Επιτέλους υπογράφηκαν και επίσημα όλες οι εργολαβίες για την κατασκευή του πρώτου κάθετου άξονα της Ιόνιας Οδού μήκους 48,5χλμ. Μετά από τις γνωστές παλινωδίες των Ελληνικών διαγωνισμών φτάσαμε στο σημείο της ανάθεσης των έργων.
Πριν λίγη ώρα (16 Μαρτίου 2010) υπογράφηκαν οι συμβάσεις ίσως στο πρώτο μεγάλο έργο που ανατίθεται μετά από πάρα πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα. Η κινητικότητα τόσο από το Υπουργείο όσο και από τις αναδόχους εταιρείες για τον άξονα είναι δεδομένη και το αμέσως επόμενο διάστημα θα έχουμε την εγκατάσταση των εργοταξίων κατά μήκος του Αυτοκινητόδρομου Ακτιο- Αμβρακία που δίνει αξία στην υποθαλάσσια σήραγγα Ακτίου-Πρέβεζας 8 χρόνια μετά την έναρξη της λειτουργίας της.
ΙΣΤΟΡΙΚΟ
Ο διαγωνισμός ξεκίνησε πέρσι τέτοια εποχή και χρειάστηκαν συνολικά 3 φορές για να ολοκληρωθεί. Είχαμε τις γνωστές ενστάσεις οι οποίες εντέλει καμφθηκαν ενώ μεγάλοι υπέρμαχοι του έργου ήταν και οι τοπικοί φορείς που είδαν τον άξονα αυτό ως μεγάλο μέσο αναβάθμισης και ανάπτυξης του τόπου τους.
Πριν από ένα περίπου χρόνο είχε γίνει ευρεία σύσκεψη στη Νομαρχία Πρέβεζας, με πρωτοβουλία του κ. Ιωάννου, στην οποία συμμετείχαν οι Νομάρχες Αιτωλοακαρνανίας, Λευκάδας, Ηγουμενίτσας και Κέρκυρας για την προώθηση του έργου που παρουσίαζε τότε σημαντικά προβλήματα. Όλοι μαζί εργάστηκαν σκληρά προκειμένου να προχωρήσει και να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός. Για τα Ελληνικά δεδομένα είναι σίγουρα πρωτοποριακό και λέμε μπράβο σε ενέργειες που προωθούν αναπτυξιακά έργα και δεν τα μπλοκάρουν για μικροκομματικούς και τοπικούς λόγους.
Ο οδικός άξονας μήκους 48,50 χιλιομέτρων και συνολικού προϋπολογισμού 338,2 εκατομμυρίων ευρώ θα κατασκευασθεί με σύγχρονες προδιαγραφές και θα έχει δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και αμφίπλευρο διαχωριστικό στηθαίο New Jersey. Για το έργο υπάρχουν 4 ταυτόχρονες εργολαβίες και τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά του είναι επτά ανισόπεδοι κόμβοι, είκοσι έξι κάτω διαβάσεις, τέσσερις άνω διαβάσεις, τρεις κοιλαδογέφυρες και επτά γέφυρες ρεμάτων. Ο συνολικός χρόνος κατασκευής είναι 36 μήνες (3 χρόνια) και τον Απρίλιο του 2013 ο νέος άξονας αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία συνολικά.
ΕΡΓΟΛΑΒΙΕΣ
Οι 4 εργολαβίες του έργου δόθηκαν σε 4 τεχνικές εταιρείες. Συγκεκριμένα οι 3 εξ αυτών σε εταιρείες συμφερόντων της ΑΕΓΕΚ και η τέταρτη στην εταιρεία Μηχανική. Συγκεκριμένα, ο όμιλος Μαρούλη μειοδότησε στις εργολαβίες 1,2,4 ως εξής:
1η εργολαβία από ΧΘ 0-22,5 ΑΕΓΕΚ προϋπολογισμού 120 εκατ. ευρώ με έκπτωση 50,4%.
2η εργολαβία από ΧΘ 22,5-26,9 Ιόνιος Τ.Ε συμφερόντων του κ. Μαρούλη προϋπολογισμού 33εκ€ με έκπτωση 50,23%.
3η εργολαβία από ΧΘ 26,9-35 με προϋπολογισμό 39,4 εκατ. ευρώ, δόθηκε στη «Μηχανική» με έκπτωση 52,03%.
4η εργολαβία από ΧΘ 35-48,435 η Κ/Ξ Consortia Stabile - Intallipreze, συμφερόντων του κ. Μαρούλη, προϋπολογισμού 52,3 εκατ. ευρώ, με έκπτωση 51,85%.
ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Το έργο είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τη Δυτική Ελλάδα που για πρώτη φορά ίσως στα χρονικά του Ελληνικού Κράτους έχει να παρουσιάσει ισχυρό αναπτυξιακό έργο με την κατασκευή οδικών αξόνων και την αναβάθμιση των λιμένων και των αεροδρομίων της. Ο Αυτοκινητόδρομος Ακτιο- Αμβρακία θα μειώσει τις αποστάσεις από την Αθήνα για τις πόλεις της Λευκάδας, της Πρέβεζας, της Ηγουμενίτσας, της Βόνιτσας και σε συνδυασμό με την Ιόνια Οδό θα αποκτήσουν ένα σοβαρό και ασφαλές οδικό δίκτυο. Επίσης πέρα από την Υποθαλάσσια σήραγγα θα δώσει αναπτυξιακή ώθηση και στο Αεροδρόμιο του Ακτιου που μέχρι σήμερα είναι σχετικά ανενεργό. Έμμεσα θα ωφεληθούν και τα νησιά της Κέρκυρας, Παξών και Κεφαλονιάς αφού ο χρόνος προσέγγισης στα Δυτικά Παράλια θα μειωθεί αισθητά.
Συγκεκριμένα η απόσταση Ακτιο- -Αμβρακία- Αντίρριο μήκους περίπου 155 χιλιομέτρων θα διανύεται σε μόλις 70-75 λεπτά από 120 λεπτά που είναι σήμερα (μείωση κατά 50 λεπτά της ώρας).
Θα αποσυμφορήσει την πόλη της Αμφιλοχίας που σήμερα είναι ο κεντρικός κόμβος για τις διελεύσεις προς Ήπειρο και Δυτικά Παράλια που ειδικά το καλοκαίρι παρατηρούνται εξωφρενικές καθυστερήσεις. Επίσης θα δώσει μεγάλη ώθηση τόσο στο εμπόριο, στον τουρισμό και στην απασχόληση φέρνοντας εκατοντάδες νέες θέσεις εργασίας τόσο κατά τη διάρκεια κατασκευής όσο κυρίως με την ολοκλήρωση των έργων και τη λειτουργία του Αυτοκινητόδρομου. Ο Νομάρχης Πρέβεζας κ. Βασίλης Ιωάννου εξέφρασε την ικανοποίηση του και τόνισε ότι «πρόκειται για ιδιαίτερα θετική εξέλιξη που ανάβει το "πράσινο" φως για την τουριστική και οικονομική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής. Το έργο αυτό θα συνδέσει τη Δυτική Ελλάδα με το αεροδρόμιο του Ακτίου, την πόλη της Πρέβεζας, τα Δυτικά Παράλια και τα νησιά του Ιονίου».
Πλέον για την συνολική επίλυση των οδικών προβλημάτων της Δυτικής Ελλάδας που σήμερα είναι σε τριτοκοσμικό επίπεδο και είναι η Νούμερο ένα περιοχή σε επικινδυνότητα σε όλη την επικράτεια (μάλλον μαζί με τον ΒΟΑ Κρήτης) αναμένουμε και την προώθηση των αξόνων Λευκάδας- Ακτίου και Πρέβεζας- Ηγουμενίτσας.
Άντε μπροστά στο δρόμο που έδειξε η Εγνατία που έκανε αγνώριστη την Ήπειρο, Μακεδονία και Θράκη και η Δυτική Ελλάδα έτσι ώστε μέχρι το 2015 να αποκτήσει ένα πλήρες και ασφαλές Ευρωπαϊκό Δίκτυο Αυτοκινητόδρομων.
Εύχομαι το επόμενο διάστημα να υπάρξουν πολλά τέτοια ευχάριστα νέα για την ολοκλήρωση διαγωνισμών και να έχουμε πλέον ενδιαφέρον για την πρόοδο της κατασκευής και όχι την αγωνία της προώθησης τους.
5 σχόλια:
Άντε να δούμε και μια ασπρη μερα...
Αλλά 3 χρόνια μου φαίνονται πολύ λίγα...
Επιτέλους! Ανάπτυξη για την Δυτική Ελλάδα. Η μείωση του χρόνου προσέγγισης για το Αεροδρόμιο του Ακτίου, θα ωφελήσει πολύ και το Αγρίνιο που δεν έχει αεροδρόμιο.
Σούπερ νέο!!! Μακάρι να τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα...
Υ.Γ: Το Αγρίνιο δεν έχει πολιτικό αεροδρόμιο σε λειτουργία, αλλά έχει το παλιό πολιτικό (αεροδιάδρομος 1200m x 50m που το χρησιμοποιεί η αερολέσχη)και το στρατιωτικό προδιαγραφών ΝΑΤΟ(3,2Km αεροδιάδρομος) που είναι σχεδόν ανενεργό!!!
Από αυτοκινητοδρόμους καλά τα πάμε, αλλά από σιδηροδρόμους χωλαίνουμε επικίνδυνα! Που είναι ο Δυτικός Σιδ/κος Άξονας; Αν δεν μπορούν να τον κατασκευάσουν, ας ολοκληρώσουν τα έργα, που διακόπηκαν απότομα το 2004, της ανακατασκευής της μετρικής σιδ/κης γραμμής Κρυονερίου - Μεσολογγίου - Αγρινίου. Αν ο προαστιακός σιδηρόδρομος φτάσει κάποτε στην Πάτρα θα υπάρχει σταθμός μετεπιβίβασης για αυτούς που θέλουν να συνεχίσουν για τη Δυτική Πελοπόννησο (Αμαλιάδα, Πύργο, Ολυμπία, Κυπαρισσία κ.λ.π.). Θα ήταν ευχής έργο από τον ίδιο σταθμό να μπορεί κανείς, μέσω σιδ/κου πορθμείου, όπως πάλαι ποτέ επί ΣΠΑΠ-ΣΒΔΕ, να κινηθεί προς το νομό Αιτωλοακαρνανίας. Αυτή η σιδ/κη γραμμή Κρυονερίου - Μεσολογγίου - Αγρινίου ανακαινίστηκε σε μεγάλο ποσοστό (άνω του 75%) το 2004. Μάλιστα την περίοδο εκείνη μεταφέρθηκε εκεί για δοκιμές μια αυτοκινητάμαξα τύπου Reilbus (Stadler, ναι σαν κι αυτές του προαστιακού, αλλά μετρικού εύρους). Με την αλλαγή της κυβέρνησης το 2004 το σχέδιο επαναλειτουργίας αυτής της ιστορικής και μοναδικής εκτός Πελοποννήσου, στην Δυτική Ελλάδα, σιδ/κης γραμμής εγκαταλείφθηκε. Έτσι πετάχτηκαν για ακόμα μια φορά μερικά εκατομμύρια € στον κάλαθο των αχρήστων. Στο κάτω - κάτω αν κύριοι έλληνες πολιτικοί δεν δύνασθε τόσα χρόνια να αναπτύξετε ένα στοιχειώδες σιδ/κο δίκτυο, αλλά ούτε καν να διατηρήσετε σε λειτουργία το ήδη υπάρχον, που κληρονομήσατε από τους (μάλλον πιο άξιους από σας) πολιτικούς σας προγόνους, δώστε το στους...Κινέζους. Αυτοί έχουν βρει τις σιδ/κες μεταφορές και ενδιαφέρουσες και δυνητικά κερδοφόρες, αφού σχεδιάζουν να συνδέσουν το Λονδίνο με το Πεκίνο και τη Σαγκάη με τριπλή ηλεκτροκίνητη Σιδ/κη σύνδεση!
Ο Δυτικός άξονας θα στοιχισει συμβωνα με τον προυπολογισμό 2,7δις €. (μαζί με τη γραμμη ΚΚΒ)
Σύμφωνα και με προσφατες δηλώσεις χρήμα δεν υπάρχει οπότε παγώνει για μετα το 2015.
Δημοσίευση σχολίου