κείμενο από ypodomes.com
Τα έργα του ΟΣΕ για τον εκσυγχρονισμό της γραμμής Κιάτο- Πάτρα προχωρούν. Τα έργα εκτείνονται από την πόλη του Κιάτου που τερματίζει ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος και φτάνουν μέχρι τη Ροδοδάφνη (στο Αίγιο). Ο συνολικός προυπολογισμός των έργων είναι 620.000.000 ευρώ και αφορά την αναβάθμιση 71χλμ γραμμών από μονές ξύλινες σε διπλές με σύγχρονη υποδομή και επιδομή με σκοπό να ηλεκτροδοτηθούν με το πέρας των κατασκευών.
Αυτό θα έχει σαν επίπτωση τη μείωση του χρόνου κατά περίπου μία ώρα και την μεγαλύτερη ασφάλεια στα ταξίδια αφού δεν θα υπάρχουν ισόπεδες ή αφύλακτες διαβάσεις. Η χρονική περίοδος που προβλέπεται η παράδοση του συνόλου των έργων είναι το 2014 ενώ το τμήμα μέχρι το Ξυλόκαστρο είναι πιθανό να παραδοθεί εντός του 2011 (με απόκλιση 2 ετών από το αρχικό χρονοδιάγραμμα). Τα έργα καθυστερούν και λόγω της κατασκευής της Ολυμπίας Οδού στην οποία έχει δοθεί προτεραιότητα αφήνοντας σε δεύτερη μοίρα την ολοκλήρωση των εργασιών.
Κατασκευαστικές Εργασίες
Λόγω του ανάγλυφου του εδάφους στις περιοχές της Βόρειας Πελοποννήσου κατασκευάζονται σημαντικά τεχνικά έργα αλλά και σήραγγες στα σημεία του Μελισσίου, του Δερβενίου, του Πλατάνου, της Τράπεζας, του Αιγίου συνολικού μήκους 12 km.
Εκτός από τις σήραγγες θα υπάρχουν 18 σιδηροδρομικές γέφυρες 1,2χλμ και 65 άνω και κάτω διαβάσεις μήκους 1,45χλμ.
Η γραμμή θα διαθέτει σύγχρονη επιδομή με συνεχώς συγκολλημένες σιδηροτροχιές, ελαστικά υποθέματα και συνδέσμους που μειώνουν τη διάδοση δονήσεων ενώ όπου χρειαστεί θα τοποθετηθούν ηχοπετάσματα για τη μείωση του θορύβου από τα διερχόμενα τρένα.
Σιδηροδρομικοί σταθμοί θα δημιουργηθούν στο Ξυλόκαστρο, στην Ακράτα, στο Διακοπτό και στο Αίγιο. Απλές στάσεις για τη στάση των τοπικών ή προαστιακών συρμών προβλέπονται σε ενδιάμεσα σημεία, όπως το Διμηνιό, η Λυκοποριά, η Λυγιά (περιοχή Δερβενίου), ο Πλάτανος, ο Ελαιώνας και η Ελίκη. Η ύπαρξη διπλής γραμμής θα παρέχει τη δυνατότητα δρομολόγησης συρμών σε τακτικά χρονικά διαστήματα (π.χ. ανά μισή ή μία ώρα).
Όσον αφορά τους Σιδηροδρομικούς Σταθμούς και τις στάσεις, το έργο περιλαμβάνει τόσο τις κτιριακές εγκαταστάσεις και τις αποβάθρες όσο και τη διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου, στον οποίο περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων και οι αναγκαίοι υπαίθριοι χώροι στάθμευσης, για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.
Μία από τις σήραγγες του τμήματος αυτού , αυτή του Αιγίου, βρίσκεται μετά το Σιδηροδρομικό Σταθμό του Αιγίου. Έχει μήκος 3.252 μέτρα, είναι διπλής κατεύθυνσης ενός κλάδου και έχει σχεδιαστεί για ταχύτητες τρένων 200 χλμ/ώρα. Έχει τρεις σήραγγες διαφυγής συνολικού μήκους 800 μ. που έχουν ήδη διανοιχθεί πλήρως. Η σήραγγα Τράπεζας έχει μήκος 2.770 μέτρα και αυτή του Πλατάνου 2.259 μέτρα.
Το τμήμα Ροδοδάφνη-Πατρα
Είναι το τμήμα που ολοκληρώνει τα έργα και συμπληρώνει και όλον τον ΠΑΘΕΠ (Πάτρα, Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Προμαχώνας). Έχει μήκος 41χλμ και κόστος 423.000.000 ευρώ.
Λόγω της οικονομικής συγκυρίας αλλά και της κατάστασης που επικρατεί στον ΟΣΕ είναι άγνωστο αν τα έργα αυτά προωθηθούν μέσω του ΕΣΠΑ ή θα μετατεθούν σε μελλοντική χρονική περίοδο.
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
1 σχόλιο:
Μην βιάζεστε αγαπητοί μας υπουργοί και λοιποί παρατρεχάμενοι! Δε νομίζω ότι είναι πολλά τα 70 χρόνια για τον διπλασιασμός 800 km σιδ/κης γραμμής! Ο Παρθενώνας έγινε σε 25 χρόνια 2500 χρόνια πριν. Μην είστε και πλεονέκτες!
Δημοσίευση σχολίου