Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 14 Μαΐου 2010

Τραμ Λευκωσίας: Έτοιμη η προμελέτη για το μέσο


Ένα μεγάλο βήμα έγινε πριν από λίγες μέρες στην Κύπρο με την ολοκλήρωση της προμελέτης για την ανάπτυξη Τραμ στην Λευκωσία, την πρωτεύουσα του νησιού. Οι Κύπριοι δείχνουν πλέον πολύ ζεστοί για μέσα σταθερής τροχιάς μιας και είναι από τις ελάχιστες χώρες της ΕΕ που ακόμα δεν έχουν κανένα ΜΣΤ.
Το Τραμ είναι η ιδανική λύση για το μέγεθος της πόλης και αργότερα με μια συνδυασμένη επένδυση το Τραμ θα μπορούσε να συνδέσει όλες τις μεγάλες πόλεις της Κύπρου λειτουργώντας ως Προαστιακός ενώ θα ήταν και πολύ εύκολο να εξυπηρετεί και το Νέο Αεροδρόμιο στη Λάρνακα.
Σχετικά με την προμελέτη τώρα οι Κύπριοι πολύ ρεαλιστικά είδαν πως θα χρειαστεί περίπου μια δεκαετία για να ξεκινήσει το πρώτο Τραμ να κινείται στην πόλη της Λευκωσίας. Σύμφωνα με τις απαιτήσεις θα δημιουργηθούν 3 γραμμές Τραμ συνολικού μήκους 18,478 χλμ. Ο προϋπολογισμός για την υλοποίηση των γραμμών την ηλεκτροκίνηση και την απαραίτητη προμήθεια συρμών Τραμ ανέρχεται σε 335.741.000€.
Το εξαιρετικά θετικό νέο είναι ότι η ΕΕ ενδέχεται να χρηματοδοτήσει το έργο αυτό μέχρι και κατά 85%!! Αυτό σημαίνει ότι η συμμετοχή της Κύπρου στο project θα περιοριστεί σε περίπου 65 με 75εκ€. Είναι γνωστό άλλωστε πως η ΕΕ βλέπει με πολύ θετικό μάτι ανάπτυξη ΜΣΤ στα κράτη-μέλη.
ΓΡΑΜΜΕΣ-ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
Το τραμ θα συνδέεται με τρεις σταθμούς, εκ των οποίων ο ένας στην Πλατεία Σολωμού, ο δεύτερος στο Γενικό Νοσοκομείο Λευκωσίας και ο τρίτος στο Μακάρειο στάδιο.
Το μήκος της γραμμής Πλατεία Σολωμού Μακάρειο Στάδιο θα ακολουθεί βασικά το δρομολόγιο της γραμμής που ακολουθεί σήμερα το λεωφορείο 31 και το μήκος της, ανά κατεύθυνση, είναι 6.903m και 7.099m αντιστοίχως. Ο αριθμός των στάσεων, εκτιμάται σε 21 προς τη μια κατεύθυνση και 20 προς στην άλλη.
Η δεύτερη γραμμή θα συνδέει την Πλατεία Σολωμού με το Γενικό Νοσοκομείο και θα ακολουθεί βασικά το δρομολόγιο της γραμμής λεωφορείου υπ’ αριθμόν 19. Το μήκος διαδρομής, ανά κατεύθυνση, είναι 5.004m και 7.407m. Ο αριθμός των στάσεων εκτιμάται σε 21 σε μια κατεύθυνση και 16 στην άλλη.
Η τρίτη γραμμή θα συνδέει το Μακάρειο Στάδιο με το Νέο Νοσοκομείο και θα ακολουθεί βασικά το δρομολόγιο της γραμμής λεωφορείου υπ’ αριθμόν 15. Το μήκος διαδρομής ανά κατεύθυνση είναι 7.148m και 8.515m αντίστοιχα. Ο αριθμός των στάσεων εκτιμάται σε 22 σε μια κατεύθυνση και 26 στην άλλη κατεύθυνση.
Η γραμμή από το Μακάρειο Στάδιο θα διέρχεται από τη λεωφόρο Λευκοθέου (έξω από το Λευκόθεο) και ακολούθως μέσω νέου δρόμου από το Απολλώνειο, το τραμ θα περνά από την περιοχή του Τμήματος Δημοσίων Έργων στο Στρόβολο και από εκεί θα κατευθύνεται προς τη λεωφόρο Στροβόλου, τη λεωφόρο Σταυρού και θα καταλήγει στο νέο Νοσοκομείο. Από το Νέο Νοσοκομείο το τραμ θα ακολουθεί τον Άξονα της λεωφόρου Λεμεσού και μέσω της λεωφόρου Μακαρείου θα καταλήγει κοντά στην Πλατεία Σολωμού.
Η γραμμή από την Πλατεία Σολωμού θα διέρχεται από τη λεωφόρο Δημοσθένη Σεβέρη, θα περνά μπροστά από το προεδρικό, θα εισέρχεται στη λεωφόρο Στροβόλου, θα στρίβει προς το Απολλώνειο και από εκεί θα καταλήγει στο Μακάρειο Στάδιο μέσω της λεωφόρου Λευκοθέου.
Ο Κύπριος όπως και ο Έλληνας άλλωστε είναι έντονα συνδεδεμένος με το ΙΧ του και η προοπτική ανάπτυξης μέσων σταθερής τροχιάς (ΜΣΤ). Για την επιτυχία του μέσου θα πρέπει να υπάρξουν μεγάλες καμπάνιες διαφήμισης και ενημέρωσης για τις ευεργετικές ιδιότητες τόσο στην κίνηση, το κυκλοφοριακό όσο και στην οικολογική συνείδηση και τη συνεισφορά στη μείωση της ρύπανσης του περιβάλλοντος.

8 σχόλια:

ΤΡΑΜ είπε...

Ασφαλως, οι Κυπριοι ειναι πολιτισμενοι ανθρωποι, θα αγκαλιασουν το τραμ που θα ειναι το ταχυτερο και πιο συγχρονο ολης της Ευρωπης...
Δεν θα νευριαζουν οταν αυτο τους προσπερνα τα ΙΧ ή τα σταματα εκτακτα για να περασει η αφεντια του με το ενεργοποιημενο πρασινο κυμα του...

Το τραμ ειναι το αγαπημενο ΜΣΤ των αληθινων Ευρωπαιων (Ελβετων,Δανων) για αυτο και συγχρηματοδοτειται το 85%...

Ασφαλως, ουτε λογος για συγκριση με το Αθηναϊκο τραμ δεν θα γινεται, αφου ακομη το δικο μας παραμενει αποκομμενο απο τον Πειραια, την γεννετειρα του, για να μην χαθουν θεσεις παρκινγκ ενω παγκοσμια πρωτοτυπια, εμεις του εφαρμοζουμε το ΚΟΚΚΙΝΟ κυμα, για να απαξιωθει απο το επιβατικο κοινο και να του κανουμε τον διαδρομο με τα δεντρα και το γκαζον ξανα υπεροχη ασφαλτος για τ υπερπολυτιμα μας ΙΧ που με τοσο κοπο και χρημα αγοραζουμε και συντηρουμε...

Ειμαστε αξιοι της μοιρας μας...

Unknown είπε...

Ειναί πολύ ενδιαφέρον το ότι θα δημιουργηθεί τραμ στην Κύπρο.Εαν έχω υπολογίσει σωστά οι στάσεις θα απέχουν μεταξύ τους απο 250 μέτρα εως 300.Δεν είναι πολύ μικρή η μεταξύ τους απόσταση;Δεν γνωρίζω τι επικρατεί στους κυπριακούς δρόμους όμως δεν με ενθουσιάζει η πληθώρα των στάσεων,θα κάνει το μέσο πιο αργό και έαν οι Κύπριοι είναι σαν εμάς τότε δεν θα αφήσουν την άνεση του αυτοκινήτου για να χρησιμοποιήσουν το 'αργό'τραμ.Ελπίζω να διαψευστώ...

Ανώνυμος είπε...

[H ΕΕ ενδέχεται να χρηματοδοτήσει το έργο αυτό μέχρι και κατά 85%!! Είναι γνωστό άλλωστε πως η ΕΕ βλέπει με πολύ θετικό μάτι ανάπτυξη ΜΣΤ στα κράτη-μέλη.]

Τις επεκτάσεις του Μετρό στην Αθήνα τότε γιατί σταμάτησε να τις χρηματοδοτεί και έχει κολλήσει έτσι το έργο λόγω υποχρηματοδότησης? Ενώ όλοι οι νέοι σταθμοί είναι στο τελικό στάδιο (της επίστρωσης στις αποβάθρες) ακούγεται ότι θα τους παραδώσουν το 2011 και αν!

Καλά, για τις επεκτάσεις του Τραμ στην Αθήνα ας μην μιλήσουμε! Επί τη ευκαιρία, γνωρίζει κανείς τι έγινε με τη δημοπράτηση της επέκτασης προς Πειραιά? Τι συνέβη, δεν μιλάει κανείς εδώ και καιρό τώρα!

Μετρόφιλος ΚΑΙ Τραμόφιλος

Ανώνυμος είπε...

Προσωπικά πιστεύω ότι σε πόλεις των 250.000 κατοίκων όπως η Λευκωσία το τραμ δεν μπορεί να είναι οικονομικά βιώσιμο.
Επιπλέον, οι γραμμές περνάνε από δρόμους 2+2 λωρίδων που χρησιμοποιούνται για είσοδο των εργαζομένων στην πόλη. Τις πρωινές ώρες οι περισσότεροι δρόμοι είναι πήχτρα. Φανταστείτε να τί έχει να γίνει με το τραμ που θα χρειαστεί το δικό του χώρο.

Αθηναίος "μετανάστασης" στη Λευκωσία :)

Ανώνυμος είπε...

Δεν πιστεύω να πηγαίνει και στα κατεχομένα???????

ΚωνσταντίνοςΝΜ είπε...

Στους δρόμους της Λευκωσίας επικρατεί χάος περίπου 5 ώρες την ημέρα και τις ώρες αιχμής (δηλαδή ακόμα 3 ώρες πραγματική απελπισία.

Οι διαδρομές που επιλέχθηκαν ως επί το πλείστον δεν θα κόψουν λωρίδες από κύριους οδικούς άξονες, καθώς υπάρχει χώρος για να κατασκευαστούν γραμμές. Βεβαίως σε κάποια σημεία κοντά στο κέντρο αναγκαστικά θα περνούν μέσα από δρόμους.

Οι διαδρομές αυτές γίνονται ήδη από λεωφορεία τα οποιά γεμίζουν ασφυκτικά στις ώρες αιχμής, κυρίως όμως από αλλοδαπούς που δεν έχουν αυτοκίνητο, γιατί τα λεωφορεία είναι άθλια και τετραπλασιάζουν τον χρόνο ταξιδιού.

Οι περισσότεροι κάτοικοι (κυρίως οι νέοι) είναι θετικοί προς την δημιουργία Τραμ και περίπου 80% των ερωτηθέντων πρόσφατης έρευνας δήλωσαν ότι θα το χρησιμοποιούν.

Βεβαιώς θα χρειαστεί και δημιουργία λεωφορειολωρίδων για να συνεργαστούν με το Τραμ. Επιβάλλεται επίσης, όπως ανεφέρεται και στην ανάρτηση, ανημέρωση του κόσμου και προώθηση του Τραμ, ώστε να είναι επιτυχημένο.

Επίσης η Λευκωσία μητροπολιτικά, έχει περισσότερους από 300000 κατοίκους, είναι δηλαδή αρκετά μεγαλύτερη από την Πάτρα. Σε 10 χρόνια που θα αρχίσει και η λειτουργία του Τραμ η κατάσταση θα είναι δραματική.

Έχω την αίσθηση, ότι και τώρα ακόμα αν υπήρχε Τραμ θα ήταν βιώσιμο, πόσο μάλλον σε 10 χρόνια. Επίσης σε 20 χρόνια από τώρα θα υπάρχουν οι βάσεις για να εξυπηρετείται μια πόλη κοντά στο μισό εκατομμύριο.

Πολλές μικρότερες πόλεις στο εξωτερικό, έχουν και Τραμ αλλά και Μετρό άρα για μένα το θέμα του πληθυσμού δεν είναι ανασταλτικός παράγων.

Γεώργιος Κατσούλης είπε...

Είναι ενα πολύ καλό έργο που με την κατάλληλη καμπάνια θα βοηθήσει στην ομαλή ροή των οχημάτων στην πόλη...να σταματήσουν επιτέλους να παίρνουν οι Κύπριοι τα αυτοκίνητα τους κ να χρησιμοποιούν τα ΜΜΜ.Συγχαρητήρια κ στους φορείς που πήραν μέρος στην μελέτη μεταφορών της Λευκωσίας.

Λάζαρος Κ. είπε...

Αν οι Έλληνες θεωρούν το αυτοκίνητο προέκταση του εαυτού τους μια φορά, οι Κύπριοι το θεωρούν δέκα. Γενικά λοιδορούν ο,τιδήποτε έχει να κάνει με ΜΜΜ. Ίσως το τραμ θα χρησιμοποιείται από αλλοδαπούς, γιατί για τους Κύπριους θα είναι κάτι σαν ντροπή να μην πάρουν το αμάξι τους και να τους δουν οι γείτονες μέσα στο τραμ. Και σας το λέει άνθρωπος που έχει γνωρίσει πάρα πολλούς Κύπριους...

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα