Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 5 Μαρτίου 2010

Αναπτυξιακό Σχέδιο Πειραιά 2010-2020. Αναγκαίο αλλά είναι εφικτό;


Μεγάλο αναπτυξιακό πλάνο παρουσιάστηκε για τον Πειραιά για πρώτη φορά συμπυκνωμένο από όλες τις δράσεις που αναμένουμε να γίνουν το επόμενο διάστημα και για την επόμενη δεκαετία από την Υπουργό Κα Κατσέλη. Ονομάστηκε Αναπτυξιακό Σχέδιο Πειραιά 2010 - 2020.
Τα έργα χωρίζονται σε δύο κατηγορίες. Τα ώριμα με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, που περιλαμβάνουν την επέκταση του μετρό και του τραμ στον Πειραιά αλλά και η δημιουργία νέου λιμένα για κρουαζιερόπλοια, προϋπολογισμού 230 εκατ. ευρώ και η δημιουργία monorail (καλό!!) περιμετρικά του λιμανιού προϋπολογισμού 70 εκατ. ευρώ. Περιλαμβάνει τα έργα στον προβλήτα Ι του ΣΕΜΠΟ για λογαριασμό του ΟΛΠ και του προβλήτα ΙΙΙ για λογαριασμό της Cosco.
Η δεύτερη κατηγορία που περιγράφεται ως μεγάλα αναπτυξιακά έργα για το λιμάνι του Πειραιά περιλαμβάνει οκτώ έργα. Τα σπουδαιότερα είναι η ανάπλαση της λιμενοβιομηχανικής ζώνης της Δραπετσώνας και η δημιουργία Μαρίνας στη ίδια περιοχή.
ΩΡΙΜΑ ΕΡΓΑ
1) Επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό στον Πειραιά, Χαϊδάρι - Δημοτικό Θέατρο Πειραιά. Δαπάνη 550 εκατ. ευρώ. Το έργο μπορεί να ανατεθεί το καλοκαίρι του 2010. Θα ολοκληρωθεί σε 5,5 χρόνια (χωρίς τις καθυστερήσεις).
2) Επέκταση δικτύου τραμ Α΄ φάση Νέο Φάληρο -Ακτή Ποσειδώνος (Λιμάνι Πειραιά). Δαπάνη 91,8 εκατ. ευρώ. Διαγωνισμός σε εξέλιξη, αναμένουμε την αναδοχή του έργου.
3) Υπερυψωμένο μέσο σταθερής τροχιάς (monorail) περιμετρικά του λιμανιού. Δαπάνη 70 εκατ. ευρώ. Λειτουργικό έργο για επιβάτες, τουρίστες, και κατοίκους. Υπό δημοπράτηση. Εδώ έχω μια ένσταση όσον αφορά την εμπορική του επιτυχία καθώς κατά την ταπεινή μου γνώμη θα έπρεπε να εκτείνεται από το κέντρο του Πειραιά (Δημοτικό Θέατρο σε σύνδεση με το Μετρό)για να εξασφαλίσει το μέγιστο της εμπορικής του λειτουργίας και της πρακτικής του χρησιμότητας.
4) Υπογειοποίηση γραμμών ΗΣΑΠ από Ν. Φάληρο έως Πειραιά με ένα ακόμα σταθμό. Αναμένουμε πότε θα ανακοινωθεί ο διαγωνισμός.
5) Σιδηροδρομική σύνδεση Θριάσιου - Ικονίου (ΣΕΜΠΟ). Δαπάνη 143,2 εκατ. ευρώ. Έργο Θριασίου σε εξέλιξη με νέα διακήρυξη σύμβασης παραχώρησης.
6) Επέκταση νότιου λιμένα για κρουαζιερόπλοια. Δαπάνη 230 εκατ. ευρώ. Κρίνεται απαραίτητο και σημαντικό έργο για τον τουρισμό. Προβλέπονται έξι νέες θέσεις μεγάλων κρουαζιερόπλοιων. Εντός του 2010 αδειοδοτήσεις και προκήρυξη από του χρόνου η ανάθεση.
7) Ανάδειξη αρχαιολογικού χώρου Ηετιώνιας Πύλης. Είναι η πολιτιστική κληρονομιά του Πειραιά.
8) Εκθεσιακό Κέντρο. Δαπάνη 90 εκατ. ευρώ. Στόχος η ολοκλήρωσή του για τα Ποσειδώνια 2012. Δύσκολος στόχος.
9) Μετατροπή πέτρινης αποθήκης σε τερματικό σταθμό επιβατών. Εξυπηρέτηση επιβατών επιβατηγού ναυτιλίας. Πρόκειται για ένα παμπάλαιο κτίριο που βρίσκεται προς την πλευρά της Δραπετσώνας, καλή κίνηση ακόμα και για μετατροπή του σε πολυχρηστικό χώρο.
10) Αστικές παρεμβάσεις Δήμου Πειραιά που έχουν σχέση με το λιμάνι και τουρισμό. Δαπάνη 69 εκατ. ευρώ. Σύνολο έργων για τη λειτουργία του Πειραιά. Είναι ώριμα σε μελετητικό επίπεδο. Κάτι πιο συγκεκριμένο; Επίσης που θα βρει τα 69 εκατομμύρια ο Δήμος;
11) «Πράσινο» λιμάνι. Περιβαλλοντικές υποδομές προϋπολογισμού 15 εκατ. ευρώ. Έτοιμες οι μελέτες εφαρμογής εντός του 2010. Ολοκλήρωση μέσα στο 2011. Κάπως ασαφές και αυτό.
12) Ανάπλαση κόμβου Ικονίου- Κερατσινίου-Περάματος από ΔΕΗ [DEHr.AT] μέχρι Σχιστό. Σούπερ απαραίτητο έργο καθώς ήδη παρατηρούνται ουρές αυτοκινήτων και φορτηγών κατά τη διάρκεια της ημέρας. Καμία ημερομηνία που να το κάνει συγκεκριμένο, αρα είναι και αρκετά μελλοντικό.
13) Προβλήτας Ι του Σ.ΕΜΠΟ. Δαπάνη 160 εκατ. ευρώ. Το έργο ολοκληρώνεται τον Ιούνιο του 2010, οπότε και θα τεθεί σε λειτουργία.
14) Προβλήτας ΙΙΙ Σ.ΕΜΠΟ. Δαπάνη 110 εκατ. ευρώ. Εντάσσεται στη σύμβαση παραχώρησης με δαπάνη Cosco. Είναι από τα έργα που στάνταρ θα γίνουν καθώς θα το φτιάξουν οι Κινέζοι που ανέλαβαν το management και τη χρήση.
15) Επέκταση νέου επιβατηγού για κρουαζιερόπλοια στη θέση Παλατάκι - Κανέλλου.
16) Επέκταση προβλήτας Άλων. Έργο αναγκαίο λόγω κατασκευής μετρό και νέου τρόπου επιβίβασης των επιβατών σε πλοία της ακτοπλοΐας.
17) Αναβάθμιση τέρμιναλ στα Λεμονάδικα. Δημιουργία λειτουργικά και αισθητικά νέου τέρμιναλ.
18) Νέο ενιαίο κτήριο τελωνείων στο χώρο ΟΔΔΥ (Πλην πέμπτου τελωνείου). Ο ΟΛΠ θα κατασκευάσει και θα νοικιάσει το κτήριο.
19) Κατασκευή νέου silo σε πρώην στρατιωτική προβλήτα Ικονίου. Ανάγκη νέας σύγχρονης κατασκευής λόγω απομάκρυνσης και αλλαγής χρήσης παλαιού silo στο κεντρικό λιμάνι.

ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΑ ΕΡΓΑ ΜΕ ΟΡΙΖΟΝΤΑ ΤΟ 2020
1) Επέκταση του μετρό προς το Τζάνειο Νοσοκομείο και την Πειραϊκή. Πρώτη φορά εξαγγέλλεται κάτι τέτοιο, περιμένουμε με ενδιαφέρον περισσότερες λεπτομέρειες, μάλλον από το Υπουργείο Υποδομών από το υπό μελέτη Νέο Συγκοινωνιακό Χάρτη της Αθήνας το καλοκαίρι.
2) Επέκταση δικτύου τραμ, Β΄φάση Δημοτικό Θέατρο - Καλλίπολη, Γ΄φάση Ακτή Ποσειδώνος - Κερατσίνι, Δ΄φάση Κερατσίνι Πέραμα. Δαπάνη 60, 132, 125 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. Για τις φάσεις αυτές απαιτούνται ολοκληρώσεις οριστικών μελετών. Ρεαλιστικά το Δημοτικό Θέατρο-Καλλίπολη είναι και το πιο εφικτό μέχρι το 2015.
3) Επέκταση γραμμής ΗΣΑΠ προς Δραπετσώνα και Κερατσίνι. Το έχουμε και στον περσινό χάρτη Μετρό που παρουσίασε ο τότε ΥΠΕΧΩΔΕ. Νομίζω έργο απαραίτητο και πολύ χρήσιμο για τις μετακινήσεις του πνιγμένου Πειραιά. Ερώτηση: πως θα κατασκευαστεί το τμήμα Λιμάνι Πειραιά- Δραπετσώνα;
4) Έργα ανάπλασης σιδηροδρομικού Σταθμού Πειραιά. Δαπάνη 50 εκατ. ευρώ. Δεν θα δινόταν σε ιδιώτη που θα πλήρωνε για να το αναλάβει για κάποιες δεκαετίες; Θα δαπανηθούν 50 εκατομμύρια για την ανάπλαση ενός σταθμού; Μπράβο γαλαντομία!
5) Πεζόδρομος - ποδηλατόδρομος Ρετσίνα, Ηετιώνιας Ακτής κατά μήκος των παλαιών σιδηροδρομικών γραμμών. Αν κάνουν πεζόδρομο τη Ρετσίνα τότε τα αυτοκίνητα απο και προς τη Θηβών δεν θα έχουν επιλογή για την έλευση τους στο κέντρο της πόλης εκτός και αν σχεδιάζεται άλλος οδικός άξονας. Μακάρι να γίνει κάτι να πάψει η ασχήμια της Ρετσίνας όπως έχει σήμερα.
6) Ολοκλήρωση λεωφόρου Ανδρέα Παπανδρέου από ΣΕΦ μέχρι Λεωφόρο Σχιστού. Έχουν ολοκληρωθεί τα κύρια τμήματα. Απαιτούνται πρόσθετα έργα, επίγεια η υπέργεια σε ορισμένα σημεία. Ανάγκη ταχείας διέλευσης από ΣΕΦ σε Σχιστό. ΣΟΥΠΕΡ απαραίτητο έργο. Αν γίνει αυτό το σύνολο των προβλημάτων της διέλευσης των αυτοκινήτων με κατεύθυνση προς Λιμάνι, συνοικίες και Σχιστό-Εθνική θα έχει λυθεί δια παντός. Μήπως να μην γινόταν μελλοντικά αλλά κάπως πιο άμεσα;
7) Ανάπλαση Λιμενοβιομηχανικής ζώνης Δραπετσώνας-Κερατσινίου. Πρόκειται για μεγάλο έργο ανάπλασης περιοχής ιδιοκτησίας ΟΛΠ, ΕΤΕ, ιδιωτών και Δημοσίου. Απαιτείται σύσταση εταιρείας ειδικού σκοπού, συμφωνία με κοινωνικούς και αυτοδιοικητικούς φορείς και ανάθεση του έργου σε developer - real estate διεθνούς κύρους.
Απαιτείται άμεση συνεργασία των ιδιοκτητών. Στο βόρειο τμήμα προτείνεται η εγκατάσταση του Πανεπιστημίου Πειραιά.
8) Επέκταση βορείου λιμένα για μεγάλα σκάφη και ημερόπλοια. Θα ενταχθεί στο γενικότερο έργο ανάπλασης της Λιμενοβιομηχανικής ζώνης. Δαπάνης 180 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για δημιουργία μαρίνας ανοικτής σε κατοίκους με έργα περιπάτου και ήπιας αναψυχής.
Αυτό είναι σε γενικές γραμμές το σχέδιο ανάπτυξης. Τα περισσότερα έργα τα γνωρίζουμε. Αν καταφέρουν και με συντονισμένες κινήσεις βγάλουν από το γενικό χάος που επικρατεί σήμερα στον Πειραιά με την ασχήμια να είναι πρωταγωνιστής τότε αξίζει τον κόπο να περιμένουμε. Αν το οργανώσουν και υπάρχει πρόγραμμα σοβαρό ο Πειραιάς θα μεταμορφωθεί κυριολεκτικά. Θα γίνει όμως;

25 σχόλια:

Γεώργιος είπε...

Ποια είναι ρε παιδια η λεωφόρος Ανδρέα Παπανδρέου? Απο ΣΕΦ εως λεωφόρο Σχιστού?

Μαυρίκιος είπε...

Μετρόφιλε, διαφωνώ. Αυτή τη στιγμή η Ελλάδα χρειάζεται επενδύσεις, ανάπτυξη, αισιοδοξία και όραμα. Το ΕΣΠΑ τι το έχουμε; Κάτι πρέπει να γίνει αν μη τι άλλο για να δείξει αυτή η κυβέρνηση ότι δεν είναι μόνο για τις περικοπές.

Ανώνυμος είπε...

Η λεωφόρος Ανδρέα Παπανδρέου σήμερα ξεκινάει από την άκρη του λιμανιού (την πύλη Ε1 για τα Δωδεκάνησα)και καταλήγει στην λεωφόρο Σχιστού στο Πέραμα διασχίζοντας υπόγεια τα λιπάσματα της Δραπετσώνας και περιοχή του Κερατσινίου.
Ο άξονας αυτός ξεκίνησε να κατασκευάζεται προ δεκαετίας τουλάχιστον αλλά τα έργα ολοκληρωμένα κατά 90% εδώ και πολλά χρόνια είχαν κολλήσει. Τελικά πριν από 1 χρόνο δόθηκε στην κυκλοφορία.

Στους αρχικούς σχεδιασμούς (πριν πολλά χρόνια) αυτός ο άξονας ήταν μέρος ενός άξονα που θα συνέδεε ανισόπεδα την Παραλιακή από το ΣΕΦ με το λιμάνι και στη συνέχεια μέχρι το Πέραμα και τη λεωφόρο Σχιστού.

Κάτι όμως τα μεγάλα κόστη απαλλοτριώσεων κάτι οι αντιδράσεις το κεντρικό τμήμα του έργου δεν προχώρησε ποτέ. Έγινε μόνο η είσοδος στην πόλη από το ΣΕΦ και η λεωφόρος Ανδρέα Παπανδρέου από το λιμάνι στην λεωφ. Σχιστού

Ανώνυμος είπε...

Κύριε Καραγιάννη, για πόσο καιρό ακόμα θα επιτρέψετε σε 2-3 συγκεκριμένα άτομα να καταστρέφουν χωρίς λόγο με τα σχόλια τους το blog σας???

Έχετε κάνει τόσες προσπάθειες ώστε να μεταφέρετε αξιόπιστες (στο μέτρο του δυνατού) πληροφορίες για τα έργα υποδομής χωρίς κομματικές αγκυλώσεις και έρχονται κάποιοι και ρίχνουν το επίπεδο στο blog σας.

Πέρα από το σημερινό με τις πολιτικές τοποθετήσεις υπάρχει και το προηγούμενο με την γελοία διαμάχη μετρό - τραμ σε κάθε σχετικό και άσχετο post που έχει κουράσει απίστευτα όλους εμάς που μπαίνουμε στο blog μήπως και μάθουμε καμία καινούργια εξέλιξη στον τομέα των υποδομών.
Έλεος....

Νίκος Καραγιάννης είπε...

ΟΧΙ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ. ΘΑ ΣΒΗΝΟΝΤΑΙ ΕΠΙΤΟΠΟΥ.

Ανώνυμος είπε...

Ανώνυμε, την πιο απίθανη φάση προφανώς δεν την ξέρεις! Γράφεις στο σχόλιο (06 Μαρτίου 2010 2:49 π.μ.) ότι:

[Στους αρχικούς σχεδιασμούς (πριν πολλά χρόνια) αυτός ο άξονας ήταν μέρος ενός άξονα που θα συνέδεε ανισόπεδα την Παραλιακή από το ΣΕΦ με το λιμάνι και στη συνέχεια μέχρι το Πέραμα και τη λεωφόρο Σχιστού.

Κάτι όμως τα μεγάλα κόστη απαλλοτριώσεων κάτι οι αντιδράσεις το κεντρικό τμήμα του έργου δεν προχώρησε ποτέ. Έγινε μόνο η είσοδος στην πόλη από το ΣΕΦ και η λεωφόρος Ανδρέα Παπανδρέου από το λιμάνι στην λεωφόρο Σχιστού.]

Επειδή έχω πρόσβαση σε σχετικές πληροφορίες, ο ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΣ λόγος που το κεντρικό τμήμα του έργου δεν προχώρησε ποτέ, ήταν ότι ΑΝΤΕΔΡΑΣΑΝ ΟΙ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΕΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ, με τον ισχυρισμό ότι δήθεν θα "καταστρεφόταν η εμφάνιση του λιμανιού".

Ο πραγματικός λόγος ήταν ότι φοβήθηκαν πως "έτσι και φτιάξουν άξονα που θα συνδέει την Παραλιακή από το ΣΕΦ με το Πέραμα, αφού θα περνάει ΑΝΙΣΟΠΕΔΑ από το λιμάνι, θα απομονώσει τα ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΑ (έκδοσης εισιτηρίων) ΜΑΣ στο λιμάνι".

Είναι μία τάλε κουάλε ιστορία με την ματαίωση της ζεύξης του Μαλιακού-σκόνταψε πάνω στις αντιδράσεις των πολιτών και πολιτικών της Λαμίας που υποστήριζαν ότι η Λαμία θα απομονωθεί από το έργο αυτό.

Παρομοίως, ο τότε Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ έκανε πίσω κυρήσσοντας επισήμως άδοξη λήξη, μετά από σφοδρές αντιδράσεις και διαμαρτυρίες, ακόμα και απειλές!

(θυμάστε που ΓΚΑΡΙΖΑΝ μπροστά στις κάμερες "δεν πα να ξεκληριστεί το μισό πανελλήνιο στην καρμανιόλα-πέταλο του Μαλιακού, σκασίλα μας μεγάλη και 10 παπαγάλοι!!!!" και "αν το φτιάξετε, θα κατεβούμε Αθήνα και θα σας σκοτώσουμε με τα ίδια μας τα χέρια!!!!")

Τι το ψάχνετε? Σε μία χώρα που οι κυβερνώντες της δεν έχουν ΒΟΥΛΗΣΗ, ΠΥΓΜΗ και ΑΝΑΣΤΗΜΑ, πάντα ΤΕΤΟΙΕΣ κλωτσοπατινάδες θα γίνονται!

Μετρόφιλος ΚΑΙ Τραμόφιλος

Ανώνυμος είπε...

Σε τέτοιου είδους αντιδράσεις αναφερόμουν. Με την διαφορά ότι δεν ήταν οι ναυτιλιακές εταιρείες αλλά τα διάφορα ναυτιλιακά πρακτορεία και εμπορικά καταστήματα της περιοχής. Τις ναυτιλιακές δεν τις ένοιαζε γιατί έχουν μικρά εκδοτήρια μέσα στους χώρους του λιμανιού.

Πάντως δεν ήταν αυτός ο μόνος λόγος. Ο σημαντικότερος ήταν το μεγάλο κόστος αλλά και ότι δεν προλάβαιναν τους Ολυμπιακούς. Ήταν δεσμευτική προθεσμία να είναι τα πάντα έτοιμα στο λιμάνι στους Ο.Α. Δεδομένου ότι το σχέδιο αυτό για να πραγματοποιηθεί χρειαζόταν μεγάλες επεμβάσεις και θεωρήθηκαν σίγουρες και οι προσφυγές αποφασίστηκε να κοπεί.
Και καλώς αν το σκεφτούμε, εδώ οι μικρότερες παρεμβάσεις που τελικά έγιναν γνώρισαν μεγάλες αντιδράσεις και ήταν έτοιμες στο τσακ πριν τους αγώνες.

Ανώνυμος είπε...

Η πεζοδρομηση/ποδηλατοδρομηση τμηματος σιδηροδρομικης γραμμης (σταθμος ΟΣΕ Αγ.Διονυσιος) ειναι Ο,ΤΙ χειροτερο εχω ακουσει...

Και στο κατω-κατω, οι κατοικοι του Πειραια εχουν αποδειξει αμετρητες φορες πως ΔΕΝ τους αρεσουν εργα αναπτυξης και εξωραϊσμου...Εχουν συνηθισει οι ανθρωποι να ζουν μεσα στην υποβαθμιση και στη χαμηλη ποιοτητα ζωης και δεν θελουν να ξεκολλησουν...Ειναι και περηφανοι για αυτο, τρομαρα τους... Δεν νοειται να εισαι αλανη και να μην μενεις σε υποβαθμισμενη περιοχη...

Τους λες θα σας φερω μετρο, ΟΧΙ σταθμο ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΡΙΑ...

Τους λες θα σας φερω τραμ να πρασινισουν οι γειτονιες σας, να καθαρισει λιγο η ατμοσφαιρα που μολυνεται απο το λιμανι και τα εκατονταδες χιλιαδες ΙΧ, λενε ΟΧΙ, θελω το ΙΧ μου...

Τους λες θα σου υπογειοποιησω τον ηλεκτρικο και θα σου φτιαξω και ενα νεο σταθμο, λενε ΟΧΙ στον νεο σταθμο... Απαιτουν το απο πανω απο το τμημα προς υπογειοποιηση να γινει δρομος και ΟΧΙ γραμμες τραμ...

Τους φερνεις προαστιακο, να εχουν 2 ΜΣΤ μαζι με τον ηλεκτρικο, λενε τα ιδια με το ΤΡΑΜ και συγκροτουν ομαδες αμυνας εναντια στο τραμ, τον ηλεκτρικο και τον προαστιακο...ΟΧΙ ΤΡΑΜ,ΟΧΙ ΤΡΕΝΑ στην περιοχη μας... ΜΟΝΟ ΙΧ! Δεν θελουμε να βλεπουμε σιδηροδρομικες γραμμες, δεν θελουμε να σταματανε τα our precious ΙΧ μας στις διαβασεις των τρενων για να περασει πρωτος ο παρακμιακος προαστιακος...

Μετα, γκρινιαζουν πως θα παει μετρο στο Ψυχικο και στη Φιλοθεη (κατι μου λεει πως περισσοτερο θα το εκτιμησουν οι εκει κατοικοι που ξερουν τι σημαινει ποιοτητα ζωης) και παραπονιουνται πως αυτοι στον Πειραια θεωρουνται πολιτες β' κατηγοριας που δεν εχουν μετρο, λες και ο ηλεκτρικος που ειναι εκει απο το 1900 ΔΕΝ ειναι μετρο... Αλλα ξεχασα, ο ηλεκτρικος δεν εχει τη γκλαμουρια του μετρο, που ουτως η αλλως, χρονο με το χρονο και το μετρο την χανει...

ΟΥΣΤ! ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΝ ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ, ΑΠΛΑ ΔΕΝ ΤΗΝ ΑΞΙΖΟΥΝ!

Νίκος Καραγιάννης είπε...

@ανώνυμο 10.42. Νομίζω είμαι αρκετά σαφής: ΟΧΙ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ. ΥΒΡΙΣΤΙΚΑ ή ΜΗ. θα διαγράφονται επιτόπου. Διάβασε τους όρους σχολιασμού.

Ανώνυμος είπε...

Συμφωνώ με ΤΑ ΠΑΝΤΑ που γράφεις για τους κατοίκους του Πειραιά. Θα ήθελα μόνο να προβώ σε μία διόρθωση σε αυτό που γράφεις:

[Τους λες θα σας φερω μετρο, ΟΧΙ σταθμο ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΡΙΑ]

Για την ακρίβεια, ο σταθμός Ευαγγελίστρια στον Πειραιά κόπηκε από την επέκταση πριν καν αρχίσουν τα έργα λόγω αντιδράσεων της εκκλησίας.

Συγκεκριμένα, αντέδρασε ο Μητροπολίτης Πειραιά και τελικώς εξανάγκασε τον Σουφλιά να ακυρώσει τον σταθμό, με τον ισχυρισμό ότι "θα ενοχλούσε τους γέροντες" του διπλανού γηροκομείου που ανήκει στην Μητρόπολη Πειραιά.

Από τα 25 μέτρα βάθος!!!! Λες και είπαμε να φτιάξουμε επιφανειακό ηλεκτρικό έξω από τα παράθυρα του γηροκομείου, ο "πονοψυχάκιας"!!!!

Μετρόφιλος ΚΑΙ Τραμόφιλος

Ανώνυμος είπε...

Επιτρέψτε μου να γράψω και άλλο ένα έργο που θα γίνει στον πειραιά...

Στο τμήμα μπάσκετ, ο πρόεδρος της ΚΑΕ Παναγιώτης Αγγελόπουλος έχει στα σκαριά μακέτες για το νέο γήπεδο μπάσκετ του Ολυμπιακού στον Πειραιά.

θα γίνει στον κενό χώρο μεταξύ του ΣΕΦ και του γηπέδου μπιτς βόλλευ. Ήδη η διοίκηση της ΚΑΕ ΟΣΦΠ βρίσκεται στις (γραφειοκρατικές)διαδικασίες για να ΑΓΟΡΑΣΕΙ το συγκεκριμένο οικόπεδο από το κράτος και να κατασκευάσει άμεσα το γήπεδο και να μην υπάρξουν εξελίξεις τύπου "Βωβού"..

Αυτά προς το παρόν και περιμένουμε μακέτες στο τέλος της αγωνιστικής περιόδου!

Νίκο Καραγιάννη μπορεί κι αυτό να μπει σαν έργο στις ετικέτες αργότερα!

Μπορείτε να διαβάσετε εδώ την πρώτη κουκίδα:

http://greekhoopz.blogspot.com/2010/02/blog-post_1156.html

Ανώνυμος είπε...

Μην ακούτε ιστορίες για αγρίους... Οι Αγγελόπουλοι πράγματι έχουν στο μυαλό τους σκέψεις για νέο ιδιόκτητο γήπεδο αλλά ο χώρος που αναφέρεις (και που προήλθε από σχόλιο επισκέπτη στο δημοσίευμα που παραθέτεις) δεν μπορεί να έχει μπει στο παιχνίδι για τους εξής λόγους:
1) Η έκταση είναι εκτός σχεδίου πόλεως και δεν είναι οικοδομήσιμη.
2) Είναι χαρακτηρισμένος (με Π.Δ.) χώρος πρασίνου και αναψυχής. Μάλιστα έχουν προχωρήσει οι μελέτες από τα ολυμπιακά ακίνητα (που ανήκει ο χώρος) για κατασκευή οικολογικού πάρκου
3) Είναι ανάμεσα σε 2 υπάρχοντα κλειστά γήπεδα (ΣΕΦ - Τροκαντερό).

Όποιος ψάχνει για τον χώρο που κοιτάνε οι Αγγελόπουλοι ας κοιτάξει προς Ρέντη πλευρά..

Ανώνυμος είπε...

Σε συνέχεια του προηγούμενου δικού μου σχολίου.

Αν και το πιο πιθανό είναι να μην γίνει τίποτα και να βρεθεί μία φόρμουλα μακροχρόνιας μίσθωσης του ΣΕΦ με οφέλη και για τις 2 πλευρές ίσως και με μία γενναία ανακατασκευή. Το ΣΕΦ είναι σε ιδανικό σημείο για τον Ολυμπιακό (όχι τόσο σαν γήπεδο που δείχνει τα χρονάκια του). Στα όρια της ιστορικής έδρας της ομάδας (Πειραιάς), απέναντι από το Καραϊσκάκη, και με πολύ καλή συγκοινωνία. Δεν υπάρχει άλλο τέτοιο οικόπεδο σε όλο τον Πειραιά και την ευρύτερη περιοχή.

Ανώνυμος είπε...

Μα αν είναι δυνατόν!!! Κι άλλο γήπεδο στο παραλιακό μέτωπο; Έλεος. Ο Πειραιάς θέλει κοινόχρηστους χώρους αναψυχής και όχι νέα τσιμεντοθήρια...
Δηλαδή ρε παιδιά το ΣΕΦ δεν καλύπτει τις ανάγκες του Ολυμπιακού;

Τί να πώ; Θλίβομαι. Ζώντας στο εξωτερικό και έχοντας επισκεφτεί πολλές παραλιακές μεγαλουπόλεις επίσης στο εξωτερικό, έχω δει ότι τα παραλιακά τους μέτωπα τα έχουν αναπτύξει με δημόσια πάρκα περιπάτου, αναψυχής και δημόσιας άθλησης. Χωρίς τεράστιους όγκους τσιμέντου. Όλο λέω ότι κάτι θα γίνει και η Ελλάδα θα γίνει λίγο πιο Ευρωπαϊκή χώρα και όλο κάτι τέτοια βλέπω και απελπίζομαι κι άλλο και λέω ότι τελικά αυτή η χώρα δεν έχει σωτηρία. Μέχρι και οι υποβαθμισμένοι γείτονές μας θα μας ξεπεράσουν και εμείς ακόμα βουλιάζουμε.

Και δεν έχω κάτι εναντίον του Ολυμπιακού. Ας απαλλοτριώσουν κάποιον από τους πυκνοδομημένους χώρους του Ρέντη ή του Πειραιά και ας κάνουν γήπεδο ώστε να αναπλαστεί και κάποια από τις εξαιρετικά υποβαθμισμένες περιοχές του λιμανιού.
Αλλά ρε παιδιά αντί αυτού, θέλουν να καλύψουν ακόμα έναν από τους ελάχιστους ανοιχτούς χώρους που έχουν μείνει σ' αυτή την πόλη και μάλιστα πάνω στην παραλία; Ντροπή δηλαδή και αίσχος. Αυτό είναι που έχει ανάγκη ο Πειραιώτης; Κι άλλο τσιμέντο;

Αγαπητοί φίλοι Ολυμπιακοί δεν είναι για να πανηγυρίζετε ότι θα αποκτήσετε νέο γήπεδο μπάσκετ. Εσείς σαν Πειραιώτες θα πρέπει να είστε οι πρώτοι που θα ζητήσετε να μην γίνει εκεί και αντ’ αυτού να αναπλαστεί το παραλιακό μέτωπο για να πηγαίνουν οι οικογένειες και τα παιδιά και να ξεφεύγουν έστω και για λίγο από το γκρίζο τσιμέντο. Πόσα πάρκα έχει ο Πειραιάς; Πόσο πράσινο αντιστοιχεί ανά κάτοικο; Δεν μπορεί να σας αρκεί το πράσινο που υπάρχει μόνο στο ταρτάν του γηπέδου Καραϊσκάκη. Εύχομαι να το καταλάβετε και από μόνοι σας αυτό πριν να είναι τελείως αργά.

Δημήτρης

Ανώνυμος είπε...

Νίκο Καραγιάννη,

1. εκ παραδρομής στον τίτλο της ανάρτησης αναφέρετε 2010-2010.
2. συγχέετε τος όρους "πολιτικός" και "κομματικός".
3. πολιτική είναι ουσιαστικά όλη μας η ζωή ως πολίτες. Εάν σας ενοχλεί αυτό, το πρόβλημα είναι δικό σας, και όχι των σχολιαστών
4. η αγωνία σας για τα "πολιτικά σχόλια" κορυφώθηκε όταν ο τρενομανής επιχειρηματολόγησε ασκώντας έμμεσα κριτική σε συγκεκριμένη κομματική παράταξη, (χωρίς αυτό να είναι ο στόχος του σχολίου του). Συνεπώς, για την παρατήρηση-προειδοποίηση που του απευθύνατε είστε εκτεθειμένος στους αναγνώστες σας ως προς την κομματική σας ουδετερότητα, και περιμένουμε να την αποκαταστήσετε.
5. με την τακτική σας αυτή, τρομοκρατείτε τους αναγνώστες που θέλουν να σχολιάσουν, διότι δεν γνωρίζουν αν θα κριθούν "πολιτικώς ένοχοι".
6. λυπάμαι για την πρακτική που πρόσφατα υιοθετήσατε, την διαγραφή σχολίων.
Πιστεύω ότι μπορείτε κάτι καλύτερο.

ποδήλατος

Νίκος Καραγιάννης είπε...

Αγαπητέ ανώνυμε ή ποδήλατε ξαναλέω πως σαφέστατα δεν γίνονται δεκτά πολιτικά σχόλια ανεξαρτήτου χρώματος.
Σχολίασε επι των έργων που είναι και παραγωγικότερο για όλους.
Τα σχόλια είναι χρήσιμα όταν αναφέρονται στα έργα και όχι όταν επιτίθεσαι σε μένα για λόγους άγνωστους και πονηρούς. Οσο για μένα αν ενδιαφέρεσαι να μάθεις, δεν ανήκω σε καμία πολιτική παράταξη γιατί δεν με εκφράζουν. Τόσο απλά

Γεωργιος είπε...

Ακόμα δεν έχω καταλαβει τη χαραξη της λεωφόρου Ανδρέα Παπανδρέου. Για να περάσει ανισόπεδα απο το λιμάνι πρέπει να γίνουν τεράστιες παρεμβάσεις. Ποια ακριβώς είναι η χάραξη απο την Γούναρη που σταματαει σήμερα εως τον σταθμό του ΟΣΕ (Θεσσαλονίκης);;;

Γεώργιος είπε...

Και να συμπληρώσω οτι η δικαιολογία των εκδοτηρίων είναι επιεικώς γελοία και ανόητη. Δηλα΄δη αν δεν περνάει απο το λιμάνι ο δρόμος αυτος που θέλει να ταξιδεψει δε θα ταξιδεψει?? Δε θα βρει τρόπο να προμηθευτεί τα εισητήρια του η να μπεί στο λιμάνι αν του ειναι απαραίτητο;;; Μόνο απο τα εκει εκδοτήρια εισπρατουν οι ναυτιλιακες εταιρείες;; Ας σοβαρευτούμε επιτέλους.

Ανώνυμος είπε...

H δικαιολογία της απομόνωσης των ναυτιλιακών πρακτορείων έκδοσης εισιτηρίων-εκδοτηρίων ΣΗΜΕΡA ναι, ακούγεται γελοία και ανόητη!

Στα μέσα προς τέλη της δεκαετίας του 1990 όμως, πριν διαδοθεί ακόμα η on-line κράτηση εισιτηρίων μέσω Internet, ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΚΑΘΟΛΟΥ ΑΝΟΗΤΗ!!!! Όσο νάναι ΚΑΠΟΙΑ ζημιά θα την πάθαιναν!!!!

Επομένως, θεωρήθηκαν σίγουρες οι προσφυγές και υπολογίστηκε ότι πλέον δεν προλάβαιναν τους Ολυμπιακούς Αγώνες και έτσι αποφασίστηκε να κοπεί.

Παρεμπιπτόντως, αν κάτσουμε και μετρήσουμε ΠΟΣΑ μεγάλα αναπτυξιακά έργα στην Ελλάδα αποφασίστηκε να κοπούν για ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟΥΣ λόγους, θα ξεχειλίσει το ιστολόγιο!

Ξαναγράφω, όσο η χώρα αυτή δεν έχει ΒΟΥΛΗΣΗ, ΠΥΓΜΗ και ΑΝΑΣΤΗΜΑ, πάντα ΤΕΤΟΙΕΣ κλωτσοπατινάδες θα γίνονται!

