κείμενο από: www.ypodomes.com
Σε δικαστική διαμάχη ξαναμπαίνει η επέκταση του Τραμ στον Πειραιά. Την προηγούμενη εβδομάδα δημοσιεύματα αποκάλυψαν την ανατροπή της μέχρι πρότινος μειοδότριας εταιρείας ΘΕΜΕΛΗ ΑΕ και την απόρριψη διαδοχικά των δύο επόμενων εταιρειών ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΥΔΡΟΚΑΤΑΣΚΕΥΗ και ΓΑΝΤΖΟΥΛΑΣ ΑΤΕ.
Η εταιρεία που τελικά επέλεξε για την επέκταση του μέσου στο λιμάνι είναι ο τέταρτος κατά σειρά μειοδότης δηλαδή η Κοινοπραξία Τέρνα Ενεργειακή - Τομή. Φυσικά όπως αναμενόταν οι ενστάσεις από τις υπόλοιπες εταιρείες υποβλήθηκαν και το επόμενο διάστημα αν απορριφθούν θα υπογραφεί η σύμβαση μεταξύ της Κοινοπραξίας και της Αττικό Τραμ ΑΕ.
Με τα σημερινά δεδομένα η επέκταση του Τραμ στον Πειραιά θα ολοκληρωθεί στα τέλη του 2012 ή τις αρχές του 2013. Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 92.000.000 ευρώ και αναμένεται να φέρει πρόσθετους 10 με 12 εκατομμύρια επιβάτες το χρόνο. Η επέκταση αυτή θεωρείται κρίσιμη για την βιωσιμότητα του μέσου καθώς μέχρι σήμερα η εταιρεία συσσωρεύει ζημιές. Τα αναμενόμενα έσοδα από την λειτουργία της επέκτασης θα ανέλθουν σε 5.000.000 ευρώ ετησίως.
Η διαδρομή του Τραμ με αρχή και τέλος το Νέο Φάληρο είναι μήκους 5,4 χλμ.: Νέο Φάληρο-Μικράς Ασίας-Γρηγορίου Λαμπράκη-Βασιλέως Γεωργίου Α΄-Λιμάνι (Ακτή Ποσειδώνος)-Εθνικής Αντιστάσεως-Ομηρίδου Σκυλίτση-Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας.
Ξεχωριστός διαγωνισμός έγινε και για την απαραίτητη προμήθεια συρμών του Τραμ. Πρόκειται για διαγωνισμό που αφορά στην προμήθεια 25 συνολικά νέων οχημάτων. Η εταιρία όρισε την προμήθεια 18 οχημάτων με option για προμήθεια 7 ακόμη.
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
3 σχόλια:
Μετά την επέκταση στον Πειραιά, το τραμ θα γίνει κερδοφόρο.
Το άλλο με τον Τοτό το ξέρετε;
Η υπο δημοπράτηση επέκταση του τραμ στον Πειραιά είναι επιεικώς άθλια και ΔΕΝ πρέπει να γίνει...
Δεν θα έπρεπε να συμβιβαζόμαστε με καμία επέκταση του τραμ στον Πειραιά πλήν της διπλής γραμμής από Τζαβέλλα.
Η χάραξη από Τζαβέλλα η οποία εξυπηρετούσε με τον πλέον αποτελεσματικό τρόπο όλο το κέντρο του Πειραιά, προκάλεσε μεγάλες αντιδράσεις, λόγω των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στο οδικό δίκτυο που θα είχε ως αποτέλεσμα. Κάτοικοι, δήμος, οδικό λόμπυ,κτλ αντέδρασαν σε αυτή και ζήτησαν να αλλάξει για να μην ενοχληθούν τόσο πολύ τα αυτοκίνητα, όπως και έγινε.
Όμως, οποιαδήποτε άλλη πρόταση επέκτασης, είναι επιεικώς απαράδεκτη και γίνεται μόνο και μόνο για να ρεύσει το χρήμα. Η προμελετημένη απαξίωση του μέσου φαίνεται από την χάραξη του. Όπως μπορείτε να διαπιστώσετε, η εξυπηρέτηση που θα προσφέρει είναι ελάχιστη αφού, για να πάει κάποιος πχ. από Ακτή Ποσειδώνος στην Πλ.Δεληγιάννη θα πρέπει να κάνει μια βόλτα από Γηπ.Καραϊσκάκη, να περάσει απέναντι στην στάση ΣΕΦ και να ξαναπάρει το τραμ!
Σημειωτέον, η διαδρομή επιστροφής, δηλαδή από Πλ.Ιπποδαμίας μέχρι ΣΕΦ, θα βρίσκεται σε κοινή χρήση με τα ΙΧ! (χωρίς αποκλειστικό διάδρομο δηλαδή!)
Εμείς προτείνουμε, με σειρά προτεραιότητας:
-Να γίνει η επέκταση από Τζαβέλλα με διπλή γραμμή
αν όχι τότε
-Να γίνει η επέκταση από Τζαβέλλα με μονή γραμμή και τα τραμ να πηγαινοέρχονται με δύο κατευθύνσεις πάνω στη μονή γραμμή
-Να γίνει η επέκταση από ΣΕΦ μέχρι Πλ.Ιπποδαμίας με διπλή γραμμη
αν όχι τότε
-Να γίνει η επέκταση από ΣΕΦ μέχρι Πλ.Ιπποδαμίας με μονή γραμμη και τα τραμ να πηγαινοέρχονται με δύο κατευθύνσεις πάνω στη μονή γραμμή
αν όχι τότε
-Να ακυρωθεί η επέκταση και τα χρήματα να δοθούν για επέκταση σε Αργυρούπολη (σύνδεση με τη γραμμή μετρό 2), Βουλιαγμένη (όπως είχε προτείνει στο παρελθόν ο διαχειριστής του παρόντος ιστολογίου), Πανεπιστημίου, Πατησίων (όπως προτάθηκε από το Υπουργείο Περιβάλλοντος σε συνδυασμό με πεζοδρομήσεις και μονοδρομήσεις).
@ Μέσα Μαζικής Μεταφοράς Αθηνών: Συμφωνώ με αυτά που λες για την επέκταση προς Πειραιά. Πεταμένα λεφτά θα είναι. Όσο για τις άλλες επεκτάσεις που αναφέρεις, η μόνη που θα τιγκάρει από κόσμο θα είναι εκείνη προς Πατήσια. Όμως με τι κόσμο θα τιγκάρει, εδώ είναι το θέμα. Τα τρόλεϊ κατά μήκος της Πατησίων γεμίζουν με μετανάστες. Υποθέτω ότι αν κατασκευαστεί τραμ θα γεμίζει και αυτό με μετανάστες. Αξίζει λοιπόν να δώσουμε εκατοντάδες εκ. ευρώ και να αλλάξουμε δραστικά την κυκλοφορία σε μια τεράστια περιοχή της Αθήνας μόνο και μόνο για να εξυπηρετούνται μετανάστες;
Για μένα το τραμ είναι χαμένη υπόθεση. Ας πουλήσουμε το τροχαίο υλικό στους Ιταλούς που έχουν το ίδιο μοντέλο και ας κάνουμε τις γραμμές του τραμ λεωφορειοδρόμους ή ποδηλατοδρόμους!
Δημοσίευση σχολίου