κείμενο από ypodomes.com
Ένα από τα σημαντικότερα συγκοινωνιακά και αστικά έργα στον Πειραιά είναι αυτό της υπογειοποίησης του ΗΣΑΠ από το Νέο Φάληρο μέχρι τον σταθμό ΠΕΙΡΑΙΑΣ. Περιμένουμε το διαγωνισμό εδώ και χρόνια και περιμένουμε το επόμενο διάστημα την εξαγγελία της δημοπράτησης.
Με το έργο αυτό θα αλλάξει όλη η εικόνα της εισόδου στο κέντρο του Πειραιά από το Στάδιο Καραϊσκάκη μέχρι την πλατεία Ιπποδάμειας πους σήμερα μοιάζει περίπου τριτοκοσμική. Κάπου στη μέση της διαδρομής στο ύψος του παλιού εργοστασίου του Κεράνη θα δημιουργηθεί και ένας νέος υπόγειος σταθμός με την ονομασία ΚΑΜΙΝΙΑ. Ο σταθμός αυτός θα εξυπηρετεί μεγάλο μέρος του κέντρου του Πειραιά αλλά και την γειτονική συνοικία των Καμινίων. Σημαντικό είναι το γεγονός ότι εφάπτεται στην αρχή της Οδού Πειραιώς.
Παράλληλα με την υπογειοποίηση των γραμμών θα δρομολογηθεί και η πορεία του Τραμ που θα ομορφύνει ακόμα περισσότερο την διαδρομή αυτή. Αν ξεκινήσει το 2011 μέσα στο 2013 θα μπορεί να δοθεί στην κυκλοφορία μαζί με τον νέο σταθμό ΚΑΜΙΝΙΑ. Με την ολοκλήρωση των έργων θα επηρεαστεί η κτηματομεσιτική τάση στον Πειραιά και ένας καινούριος οδικός άξονας θα ελκύσει επιχειρήσεις και καταστήματα βοηθώντας την οικονομία της πόλης.
Σήμερα η εικόνα από το Στάδιο Καραϊσκάκη μέχρι την Πλατεία Ιπποδαμείας αλλά και μέχρι το λιμάνι μέσω της Γούναρη είναι τουλάχιστον απογοητευτική. Γκρεμισμένα κτίρια, πλανόδιοι πωλητές και ένα γκέτο κατά μήκος του άξονα του ΗΣΑΠ δημιουργεί μια εξαιρετικά άσχημη εικόνα για τον επισκέπτη, τουρίστα αλλά και πολίτη που εισέρχεται στον Πειραιά είτε προς το κέντρο είτε προς το λιμάνι.
Μετά το καλοκαίρι ίσως να έχουμε τα νέα για αυτό το σημαντικό έργο για το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας και μιας από της πλέον πυκνοκατοικημένες περιοχής στο Λεκανοπέδιο.
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
3 σχόλια:
Για την υπογειοποίηση των γραμμών του ΗΣΑΠ, όπως και για την κατασκευή του σταθμού «Καμίνια» δεν έχω να εκφράσω την παραμικρή αντίρρηση, εκτός από το ότι θα έπρεπε να είχαν γίνει εδώ και πολλά χρόνια...Η διοίκηση του ΗΣΑΠ θα έπρεπε βέβαια να μας δώσει και ένα πλάνο της κατασκευής των δύο άλλων σταθμών Ιλισός και Ψαλίδι, για τους οποίους δεν έχουμεακούσει τίποτα τον τελευταίο καιρό...Η επέκταση του τραμ όμως πάνω από τις γραμμές του ΗΣΑΠ δεν προβλέπεται να έχει καμιά εμπορική και επιβατική επιτυχία και θα έπρεπε με την μορφή του κατεπείγοντος να προκηρυχθούν νέες μελέτες για σήραγγα διπλού διαδρόμου στην Καστέλα και άλλη χάραξη τελείως διαφορετική από αυτήν που αποφασίστηκε ώστε: το τραμ να εξυπηρετεί άλλες περιοχές του Πειραιά στις οποίες δεν έχει πρόσβαση ο ΗΣΑΠ (ή το μελλοντικό ΜΕΤΡΟ), αφετέρου να είναι δυνατόν να κινείται στους χώρους του λιμένα από τη Δραπετσώνα έως το Τελωνείο. Αυτή η κίνηση θα εξυπηρετούσε κάθε είδους από-επιβίβαση από και προς τα πλοία τροφοδοτώντας τους σταθμούς ΟΣΕ (Άγίου Διονυσίου), Προαστιακού Πειραιά, ΗΣΑΠ. Τέλος πρέπει να ματαιωθεί κάθε είδους επέκταση του τραμ προς Κερατσίνι - Πέραμα. Αντίθετα για εκείνες τις περιοχές πρέπει να επεκταθεί η γραμμή 1 του ΗΣΑΠ. Αν επεκταθεί το τραμ μια τέτοια επέκταση της γραμμής 1 θα φαντάζει αδύνατη. Ενώ αν γίνει επέκταση της γραμμής 1 το τραμ είναι δυνατόν να διαδικτυωθεί στα πέριξ των περιοχών αυτών ως τροφοδότης μηχανισμός! Τέλος η γραμμή 1 πρέπει να επεκταθεί και προς Νέα Ερυθραία, ανακουφίζοντας αυτήν την πυκνοκατοικημένη περιοχή! Για τον προαστιακό αν θεωρούν ότι οι επεκτάσεις προς Λαύριο, Ραφήνα, Ελευσίνα - Πόλη Μεγάρων, Ισθμό - Λουτράκι δεν αρμόζουν στην σημερινή οικονομική συγκυρία, με εξαίρεση την επέκταση προς Ραφήνα, όλες οι άλλες διακλαδώσεις είναι δυνατόν να καλυφθούν από το (υπάρχον) μετρικό σιδηροδρομικό δίκτυο, αφού η υποδομή είτε υπάρχει είτε είναι δυνατόν να ξαναστηθεί αφού οι σιδηροδρομικοί διάδρομοι υφίστανται. Έτσι είναι δυνατόν να λειτουργήσουν ως τροφοδότες του προαστιακού:1. Η έτοιμη μετρική σιδ/κη γραμμή Άγιοι Ανάργυροι - Ελευσίνα - πόλη των Μεγάρων, 2.Η έτοιμη μετρική σιδ/κη γραμμή Λουτράκι - Ισθμός - πόλη Κορίνθου - σταθμός προαστιακού Κορίνθου, επεκτείνοντας απλά τα δρομολόγια Κόρινθος Άργος/Ναύπλιο ή Τρίπολη να έχουν δηλαδή ως αφετηρία τον Σ.Σ. σταθμό Λουτρακίου! Τέλος, για το τμήμα Κορωπί - Λαύριο χρειάζεται να επιστρέψει η Κτηματική Εταιρία του Δημοσίου τον σιδ/κο διάδρομο στον ΟΣΕ, και μια εργολαβία να συντάξει μελέτες αποκαθιστώντας την (εγκαταληφθείσα εδώ και 52 χρόνια) μετρική σιδ/κη γραμμή μήκους μόλις 31 km μεταξύ Κορωπίου και Λαυρίου. Προαστιακή εκμετάλλευση πρέπει να διαθέτει και ο σιδ/κος διάδρομος Άνω Λιοσίων - Λιμένος Ικονίου διότι κι αυτός διέρχεται από κατοικημένες περιοχές της Δυτικής Αττικής...
Το επίμαχο έργο είναι μεν σημαντικό, αλλά το πρωτεύων κατά τη γνώμη μου για τον ΗΣΑΠ είναι η επέκταση στη Ν.Ερυθραία. Η παρακμιακή εικόνα που παρουσιάζει ο Πειραιάς δεν είναι αποτέλεσμα των γραμμών των ΗΣΑΠ, αλλά της αδιαφορίας τόσο του δήμου όσο και της πολιτείας για την τόσο σημαντική αυτή περιοχή.
Με την οικονομική κατάσταση της χώρας δεν περιμένω άλλα έργα στον ΗΣΑΠ, μετά την ολοκλήρωση της αναβάθμισης των γραμμών, που κι αυτή προχωράει με ρυθμούς χελώνας!
Βλέπεις αν το κράτος ψαλιδίσει μισθούς βγαίνει ο κόσμος στους δρόμους, ενώ αν κόψει τις δημόσιες επενδύσεις δεν διαμαρτύρεται κανένας!
Δημοσίευση σχολίου