Μετρόφιλος ΚΑΙ Τραμόφιλος

Γεώργιος είπε...

Δηλαδή αυτός που έμενε στην Καστοριά έπρεπε να κατέβει στο λιμανι του Πειραιά για να βγάλει εισητήρια;; Τοπικά πρακτορεία και γραφεία ταξιδίων έκαναν και κανουν αυτή τη δουλειά. Εξακολουθώ να πιστεύω οτι όποτε και να προτάθηκε αυτή η δικαιολογία έιναι τελείως γελοία και ανόητη.

τρενομανής είπε...

Το σχέδιο το βρίσκω ικανοποιητικό, αν εξαιρέσουμε την απόλυτη απουσία, έστω και μιας έμμεσης αναφοράς, για τη ζεύξη Παλουκιών - Περάματος. Η Σαλαμίνα, αυτός ο ιστορικός και τόσο ριγμένος τόπος αξίζει καλύτερων υποδομών από τις έως σήμερα προσφερόμενες. Έχω να κάνω μερικές παρατηρήσεις: 1. Διατηρώ πολύ σοβαρές επιφυλάξεις για το αν θα γίνεί έστω το 30% από τα προβλεπόμενα σχέδια (ειδικά για τα μακρόπνοα, με ορίζοντα το 2020). Όχι ότι δεν είναι δυνατόν να γίνουν. Αλλά εδώ μας έχουν συνηθίσει τόσα χρόνια να επαναπροκηρύσσουν έργα που ήταν ενταγμένα σε προηγούμενα πακέτα στήριξης και αυτά με την σειρά τους σε άλλα προηγούμενα κ.ο.κ. Ποιός οιωνός μας βεβαιώνει ότι θα αλλάξει κάτι σήμερα;
2. Νοιώθω μεγάλη χαρά και ικανοποίηση για το ότι προβλέπεται επέκταση του ΗΣΑΠ από τον Πειραιά προς Δραπετσώνα - Κερατσίνι - Πέραμα, κάτι που όφειλε το ίδιο το Κράτος και ο ΗΣΑΠ (τέως ΕΗΣ) όταν απολυταρχικά και χωρίς κανένα αιτιολογικό, εν μιά νυκτί, έθεσαν εκτός λειτουργίας το ελαφρύ προαστιακό τρένο (και όχι τραμ) που συνέδεε τον σταθμό Ηλεκτρικού με τον Αγιο Διανύσιο, το Κερατσίνι και το Πέραμα. Παρατήρησα λοιπόν ότι προβλέπεται ταυτόχρονα και δίκτυο τραμ από τον Πειραιά προς εκείνες τις περιοχές. Επειδή στην Ελλάδα διαχρονικά εσπάρησαν άπειρα "ΘΑ", φύτωσαν όμως ελάχιστα έργα, προτείνω όλο το βάρος και η πίεση του BLOG αυτού να πέσει στην επέκταση του ΗΣΑΠ, με το τραμ να διατηρεί επικουρικό ρόλο, σχηματίζοντας δίκτυο όχι παράλληλα και ανταγωνιστικά προς την επέκταση της γραμμής του ΗΣΑΠ, αλλά κάθετα προς αυτό διοχετεύοντας επιβάτες από τους σταθμούς του ΗΣΑΠ προς το εσωτερικό του Κερατσινίου της Νίκαιας και του Περάματος. 3. Η επέκταση του Μετρό υπ' ουδενί δε θα πρέπει να σταματήσει στην πλατεία του Δημοτικού Θεάτρου, αλλά θα πρέπει να συνεχίσει. Τώρα δεν κολλάμε με την Ευαγγελίστρια. Ας πάει στην Καστέλλα, ας πάει στο Τζάνειο, ας πάει αλλού. Όχι όμως να σταματήσει στην πλατεία Δημοτικού θεάτρου. 4. Πολύ σωστό κρίνω ότι οι γραμμές του τρένου πρέπει να τερματίζουν ΜΕΣΑ στον λιμένα στην ακτή Βασιλειάδη. Να το δούμε και να μην το πιστέψουμε! Ο Σ.Σ. του Αγίου Διονυσίου, η ηλεκτροκίνηση του προαστιακού προς τον Πειραιά δυστυχώς άλλα μαρτυρούν... 5. Μονορέϊλ στο λιμενικό χώρο; Γιατί; Ας κάνουν μια επέκταση του τραμ να κινείται από το εκθεσιακό κέντρο του ΟΛΠ έως την ακτή Βασιλειάδη. Αφού υπάρχει μετεπιβίβαση με το ίδιο εισητήριο θα φτάνει κανείς όπου θέλει. 6. Για τον ουρανοξύστη του Σκυλίτση δεν ακούστηκε τίποτα. Αν σώζεται το κτήριο ας το σώσουν. Πιθανόν να χωρά και όλες τις δημόσιες υπηρεσίες του Πειραιά και όχο μόνο. Αν δεν σώζεται ας το καταδαφίσουν να ανασάνει λιγάκι και το εσωτερικό, διότι κόβει όλη την αύρα και τον καθαρό αέρα. Μακάρι να ζήσουμε και να δούμε έστω το 30% των εξαγγελιών να υλοποιούνται...

Ανώνυμος είπε...

1. Για να γίνει η επέκταση του ΗΣΑΠ από τον Πειραιά προς Δραπετσώνα - Κερατσίνι - Πέραμα, θα πρέπει να πρακτικώς να καταργηθεί ή μετεγκατασταθεί ο σταθμός του Ηλεκτρικού στον Πειραιά, εκτός και αν προβλέπεται να παίρνει εναέρια στροφή πάνω από την θάλασσα, έτσι να γελάσουμε και λίγο!!!!

2. Αν προβλέπεται ταυτόχρονα και δίκτυο τραμ από τον Πειραιά προς τις περιοχές αυτές, οικονομικά θα φουντάρει.

Έχω ξαναγράψει ότι το Τραμ πρέπει να διατηρεί συμπληρωματικό ρόλο, σχηματίζοντας δίκτυο όχι παράλληλα και ανταγωνιστικά προς τις γραμμές του Μετρό και την επέκταση της Γραμμής 1 του ΗΣΑΠ, αλλά κάθετα προς αυτό, διοχετεύοντας επιβάτες από τις περιοχές που δεν έχουν Μετρό προς τους σταθμούς του Μετρό και ΗΣΑΠ.

ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΑΝΑΓΙΝΕΙ το τραγικό λάθος των παράλληλων Γραμμών Μετρό ΚΑΙ Τραμ στο τμήμα Σύνταγμα-Νέος Κόσμος, όπου το 90% όσων έρχονται από τα νότια μετεπιβιβάζονται στο (πάρα πολύ ταχύτερο) Μετρό.

3. Συμφωνώ με τον τρενομανή ότι η επέκταση του Μετρό ΔΕΝ πρέπει να σταματήσει στην πλατεία του Δημοτικού Θεάτρου, αλλά θα πρέπει να συνεχίσει.

Προσωπικά, δεν στενοχωρήθηκα τόσο που κόπηκε ο σταθμός Ευαγγελίστρια στον Πειραιά, διότι εξ' αρχής είχα επιφυλάξεις για την χάραξη αυτή- θεωρούσα προτιμότερο να πάει στο Τζάνειο.

Πικράθηκα όμως για την αιτία, δηλαδή ότι αντέδρασε ο Μητροπολίτης Πειραιά και τελικώς εξανάγκασε τον Σουφλιά να ακυρώσει τον σταθμό, με τον ισχυρισμό ότι "θα ενοχλούσε τους γέροντες" του διπλανού γηροκομείου που ανήκει στην Μητρόπολη Πειραιά. Το μόνο που κατάφερε ήταν να κάνει ζημιά στην Εκκλησία, στα μάτια της κοινής γνώμης!

4. Αν γίνει Μονορέιλ στο λιμενικό χώρο θα είναι ΟΛΕΘΡΙΟ!!!! Θα απομονώσει την πόλη από την θάλασσα, όπως έπαθε η Πάτρα με την παραλιακή σιδηροδρομική γραμμή.

Συμφωνώ ΚΑΙ ΕΔΩ με τον τρενομανή, ας κάνουν μια επέκταση του Τραμ να κινείται από το εκθεσιακό κέντρο του ΟΛΠ ως την ακτή Βασιλειάδη. Αφού επιτρέπεται μετεπιβίβαση με το ίδιο εισιτήριο, θα φτάνει κανείς όπου θέλει.

(Τρενομανή, στο "εισιτήριο" το σι γράφεται με γιώτα, όχι με ήτα!!!!)

5. Για τον ουρανοξύστη του Σκυλίτση έχω πληροφορηθεί ότι είναι ΑΚΡΩΣ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΣ, διότι το βάρος του είναι υπερβολικό για το υπέδαφος όπου χτίστηκε και αυτή τη στιγμή υπάρχει ανθρώπινη παρουσία ΜΟΝΟ στο ισόγειο και στον 1ο όροφο. Ας το καταδαφίσουν να ανασάνει και το εσωτερικό του Πειραιά!

6. Προς Γεώργιος:

Όχι βέβαια αυτός που έμενε Καστοριά, Ξάνθη, Άρτα ή ότι άλλο θέλεις!

Αυτός όμως που έμενε Πειραιά ή νότιες συνοικίες Αθήνας μάλλον ναι!!!!

(Και εσύ το ίδιο λάθος έκανες! Ξαναλέω, στο "εισιτήριο" το σι γράφεται με γιώτα, όχι με ήτα!!!!)

Μετρόφιλος ΚΑΙ Τραμόφιλος

τρενομανής είπε...

Για την επέκταση προς Δραπετσώνα εννοείται ότι η γραμμή θα ξεκινά με την ίδια κατεύθυνση προς Αθήνα, και θα στρίβει αριστερά και διαγράφοντας ένα μεγάλο κυκλικό τόξο θα είναι δυνατόν να εξυπηρετήσει τη Δραπετσώνα και τους άλλους Δήμους και περιοχές δυτικότερα του Πειραιά. Όσο για το μηχανοστάσιο δεν είναι απαραίτητο να μετεγκατασταθεί. Ίσως χρειαστεί ένα τμήμα του μόνο για τις ανάγκες δύο - τριών επιπλέον γραμμών για τους συρμούς προς και από Πέραμα. Βέβαια στα πλαίσια της γενικότερης αναβάθμισης του ΗΣΑΠ στα πρότυπα "Μετρό" θα ήταν προτιμότερο να μεταφέρονταν το μηχανοστάσιο στην περιοχή του Περάματος, σε έναν πιο λειτουργικό χώρο, σύγχρονο που θα εξυπηρετούσε καλύτερα τις σύγχρονες ανάγκες και όχι τις ανάγκες του 50 ή του 80. Για τους 5βάγονους συρμούς θα μπορούσαν, κατά την ανακατασκευή τους, να τους μετατρέψουν σε 6βάγονους με τις εξής συνθέσεις 3+3 και 2+2+2, οπότε γίνονται 6βάγονοι. Τέλος, για τα τυχόν ορθογραφικά μου λάθη, ευελπιστώ ότι δε θα μου κατέβει ο βαθμός στο τέλος τριμήνου...

Ανώνυμος είπε...

Φιλικά το παρατήρησα, εντάξει δεν θα κρεμάσουμε κανέναν! Και εγώ μπορεί κάποτε να γράψω κάτι λάθος εκ παραδρομής, ανθρώπινο είναι!

Μετρόφιλος ΚΑΙ Τραμόφιλος

Ανώνυμος είπε...

Ο Σταθμός του Αγίου Διονυσίου θα λειτουργήσει ως σταθμός του Προαστιακού; Πέρσι έστρωσαν ένα μεγάλο μέρος της γραμμής αλλά δεν βλέπω άλλη κίνηση. Και στον σταθμό κανένα έργο. Υπάρχει πληροφόρηση από τον ΟΣΕ;

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα