 19 Ιουλίου του 2004 μόλις 25 μέρες πριν τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004. Το Τραμ είχε επιστρέψει στην Αθήνα νέο όμορφο και έτοιμο να κατακτήσει τις μετακινήσεις σε Νότια Προάστια και Κέντρο.

Ο κόσμος ανταποκρίθηκε στο κάλεσμα και τις πρώτες μέρες οι συρμοί γέμιζαν ασφυκτικά με κόσμο που κυρίως ήθελε να δει το νέο μέσο μετακίνησης της πόλης. Το συνολικό κόστος έφτασε τα 340.000.000 ευρώ.

Οι συρμοί του Τραμ εντυπωσιακοί, Ιταλικοί στην κατασκευή από την εταιρία «Anslado Breda» σε συνεργασία με το διάσημο σχεδιαστή οχημάτων της Ferrari, Sergio Pininfarina, έναν από τους κορυφαίους σχεδιαστές στη σύγχρονη ιστορία της αυτοκίνησης. Κυρίαρχο χρώμα το ασημί και το μπλε. Το μήκος κάθε οχήματος είναι 31,9 μέτρα, ενώ με τους ζευκτήρες φτάνει τα 32,31 με πλάτος 2,4 μέτρα. Η μεταφορική του ικανότητα είναι 56 καθήμενοι επιβάτες και πάνω από 200 όρθιοι. Είναι πλήρως κλιματιζόμενοι και μπορούν άνετα να χρησιμοποιηθούν από άτομα με μειωμένη κινητική ικανότητα.

Με προβλήματα τεχνικά, λειτουργικά, επιχειρησιακά το ανώριμο Τραμ για πολλούς μήνες ταλαιπώρησε τους πρώτους του επιβάτες και έδιωξε άλλους τόσους που περίμεναν ένα επίγειο Μετρό και έζησαν ένα αργοκίνητο ηλεκτρικό λεωφορείο.

Εντέλει το Τραμ με αργούς ρυθμούς μπήκε στη ζωή και τη συνείδηση των Αθηναίων και των κατοίκων των νοτίων Προαστίων. Τα προβλήματα διορθώθηκαν, οι χρόνοι βελτιώθηκαν, η ποιότητα των υπηρεσιών έγινε καλύτερη. Η επέκταση για Βούλα μήκους 700 μέτρων ολοκληρώθηκε στις 15 Νοεμβρίου 2007.

Από το 2005 που η επέκταση για Πειραιά είχε μπει για τα καλά στην ατζέντα των μετακινήσεων είχαμε σοβαρά προβλήματα με τον Δήμο του Πειραιά αλλά και τη Νομαρχία.

Με την αλλαγή ηγεσίας το 2006 τα πράγματα άλλαξαν και συμφωνήθηκε η διαδρομή να είναι μονή από το ΣΕΦ και μέσω των οδών Λαμπράκη, Β. Γεωργίου να φτάνει στην Πλατεία Καραϊσκάκη στο Λιμάνι του Πειραιά. Η επιστροφή και πάλι σε μονή γραμμή θα ήταν μέσω των οδών Εθνικής Αντιστάσεως και Μικράς Ασίας πίσω στο Νέο Φάληρο.

Τον Μάιο του 2009 έγινε ο πολυπόθητος διαγωνισμός και είχαμε και προσωρινό ανάδοχο. Εντέλει μέχρι σήμερα είχαμε αλλαγή αναδόχου αλλά όχι και υπογραφή της σύμβασης. Και η ιστορία συνεχίζεται...

11 σχόλια:

Μέσα Μαζικής Μεταφοράς Αθηνών είπε...

Πράγματι, ο δήμος Π.Φαλήρου ήταν αυτός με την αρνητικότερη στάση για το τραμ.

Ο μοναδικός δήμος που ήταν υπέρ της διέλευσης του, ήταν ο δήμος Ν.Σμύρνης.
Το 2009 είχε δώσει και συνέντευξη στο περιοδικό της ΤΡΑΜ ΑΕ, "Στάσεις Τραμ".

Η υπό δημοπράτηση επέκταση του τραμ στον Πειραιά είναι άθλια και θα χαντακώσει ακόμη περισσότερο το μέσο, αντί να του δώσει το επιβατικό κοινό που χρειάζεται.

Η μοναδική σωστή επέκταση είναι μέσω της οδού Τζαβέλλα με διπλή γραμμή.

Η επέκταση που πρέπει να γίνει σύντομα είναι αυτή στο σταθμό του μετρό ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ μέσω αμαξοστασίου, ώστε με τα εγκαίνια του μετρό στα νότια προάστια, να εξυπηρετηθούν με εξαιρετικό τρόπο η Γλυφάδα και η Βούλα.

Μετρόφιλος είπε...

Το τραμ είναι μία ακόμα απόδειξη ότι ο άνθρωπος δεν είναι τελικά τόσο λογικό πλάσμα όσο ισχυρίζεται ότι είναι! Με 350.000.000 ευρώ θα μπορούσαν να είχαν γίνει αμέτρητα έργα χαμηλού κόστους που θα βελτίωναν σημαντικά τη συγκοινωνία σε όλο το λεκανοπέδιο: Λεωφορειόδρομοι, ψιλοδιαπλατύνσεις, μονοδρομήσεις, διαρρυθμίσεις κόμβων κ.λπ. Το τραμ δε βελτίωσε τίποτα στο χρόνο μετακίνησης στις συγκεκριμένες διαδρομές σε σύγκριση με τα λεωφορεία.
Τώρα με την κρίση δε βλέπω να κατασκευάζονται οι επεκτάσεις. Είναι ένα από τα λίγα θετικά σημεία της κρίσης! Μάλιστα με τη συγχώνευση με το μετρό και τον ΗΣΑΠ, φαντάζομαι ότι η ενιαία διοίκηση θα δώσει το βάρος στο μέσο που πραγματικά αποτελεί τη ραχοκοκκαλιά των μετακινήσεων στο λεκανοπέδιο (δηλ. τις 3 γραμμές μετρό)!

Ανώνυμος είπε...

Η βλακία ορισμένων είναι απερίγραπτη. Το τραμ είναι το φιλικότερο και πλέον ανθρώπινο μέσο μαζικής μεταφοράς στον πλανήτη. Πάνω από 500 πόλεις σε όλο τον κόσμο έχουν εκτεταμένα δίκτυα τραμ όπου οι συρμοί έχουν παντού προτεραιότητα και συνδυάζονται οι χαράξεις με ελάχιστα φανάρια και πολλούς ανισόπεδους κόμβους. Το ίδιο θα μπορούσε να γίνει και εδώ αντί να μας πασάρουν συνέχεια ορισμένοι το πανάκριβο και ψυχοπλακωτικό μετρό ως μονόδρομο. Οι επεκτάσεις για Πειραιά από Τζαβέλλα και προς Πανεπιστημίου Πατησίων θα υλοποιηθούν μέσα στην επόμενη τριετία...

Μετρόφιλος είπε...

Τραμογκαγκά, έχεις χάσει επεισόδια. Η επέκταση προς Πειραιά, αν τελικά γίνει, δεν θα γίνει μέσω της Τζαβέλα! Όσο για την πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου μαζί με κατασκευή γραμμών τραμ, είναι όνειρο εαρινής νυκτός της Μπιρμπίλως το οποίο πιστεύω ότι θα συναντήσει μεγάλες αντιδράσεις από λογικά σκεπτόμενους ανθρώπους!

Ανώνυμος είπε...

Γκαγκάς και μάλιστα χρήζων ψυχιατρικής παρακολούθησης είσαι εσύ και όσοι εναντιώνονται στην επέκταση του τραμ που ΘΑ γίνει με πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου και μονοδρόμηση της Πατησίων. Σε πείσμα εκείνων που έκαναν εδώ και δεκαετίες την Αθήνα και όχι μόνο...Ουγκάντα του τσιμέντου μέσω της αντιπαροχής. Την πιο αβίωτη πόλη της Ευρώπης αλλά και από τις πλέον άσχημες και κακόγουστες διεθνώς!

Μετρόφιλος είπε...

Στο ότι η Αθήνα είναι χάλια, συμφωνώ κι εγώ. Δε σώζεται όμως με τραμ. Η μόνη λύση θα ήταν να γκρεμιστεί και να χτιστεί από την αρχή, αλλά αυτό είναι αδύνατο. Γι' αυτό όποιος θέλει να βλέπει ωραίες πόλεις παίρνει το αεροπλάνο και σε 2-3 ώρες φτάνει στον πολιτισμένο κόσμο!
Όσον αφορά το τραμ στην Πανεπιστημίου, πιστεύω ότι θα βρει αντίθετα πολλά μέλη της κυβέρνησης, αφού θα σήμαινε αναδιάρθρωση της κυκλοφορίας σε όλο το κέντρο που θα καθιστούσε δυσχερέστερη τη χρήση των κρατικών αυτοκινήτων που χρησιμοποιούν! Γι' αυτό μπορώ να στοιχηματίσω ότι το έργο δεν πρόκειται να ξεκινήσει μέσα σε αυτή την τετραετία!

τρενομανής είπε...

Η επέκταση του τραμ στον Πειραιά, όπως έχει σχεδιαστεί πάνω από τις γραμμές του ΗΣΑΠ είναι έγκλημα και όποιοι την υλοποιήσουν πρέπει να λογοδοτήσουν στην δικαιοσύνη για διασπάθιση δημοσίου χρήματος. Θα τονίσω ότι η επέκταση προς Πειραιά είναι επιβεβλημένη και θα έπρεπε να ήταν έτοιμη από το 2004! Όμως θα έπρεπε να ακολουθηθεί η ιδέα της σήραγγας μέσω Καστέλας, ώστε το τραμ να εξυπηρετήσει γειτονιές του Πειραιά που δεν θα εξυπηρετούνταν από μέσο σταθερής τροχιάς. Επίσης είμαι αντίθετος με οποιαδήποτε παρακαμπτήρια γραμμή του τραμ από το παραλιακό άξονα. Αντίθετα θα έπρεπε το ίδιο το μετρό να συναντά τον παραλιακό άξονα. Η μόνη λύση που θα έσωνε κάπως τα πράγματα θα ήταν η κατασκευή ανεξάρτητου ενωτικού κλάδου μονής γραμμής τραμ που θα ένωνε παραλιακή γραμμή του τραμ με τον σταθμό Μετρό Αργυρούπολης (μέσω αμαξοστασίου) στην οποία θα κινούνταν διαρκώς ένα όχημα/ανά κατεύθυνση (διακλαδιζόμενα στο μέσον της διαδρομής) μεταφέροντας επιβάτες από το ένα μέσο στο άλλο!

Ανώνυμος είπε...

Pali Ke Karagiannh h idia istoria me ton ko Metrofilo.

H velona exei kolhsei...

Μετρόφιλος είπε...

Απαξιώ να σου απαντήσω.
Δε μιλάω με ανώνυμους!

Πανδέκτης είπε...

Το τραμ στην Αθήνα και σε άλλες πόλεις θα μπορούσε να συμβάλλει στη μείωση της χρήσης του ΙΧ και στην αστική ανάπλαση, ειδικά σε υποβαθμισμένες πόλεις όπως οι περισσότερες στην Ελλάδα. Η ουσία είναι ότι έγινε μια μεγάλη επένδυση από το 2004 για το τραμ της Αθήνας κι έκτοτε με ευθύνη των κυβερνήσεων αυτό αφέθηκε να μαραζώνει, χωρίς καμμία ουσιαστική επέκταση όλα αυτά τα χρόνια και με 500(!) άτομα επιπλέον , παρανόμως προσληφθέντα και απλά αυξάνοντα το έλλειμμα της εταιρείας διαχείρισης του μέσου. Αυτή είναι η πάσα αλήθεια που δείχνει ανάγλυφα την τριτοκοσμική υπόσταση αυτής της χώρας.

Επώνυμος είπε...

Αγαπητέ metrophile, σε ευχαριστώ για τις ατέλειωτες στιγμές γέλιου που μου προσφέρεις με τα σχόλιά σου. Προτείνω στον κύριο Καραγιάννη, να φτιάξει ειδική ενότητα "Χιούμορ" με αφιέρωμα στα αλησμόνητα σχόλιά σου.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα