Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 2 Αυγούστου 2010

Θεσσαλονίκη: το Σεπτέμβριο η παρουσίαση του Σχεδίου Δράσης για την πόλη

κείμενο από ypodomes.com
Aπό το Σεπτέμβριο τα μεγάλα νέα για τη Θεσσαλονίκη!

Όπως ανακοίνωσε η Υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, κα Τίνα Μπιρμπίλη, το Σχέδιο Δράσης για την πόλη της Θεσσαλονίκης, θα ανακοινωθεί τον προσεχή Σεπτέμβριο και θα περιλαμβάνει «πολύ συγκεκριμένες δράσεις και παρεμβάσεις για την πόλη μέχρι το 2012, οπότε και συμπληρώνονται 100 χρόνια από την απελευθέρωσή της».
Οι παρεμβάσεις θα πραγματοποιηθούν σε συνεργασία με τον Οργανισμό Ρυθμιστικού Σχεδίου Θεσσαλονίκης και θα εστιαστούν σε 3 βασικούς άξονες:
Παραλιακό μέτωπο και Θερμαϊκός κόλπος
Δημιουργία δικτύων πρασίνου και πεζοδρομήσεις
Αναπλάσεις περιοχών που είναι σε παρακμή

Σχετικά με το νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Θεσσαλονίκης, η Υπουργός δήλωσε πως αξιολογείται και επεξεργάζεται από τον ΟΡΘ και θα παρουσιαστεί μέχρι το τέλος του έτους.

Τάφρος
Για το σύνθετο έργο της διευθέτησης και περιβαλλοντικής ανάπλασης της Περιφερειακής Τάφρου η κυρία Μπιρμπίλη υπογράμμισε πως πρόκειται για παρέμβαση υπερτοπικής σημασίας που συνδέει το Σεϊχ Σου με το Θερμαϊκό. Έχει ήδη εξαγγελθεί το κομμάτι που αφορά την υδραυλική της διευθέτηση (ποσό 7.600.000 ) και πρόκειται να υλοποιηθεί και το έργο περιβαλλοντικής και αρχιτεκτονικής ανάπλασης της Τάφρου με το ποσόν των 2.200.000 , το οποίο θα χρηματοδοτηθεί από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη» (ΕΠΠΕΡΑΑ).

ΔΕΘ
Αναφορικά με την επικείμενη μετεγκατάσταση της ΔΕΘ η Υπουργός τόνισε: «πρέπει να υποστηριχθεί στη νέα της θέση στα ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, δημιουργώντας στη Σίνδο περιβάλλον ευνοϊκό και φιλόξενο για τόσο σπουδαία δραστηριότητα. Πρέπει να γίνει χωροταξικός και πολεοδομικός ανασχεδιασμός του ευρύτερου χώρου του πόλου υποδοχής της, στη Δυτική Θεσσαλονίκη σε επίπεδο χρήσεων γης, υποδομών και δικτύων ώστε να συνδεθεί με εγκαταστάσεις, λιμάνι, σιδηρόδρομο κ.α.. Για το σημερινό χώρο των εγκαταστάσεων της ΔΕΘ και του περιβάλλοντα χώρου θα γίνει διαγωνισμός ώστε μετά από αξιολόγηση των κτιρίων που υπάρχουν και την ανάπλασή της έκτασης, να δημιουργηθεί ενιαία φυσιογνωμία στην κεντρική αυτή περιοχή της πόλης και να ενταχθεί στην καθημερινή ζωή της, επιτρέποντας τη διέλευση περιπατητών και ποδηλατών και συνδυάζοντας χρήσεις με τις όμορες δραστηριότητες. Υπενθυμίζουμε την ανάγκη δημιουργίας μιας χωρικής και ζωντανής ενότητας και τη σύνδεσή της με τις απέναντι περιοχές κατοικίας, την παρακείμενη Πανεπιστημιούπολη του ΑΠΘ, το Πανεπιστημιακό συγκρότημα του ΠΑΜΑΚ, τα πολλά μουσεία που λειτουργούν στην περιοχή, τη δημιουργία ελεύθερων χώρων και χώρων πρασίνου».

Ρυθμίσεις και Αναπλάσεις περιοχών
Η επιβαρυμένη περιοχή που περιβάλλεται από τις οδούς Αγγελάκη, Εγνατία, Δωδεκανήσου και Νίκης- Παλιά παραλία ασφυκτιά περιβαλλοντικά, πολεοδομικά και κυκλοφοριακά. Για το λόγο αυτό στην υποπεριοχή που ορίζεται από τις οδούς Π. Μελά Τσιμισκή Πλ. Ελευθερίας Νίκης, θα αποτραπεί η διέλευση στα Ι.Χ. και ειδική κυκλοφοριακή μελέτη θα προβλέπει να χρησιμοποιούνται Μέσα Μαζικής μεταφοράς και ταξί και να υπάρχουν οι κατάλληλεςπροβλέψεις, ενώ θα γίνεται συνεπής έλεγχος της φορτοεκφόρτωσης για την προμήθεια των καταστημάτων. Ο στόχος θα επιτευχθεί με τη πεζοδρόμηση της παλιάς παραλίας, όταν έχει ολοκληρωθεί το έργο της υποθαλάσσιας αρτηρίας.
Επιπλέον, για την περιοχή της Πλατείας Χρηματιστηρίου, του Αγίου Μηνά και των παραδοσιακών αγορών του κέντρου η Υπουργός τόνισε πως θα δοθεί έμφαση στη βιώσιμη κινητικότητα με τη δημιουργία διαδρομών για τον πεζό και τον ποδηλάτη, με ένταξη σε αυτές των αξιόλογων αρχιτεκτονικών συνόλων (παλιές αρχιτεκτονικές στοές, κελύφη και μέτωπα). Θα προωθηθεί πρόγραμμα πολεοδομικής ανασυγκρότησης με παράλληλη αναζήτηση οικονομικών και άλλων μέτρων που εντάσσονται στο σχεδιασμό, για την ενίσχυση της μικρής κυρίως επιχειρηματικότητας που χαρακτηρίζει αυτή την περιοχή της πόλης.
Προωθείται ακόμα η ανάπλαση τριών πλατειών του Πολεοδομικού Συγκροτήματος. Η μία είναι ο άξονας Αγ. Σοφίας- Αχειροποιήτου, η άλλη βρίσκεται σε γειτονική περιοχή των τειχών δίπλα στο Επταπύργιο, στο δήμο Συκεών. Η τρίτη, η αποκαλούμενη «Βαλκανική πλατεία» αφορά μικρή έκταση του στρατοπέδου Στρεμπενιώτη στο Δήμο Νεάπολης.

Θερμαϊκός Κόλπος
Αναφερόμενη στον Θερμαϊκό Κόλπο η κυρία Μπιρμπίλη σημείωσε: «Πρέπει να ασχοληθούμε με τον Θερμαϊκό Κόλπο. Να μετατραπεί από «νεκρή θάλασσα» σε ζωντανό οργανισμό για την πόλη και τους κατοίκους της όχι μόνον περιβαλλοντικά αλλά και λειτουργικά. Να ενταχθεί στην καθημερινότητά με τη δημιουργία γραμμών εξυπηρέτησης, με μικρά πλοία για την ταχεία μετακίνηση δεκάδων χιλιάδων κατοίκων της ανατολικής και νότιας περιοχής προς το κέντρο, ιδιαίτερα μετά την δραστική οικιστική ανάπτυξη στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης και ιδιαίτερα των παραλιακών δημοτικών διαμερισμάτων του Δήμου Θερμαϊκού και όχι μόνο. Σημαντική είναι η ανάπλαση των ευαίσθητων περιοχών του παραλιακού μετώπου από τις εκβολές του Γαλλικού έως την Αγία Τριάδα».

Περιοχή Ειδικών Χωρικών Παρεμβάσεων (ΠΕΧΠ)
Με άξονα την Εγνατία οδό και σε συνεργασία με το χωροταξικό Παρατηρητήριο της ΕΓΝΑΤΙΑ Α.Ε., θα εκπονηθεί μελέτη ΠΕΧΠ (δυνατότητα που παρέχεται από το Νόμο του Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης), ώστε να καταγραφούν τα προβλήματα χωρικής ανάπτυξης των περιοχών που διασχίζει ο οδικός αυτός άξονας. Όπως δήλωσε η Υπουργός: «Πρόκειται για ένα διαπεριφερειακό έργο, μεγάλης αναπτυξιακής σημασίας που θα αντιμετωπίσει αειφορικά τον χώρο της Βόρειας Ελλάδας». αυτό ακριβώς που αξίζει στους ανθρώπους της» κατέληξε.


Πηγή: ypeka.gr

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

ΝΑΙ, 30 ΧΡΟΝΙΑ ΜΟΝΟ ΩΡΑΙΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, ΑΛΛΑ ΑΠΟ ΕΡΓΑ ΣΧΕΔΟΝ ΤΙΠΟΤΑ...

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα