κείμενο από το ypodomes.com
Εξαιρετικής σημασίας συνάντηση για τις (ανύπαρκτες) υποδομές του ευρύτερου Πειραιά είχαν χτες οι Δ/ντες Σύμβουλοι ΟΛΠ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ κοι Ανωμερίτης και Ζηλιασκόπουλος. Το σημαντικότερο νέο που βγήκε από αυτή την συνάντηση είναι η σιδηροδρομική σύνδεση του Θριάσιου με το Ικόνιο και το ΣΚΑ δημιουργώντας τη γραμμή ΣΚΑ-ΘΡΙΑΣΙΟ ? ΙΚΟΝΙΟ.
Το μεγαλύτερο νέο και εκπληκτική ιδέα των δύο αντρών είναι η δυνατότητα αυτή η γραμμή να μην είναι μόνο εμπορική αλλά και επιβατική! Τι σημαίνει πρακτικά αυτό; Θα μπορούσε να δημιουργηθεί μια νέα προαστιακή γραμμή με την υπάρχουσα υποδομή!
Επίσης για πρώτη φορά θα είχε επιβατική σιδηροδρομική Δήμος του Πειραιά και μάλιστα σε κομβικό σημείο (Ικόνιο) που είναι στα σύνορα των Δήμων Κερατσινίου-Δραπετσώνας, Νίκαιας και Περάματος.
Τα προφανή οφέλη από μια τέτοια γραμμή είναι πολλά καθώς οι αυτοί οι Δήμοι του Πειραιά θα αποκτούσαν πρόσβαση στο δίκτυο του Προαστιακού Σιδηρόδρομου προς Αεροδρόμιο, Κιάτο, Χαλκίδα, τα υπεραστικά δρομολόγια του ΟΣΕ χωρίς να χρειάζεται να πηγαίνουν στον Σταθμό του Πειραιά! Θα λειτουργεί και σαν σιδηροδρομική «Αττική Οδός» αφού παρακάμπτοντας όλο τον αστικό ιστό θα μπορούσε κάποιος να βρεθεί στα Βόρεια Προάστια και τα Μεσόγεια σε χρόνο ρεκόρ σε σχέση με τα σημερινά δεδομένα.
Επίσης ένα άλλο σημαντικό σε μια τέτοια περίπτωση είναι ότι με την προσθήκη 2 σταθμών (ένας στο Ικόνιο και ένας στην Λεωφόρο Αθηνών) θα εξυπηρετούσε μεγάλο αριθμό επιβατών που θα είχαν ως προορισμό τις περιοχές αυτές.
Ακόμα και μελλοντικά όμως αν το δούμε αυτός ο νέος τερματικός σιδηροδρομικός σταθμός στο Ικόνιο θα μπορούσε να γίνει κόμβος με ένα σταθμό του Μετρό (σε μία μελλοντική επέκταση του μέσου από τον Πειραιά) κάνοντας την περιοχή συγκοινωνιακό κέντρο για την ευρύτερη περιοχή του Πειραιά.
Ο ΟΛΠ μας έχει συνηθίσει σε πολύ ευχάριστες εκπλήξεις το τελευταίο διάστημα τόσο με τα έργα τα οποία προωθεί όσο και με την γενικότερη πολιτική για τις υποδομές που δεν μένουν μόνο στο κέντρο του Πειραιά αλλά διευρύνονται σε όλη την περιοχή διοικητικής ευθύνης του ΟΛΠ.
Αν οι Δήμοι του Πειραιά συνεργαστούν με τον ΟΛΠ και την Αττικό Μετρό σε λίγα χρόνια οι σημερινές «απομονωμένες» περιοχές από τα μέσα σταθερής τροχιάς θα έχουν την δική τους Προαστιακή γραμμή με ότι αυτό σημαίνει.
ΣΤΑΘΜΟΣ ΟΣΕ ΠΕΙΡΑΙΑ
Σήμερα ο Σταθμός του ΟΣΕ στον Πειραιά είναι αποκλειστικής χρήσης για τον Προαστιακό που μάλιστα λόγω των πολύ αραιών δρομολογίων παρουσιάζει μια εικόνα μονίμως άδειου σταθμού που μόνο οι «μυημένοι» και γνωρίζοντες τα δρομολόγια μπορούν να το χρησιμοποιήσουν με ευκολία.
Ο Σταθμός μόλις αποκτήσει την πολυπόθητη ηλεκτροκίνηση θα μπορέσει να αναδειχθεί και να έχει καλύτερη μοίρα από την σημερινή με την παρουσία και υπεραστικών τρένων όπως πολύ σωστά υποδεικνύει η ηγεσία του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά.
Τι είπε ο 49χρονος φιλόλογος στην αντιτρομοκρατική για τη γιάφκα στο
Παγκράτι
-
O 49χρονος φιλόλογος που συνελήφθη, καθώς εντοπίστηκε οπλοστάσιο σε υπόγειο
που νοίκιαζε στο Παγκράτι, ανέφερε στην αντιμοκρατική ότι δεν έχει καμία
σχέσ...
Πριν από 1 ημέρα
6 σχόλια:
Το είχα προτείνει πολλάκις και με επιτάσεως στο παρελθόν, όπως και τη σύνδεση με προαστιακό της Ελευσίνας (και της πόλης των Μεγάρων). Μακάρι να γίνουν κάποτε πραγματικότητα. Όμως τα δύο κόμματα που κυβέρνησαν (λέμε τώρα) μεταπολιτευτικά την Ελλάδα χτύπησαν και υπονόμευσαν καίρια τον σιδηρόδρομο, με αποτέλεσμα την οικτρή του σημερινή κατάσταση. Είμαι σχεδόν απολύτως βέβαιος ότι οι σιδηροδρομοκτόνοι πολιτικοί της Ελλάδος δεν πρόκειται να υλοποιήσουν κανένα πρότζεκτ για την ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου στην Πατρίδα μας, έστω κι αν αυτό μπορεί να εμφανίζεται με ικανοποιητική οικονομική αυτοτέλεια (δηλαδή με επιδότηση ίσο με το μέσο όρο επιδότησης στον σιδηρόδρομο στην ευρωπαϊκή ένωση). Ευχαριστώ τον Νικόλαο Καραγιάννη, που αγωνίζεται να διατηρήσει με τις αναρτήσεις του ζεστό και επίκαιρο το παλλαϊκό αίτημα για καλύτερο, σύγχρονο, εξυπηρετικό, φιλικό, οικολογικό σιδηρόδρομο στην Πατρίδα μας.
Η γραμμή που κατασκευάζεται είναι μονή. Πως θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ΚΑΙ για επιβατικά δρομολόγια;
Το πλέον λογικό θα ήταν μια 3πλη γραμμή, η μια για εμπορικά και η διπλή για επιβατικά. Θα ήταν ευχής έργον και μακάρι να γινόταν.
Δυστυχώς, όμως, είναι αργά. Έπρεπε να το σκεφτούν πριν την έναρξη των εργασιών. Αν και στο μεγαλύτερο τμήμα της γραμμής μπορεί να μην είναι δύσκολο να στρωθεί άλλη μια ή κιαι δυο τροχιές, στη γέφυρα είναι αδύνατον χωρίς να κατασκευαστεί νέα.
Η δήλωση αυτή εκθέτει άμεσα τον Δ.Σύμβουλο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπου διακρίνονται δυο πιθανότητες.
1) Είτε ο πρόεδρος δεν γνωρίζει βασικά χαρακτηριστικά του έργου, όπως το πλήθος των τροχιών και θα έπρεπε να συνοδευτεί από τον πραγματικό αρμόδιο για τα έργα του ΟΣΕ, τον πρόεδρο της ΕΡΓΟΣΕ
2)Είτε εγκλιματισμένος στο έργο του ως Δ.Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (κατάργηση του σιδηροδρόμου) θεωρεί ικανοποιητική συγκοινωνία έναν προαστιακό σε μια μονή γραμμή που θα κυκλοφορούν και εμπορικά σε αυτή, με ένα δρομολόγιο ανά 3-4 ώρες, στην καλύτερη.
Αγαπητά ΜΜΜ Αθηνών. Η γραμμή είναι μονή, αλλά θα ήταν δυνατόν να δημιουργηθούν διακλαδώσεις σε επιλεγμένα σημεία της, ώστε να εξασφαλίζονται οι απαιτούμενες διασταυρώσεις. Κι αυτό ισχύει μόνο για το τμήμα Άνω Λιόσια - Νέο Ικόνιο Περάματος μήκους όχι περισσότερο από 10 km. Η διπλή γραμμή ΔΕΝ είναι απαραίτητη παντού και πάντοτε. Με ένα καλό σύστημα τηλεδιοίκησης ακόμα και σε μονή γραμμή θα ήταν δυνατόν να εξασφαλίζεται αναχώρηση συρμού ανά 7 με 10 min. Ο ελαφρύς προαστιακός Πειραιά - Περάματος λειτουργούσε σε μονή γραμμή και εξασφάλιζε δίχως τηλεδιοίκηση ή ηλεκτρική σηματοδότηση αναχωρήσεις ανά 5 έως 7 min. Θέληση να υπάρχει, αλλά κάτι τέτοιο δεν φαίνεται στον ορίζοντα...
Θα συμφωνήσω με το φίλο τρενομανή. Αν και ο φίλος ΜΜΜ έχει δίκιο πως θα έπρεπε να είναι διπλή η γραμμή για να είναι πλήρης, ωστόσο είναι μια καλή αρχή. Το σημείο για αυτούς που γνωρίζουν είναι κομβικό και ανάμεσα σε 5 περιοχές (Νεάπολη, Κερατσίνι, Αμφιάλη, Δραπετσώνα, Πέραμα)και θα προσφέρει σημαντικές υπηρεσίες.
Αν υπάρξει πολιτική βούληση και η γραμμή γίνει θα είναι ένα από τα σημαντικότερα βήματα για την σύνδεση των περιοχών αυτών με τα ΜΣΤ.
Έλεος. Όχι άλλοι σταθμοί προαστιακού στη μέση του πουθενά ή με δύσκολη πρόσβαση (όπως στο δαχτυλίδι της Κηφισίας). Τα δυτικά προάστια του Πειραιά θα εξυπηρετηθούν μόνο με διακλάδωση της γραμμής 3 του μετρό από Νίκαια προς Κερατσίνι!
Μακάρι να υπάρξει η βούληση, αλλά...
Όσο για το Κερατσίνι, θα διαφωνούσα σε παρακλάδι της γραμμής 3.
Τα παρακλάδια, όπου μπορούν, καλύτερα να αποφεύγονται.
Πολύ καλή ιδέα είναι η υπόγεια επέκταση της γραμμής 1 προς Κερατσίνι. Ως ΗΣΑΠ έχει και παραδοσιακή παρουσία στο νομό Πειραιώς.
Δημοσίευση σχολίου