κείμενο από το ypodomes.com
Σύσκεψη είχε πριν από λίγες μέρες ο Δήμαρχος Κερατσινίου- Δραπετσώνας, κος Τζάνης, με τον Πρόεδρο και Δ/ντα Σύμβουλο της Αττικό Μετρό, κο Τσίτουρα, και της Τραμ ΑΕ, κο Σπυράκο, για να τους καταθέσει αίτημα για την επέκταση του Μετρό και του Τραμ σε Κερατσίνι και Δραπετσώνα.
Ο Δήμαρχος των δύο περιοχών που αριθμούν περίπου 200.000 κατοίκους ζήτησε να ενταχθούν οι περιοχές του Κερατσινίου, της Δραπετσώνας και του Περάματος στους αμέσως επόμενους σχεδιασμούς της Αττικό Μετρό και της Τραμ ΑΕ. Το αίτημα χαρακτηρίστηκε δίκαιο και δόθηκε η υπόσχεση για τη σύνταξη των σχετικών μελετών έτσι ώστε και το Κερατσίνι και η Δραπετσώνα να συμπεριληφθούν στις αμέσως επόμενες επεκτάσεις σε Μετρό και Τραμ.
Ο Δήμαρχος μιλώντας έξω από τα δόντια χαρακτήρισε «απορίας άξιο» τον τρόπο και τα κριτήρια σχεδιασμού των γραμμών του Μετρό που αφήνει περιοχές όπως το Κερατσίνι εκτός πλάνων. Συνεχίζοντας είπε ότι δεν πρέπει να εξαιρείται το μισό εργατικό δυναμικό του Λεκανοπεδίου από τα σχέδια του Μετρό.
Για την διέλευση του Τραμ από τις περιοχές αυτές εξέφρασε τον προβληματισμό του καθώς όπως είπε «οποιοσδήποτε σχεδιασμός υπέργειου Τραμ θα χωρίσει την πόλη στη μέση» ενώ για το ίδιο το Τραμ το χαρακτήρισε «το πιο αργό μεταφορικό μέσο σταθερής τροχιάς».
ΤΡΑΜ ΚΑΙ ΜΕΤΡΟ ΣΕ ΚΕΡΑΤΣΙΝΙ ΚΑΙ ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑ
Σύμφωνα με τις εξαγγελίες του πρώην Υπουργείου Μεταφορών είχε αποφασιστεί η μελλοντική επέκταση του Τραμ από το λιμάνι του Πειραιά προς Κερατσίνι και Δραπετσώνα. Η επέκταση αυτή προβλεπόταν ως η τρίτη κατά προτεραιότητα μετά από αυτή προς το κέντρο του Πειραιά και αυτής προς τις περιοχές της Φρεαττύδας.Φυσικά όπως όλοι γνωρίζουμε στον Πειραιά ακόμα περιμένουν για την επέκταση του μέσου με ένα διαγωνισμό που έχει ξεκινήσει από το 2009.
Όσον αφορά το Μετρό, στον χάρτη που είχε εξαγγείλει το πρώην Υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ είχε συμπεριληφθεί η περιοχή σαν επέκταση της Γραμμής 1 του ΗΣΑΠ (που σήμερα τελειώνει στο λιμάνι) και προβλεπόταν να επεκταθεί προς τη Δραπετσώνα και το Κερατσίνι.
Αυτός ο χάρτης φυσικά σήμερα δεν ισχύει και οι μελλοντικές επεκτάσεις του Μετρό είναι άγνωστες ακόμα. Στον χάρτη ο οποίος αναρτήθηκε πριν από λίγες μέρες στην ιστοσελίδα της Αττικό Μετρό φαίνονται πλέον η Νέα Γραμμή 4 με σχήμα Υ (και όχι U) και η επέκταση της Αττικό Μετρό προς Ίλιον που βρίσκεται σε φάση προμελέτης.
Όταν γίνει η συγχώνευση του ΗΣΑΠ με την Αττικό Μετρό τότε θα γίνει εκ νέου σχεδιασμός προκειμένου να γίνουν γνωστές οι επόμενες σχεδιαστικές κινήσεις του Οργανισμού στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας και του Πειραιά.
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
2 σχόλια:
Και ποιος σώφρων δήμαρχος δεν θα ήθελε να περνάει μετρό από το δήμο του; Το θέμα είναι ότι δεν φτάνουν τα λεφτά για να γίνει άμεσα μετρό σε όλο το λεκανοπέδιο, άρα πρέπει να δοθούν κάποιες προτεραιότητες.
Η λύση του τραμ είναι αστεία, ειδικά στη διαδρομή που προτείνεται. Το παλιό τραμ του Περάματος έκοβε δρόμο διασχίζοντας διαγωνίως τα οικοδομικά τετράγωνα. Αν το καινούργιο τραμ ακολουθούσε την ίδια διαδρομή θα έφτανε σε αποδεκτό χρόνο από τον Πειραιά στο κέντρο του Κερατσινίου. Όμως η διαδρομή του παλιού τραμ έχει "αξιοποιηθεί" με γλαστρούλες και ως χώρος στάθμευσης!!!
Η πρόταση αυτή που διατυπώνεται είναι η ορθότερη πρόταση επέκτασης του Μετρό (γραμμή 1) στο νότιο δυτικό άκρο του. Μια, δυο παρατηρήσεις: Ο γενικός κανόνας για το τραμ είναι ΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣ του μετρό. Έτσι θα έπρεπε να δουλεύουν και τα λεωφορεία. Είμαστε στο 2011 οπότε η ολοκλήρωση μιας πιθανής επέκτασης του μετρό προς Κερατσίνι - Πέραμα θα μας πήγαινε τουλάχιστον στο 2020! Οι κυκλοφοριακές συνθήκες προς τα δυτικά του Πειραιά στο διάστημα αυτό θα έχουν επιδεινωθεί δραματικά (εκτός αν η τιμή της βενζίνης έχει υπερβεί τα 5 € / lit!). Επομένως Κερατσίνι - Πέραμα ΠΡΕΠΕΙ να εξυπηρετούνται ΜΟΝΟ από δίκτυο Μετρό. Αν υποθέταμε ότι ξαναστρώναμε την γραμμή του τρένου Περάματος ως επέκταση του τραμ, αυτή σε ένα μεγάλο τμήμα της θα έπρεπε να ήταν μονή με διακλαδώσεις σε συγκεκριμένα σημεία της. Καταλαβαίνεται ότι ο χρόνος που θα χρειάζονταν για να εκτελέσει ένας συρμός την διαδρομή Πειραιάς - Πέραμα θα συναγωνίζονταν αυτήν ενός πεζού! Η φρεατίδα πρέπει να εξυπηρετηθεί από γραμμή τραμ, η οποία με νέα χάραξη να ξεκινά από το Φάληρο και να καταλήγει στον Πειραιά. Κάτι πρέπει να γίνει και με τον Σ.Σ. του Πειραιά (Αγίου Διονυσίου). Εφόσον έχουν πάρει την απόφαση ότι σιδηροδρομικά ο Πειραιάς θα εξυπηρετείται μόνον μέσω προαστιακού (και αργότερα μετρό) θα ήταν δυνατόν τμήμα του διαδρόμου και ο χώρος του Σ.Σ. να χρησιμοποιηθούν ως τερματικός σταθμός του τραμ στον Πειραιά. Μάλιστα δε από εκείνο το σημείο είναι δυνατόν να ξεκινά και τοπική (μονή) γραμμή τραμ που να εξυπηρετεί τον λιμένα. Τέλος, άμεσης προτεραιότητας και υλοποίησης η συνδετική γραμμή τραμ με το Μετρό στο Ελληνικό. Όλα αυτά βέβαια έχουν νόημα αν υπάρχουν χρήματα, τα οποία δυστυχώς απουσιάζουν δραματικά...
Δημοσίευση σχολίου