Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη, 16 Μαρτίου 2010

Άκτιο - Αμβρακία: Υπογράφηκαν οι συμβάσεις για τον άξονα


Επιτέλους υπογράφηκαν και επίσημα όλες οι εργολαβίες για την κατασκευή του πρώτου κάθετου άξονα της Ιόνιας Οδού μήκους 48,5χλμ. Μετά από τις γνωστές παλινωδίες των Ελληνικών διαγωνισμών φτάσαμε στο σημείο της ανάθεσης των έργων.
Πριν λίγη ώρα (16 Μαρτίου 2010) υπογράφηκαν οι συμβάσεις ίσως στο πρώτο μεγάλο έργο που ανατίθεται μετά από πάρα πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα. Η κινητικότητα τόσο από το Υπουργείο όσο και από τις αναδόχους εταιρείες για τον άξονα είναι δεδομένη και το αμέσως επόμενο διάστημα θα έχουμε την εγκατάσταση των εργοταξίων κατά μήκος του Αυτοκινητόδρομου Ακτιο- Αμβρακία που δίνει αξία στην υποθαλάσσια σήραγγα Ακτίου-Πρέβεζας 8 χρόνια μετά την έναρξη της λειτουργίας της.
ΙΣΤΟΡΙΚΟ
Ο διαγωνισμός ξεκίνησε πέρσι τέτοια εποχή και χρειάστηκαν συνολικά 3 φορές για να ολοκληρωθεί. Είχαμε τις γνωστές ενστάσεις οι οποίες εντέλει καμφθηκαν ενώ μεγάλοι υπέρμαχοι του έργου ήταν και οι τοπικοί φορείς που είδαν τον άξονα αυτό ως μεγάλο μέσο αναβάθμισης και ανάπτυξης του τόπου τους.
Πριν από ένα περίπου χρόνο είχε γίνει ευρεία σύσκεψη στη Νομαρχία Πρέβεζας, με πρωτοβουλία του κ. Ιωάννου, στην οποία συμμετείχαν οι Νομάρχες Αιτωλοακαρνανίας, Λευκάδας, Ηγουμενίτσας και Κέρκυρας για την προώθηση του έργου που παρουσίαζε τότε σημαντικά προβλήματα. Όλοι μαζί εργάστηκαν σκληρά προκειμένου να προχωρήσει και να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός. Για τα Ελληνικά δεδομένα είναι σίγουρα πρωτοποριακό και λέμε μπράβο σε ενέργειες που προωθούν αναπτυξιακά έργα και δεν τα μπλοκάρουν για μικροκομματικούς και τοπικούς λόγους.
Ο οδικός άξονας μήκους 48,50 χιλιομέτρων και συνολικού προϋπολογισμού 338,2 εκατομμυρίων ευρώ θα κατασκευασθεί με σύγχρονες προδιαγραφές και θα έχει δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και αμφίπλευρο διαχωριστικό στηθαίο New Jersey. Για το έργο υπάρχουν 4 ταυτόχρονες εργολαβίες και τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά του είναι επτά ανισόπεδοι κόμβοι, είκοσι έξι κάτω διαβάσεις, τέσσερις άνω διαβάσεις, τρεις κοιλαδογέφυρες και επτά γέφυρες ρεμάτων. Ο συνολικός χρόνος κατασκευής είναι 36 μήνες (3 χρόνια) και τον Απρίλιο του 2013 ο νέος άξονας αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία συνολικά.
ΕΡΓΟΛΑΒΙΕΣ
Οι 4 εργολαβίες του έργου δόθηκαν σε 4 τεχνικές εταιρείες. Συγκεκριμένα οι 3 εξ αυτών σε εταιρείες συμφερόντων της ΑΕΓΕΚ και η τέταρτη στην εταιρεία Μηχανική. Συγκεκριμένα, ο όμιλος Μαρούλη μειοδότησε στις εργολαβίες 1,2,4 ως εξής:
1η εργολαβία από ΧΘ 0-22,5 ΑΕΓΕΚ προϋπολογισμού 120 εκατ. ευρώ με έκπτωση 50,4%.
2η εργολαβία από ΧΘ 22,5-26,9 Ιόνιος Τ.Ε συμφερόντων του κ. Μαρούλη προϋπολογισμού 33εκ€ με έκπτωση 50,23%.
3η εργολαβία από ΧΘ 26,9-35 με προϋπολογισμό 39,4 εκατ. ευρώ, δόθηκε στη «Μηχανική» με έκπτωση 52,03%.
4η εργολαβία από ΧΘ 35-48,435 η Κ/Ξ Consortia Stabile - Intallipreze, συμφερόντων του κ. Μαρούλη, προϋπολογισμού 52,3 εκατ. ευρώ, με έκπτωση 51,85%.
ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Το έργο είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τη Δυτική Ελλάδα που για πρώτη φορά ίσως στα χρονικά του Ελληνικού Κράτους έχει να παρουσιάσει ισχυρό αναπτυξιακό έργο με την κατασκευή οδικών αξόνων και την αναβάθμιση των λιμένων και των αεροδρομίων της. Ο Αυτοκινητόδρομος Ακτιο- Αμβρακία θα μειώσει τις αποστάσεις από την Αθήνα για τις πόλεις της Λευκάδας, της Πρέβεζας, της Ηγουμενίτσας, της Βόνιτσας και σε συνδυασμό με την Ιόνια Οδό θα αποκτήσουν ένα σοβαρό και ασφαλές οδικό δίκτυο. Επίσης πέρα από την Υποθαλάσσια σήραγγα θα δώσει αναπτυξιακή ώθηση και στο Αεροδρόμιο του Ακτιου που μέχρι σήμερα είναι σχετικά ανενεργό. Έμμεσα θα ωφεληθούν και τα νησιά της Κέρκυρας, Παξών και Κεφαλονιάς αφού ο χρόνος προσέγγισης στα Δυτικά Παράλια θα μειωθεί αισθητά.
Συγκεκριμένα η απόσταση Ακτιο- -Αμβρακία- Αντίρριο μήκους περίπου 155 χιλιομέτρων θα διανύεται σε μόλις 70-75 λεπτά από 120 λεπτά που είναι σήμερα (μείωση κατά 50 λεπτά της ώρας).
Θα αποσυμφορήσει την πόλη της Αμφιλοχίας που σήμερα είναι ο κεντρικός κόμβος για τις διελεύσεις προς Ήπειρο και Δυτικά Παράλια που ειδικά το καλοκαίρι παρατηρούνται εξωφρενικές καθυστερήσεις. Επίσης θα δώσει μεγάλη ώθηση τόσο στο εμπόριο, στον τουρισμό και στην απασχόληση φέρνοντας εκατοντάδες νέες θέσεις εργασίας τόσο κατά τη διάρκεια κατασκευής όσο κυρίως με την ολοκλήρωση των έργων και τη λειτουργία του Αυτοκινητόδρομου. Ο Νομάρχης Πρέβεζας κ. Βασίλης Ιωάννου εξέφρασε την ικανοποίηση του και τόνισε ότι «πρόκειται για ιδιαίτερα θετική εξέλιξη που ανάβει το "πράσινο" φως για την τουριστική και οικονομική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής. Το έργο αυτό θα συνδέσει τη Δυτική Ελλάδα με το αεροδρόμιο του Ακτίου, την πόλη της Πρέβεζας, τα Δυτικά Παράλια και τα νησιά του Ιονίου».
Πλέον για την συνολική επίλυση των οδικών προβλημάτων της Δυτικής Ελλάδας που σήμερα είναι σε τριτοκοσμικό επίπεδο και είναι η Νούμερο ένα περιοχή σε επικινδυνότητα σε όλη την επικράτεια (μάλλον μαζί με τον ΒΟΑ Κρήτης) αναμένουμε και την προώθηση των αξόνων Λευκάδας- Ακτίου και Πρέβεζας- Ηγουμενίτσας.
Άντε μπροστά στο δρόμο που έδειξε η Εγνατία που έκανε αγνώριστη την Ήπειρο, Μακεδονία και Θράκη και η Δυτική Ελλάδα έτσι ώστε μέχρι το 2015 να αποκτήσει ένα πλήρες και ασφαλές Ευρωπαϊκό Δίκτυο Αυτοκινητόδρομων.
Εύχομαι το επόμενο διάστημα να υπάρξουν πολλά τέτοια ευχάριστα νέα για την ολοκλήρωση διαγωνισμών και να έχουμε πλέον ενδιαφέρον για την πρόοδο της κατασκευής και όχι την αγωνία της προώθησης τους.

5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Άντε να δούμε και μια ασπρη μερα...
Αλλά 3 χρόνια μου φαίνονται πολύ λίγα...

Ανώνυμος είπε...

Επιτέλους! Ανάπτυξη για την Δυτική Ελλάδα. Η μείωση του χρόνου προσέγγισης για το Αεροδρόμιο του Ακτίου, θα ωφελήσει πολύ και το Αγρίνιο που δεν έχει αεροδρόμιο.

Ανώνυμος είπε...

Σούπερ νέο!!! Μακάρι να τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα...
Υ.Γ: Το Αγρίνιο δεν έχει πολιτικό αεροδρόμιο σε λειτουργία, αλλά έχει το παλιό πολιτικό (αεροδιάδρομος 1200m x 50m που το χρησιμοποιεί η αερολέσχη)και το στρατιωτικό προδιαγραφών ΝΑΤΟ(3,2Km αεροδιάδρομος) που είναι σχεδόν ανενεργό!!!

τρενομανής είπε...

Από αυτοκινητοδρόμους καλά τα πάμε, αλλά από σιδηροδρόμους χωλαίνουμε επικίνδυνα! Που είναι ο Δυτικός Σιδ/κος Άξονας; Αν δεν μπορούν να τον κατασκευάσουν, ας ολοκληρώσουν τα έργα, που διακόπηκαν απότομα το 2004, της ανακατασκευής της μετρικής σιδ/κης γραμμής Κρυονερίου - Μεσολογγίου - Αγρινίου. Αν ο προαστιακός σιδηρόδρομος φτάσει κάποτε στην Πάτρα θα υπάρχει σταθμός μετεπιβίβασης για αυτούς που θέλουν να συνεχίσουν για τη Δυτική Πελοπόννησο (Αμαλιάδα, Πύργο, Ολυμπία, Κυπαρισσία κ.λ.π.). Θα ήταν ευχής έργο από τον ίδιο σταθμό να μπορεί κανείς, μέσω σιδ/κου πορθμείου, όπως πάλαι ποτέ επί ΣΠΑΠ-ΣΒΔΕ, να κινηθεί προς το νομό Αιτωλοακαρνανίας. Αυτή η σιδ/κη γραμμή Κρυονερίου - Μεσολογγίου - Αγρινίου ανακαινίστηκε σε μεγάλο ποσοστό (άνω του 75%) το 2004. Μάλιστα την περίοδο εκείνη μεταφέρθηκε εκεί για δοκιμές μια αυτοκινητάμαξα τύπου Reilbus (Stadler, ναι σαν κι αυτές του προαστιακού, αλλά μετρικού εύρους). Με την αλλαγή της κυβέρνησης το 2004 το σχέδιο επαναλειτουργίας αυτής της ιστορικής και μοναδικής εκτός Πελοποννήσου, στην Δυτική Ελλάδα, σιδ/κης γραμμής εγκαταλείφθηκε. Έτσι πετάχτηκαν για ακόμα μια φορά μερικά εκατομμύρια € στον κάλαθο των αχρήστων. Στο κάτω - κάτω αν κύριοι έλληνες πολιτικοί δεν δύνασθε τόσα χρόνια να αναπτύξετε ένα στοιχειώδες σιδ/κο δίκτυο, αλλά ούτε καν να διατηρήσετε σε λειτουργία το ήδη υπάρχον, που κληρονομήσατε από τους (μάλλον πιο άξιους από σας) πολιτικούς σας προγόνους, δώστε το στους...Κινέζους. Αυτοί έχουν βρει τις σιδ/κες μεταφορές και ενδιαφέρουσες και δυνητικά κερδοφόρες, αφού σχεδιάζουν να συνδέσουν το Λονδίνο με το Πεκίνο και τη Σαγκάη με τριπλή ηλεκτροκίνητη Σιδ/κη σύνδεση!

Γεώργιος είπε...

Ο Δυτικός άξονας θα στοιχισει συμβωνα με τον προυπολογισμό 2,7δις €. (μαζί με τη γραμμη ΚΚΒ)
Σύμφωνα και με προσφατες δηλώσεις χρήμα δεν υπάρχει οπότε παγώνει για μετα το 2015.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα