Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 23 Ιουνίου 2010

Τραμ Αθήνας: Νέος μειοδότης και νέα προβλήματα

κείμενο από: www.ypodomes.com

Σε δικαστική διαμάχη ξαναμπαίνει η επέκταση του Τραμ στον Πειραιά. Την προηγούμενη εβδομάδα δημοσιεύματα αποκάλυψαν την ανατροπή της μέχρι πρότινος μειοδότριας εταιρείας ΘΕΜΕΛΗ ΑΕ και την απόρριψη διαδοχικά των δύο επόμενων εταιρειών ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΥΔΡΟΚΑΤΑΣΚΕΥΗ και ΓΑΝΤΖΟΥΛΑΣ ΑΤΕ.

Η εταιρεία που τελικά επέλεξε για την επέκταση του μέσου στο λιμάνι είναι ο τέταρτος κατά σειρά μειοδότης δηλαδή η Κοινοπραξία Τέρνα Ενεργειακή - Τομή. Φυσικά όπως αναμενόταν οι ενστάσεις από τις υπόλοιπες εταιρείες υποβλήθηκαν και το επόμενο διάστημα αν απορριφθούν θα υπογραφεί η σύμβαση μεταξύ της Κοινοπραξίας και της Αττικό Τραμ ΑΕ.

Με τα σημερινά δεδομένα η επέκταση του Τραμ στον Πειραιά θα ολοκληρωθεί στα τέλη του 2012 ή τις αρχές του 2013. Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 92.000.000 ευρώ και αναμένεται να φέρει πρόσθετους 10 με 12 εκατομμύρια επιβάτες το χρόνο. Η επέκταση αυτή θεωρείται κρίσιμη για την βιωσιμότητα του μέσου καθώς μέχρι σήμερα η εταιρεία συσσωρεύει ζημιές. Τα αναμενόμενα έσοδα από την λειτουργία της επέκτασης θα ανέλθουν σε 5.000.000 ευρώ ετησίως.

Η διαδρομή του Τραμ με αρχή και τέλος το Νέο Φάληρο είναι μήκους 5,4 χλμ.: Νέο Φάληρο-Μικράς Ασίας-Γρηγορίου Λαμπράκη-Βασιλέως Γεωργίου Α΄-Λιμάνι (Ακτή Ποσειδώνος)-Εθνικής Αντιστάσεως-Ομηρίδου Σκυλίτση-Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας.

Ξεχωριστός διαγωνισμός έγινε και για την απαραίτητη προμήθεια συρμών του Τραμ. Πρόκειται για διαγωνισμό που αφορά στην προμήθεια 25 συνολικά νέων οχημάτων. Η εταιρία όρισε την προμήθεια 18 οχημάτων με option για προμήθεια 7 ακόμη.

3 σχόλια:

Μετρόφιλος είπε...

Μετά την επέκταση στον Πειραιά, το τραμ θα γίνει κερδοφόρο.
Το άλλο με τον Τοτό το ξέρετε;

Μέσα Μαζικής Μεταφοράς Αθηνών είπε...

Η υπο δημοπράτηση επέκταση του τραμ στον Πειραιά είναι επιεικώς άθλια και ΔΕΝ πρέπει να γίνει...

Δεν θα έπρεπε να συμβιβαζόμαστε με καμία επέκταση του τραμ στον Πειραιά πλήν της διπλής γραμμής από Τζαβέλλα.

Η χάραξη από Τζαβέλλα η οποία εξυπηρετούσε με τον πλέον αποτελεσματικό τρόπο όλο το κέντρο του Πειραιά, προκάλεσε μεγάλες αντιδράσεις, λόγω των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στο οδικό δίκτυο που θα είχε ως αποτέλεσμα. Κάτοικοι, δήμος, οδικό λόμπυ,κτλ αντέδρασαν σε αυτή και ζήτησαν να αλλάξει για να μην ενοχληθούν τόσο πολύ τα αυτοκίνητα, όπως και έγινε.


Όμως, οποιαδήποτε άλλη πρόταση επέκτασης, είναι επιεικώς απαράδεκτη και γίνεται μόνο και μόνο για να ρεύσει το χρήμα. Η προμελετημένη απαξίωση του μέσου φαίνεται από την χάραξη του. Όπως μπορείτε να διαπιστώσετε, η εξυπηρέτηση που θα προσφέρει είναι ελάχιστη αφού, για να πάει κάποιος πχ. από Ακτή Ποσειδώνος στην Πλ.Δεληγιάννη θα πρέπει να κάνει μια βόλτα από Γηπ.Καραϊσκάκη, να περάσει απέναντι στην στάση ΣΕΦ και να ξαναπάρει το τραμ!
Σημειωτέον, η διαδρομή επιστροφής, δηλαδή από Πλ.Ιπποδαμίας μέχρι ΣΕΦ, θα βρίσκεται σε κοινή χρήση με τα ΙΧ! (χωρίς αποκλειστικό διάδρομο δηλαδή!)


Εμείς προτείνουμε, με σειρά προτεραιότητας:

-Να γίνει η επέκταση από Τζαβέλλα με διπλή γραμμή

αν όχι τότε

-Να γίνει η επέκταση από Τζαβέλλα με μονή γραμμή και τα τραμ να πηγαινοέρχονται με δύο κατευθύνσεις πάνω στη μονή γραμμή

-Να γίνει η επέκταση από ΣΕΦ μέχρι Πλ.Ιπποδαμίας με διπλή γραμμη

αν όχι τότε

-Να γίνει η επέκταση από ΣΕΦ μέχρι Πλ.Ιπποδαμίας με μονή γραμμη και τα τραμ να πηγαινοέρχονται με δύο κατευθύνσεις πάνω στη μονή γραμμή

αν όχι τότε

-Να ακυρωθεί η επέκταση και τα χρήματα να δοθούν για επέκταση σε Αργυρούπολη (σύνδεση με τη γραμμή μετρό 2), Βουλιαγμένη (όπως είχε προτείνει στο παρελθόν ο διαχειριστής του παρόντος ιστολογίου), Πανεπιστημίου, Πατησίων (όπως προτάθηκε από το Υπουργείο Περιβάλλοντος σε συνδυασμό με πεζοδρομήσεις και μονοδρομήσεις).

Μετρόφιλος είπε...

@ Μέσα Μαζικής Μεταφοράς Αθηνών: Συμφωνώ με αυτά που λες για την επέκταση προς Πειραιά. Πεταμένα λεφτά θα είναι. Όσο για τις άλλες επεκτάσεις που αναφέρεις, η μόνη που θα τιγκάρει από κόσμο θα είναι εκείνη προς Πατήσια. Όμως με τι κόσμο θα τιγκάρει, εδώ είναι το θέμα. Τα τρόλεϊ κατά μήκος της Πατησίων γεμίζουν με μετανάστες. Υποθέτω ότι αν κατασκευαστεί τραμ θα γεμίζει και αυτό με μετανάστες. Αξίζει λοιπόν να δώσουμε εκατοντάδες εκ. ευρώ και να αλλάξουμε δραστικά την κυκλοφορία σε μια τεράστια περιοχή της Αθήνας μόνο και μόνο για να εξυπηρετούνται μετανάστες;
Για μένα το τραμ είναι χαμένη υπόθεση. Ας πουλήσουμε το τροχαίο υλικό στους Ιταλούς που έχουν το ίδιο μοντέλο και ας κάνουμε τις γραμμές του τραμ λεωφορειοδρόμους ή ποδηλατοδρόμους!

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα