κείμενο από το ypodomes.com
Πολύ «ψωμί» έβγαλε η απάντηση του Υπουργού Υποδομών κου Ρέππα σχετικά με τα δημόσια έργα σε απάντηση ερώτησης της Νέας Δημοκρατίας. Ειδικότερα για το θέμα του Μετρό της Αθήνας αυτό που βγήκε στην επιφάνεια (και δεν είναι καθόλου ενθαρρυντικό) είναι η απουσία νέων κατασκευών το αμέσως επόμενο διάστημα και μια νέα μελέτη κόστους-οφέλους του ΗΣΑΠ για την πιθανή επέκταση του στα Νότια Προάστια.
Η απάντηση για το Μετρό της Αθήνας είναι η παρακάτω:
Σήμερα οριστικοποιήθηκε η παράδοση της επέκτασης από το Αιγάλεω στο Χαϊδάρι το 2011 και μάλιστα χωρίς συγκεκριμένη δέσμευση.
Η επέκταση Χαϊδάρι - Δημοτικό Θέατρο που βρίσκεται υπό δημοπράτηση δεν αναμένεται να ξεκινήσει άμεσα αλλά «εντός του 2011». Έχει σχεδόν ολοκληρωθεί το Α` Στάδιο του διαγωνισμού και αναμένεται η περαίωση της δικαστικής διαδικασίας, λόγω προσφυγών ορισμένων διαγωνιζομένων στα αρμόδια ευρωπαϊκά όργανα, προκειμένου να προχωρήσει το Β στάδιο του διαγωνισμού. Ο διαγωνισμός είναι όμηρος των προβλημάτων και της διαμάχης των τεχνικών εταιρειών εδώ και 4 χρόνια!
Η Γραμμή 4 βρίσκεται υπό μελέτη. Έχει βελτιωθεί ο σχεδιασμός του έργου, ώστε ένας κλάδος της γραμμής αυτής να καλύψει πυκνοδομημένες περιοχές στο Παγκράτι και στο Βύρωνα με 3 νέους σταθμούς, ενώ πρόκειται σύντομα να προκηρυχθεί διαγωνισμός για την ανάθεση των υπολειπόμενων μελετών του μεγάλου αυτού έργου, συνολικού προϋπολογισμού περίπου 2,7 δισ. ευρώ. Ο στόχος του Υπουργείου σύμφωνα με τον κο Ρέππα είναι να δημοπρατηθεί στα τέλη του 2011.
Δεν διευκρινίστηκε αν θα γίνει συνολική δημοπράτηση ή «σαλαμοποίηση» σε τμήματα και δοθεί προτεραιότητα σε κάποιο από αυτά. Πρόσφατα είχαν διαρρεύσει πληροφορίες που έδιναν την ολοκλήρωση της Γραμμής 4 στο 2022. Με την μέχρι σήμερα εμπειρία των διαγωνισμών Μετρό στην Ελλάδα αν ξεκινήσει η διαδικασία της δημοπράτησης στα τέλη του 2011 οι κατασκευαστικές εργασίες μάλλον πάνε για το 2013..
Ο ΗΣΑΠ
Για τον ΗΣΑΠ και τις μελλοντικές του κινήσεις η απάντηση του Υπουργείου είναι μια νέα μελέτη για την επέκταση (από το Φάληρο;) προς τα Νότια Προάστια. Μέχρι πριν λίγα χρόνια είχε και πάλι επιχειρηθεί μια τέτοια μελέτη η οποία δεν ολοκληρώθηκε ποτέ (διακόπηκε άδοξα το 2007).
Για την επέκταση προς Άγιο Στέφανο είχαν προκηρυχθεί 7 μελέτες εκ των οποίων ανατέθηκαν 2 χωρίς να διασφαλιστεί η χρηματοδότησή τους. Οι υπόλοιπες 5 ακυρώθηκαν λόγω λανθασμένου σχεδιασμού. Δεν μάθαμε αν θα υπάρξει συνέχεια στις μελέτες ή αν η επέκταση αυτή πάει για τις καλένδες. Οι μελέτες για την επέκταση προς Πειραϊκή διεκόπησαν από τη Ν.Δ. διότι επιλέχθηκε η λύση του τραμ και δημοπρατήθηκε η επέκταση προς Πειραιά.
Η ΗΣΑΠ Α.Ε. προκήρυξε τη «Μελέτη σκοπιμότητας, κόστους - οφέλους της επέκτασης της γραμμής 1 των ΗΣΑΠ προς τα Νότια Προάστια», στοχεύοντας να συγκεντρώσει και να ταξινομήσει κατάλληλα όλα τα αναγκαία στοιχεία για την κατασκευή νέας υπόγειας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής, συνολικού μήκους περίπου 9 χλμ., με σκοπό τη σύνδεση της υφιστάμενης γραμμής με τα νότια προάστια της Αθήνας.
Άμεσα τα έργα Μετρό στην Αθήνα με την σταδιακή παράδοση των επεκτάσεων που κατασκευάζονται τα τελευταία 4 χρόνια θα ατονήσουν και δυστυχώς η Αθήνα θα περιμένει αρκετά χρόνια για να δει νέες γραμμές ή επεκτάσεις. Με δεδομένο ότι η δημοπράτηση της επέκτασης προς Πειραιά ορίζει 60 μήνες για την ολοκλήρωση των κατασκευών το Μετρό δεν θα φτάσει στον Πειραιά πριν από το 2016 ενώ η Γραμμή 4 έστω και τμηματικά δεν πρόκειται να λειτουργήσει πριν το 2018.
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
4 σχόλια:
Ο ΗΣΑΠ οφείλει να επεκταθεί προς τις πυκνοκατοικημένες, υποβαθμισμένες και με ανεπαρκές οδικό δίκτυο περιοχές Κερατσινίου - Περάματος, ως ελάχιστο αντιστάθμισμα της βίαιης και προπετούς κατάργησης του ελαφρού προαστιακού ηλεκτροκίνητου σιδηροδρόμου Πειραιά - Περάματος. Τα νότια προάστια δεν αρκούνται στο τραμ; Πάλι οι "φωστήρες" σχεδιάζουμε να κινούνται παράλληλα ΗΣΑΠ και τραμ; Τι στοχεύουν; Να χαθεί και ο μονοψήφιος αριθμός επιβατών το παραλιακό μέτωπο τραμ; Έλεος! Υπάρχει πολιτική και στόχευση στις αστικές μετακινήσεις από τις πολιτικές ηγεσίες; Ή μαθαίνουμε στου κασίδη το κφάλι, ωσεί μαθητευόμενοι μάγοι και βάσει της συλλογιστικής βλέποντας και κάνοντας...
Δεν θα έλεγα ότι είναι άσχημα τα νέα. Ο Ρέππας τα παρουσίασε όλα εντάξει! Οι γραμμές 3 και 4 θα προχωρήσουν. Αυτό που δεν θα προχωρήσει είναι η επέκταση της γραμμής 1 προς τα βόρεια και πολύ καλά θα κάνει. Πρόκειται για αραιοκατοικημένες περιοχές και η κατασκευή 10 χλμ υπόγειου μετρό εκεί θα ήταν μεγάλη σπατάλη!
Όσο για την επέκταση της γραμμής 1 προς το Ελληνικό, μάλλον επιστημονικής φαντασίας θα τη χαρακτήριζα. Η μόνη χρήσιμη επέκταση της γραμμής 1 που έχει συζητηθεί, αλλά δυστυχώς ακυρώθηκε, θα ήταν στην Καστέλα και το Δημοτικό Θέατρο. Έτσι θα ήταν περιττή η επέκταση του τραμ στο κέντρο του Πειραιά.
Ο τρενομανής έχει δίκιο. Εκεί έπρεπε να είχε μπει εδώ και χρόνια ο ΗΣΑΠ και μιας και είναι πυκνοκατοικιμένες οι περιοχές εκει, θα υπάρχει πάρα πολύ ζήτηση. Θα εξυπυρετείται αφθονος κοσμος και ο ΗΣΑΠ θα εξασφαλίσει πάρα πολλά έσοδα απ'αυτήν την προέκταση.
Κανένα σχόλιο για Κερατσίνι-Πέραμα; Εκεί πρέπει να επεκταθεί ο ΗΣΑΠ! Έχει δίκιο ο τρενομανής. Πυκνοκατοικημένες περιοχές με ανεπαρκή μέσα. Τα νότια προάστια έχουν Τραμ, έχουν μετρό στην Λεωφ. Βουλιαγμένης, τί να τον κάνουν τον ΗΣΑΠ;;; Και το λέω ζώντας στον Άλιμο και όχι στο Κερατσίνι. Αλλά έχοντας γεννηθεί στον Πειραιά ξέρω πολύ καλά τα προβλήματά του!
Δημοσίευση σχολίου