Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 2 Φεβρουαρίου 2011

Μετρό Αθήνας: αίτημα για ένταξη στο δίκτυο του Μετρό για Κερατσίνι και Δραπετσώνα!

κείμενο από το ypodomes.com
Σύσκεψη είχε πριν από λίγες μέρες ο Δήμαρχος Κερατσινίου- Δραπετσώνας, κος Τζάνης, με τον Πρόεδρο και Δ/ντα Σύμβουλο της Αττικό Μετρό, κο Τσίτουρα, και της Τραμ ΑΕ, κο Σπυράκο, για να τους καταθέσει αίτημα για την επέκταση του Μετρό και του Τραμ σε Κερατσίνι και Δραπετσώνα.

Ο Δήμαρχος των δύο περιοχών που αριθμούν περίπου 200.000 κατοίκους ζήτησε να ενταχθούν οι περιοχές του Κερατσινίου, της Δραπετσώνας και του Περάματος στους αμέσως επόμενους σχεδιασμούς της Αττικό Μετρό και της Τραμ ΑΕ. Το αίτημα χαρακτηρίστηκε δίκαιο και δόθηκε η υπόσχεση για τη σύνταξη των σχετικών μελετών έτσι ώστε και το Κερατσίνι και η Δραπετσώνα να συμπεριληφθούν στις αμέσως επόμενες επεκτάσεις σε Μετρό και Τραμ.

Ο Δήμαρχος μιλώντας έξω από τα δόντια χαρακτήρισε «απορίας άξιο» τον τρόπο και τα κριτήρια σχεδιασμού των γραμμών του Μετρό που αφήνει περιοχές όπως το Κερατσίνι εκτός πλάνων. Συνεχίζοντας είπε ότι δεν πρέπει να εξαιρείται το μισό εργατικό δυναμικό του Λεκανοπεδίου από τα σχέδια του Μετρό.

Για την διέλευση του Τραμ από τις περιοχές αυτές εξέφρασε τον προβληματισμό του καθώς όπως είπε «οποιοσδήποτε σχεδιασμός υπέργειου Τραμ θα χωρίσει την πόλη στη μέση» ενώ για το ίδιο το Τραμ το χαρακτήρισε «το πιο αργό μεταφορικό μέσο σταθερής τροχιάς».

ΤΡΑΜ ΚΑΙ ΜΕΤΡΟ ΣΕ ΚΕΡΑΤΣΙΝΙ ΚΑΙ ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑ
Σύμφωνα με τις εξαγγελίες του πρώην Υπουργείου Μεταφορών είχε αποφασιστεί η μελλοντική επέκταση του Τραμ από το λιμάνι του Πειραιά προς Κερατσίνι και Δραπετσώνα. Η επέκταση αυτή προβλεπόταν ως η τρίτη κατά προτεραιότητα μετά από αυτή προς το κέντρο του Πειραιά και αυτής προς τις περιοχές της Φρεαττύδας.Φυσικά όπως όλοι γνωρίζουμε στον Πειραιά ακόμα περιμένουν για την επέκταση του μέσου με ένα διαγωνισμό που έχει ξεκινήσει από το 2009.

Όσον αφορά το Μετρό, στον χάρτη που είχε εξαγγείλει το πρώην Υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ είχε συμπεριληφθεί η περιοχή σαν επέκταση της Γραμμής 1 του ΗΣΑΠ (που σήμερα τελειώνει στο λιμάνι) και προβλεπόταν να επεκταθεί προς τη Δραπετσώνα και το Κερατσίνι.

Αυτός ο χάρτης φυσικά σήμερα δεν ισχύει και οι μελλοντικές επεκτάσεις του Μετρό είναι άγνωστες ακόμα. Στον χάρτη ο οποίος αναρτήθηκε πριν από λίγες μέρες στην ιστοσελίδα της Αττικό Μετρό φαίνονται πλέον η Νέα Γραμμή 4 με σχήμα Υ (και όχι U) και η επέκταση της Αττικό Μετρό προς Ίλιον που βρίσκεται σε φάση προμελέτης.

Όταν γίνει η συγχώνευση του ΗΣΑΠ με την Αττικό Μετρό τότε θα γίνει εκ νέου σχεδιασμός προκειμένου να γίνουν γνωστές οι επόμενες σχεδιαστικές κινήσεις του Οργανισμού στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας και του Πειραιά.

2 σχόλια:

Μετρόφιλος είπε...

Και ποιος σώφρων δήμαρχος δεν θα ήθελε να περνάει μετρό από το δήμο του; Το θέμα είναι ότι δεν φτάνουν τα λεφτά για να γίνει άμεσα μετρό σε όλο το λεκανοπέδιο, άρα πρέπει να δοθούν κάποιες προτεραιότητες.
Η λύση του τραμ είναι αστεία, ειδικά στη διαδρομή που προτείνεται. Το παλιό τραμ του Περάματος έκοβε δρόμο διασχίζοντας διαγωνίως τα οικοδομικά τετράγωνα. Αν το καινούργιο τραμ ακολουθούσε την ίδια διαδρομή θα έφτανε σε αποδεκτό χρόνο από τον Πειραιά στο κέντρο του Κερατσινίου. Όμως η διαδρομή του παλιού τραμ έχει "αξιοποιηθεί" με γλαστρούλες και ως χώρος στάθμευσης!!!

τρενομανής είπε...

Η πρόταση αυτή που διατυπώνεται είναι η ορθότερη πρόταση επέκτασης του Μετρό (γραμμή 1) στο νότιο δυτικό άκρο του. Μια, δυο παρατηρήσεις: Ο γενικός κανόνας για το τραμ είναι ΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣ του μετρό. Έτσι θα έπρεπε να δουλεύουν και τα λεωφορεία. Είμαστε στο 2011 οπότε η ολοκλήρωση μιας πιθανής επέκτασης του μετρό προς Κερατσίνι - Πέραμα θα μας πήγαινε τουλάχιστον στο 2020! Οι κυκλοφοριακές συνθήκες προς τα δυτικά του Πειραιά στο διάστημα αυτό θα έχουν επιδεινωθεί δραματικά (εκτός αν η τιμή της βενζίνης έχει υπερβεί τα 5 € / lit!). Επομένως Κερατσίνι - Πέραμα ΠΡΕΠΕΙ να εξυπηρετούνται ΜΟΝΟ από δίκτυο Μετρό. Αν υποθέταμε ότι ξαναστρώναμε την γραμμή του τρένου Περάματος ως επέκταση του τραμ, αυτή σε ένα μεγάλο τμήμα της θα έπρεπε να ήταν μονή με διακλαδώσεις σε συγκεκριμένα σημεία της. Καταλαβαίνεται ότι ο χρόνος που θα χρειάζονταν για να εκτελέσει ένας συρμός την διαδρομή Πειραιάς - Πέραμα θα συναγωνίζονταν αυτήν ενός πεζού! Η φρεατίδα πρέπει να εξυπηρετηθεί από γραμμή τραμ, η οποία με νέα χάραξη να ξεκινά από το Φάληρο και να καταλήγει στον Πειραιά. Κάτι πρέπει να γίνει και με τον Σ.Σ. του Πειραιά (Αγίου Διονυσίου). Εφόσον έχουν πάρει την απόφαση ότι σιδηροδρομικά ο Πειραιάς θα εξυπηρετείται μόνον μέσω προαστιακού (και αργότερα μετρό) θα ήταν δυνατόν τμήμα του διαδρόμου και ο χώρος του Σ.Σ. να χρησιμοποιηθούν ως τερματικός σταθμός του τραμ στον Πειραιά. Μάλιστα δε από εκείνο το σημείο είναι δυνατόν να ξεκινά και τοπική (μονή) γραμμή τραμ που να εξυπηρετεί τον λιμένα. Τέλος, άμεσης προτεραιότητας και υλοποίησης η συνδετική γραμμή τραμ με το Μετρό στο Ελληνικό. Όλα αυτά βέβαια έχουν νόημα αν υπάρχουν χρήματα, τα οποία δυστυχώς απουσιάζουν δραματικά...

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα