Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 28 Φεβρουαρίου 2011

Πειραιάς: Προοπτική για προαστιακή χρήση της γραμμής Θριάσιο- Ικόνιο!

κείμενο από το ypodomes.com
Εξαιρετικής σημασίας συνάντηση για τις (ανύπαρκτες) υποδομές του ευρύτερου Πειραιά είχαν χτες οι Δ/ντες Σύμβουλοι ΟΛΠ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ κοι Ανωμερίτης και Ζηλιασκόπουλος. Το σημαντικότερο νέο που βγήκε από αυτή την συνάντηση είναι η σιδηροδρομική σύνδεση του Θριάσιου με το Ικόνιο και το ΣΚΑ δημιουργώντας τη γραμμή ΣΚΑ-ΘΡΙΑΣΙΟ ? ΙΚΟΝΙΟ.

Το μεγαλύτερο νέο και εκπληκτική ιδέα των δύο αντρών είναι η δυνατότητα αυτή η γραμμή να μην είναι μόνο εμπορική αλλά και επιβατική! Τι σημαίνει πρακτικά αυτό; Θα μπορούσε να δημιουργηθεί μια νέα προαστιακή γραμμή με την υπάρχουσα υποδομή!

Επίσης για πρώτη φορά θα είχε επιβατική σιδηροδρομική Δήμος του Πειραιά και μάλιστα σε κομβικό σημείο (Ικόνιο) που είναι στα σύνορα των Δήμων Κερατσινίου-Δραπετσώνας, Νίκαιας και Περάματος.

Τα προφανή οφέλη από μια τέτοια γραμμή είναι πολλά καθώς οι αυτοί οι Δήμοι του Πειραιά θα αποκτούσαν πρόσβαση στο δίκτυο του Προαστιακού Σιδηρόδρομου προς Αεροδρόμιο, Κιάτο, Χαλκίδα, τα υπεραστικά δρομολόγια του ΟΣΕ χωρίς να χρειάζεται να πηγαίνουν στον Σταθμό του Πειραιά! Θα λειτουργεί και σαν σιδηροδρομική «Αττική Οδός» αφού παρακάμπτοντας όλο τον αστικό ιστό θα μπορούσε κάποιος να βρεθεί στα Βόρεια Προάστια και τα Μεσόγεια σε χρόνο ρεκόρ σε σχέση με τα σημερινά δεδομένα.

Επίσης ένα άλλο σημαντικό σε μια τέτοια περίπτωση είναι ότι με την προσθήκη 2 σταθμών (ένας στο Ικόνιο και ένας στην Λεωφόρο Αθηνών) θα εξυπηρετούσε μεγάλο αριθμό επιβατών που θα είχαν ως προορισμό τις περιοχές αυτές.

Ακόμα και μελλοντικά όμως αν το δούμε αυτός ο νέος τερματικός σιδηροδρομικός σταθμός στο Ικόνιο θα μπορούσε να γίνει κόμβος με ένα σταθμό του Μετρό (σε μία μελλοντική επέκταση του μέσου από τον Πειραιά) κάνοντας την περιοχή συγκοινωνιακό κέντρο για την ευρύτερη περιοχή του Πειραιά.

Ο ΟΛΠ μας έχει συνηθίσει σε πολύ ευχάριστες εκπλήξεις το τελευταίο διάστημα τόσο με τα έργα τα οποία προωθεί όσο και με την γενικότερη πολιτική για τις υποδομές που δεν μένουν μόνο στο κέντρο του Πειραιά αλλά διευρύνονται σε όλη την περιοχή διοικητικής ευθύνης του ΟΛΠ.

Αν οι Δήμοι του Πειραιά συνεργαστούν με τον ΟΛΠ και την Αττικό Μετρό σε λίγα χρόνια οι σημερινές «απομονωμένες» περιοχές από τα μέσα σταθερής τροχιάς θα έχουν την δική τους Προαστιακή γραμμή με ότι αυτό σημαίνει.

ΣΤΑΘΜΟΣ ΟΣΕ ΠΕΙΡΑΙΑ
Σήμερα ο Σταθμός του ΟΣΕ στον Πειραιά είναι αποκλειστικής χρήσης για τον Προαστιακό που μάλιστα λόγω των πολύ αραιών δρομολογίων παρουσιάζει μια εικόνα μονίμως άδειου σταθμού που μόνο οι «μυημένοι» και γνωρίζοντες τα δρομολόγια μπορούν να το χρησιμοποιήσουν με ευκολία.

Ο Σταθμός μόλις αποκτήσει την πολυπόθητη ηλεκτροκίνηση θα μπορέσει να αναδειχθεί και να έχει καλύτερη μοίρα από την σημερινή με την παρουσία και υπεραστικών τρένων όπως πολύ σωστά υποδεικνύει η ηγεσία του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά.

6 σχόλια:

τρενομανής είπε...

Το είχα προτείνει πολλάκις και με επιτάσεως στο παρελθόν, όπως και τη σύνδεση με προαστιακό της Ελευσίνας (και της πόλης των Μεγάρων). Μακάρι να γίνουν κάποτε πραγματικότητα. Όμως τα δύο κόμματα που κυβέρνησαν (λέμε τώρα) μεταπολιτευτικά την Ελλάδα χτύπησαν και υπονόμευσαν καίρια τον σιδηρόδρομο, με αποτέλεσμα την οικτρή του σημερινή κατάσταση. Είμαι σχεδόν απολύτως βέβαιος ότι οι σιδηροδρομοκτόνοι πολιτικοί της Ελλάδος δεν πρόκειται να υλοποιήσουν κανένα πρότζεκτ για την ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου στην Πατρίδα μας, έστω κι αν αυτό μπορεί να εμφανίζεται με ικανοποιητική οικονομική αυτοτέλεια (δηλαδή με επιδότηση ίσο με το μέσο όρο επιδότησης στον σιδηρόδρομο στην ευρωπαϊκή ένωση). Ευχαριστώ τον Νικόλαο Καραγιάννη, που αγωνίζεται να διατηρήσει με τις αναρτήσεις του ζεστό και επίκαιρο το παλλαϊκό αίτημα για καλύτερο, σύγχρονο, εξυπηρετικό, φιλικό, οικολογικό σιδηρόδρομο στην Πατρίδα μας.

mmmathinon είπε...

Η γραμμή που κατασκευάζεται είναι μονή. Πως θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ΚΑΙ για επιβατικά δρομολόγια;

Το πλέον λογικό θα ήταν μια 3πλη γραμμή, η μια για εμπορικά και η διπλή για επιβατικά. Θα ήταν ευχής έργον και μακάρι να γινόταν.

Δυστυχώς, όμως, είναι αργά. Έπρεπε να το σκεφτούν πριν την έναρξη των εργασιών. Αν και στο μεγαλύτερο τμήμα της γραμμής μπορεί να μην είναι δύσκολο να στρωθεί άλλη μια ή κιαι δυο τροχιές, στη γέφυρα είναι αδύνατον χωρίς να κατασκευαστεί νέα.

Η δήλωση αυτή εκθέτει άμεσα τον Δ.Σύμβουλο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπου διακρίνονται δυο πιθανότητες.

1) Είτε ο πρόεδρος δεν γνωρίζει βασικά χαρακτηριστικά του έργου, όπως το πλήθος των τροχιών και θα έπρεπε να συνοδευτεί από τον πραγματικό αρμόδιο για τα έργα του ΟΣΕ, τον πρόεδρο της ΕΡΓΟΣΕ

2)Είτε εγκλιματισμένος στο έργο του ως Δ.Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (κατάργηση του σιδηροδρόμου) θεωρεί ικανοποιητική συγκοινωνία έναν προαστιακό σε μια μονή γραμμή που θα κυκλοφορούν και εμπορικά σε αυτή, με ένα δρομολόγιο ανά 3-4 ώρες, στην καλύτερη.

τρενομανής είπε...

Αγαπητά ΜΜΜ Αθηνών. Η γραμμή είναι μονή, αλλά θα ήταν δυνατόν να δημιουργηθούν διακλαδώσεις σε επιλεγμένα σημεία της, ώστε να εξασφαλίζονται οι απαιτούμενες διασταυρώσεις. Κι αυτό ισχύει μόνο για το τμήμα Άνω Λιόσια - Νέο Ικόνιο Περάματος μήκους όχι περισσότερο από 10 km. Η διπλή γραμμή ΔΕΝ είναι απαραίτητη παντού και πάντοτε. Με ένα καλό σύστημα τηλεδιοίκησης ακόμα και σε μονή γραμμή θα ήταν δυνατόν να εξασφαλίζεται αναχώρηση συρμού ανά 7 με 10 min. Ο ελαφρύς προαστιακός Πειραιά - Περάματος λειτουργούσε σε μονή γραμμή και εξασφάλιζε δίχως τηλεδιοίκηση ή ηλεκτρική σηματοδότηση αναχωρήσεις ανά 5 έως 7 min. Θέληση να υπάρχει, αλλά κάτι τέτοιο δεν φαίνεται στον ορίζοντα...

Νίκος Καραγιάννης είπε...

Θα συμφωνήσω με το φίλο τρενομανή. Αν και ο φίλος ΜΜΜ έχει δίκιο πως θα έπρεπε να είναι διπλή η γραμμή για να είναι πλήρης, ωστόσο είναι μια καλή αρχή. Το σημείο για αυτούς που γνωρίζουν είναι κομβικό και ανάμεσα σε 5 περιοχές (Νεάπολη, Κερατσίνι, Αμφιάλη, Δραπετσώνα, Πέραμα)και θα προσφέρει σημαντικές υπηρεσίες.
Αν υπάρξει πολιτική βούληση και η γραμμή γίνει θα είναι ένα από τα σημαντικότερα βήματα για την σύνδεση των περιοχών αυτών με τα ΜΣΤ.

Μετρόφιλος είπε...

Έλεος. Όχι άλλοι σταθμοί προαστιακού στη μέση του πουθενά ή με δύσκολη πρόσβαση (όπως στο δαχτυλίδι της Κηφισίας). Τα δυτικά προάστια του Πειραιά θα εξυπηρετηθούν μόνο με διακλάδωση της γραμμής 3 του μετρό από Νίκαια προς Κερατσίνι!

mmmathinon είπε...

Μακάρι να υπάρξει η βούληση, αλλά...

Όσο για το Κερατσίνι, θα διαφωνούσα σε παρακλάδι της γραμμής 3.

Τα παρακλάδια, όπου μπορούν, καλύτερα να αποφεύγονται.

Πολύ καλή ιδέα είναι η υπόγεια επέκταση της γραμμής 1 προς Κερατσίνι. Ως ΗΣΑΠ έχει και παραδοσιακή παρουσία στο νομό Πειραιώς.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα