Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα, 8 Μαρτίου 2010

Μετρό Αθήνας: Συγχώνευση Μετρό-ΗΣΑΠ

Σε ενεργοποίηση της διαδικασίας συγχώνευσής τους πρόκειται να προχωρήσουν ο Ηλεκτρικός και το Μετρό, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών Δημήτρης Ρέππας την Τετάρτη στη Βουλή στο πλαίσιο της συνεδρίασης της Επιτροπής ΔΕΚΟ, η οποία ενέκρινε κατά πλειοψηφία την τοποθέτηση του νέου Προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της ΑΜΕΛ Σ. Μιχαλόπουλου. Σύμφωνα με τον υπουργό, οι δύο εταιρίες θα έχουν κοινό διοικητικό συμβούλιο, προϋπόθεση που κρίνεται απαραίτητη για την εύρυθμη κοινή λειτουργία τους, αλλά και για λόγους μείωσης του κόστους.
Ο κ. Ρέππας έκανε επίσης λόγο για ένα νέο συγκοινωνιακό χάρτη Αττικής που προωθείται, ώστε σε συνεργασία τα μέσα μεταφοράς να εξυπηρετούν τον πολίτη, χωρίς να χρησιμοποιεί ΙΧ. Η αλλαγές στη διοικητική δομή των συγκοινωνιακών φορέων που υπάγονται στην αρμοδιότητα του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων εκτός από την παροχή καλύτερων υπηρεσιών έχουν παράλληλα στόχο να μειώσουν και τα σημαντικά ελλείμματα που δημιουργούν οι συγκεκριμένες εταιρείες και τα οποία υπολογίζονται σε περίπου 3 εκατομμύρια την ημέρα. Με το νέο συγκοινωνιακό μοντέλο που προωθείται, το Μετρό, που βρίσκεται σε φάση επέκτασης του δικτύου του και ο ΗΣΑΠ, στον οποίο αυτή την εποχή βρίσκεται σε εξέλιξη μεγάλο πρόγραμμα έργων για την αντικατάσταση της γραμμής, θα αναλάβουν τον κύριο όγκο των μετακινήσεων στο Λεκανοπέδιο, ενώ οι εταιρείες ΗΛΠΑΠ και ΕΘΕΛ θα περιοριστούν σε τροφοδοτικό ρόλο των μέσων σταθερής τροχιάς. Τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ θα πραγματοποιούν κυρίως διαδρομές προς τους σταθμούς των μέσων σταθερής τροχιάς, μειώνοντας μετά και την ολοκλήρωση των εκτελούμενων έργων τα δρομολόγια κορμού που εκτελούν.
Με τον τρόπο αυτόν υπολογίζεται ότι θα γίνει καλύτερη εκμετάλλευση των πόρων των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας, αφού θα επιτρέψει να απελευθερωθούν λεωφορεία και τρόλεϊ από περιοχές που εξυπηρετούνται με μετρό, ηλεκτρικό ή τραμ και να κατευθυνθούν σε περιοχές που σήμερα δεν εξυπηρετούνται επαρκώς. Η αναδιάρθρωση αυτή μπορεί να επιτρέψει και την επέκταση σε περιοχές που σήμερα δεν καλύπτονται καθόλου από τα αστικά μέσα μεταφορών. Σωρευμένα ελλείμματα 17 δισ. ευρώ Στόχος της αναδιάρθρωσης που σχεδιάζει το υπουργείο Μεταφορών είναι η μείωση των ελλειμμάτων που σωρευτικά για τους συγκοινωνιακούς φορείς υπολογίζεται ότι ξεπερνούν τα 17 δισ. ευρώ. Τη μεγαλύτερη μερίδα στο τεράστιο έλλειμμα έχει ο ΟΣΕ, το συσσωρευμένο έλλειμμα του οποίου έχει ξεπεράσει τα 9,2 δισ. ευρώ. Για τον συγκεκριμένο οργανισμό το υπουργείο σχεδιάζει επίσης πρόγραμμα αναδιάρθρωσης, το οποίο θα αφορά στην υλοποίηση του σχεδίου λειτουργικού διαχωρισμού. Μέχρι τις αρχές του καλοκαιριού αναμένεται ότι θα παρουσιαστεί το νέο σχέδιο, το οποίο ετοιμάζει ο σύμβουλος και στο οποίο θα καταγράφονται οι επόμενες κινήσεις, προκειμένου να δοθεί λύση σε ένα από στα προβλήματα του Οργανισμού, ο οποίος τα τελευταία πέντε χρόνια έχει υπερδιπλασιάσει τις δαπάνες μισθοδοσίας, την ώρα που το προσωπικό του έχει μειωθεί κατά 2.200 άτομα. Στο πλαίσιο του σχεδίου αυτού, ο ΟΣΕ θα αναλάβει χρέη διαχειριστή της σιδηροδρομικής υποδομής, αλλά και την εκμετάλλευση της ακίνητης περιουσίας του Οργανισμού, η ΕΡΓΟΣΕ θα παραμείνει αυτοτελής εταιρεία όπως και σήμερα και θα δραστηριοποιείται στον τομέα των σιδηροδρομικών έργων, ενώ η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα αποτελέσει την κρατική σιδηροδρομική εταιρεία, η οποία δεν θα χρηματοδοτείται από τον προϋπολογισμό. Εξαίρεση θα αποτελούν οι γραμμές στις οποίες το κράτος θα υποχρεούται να παρέχει δημόσια υπηρεσία (άγονες γραμμές). Οι γραμμές αυτές θα χρηματοδοτούνται από το δημόσιο κατά το πρότυπο των αεροπορικών μεταφορών.

31 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Επιτέλους ύστερα από 10 χρόνια οι δυο εταιρίες θα ενωποιηθούν. Επόμενο βήμα η συγχώνευση των ΗΛΠΑΠ, της ΕΘΕΛ και του ΤΡΑΜ. Είναι αδιανόητο να υπάρχουν σήμερα στην Αθήνα 5 διοικητικά συμβούλια, πέντε πρόεδροι και πέντε διαφορετικές εταιρίες αστικών συγκοινωνιών στην Πρωτεύουσα (ΑΜΕΛ, ΗΣΑΠ, ΕΘΕΛ, ΗΛΠΑΠ και ΤΡΑΜ συν ΟΑΣΑ!). Επικροτώ λοιπόν την πρωτοβουλία του Ρέππα: κάλλιο αργά παρά ποτέ.

Ανώνυμος είπε...

Δεν κατάλαβα, οι δύο εταιρίες απλώς θα έχουν "κοινό διοικητικό συμβούλιο" ή θα συγχωνευθούν σε μία? Το ρωτάω για τους εξής 3 λόγους:

1. Πουθενά αλλού δεν παρατηρείται το φαινόμενο να υπάρχουν 2 διαφορετικές και άσχετες μεταξύ τους εταιρίες για το δίκτυο Μετρό της όποιας πόλης-αυτό που συνέβη στην Αθήνα είναι παγκόσμια πρωτοτυπία!

2. Επίσης παγκόσμια πρωτοτυπία είναι και η ονομασία "ηλεκτρικός"! Σε ΚΑΜΙΑ πόλη διεθνώς δεν υπάρχει μέσο σταθερής τροχιάς με την ονομασία "ηλεκτρικός σιδηρόδρομος". Με την εδώ και πολλά χρόνια 100% επικράτηση της ηλεκτροκίνησης σε ΟΛΑ τα μέσα σταθερής τροχιάς, αυτό το όνομα είναι αναχρονιστικό και γελοίο! Λες και είμαστε ακόμα στο 1920 επί εποχής ατμοκίνητου Θηρίου για Κηφισιά!!!!

3. Ακόμα και για τυπικούς και τουριστικούς λόγους θα έπρεπε να εισαχθεί το όνομα Μετρό ΚΑΙ στην Γραμμή 1. Πάρα πολλοί ξένοι παθαίνουν σύγχυση και νομίζουν ότι το Μετρό της Αθήνας αποτελείται μόνο από 2 γραμμές, διότι ακόμα και στους χάρτες του δικτύου (αν έχετε προσέξει) γράφει ΗΣΑΠ-ISAP. Που να ξέρει ο τουρίστας τι θα πει αυτό το ακρωνύμιο? Το βλέπει και λέει "τι είναι πάλι αυτό, τρώγεται????"

Μετρόφιλος ΚΑΙ Τραμόφιλος

Μετρόφιλος είπε...

Μπράβο! Όσο στενότερα συνεργάζονται τα μέσα μαζικής μεταφοράς, τόσο καλύτερα! Βεβαίως τα λεωφορεία θα συνεχίσουν να παίζουν σημαντικό ρόλο, αφού φτάνουν μέχρι και την τελευταία συνοικία του λεκανοπεδίου και όχι μόνο!
Όσο για τα ελλείμματα, δικαιολογούνται με το σκεπτικό ότι το κράτος επιδοτεί τα ΜΜΜ για να έχουν φτηνό εισιτήριο και να προσελκύουν περισσότερους επιβάτες, οι οποίοι σε διαφορετική περίπτωση θα χρησιμοποιούσαν ΙΧ και θα επιβάρυναν το κυκλοφοριακό. Όμως για τον ΟΣΕ αυτό το σκεπτικό δεν ισχύει. Στις περισσότερες διαδρομές τα τρένα κινούνται σχεδόν άδεια. Επίσης έχουν προσληφθεί υπεράριθμοι υπάλληλοι, λόγω ρουσφετιών. Γι' αυτό προτείνω το κλείσιμο της εταιρείας, την απόλυση όλων των χαραμοφάηδων και το άνοιγμά της πάλι με λίγους υπαλλήλους μόνο για το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη και μερικά άλλα. Καθώς θα εκσυγχρονίζονται οι γραμμές θα επεκτείνονται και τα δρομολόγια. Δεν έχει νόημα να κινούνται τρένα σε παλιές γραμμές με χαμηλές ταχύτητες, αφού δεν μπορούν να ανταγωνιστούν τους αυτοκινητοδρόμους!

Ανώνυμος είπε...

ΜΗΝ ακουτε βλακειες, ακου εκει θα συγχωνευτουν οι δυο εταιρειες...
Στην Ελλαδα ειμαστε! Απλως μονο κοινο διοικητικο συμβουλιο θα εχουν!... Και ο απλουστατος λογος που ΔΕΝ θα γινει συγχωνευση των εταιρειων ειναι γιατι θα απολυθουν καρεκλοκενταυρικοι υπαλληλοι του ΗΣΑΠ στα τμηματα που επαρκει αυτο της ΑΜΕΛ... (πχ.Παραπονων, Επισκευων,κτλ)... Ασε που ετσι το κτηριο στην Αθηνας του ΗΣΑΠ θα πρεπει να αδειασει και να πουληθει και να πανε ολοι στον Κηφισο, στα γραφεια της ΑΜΕΛ...

Σιγα μην επιτρεψουν τα συνδικατα του ΗΣΑΠ να γινουν ενα με τα συνδικατα της ΑΜΕΛ...

Σιγα μην δεχτουν οι υπαλληλοι της ΗΣΑΠ να αναβαθμισουν τις υπηρεσιες τους και να τις κανουν ομοιες με αυτες της ΑΜΕΛ (πχ.ευγενικοι ταμιες, ελεγχος εισιτηριων-η παντελης ελλειψη εισιτηριων στον ηλεκτρικο δημιουργει αυτον τον συνωστισμο αλλα και την πλειοψηφικη παρακμη που μεταφερει-,κτλ)

Αλλωστε νομιζω πως αυτο ειναι και η βασικη διαφορα ΑΜΕΛ-ΗΣΑΠ...

ΑΜΕΛ->Καθε μερα μια εμπειρια πολιτισμου

ΗΣΑΠ->Καθε μερα μια ΠΟΛΥπολιτισμου,κακομοιριας,καθυστερησεων,συνωστισμου, σαρδελοποιησης, βρωμιας,παρακμης,χαμηλης ταχυτητας,αγενης εξυπηρετησης και αγανακτισης...

Ανώνυμος είπε...

Κατά τη γνώμη μου θα έπρεπε να συγχωνευθεί και το τραμ με την έννοια ότι αποτελεί επιφανειακή επέκταση των γραμμών 1 2 και 3 του Μετρό με πλήθος σταθμών ανταπόκρισης όπως παλιά το τραμ του Περάματος που είχε τερματικό τον σταθμό του Ηλεκτρικού στην πλατεία Λουδοβίκου. Ακόμη, όποιες παράνομες προσλήψεις έγιναν τα τελευταία χρόνια στην ΤΡΑΜ να...ξεγίνουν. Λεωφορεία και Τρόλεϋ (μελλοντικά να αντικατασταθούν με τραμ) σε μία εταιρεία επίσης. Εποχές που είναι, οικονομία παντού!

ektoras είπε...

Είναι πραγματικά ευχάριστες εξαγγελίες. Και μη θέλοντας να μειώσω τη σημαντικότητά τους, είναι απλώς "ευχάριστες" και "εξαγγελίες".

Όποιος πιστεύει ότι το πρόβλημα των ΜΜΜ στην Αθήνα είναι τα 5 διοικητικά συμβούλια, ας σηκώσει το χέρι του. Βεβαίως και είναι σημαντικό για τη μείωση του λειτουργικού κόστους.

Ταυτόχρονα όμως ο υπουργός αποφάσισε αυθαίρετα και μείωσε την επιδότηση του ΟΑΣΑ κατά 18%, με αποτέλεσμα να ψάχνονται δανεικα... Δεν εχω κατι με τον υπουργό, αλλά δε μπορούν στο πλαίσιο μιας αναδιοργάνωσης να μειώνει μονομερώς τις επιδοτήσεις.

Θεωρώ ότι είναι απαραίτητη στην Αθήνα η ύπαρξη ενός μητροπολιτικού φορέα μεταφορών (ίσως και πολεοδομίας, σε συνεργασία με τον Οργανισμό Αθήνας) που να μπαίνει καπέλο σ΄ολες τις εταιρίες που δραστηριοποιούνται στο ΠΣ, με τη χρηματοδότησή τους, σε βάση 3-ετών, 5ετών προυπολογισμών για την εκμετάλευση, και την καθοδήγηση των έργων, στα πρότυπα των (υπόλοιπων) ευρωπαϊκών πόλεων.

Βεβαίως θα προσθέσει ένα οικονομικό βάρος στο μεταφορικό σύστημα. Άποψή μου όμως είναι ότι αυτή η καθοδήγηση κατα την κατασκευή, και το σχεδιασμό των έργων, σχεδίων αλλαγής των δρομολογίων, καθώς και η πίεση για τη βελτίωση της παραγωγικότητάς τους, θα μπορούσε να βγει ως όφελος για την Αθήνα. Αλλωστε θεωρητικά, το κόστος του θα μπορούσε να υπερκαλυφθεί από το λειτουργικό κερδος της συγχώνευσης των εταιριών παροχής.

Spyros Kalogiros είπε...

Πραγματικά είναι αδιανόητο να είναι ξεχωριστές εταιρείες αφού εκτελούν τον ίδιο σκοπό.. Γραμμές μετρό είναι όλες.

Αυτή η κίνηση πιστεύω ήταν αναμενόμενη ελέω και των εργασιών που γίνονται στον ηλεκτρικό με την αλλαγή γραμμής.

Όπως πολύ σωστά λέει ένας φίλος παραπάνω, είναι ελλειματικές για το κράτος το οποίο προσπαθεί να συμμαζευτεί, επομένως δεν μπορώ να καταλάβω γιατί δεν έχει γίνει καιρό.

Ξέρετε όμως ρε παιδιά αν αυτό θα σημάνει και νέα λογότυπα και λοιπά στον ησαπ? Εννοώ θα βλέπουμε ταμπέλες μετρό ώστε να είναι όλα μετρό?

υ.γ.: Πραγματικά αυτό το ιστολόγιο δεν μπορεί να περιγραφεί με λόγια. Το παρακολουθώ καιρό, το έχω σελιδοδείκτη και μπαίνω κάθε μέρα! Φαίνεται το μεράκι και η τελειότητα του ανθρώπου που το έφτιαξε. Από τις ΛΙΓΕΣ τέτοιες δουλειές στην Ελλάδα.

Συγχαρητήρια!

Συνέχισε έτσι μεγάλε!

Ανώνυμος είπε...

Η εξυπηρέτηση των ΗΣΑΠ δεν είναι τόσο τραγική όπως την περιγράφει ο Ανώνυμος φίλος παραπάνω. Πριν ξεκινήσουν τα έργα είχα μάλλον την εντύπωση ότι η συχνότητα διέλευσης των συρμών ήταν καλύτερη από την αντίστοιχη της ΑΜΕΛ. Επίσης, άψογη είναι η καθαριότητα και μετά τα έργα για την Ολυμπιάδα οι σταθμοί είναι πανέμορφοι. Για το προσωπικό έχω κι εγώ ενστάσεις, όπως και για τους (ανύπαρκτους) ελέγχους στα εισιτήρια. Ακόμα, δεν καταλαβαίνω τι κάνουν οι υπάλληλοι στα ενδιάμεσα "πιλοτήρια" των συρμών που ελέγχουν αν έχουν κλείσει οι πόρτες με αποτέλεσμα ο κάθε συρμός να έχει τρία, τέσσερα και πέντε άτομα προσωπικού - υπερβολικό δεν είναι;). Εκεί που εντοπίζονται προβλήματα είναι σε κάποιους σταθμούς όπως στο Μοναστηράκι και στην Ομόνοια όπου τρέχουν νερά και η υγρασία έχει καταστρέψει τους σοβάδες. Άλλο πρόβλημα είναι η κακοσμία σε κομμάτι της σήραγγας Μοναστηράκι-Αττική, που οφείλεται στην επικέιμενη Βαρβάκειο αγορά, αλλά όπως διάβασα θα διορθωθεί με τα εν εξελίξει έργα (όχι ότι δεν έχει την γοητεία της αυτή η παμπάλαια σήραγγα...)

Ανώνυμος είπε...

Περιεργο πραγμα. Μια τοσο καλα οργανωμενη εταιρια οπως ο ΟΣΕ να εχει ελλημα....
Περσυ το καλοκαιρι μια παρεα 10 ατομων πηραμε τον οδοντωτο απο το Διακοφτο για την Ζαχλωρου. Δεν θα το πιστεψετε... 20 εισητηρια. 20 εισητηρια αναγκαστηκε να τυπωσει ο υπαλληλος των εισητηριων. 1 για την διαδρομη και ενα για το συμπληρωμα. Επι 10 μας κανουν 20... Υπολογιστε τωρα οτι για το καθε καρτελακι που βαζει στον μοντερνο εκτυπωτη του χανει και ενα λεπτο απο την δουλεια του, περασαν ολοκληρα 20 λεπτα. Φυσικα κατα την διαρκεια της σκληρης δουλειας του αναγκαζοταν να απαντησει που και που στο τηλεφωνο.
Δεν θα μπορουσε να υπαρχει ενας τροπος να γραψει μονο ενα εισητηριο για 20 ατομα?
Παιδια, καντε κατι γιατι καιγομαστε...

Ανώνυμος είπε...

@Μετρόφιλος ΚΑΙ Τραμόφιλος

Σχετικά με την πρώτη παρατήρηση σου, σίγουρα υπάρχουν 2 εταιρείες στο Μετρό του Τόκυο (που έχει και την τιμητική του αυτές τις μέρες στο blog), με τις εταιρείες Tokyo Metro και Toei. Ξεχωριστές γραμμές στο κέντρο έχει και η JR, αν και δεν τις θεωρούν μετρό. Βέβαια εκεί δεν μιλάμε για 3 γραμμές σύνολο...

ektoras είπε...

Η αλήθεια είναι ότι στον ΟΣΕ υπάρχουν και απλά πράγματα που μπορούν να γίνουν ωστε να βελτιωθεί η κατάσταση, να μειωθεί το κόστος και να αυξηθούν τα έσοδα, αλλά...

Όσο για τη συγχώνευση, πώς θα γίνει?
Απ΄όσο γνωρίζω, η υποδομή ανήκει στην ΑΜ (ώστε να μπορεί να παίρνει δάνεια για την κατασκευή) και η λειτουργία στην ΑΜΕΛ. Σημαίνει ότι ο ΗΣΑΠ θα σπάσει σε δύο κομμάτια και θα συγχωνευτεί το καθένα με το αντίστοιχο. Η απλώς θα γίνει θυγατρική της ΑΜ (έτσι κι αλλιώς είναι θυγατρική του ΟΑΣΑ...)

Νίκος Καραγιάννης είπε...

Φίλε Σπύρο, σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια.
Μου δίνουν κουράγιο για τη συνέχεια. Να είσαι καλά

τρενομανής είπε...

Το κοινό Δ.Σ. δεν είναι αρκετό. Με νομοθετική ρύθμιση θα πρέπει, το συντομότερο δυνατό, ο ΗΣΑΠ να απορροφηθεί από την Μετρό Α.Ε. και φυσικά να υφίσταται ένας και μόνο φορέας. Έπειτα πρέπει να αποσυρθούν ΟΛΑ τα τρένα της τέως ΗΣΑΠ προς γενική ανακατασκευή στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, όπου και κατασκευάστηκαν. Το τέως δίκτυο του ΗΣΑΠ να αποκτήσει την ίδια τάση ρεύματος με το Μετρό. Οι σταθμοί και τα δρομολόγια να είναι συνδεδεμένα με σύστημα τηλεματικής που να προβλέπουν την άφιξη του επόμενου συρμού, όπως αυτό συμβαίνει ήδη στο Μετρό (τέτοιο σύστημα οφείλει να διαθέτει και ο προαστιακός για να μην γράψω και ολόκληρος ο ΟΣΕ). μετά την ενοποίηση των δικτύων (Μετρό και ΗΣΑΠ) να είναι δυνατόν να πραγματοποιούνται δρομολόγια ΔΙΧΩΣ μετεπιβίβαση, αφού και οι τρεις γραμμές ενώνονται μεταξύ τους (υπάρχει ενωτική γραμμή Μετρό - ΗΣΑΠ στον σταθμό Αττική). Στην καλύτερη των περιπτώσεων οι συρμοί του Μετρό να είναι δυνατόν να κινούνται στις ανακατασκευασμένες γραμμές του ΗΣΑΠ μέχρι να ολοκληρωθεί η ανακατασκευή των παλαιών συρμών του ΗΣΑΠ στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά στα πρότυπα των συρμών του Μετρό 1ης παραλαβής. Τέλος θα διαφωνήσω με το σχόλιο του αγαπητού Μετρόφιλου "08 Μαρτίου 2010 1:01 μ.μ." για τον ΟΣΕ ότι δηλαδή όπου τα ΚΤΕΛ είναι γρηγορότερα να παύσουν τα δρομολόγια και όταν οι σιδ/κες υποδομές βελτιωθούν να τίθενται ξανά τα δρομολόγια σε λειτουργία. Τονίζω και δε θα σταματήσω να το τονίζω, ότι πρώτα το κράτος πρέπει να διασφαλίζει τα συμφέροντά του και έπειτα ο οποιοσδήποτε ιδιώτης. Είναι αδιανόητο να διαθέτω σιδ/κες υποδομές και να τις αχρηστεύω εν ονόματι οποιουδήποτε ιδιωτικού συμφέροντος. Στόχος είναι να αποσυμφορίζονται τα οδικά δίκτυα από τα ανταγωνιστικά ΚΤΕΛ και αυτά να έχουν ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΟ ρόλο στις μεταφορές και όχι ΚΥΡΙΟ που έχουν τώρα. Για κάθε διαδρομή υπάρχουν άδειες εκμετάλλευσης που τις δίνει το κράτος. Ε, λοιπόν τα ΚΤΕΛ δε θα δικαιούνται άδειες εκμετάλλευσης όταν μεταξύ δύο πόλεων υφίσταται σιδ/κο δίκτυο. Επίσης οι σιδ/κες υποδομές πρέπει να εκσυγχρονίζονται τουλάχιστον όσο και οι οδικές (εμένα δεν με ενοχλεί και το αντίστροφο). Με νόμο πρέπει να ισχύει ότι όταν δύο πόλεις συνδέονται με αυτοκινητόδρομο κλειστού τύπου είναι υποχρεωτικό να συνδέονται και με σύγχρονο ηλεκτροδιοικούμενο (αν όχι ηλεκτροκίνητο) σιδ/κο δίκτυο μονής τουλάχιστον γραμμής 160 ή 200 km/h. Το να κλείνουμε ένα σιδ/κο δίκτυο, όσο παροχημένη χάραξη και να διαθέτει, είναι σαν να κλείνουμε λ.χ. την Μεσογείων επειδή στα Μεσόγεια είναι δυνατόν κάποιος να φθάσει μέσω Εθνικής και Αττικής οδού. Τα σιδ/κα δίκτυα έχουν ένα ΜΟΝΑΔΙΚΟ πλεονέκτημα να διατρυπούν τα πυκνής κυκλοφορίας αστικά και περιαστικά δίκτυα αυτοκινητοδρόμων, χτυπώντας τόσο το κυκλοφοριακό και την ρύπανση. Ωσ εκ τούτου ΔΕΝ πρέπει να τα σκοτώνουμε αλλά μόνο να τα βελτιώνουμε.

Ανώνυμος είπε...

Το Μετρό του Τόκυο όμως (που όντως έχει και την τιμητική του αυτές τις μέρες στο blog), με τις εταιρείες Tokyo Metro και Toei έχει 10 Γραμμές (9 και 1 διακλάδωση) παρακαλώ!!!! Τι πας να μου συγκρίνεις τώρα?

Συμφωνώ με τον τρενομανή, πρέπει ο ΗΣΑΠ να απορροφηθεί από την Αττικό Μετρό Α.Ε. και να μείνει ένας και μόνο φορέας. Προσωπικά προτείνω να αποσυρθούν ΟΛΑ τα τρένα των 5 βαγονιών-να τα πουλήσουμε σε καμιά δευτερότερη χώρα, μπας και βγάλουμε και κανένα επιπλέον φράγκο και από τις εισπράξεις, συν κάτι ακόμα, να πάρουμε καινούρια των 6 βαγονιών!

Είναι ντροπή να κυκλοφορούν ακόμα εν έτει 2010 ΠΑΜΠΑΛΑΙΟΙ (μιλάμε του 1985!!!!) συρμοί 5 βαγονιών σε δίκτυο με αποβάθρες για 6.

Επιπλέον, όλοι οι συρμοί των 6 βαγονιών του τέως ΗΣΑΠ να υποστούν γενική ανακατασκευή!

Τέλος πάντων, ακόμα και αν δεν είναι τόσο καθοριστικό το αν είναι 1 ή 2 εταιρίες, ωστόσο για τυπικούς και τουριστικούς λόγους πρέπει να εισαχθεί το όνομα Μετρό ΚΑΙ στην Γραμμή 1.

Ξαναλέω έντονα, πάρα πολλοί ξένοι παθαίνουν σύγχυση και νομίζουν ότι το Μετρό της Αθήνας αποτελείται μόνο από 2 γραμμές, διότι ακόμα και στους χάρτες του δικτύου (αν έχετε προσέξει) γράφει ΗΣΑΠ-ISAP. Που να ξέρει ο τουρίστας τι θα πει αυτό το ακρωνύμιο?

Μετρόφιλος ΚΑΙ Τραμόφιλος

ektoras είπε...

Αντί να λέμε ότι πρέπει να τα κάνουμε όλα πάλι καινούργια στον ΗΣΑΠ (δλδ να φάμε πάλι την ίδια ταλαιπωρία), γιατί απλώς δεν περιμένουμε να τελειώσει αυτή η αναβάθμιση των γραμμώ να δούμε τελικά που βρισκόμαστε...

Πιστεύω ότι υπάρχουν πολλά που μπορούν να γίνουν στον ΗΣΑΠ, όπως και στο ΑΜ, αλλά θεωρώ ότι πρέπει να κινηθούμε σε άλλη γραμμή τώρα. Δλδ, φαίνεται ότι το θέμα των γραμμών/καινούργιων υποδομών μπαίνει σε μια σειρά (αν και πρέπει να συνεχίσουμε να επαγρυπνούμε).
Κατι πραγματικά σημαντικό είναι η επέκταση της τηλεματικής με συνεργασία ΑΜ, ΑΜΕΛ, Τραμ, Προαστιακο, ΟΑΣΑ, ΗΛΠΑΠ, ΗΣΑΠ, ΕΘΕΛ ώστε το κάθε μέσο να μπορεί να προσφέρει επικαιροποιημένες πληροφορίες για τα υπόλοιπα.

Καλό δε θα ήταν, βγαίνοντας από τον ΗΣΑΠ, να μπορεί κάποιος να γνωρίζει σε πόση ώρα θα περάσει το επόμενο λεωφορείο που τον βολεύει. Όπως και όταν αλλάζει γραμμή στο μετρό. Η ακόμα καλύτερα, στον Προαστιακό, το ίδιο το τραίνο να προσφέρει στους επιβάτες πληροφορίες για τους επόμενους σταθμούς και μετεπιβιβάσεις.

Γιατί αυτό θα μπορούσε να εκτοξεύσει την ποιότητα των ΜΜΜ, χωρίς ένα κόστος τρομακτικό.

Το θέμα είναι να μπορέσουμε να βελτιώσουμε την ποιότητα εκεί που υστερούμε, για να θεωρούμε τα ΜΜΜ ως ΣΥΣΤΗΜΑ αστικών μεταφορών.

Spyros Kalogiros είπε...

Λιγάκι άσχετο-σχετικό, αλλά να το τονίσουμε μιας και έχει σχέση για μέσα σταθερής τροχιάς:

Τέλος Μαρτίου ανοίγουν οι σταθμοί Ταύρου,Αγ.Αναργυρων και Αχαρναί.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα http://www.euro2day.gr/article/572447/ArticleDetails.aspx ξεκινάει η παραλαβή αυτών των σταθμών και αναμένεται η επάνδρωσή τους από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ , προκειμένου να τεθούν σε λειτουργία.

Επίσης συμπληρώνει ότι ότι οι νέοι σταθμοί έχουν ακόμη ελλείψεις σε επίπεδο υποδομών και για την πλήρη ετοιμότητά τους εκτιμάται ότι θα χρειαστούν μερικοί μήνες ακόμη.

Για Μεταμόρφωση όμως... Μόκο!!Γα να δούμε!
Έχουμε και Λυκότρυπες και τέτοια για τη συνέχεια!!

clandestino είπε...

Ο κρυφορατσιστής ανώνυμος (08 Μαρτίου 2010 3:11 μ.μ.) που αγανακτεί για την "πλειοψηφική παρακμή" και την πολυπολιτισμικότητα των επιβατών του ΗΣΑΠ ας σκεφτεί μήπως πολιτισμός δεν είναι μόνο οι απαστράπτουσες εγκαταστάσεις του μετρό, αλλά και η προσωπική στάση του καθενός απέναντι στους συνανθρώπους του. Του εύχομαι να μη χρειαστεί ποτέ να μεταναστεύσει, και να ζήσει για πάντα στη χώρα του Ξένιου Δία...

Ανώνυμος είπε...

Τι γράφεις εδώ /αλλά και η προσωπική στάση του καθενός απέναντι στους συνανθρώπους του/ πάλι?

AΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟΥΣ ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ ΕΝΝΟΕΙΣ! Και σε τελική ανάλυση γιατί να πλακώσουν όλες οι φυλές της Γης εδώ σε αυτήν την μικρή χώρα???? Εμείς τους καλέσαμε να έρθουν????

Αντιθέτως όσοι δικοί μας πήγαν τότε στο εξωτερικό πήγαν ΝΟΜΙΜΑ!!!! Ένα σάπιο δόντι να είχαν ή μία λέξη λάθος να λέγανε στην συνέντευξη τους γύριζαν πίσω!!!!

Σημείωση: δεν είμαι αυτός που έστειλε το σχόλιο 8 Μαρτίου 2010 3:11 μ.μ.

Δημήτρης είπε...

Είσαι όμως ρατσιστής και το σχόλιό σου θα έπρεπε να έχει διαγραφεί

Ανώνυμος είπε...

Μαλιστα...Πλακωσε και η εγχωρια παρακμη των ΒΠ, που ΔΕΝ ξερει τι σημαινει ρατσισμος, να μας αποκαλει ρατσιστες επειδη ΔΕΝ θελουμε ναρκωμανεις και επαιτες στον ηλεκτρικο...(Νομιζω πως οι περισσοτεροι απο δαυτους ειναι Ελληνες, αρα ΔΕΝ τιθεται θεμα ρατσισμου...) Μιας και το θιξατε,ομως,ενα εχω να σας πω...

Κακομοιροι, που να ζουσατε σε χωρες της Ευρωπαϊκης Ενωσης οι οποιες ΑΚΡΩΣ ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΩΣ κοιτανε να εξασφαλισουν πρωτα θεση εργασιας και ποιοτητα ζωης στον ημεδαπο και μετα στον αλλοδαπο με αυστηρα κριτηρια μεταναστευσης,ποσοστωση,μηδενικη λαθρομεταναστευση,κτλ...

ΔΕΝ εισαι ρατσιστης αν θελεις στον ηλεκτρικο σιδηροδρομο να κανεις ενα ανετο ταξιδι ΧΩΡΙΣ:

-Τσιγγανους που μενουν στο Φαληρο (κοντα στον Κηφισο) και μετακινουνται μεταξυ αυτου και του γκετοποιημενου κεντρου να μπαινουν καθε Σαβ/κο στον ηλεκτρικο με τα 10 κουτσουβελα τους,τα συμπραγκαλα τους που θα πουλησουν στο Θησειο,με την απιστευτη δυσωσμια τους και τον θρασυτατο χαρακτηρα τους που νομιζουν πως το τρενο ειναι δικο τους...

-Ναρκωμανεις, μονιμοι θαμωνες των σταθμων του κεντρου της Αθηνας να μπαινουν με συρριγγες και στιλετα και να απειλουν τους επιβατες εντος των συρμων αν δεν τους δωσουν χρηματα...

-Λαθρομεταναστες που ειναι ταυτοχρονα και λαθρεμποροι με τις τσανταρες που μεταφερουν το λαθρεμποριο τους και που καταλαμβανει χωρο οσο 5 επιβατες

-Ελληνες επαιτες που επιμενουν να σου ζητανε χρηματα...

Αν τα παραπανω τα θεωρειτε ρατσιστικα, τοτε πραγματικα πρεπει να αρχισω να ανησυχω με το τι σας ψεκαζουν καθε μερα, εκτος και αν ΔΕΝ εχετε διαβασει τους ορους χρησης των ΜΜΜ που λενε ΟΧΙ επαιτεια, ΟΧΙ λαθρεμποριο, ΟΧΙ ναρκωμανεις και μεθυσμενοι, ΟΧΙ μεταφορα ογκωδων αντικειμενων...

Αν παλι, ειστε ευχαριστημενοι με αυτο, τοτε ειστε ατομα που τους αρμοζει ποιοτητα μετακινησεων και ζωης ΟΧΙ ευρωπαϊκης αλλα αφρικανικης...

ΚΑΛΗ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΑΦΡΙΚΗ,ΛΟΙΠΟΝ!

Φιλια πολλα απο τον επαγγελματια ΡΑΤΣΙΣΤΗ!
(Το ακουσαμε και αυτο!...)

Ανώνυμος είπε...

Πες τα μεγάλε!!!!

Συμφωνώ ΠΛΗΡΩΣ ΚΑΙ ΣΕ ΟΛΑ, τόσο μαζί σου, όσο και με το σχόλιο [12 Μαρτίου 2010 12:00 π.μ.] για το οποίο ο [Δημήτρης] ισχυρίστηκε ότι θα έπρεπε να έχει διαγραφεί!

Και προσυπογράφω:

ΚΑΛΗ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΑΦΡΙΚΗ ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΓΟΥΣΤΑΡΟΥΝ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΡΙΤΟΚΟΣΜΙΚΟ ΧΑΛΙ ΠΟΥ ΚΑΤΗΝΤΗΣΕ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑΣ ΜΑΣ!!!!!!!!

Εγώ πάντως όχι! Αλλιώς την ήθελα την χώρα μου!

Ειλικρινά ντρέπομαι όταν ακούω τους ξένους τουρίστες να σχολιάζουν υβριστικά ή και χαχανίζοντας, το τι είδους εντύπωση αποκομίζουν από το ιστορικό κέντρο της πρωτεύουσας του κράτους που επισκέπτονται!!!! Μου πέφτουν τα μούτρα στο έδαφος!!!!

Αυτή είναι η πρωτεύουσα την οποία ονειρευόμασταν όταν ήμασταν παιδιά (και μεγαλώνοντας) ότι θα έχουμε ως χώρα όταν θα έχουμε φτάσει σε ώριμη ηλικία?

Αν ναι, τότε βγάλτε με και εμένα ρατσιστή, όπως κάνατε και με τους δύο προηγούμενους!!!!

Ας πείτε ότι θέλετε εις βάρος μου, απαντάω προκαταβολικά ότι αδιαφορώ πλήρως, δεν μπορείτε να με πικράνετε! Δεν γίνεται!

Μετρόφιλος ΚΑΙ Τραμόφιλος

Αντιπαρακμιακος είπε...

Ασφαλως, αγαπητε φιλε μου Μετροφιλε ΚΑΙ Τραμοφιλε, θα τα πω...
Ρατσισμος ειναι να θες να τηρουνται οι νομοι??? Οι κανονισμοι των ΜΜΜ το λενε ξεκαθαρα:
-ΟΧΙ επαιτεια εντος συρμων και σταθμων
-ΟΧΙ λαθρεμποριο και πλανοδιο εμποριο
-ΟΧΙ μεταφορα ογκωδων αντικειμενων
-ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η επιβιβαση σε ΜΜΜ σε ατομα που βρισκονται υπο την επηρεια αλκοολ και ναρκωτικων...

Αλλα υπαρχουν κατι ατομα με μεγαλο διανοητικο προβλημα (ο Δημητρακης και οι λοιποι επαγγελματιες δεκαρο-αντιρατσιστες), που αντι να κοιταξουν να σταθουν στο πλευρο των ΝΟΜΙΜΩΝ μεταναστων, στεκονται στο πλευρο ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ που αποτελουν ΠΑΡΑΝΟΜΑ ατομα ΧΩΡΙΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΠΙΒΙΒΑΣΗΣ ΣΤΑ ΜΜΜ, εφοσον ΔΕΝ εχουν ΟΥΤΕ ΚΑΝ δικαιωμα ΠΑΡΑΜΟΝΗΣ ΣΤΗ ΧΩΡΑ,ποσο μαλλον,δηλαδη, ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΧΡΗΣΗΣ ΤΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΤΗΣ, (αυτοι συνθετουν την πολυπολιτισμικοτητα του ΗΣΑΠ που ανεφερα)
και ΝΑΡΚΩΜΑΝΩΝ,ΕΠΑΙΤΩΝ και ΤΣΙΓΓΑΝΩΝ στη πλειοψηφεια Ελληνων(που με το παραπανω συνθετουν το στοιχειο της ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΚΗΣ ΠΑΡΑΚΜΗΣ του ΗΣΑΠ που ανεφερα),και πολυ απλα τους αρεσει να βλεπουν τους νομους να παραβιαζονται...

Το ιδιο ισχυει και για τον φιλαρακο που με αποκαλει κρυφορατσιστη...

Αν ,μαλιστα, αυτα τα τουλαχιστον κωμικα ατομα,θελουν να δουν ποσο ανοητα ειναι αυτα που υποστηριζουν, μπορουν να ρωτησουν τους επιβατες του ΗΣΑΠ, τους φορολογουμενους πολιτες που πληρωνουν θελουν-ΔΕΝ θελουν τη συντηρηση των ΜΜΜ αλλα και τον διαχειριστη του ιστολογιου...

Ειναι ρατσισμος να μην θες τα παραπανω ή απλως ΑΠΑΙΤΕΙΣ τα προβλεπομενα απο τον νομο χρησης των ΜΜΜ και των λοιπων νομων της χωρας?
Δυσχεραινει ή ΟΧΙ την ποιοτητα του ΗΣΑΠ τα παραπανω φαινομενα?
Διωχνει ή ΔΕΝ διωχνει επιβατικο κοινο, αφηνοντας στον ΗΣΑΠ μονο τους αναισθητους σκληροπυρηνικους?

Πως απαιτεις, με τετοια κατασταση, να αφησει ο καλομαθημενος χρηστης ΙΧ το αυτοκινητακι του και να μπει στον ηλεκτρικο για να κινδινευει απο τη συριγγα ή το στιλετο του ναρκωμανη, απο τον κλεπτομανη τσιγγανο, απο το σακουβαγιαζ 100 κιλων των λαθρεμπορων και απο τον επιμονο και εκνευριστικο επαιτη???

Προσφατα,μαλιστα, ειχα την χαρα να συνομιλησω με ατομα που χρησιμοποιουν για καιρο τον ηλεκτρικο και προκειται για ατομα που δεν περιμενες να χρησιμοποιουν τα ΜΜΜ, ο ενας διευθυντης εταιρειας που μενει στο Μαρουσι και ο αλλος εισοδηματιας κατοικος Εκαλης...Και οι δυο κυριοι αφηνουν το αστραφτερο ΙΧ στον κοντινοτερο σταθμο και κατεβαινουν κεντρο με τον ηλεκτρικο...Πολυ θα ηθελαν αυτα τα φαινομενα να μην συμβαινουν, ΟΠΩΣ ΔΕΝ ΣΥΜΒΑΙΝΟΥΝ ΣΤΟ ΜΕΤΡΟ,και δεν μπορουν να πιστεψουν την διαφορα στην ποιοτητα μεταξυ των δυο μεσων...Ενδεικτικα, οι δυο αυτοι κυριοι θα πληρωνουν ενα σεβαστο ποσο σε φορους που θρεφει τον ΗΣΑΠ και ΑΠΑΙΤΟΥΝ,οπως ολοι οι επιβατες, την αναλογη ποιοτητα που διασφαλιζεται απο τους νομους...

Ελπιζω η συγχωνευση των εταιρειων να γινει ΠΟΛΥ ΣΥΝΤΟΜΑ και να αναβαθμιστουν οι υπηρεσιες του ηλεκτρικου...

Φιλακια πολλα!

Νώντας Κ είπε...

Οι "καραμέλες" περί ρατσιστών ας πάνε στην άκρη! Κανείς λογικός και αξιοπρεπής επιβάτης, ο οποίος πληρώνει εισιτήριο και πηγαίνει καθαρός και περιποιημένος στον προορισμό του, δε θέλει "κουνάβια" για συνεπιβάτες του.

Ανώνυμος είπε...

Παιδια μην τσακωνεστε για το ποιος ειναι η δεν ειναι ρατσιστης. Αλλο ο ρατσισμος, και αλλο να θελεις να υπαρχει καποια ταξη.
Απο την στιγμη που οι σταθμοι και ο ηλεκτρικος ειναι δημοσιοι χωροι, η ερωτηση ειναι ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ?
Δεν λεω οτι πρεπει να γεμισει ο κοσμος αστυνομια, καθε αλλο,αλλα καπου καπου καποιος αστυνομικος δεν κανει κακο. Φτανει να κανουν σωστα την δουλεια τους.

Ανώνυμος είπε...

Στην ερώτηση [ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ?] έχω ψάξει και ανακαλύψει την απάντηση, ρωτώντας μέσα στον ΗΣΑΠ.

Η διαφορά είναι ότι ΚΑΙ στον ΗΣΑΠ έχουν σεκιουριτάδες, οι οποίοι όμως ΔΕΝ μπορούν να πιάσουν ΚΑΝΕΝΑΝ, διότι η (φτηνο)σύμβαση που έχει κάνει ο ΗΣΑΠ με την εν λόγω εταιρία προβλέπει ότι το προσωπικό μπορεί ΜΟΝΟ να απομακρύνει τους ταραξίες και επικίνδυνους, όχι ΚΑΙ να τους συλλαμβάνει!!!!

(προφανώς για κονόμα, μειώνοντας το κόστος που θα χρειάζονταν για την ΠΛΗΡΗ θωράκιση από αυτούς)

Αυτό φαίνεται στην πράξη από όλα τα παραπάνω που γράφει ο Αντιπαρακμιακός (μπράβο, καλά τα είπες μεγάλε στους ΔΗΘΕΝ προοδευτικούς!!!!)

Συμφωνώ και επαυξάνω:

Επίσης και από το ότι σε αντίθεση με το ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ του Μετρό, οι συρμοί του ΗΣΑΠ δεν βλέπονται!

Τους έχουν μαγαρίσει στα γκράφιτι και στις χαρακιές στα τζάμια οι αναρχικοί, οι τσιγγάνοι, οι ναρκομανείς και οι ΛΑΘΡΟμετανάστες!!!!

Λόγω τιμής, τόσα χρόνια ΔΕΝ έχω δει ΟΥΤΕ ΕΝΑ βαγόνι του ΗΣΑΠ χωρίς γκράφιτι και ΟΥΤΕ ΕΝΑ παράθυρο σε βαγόνι του ΗΣΑΠ χωρίς χαρακιές!

Ενώ η σύμβαση που έχει κάνει η Αττικό Μετρό προβλέπει ότι οι σεκιουριτάδες μπορούν ΚΑΙ να τους συλλαμβάνουν!

Ο ίδιος με πληροφόρησε ότι όταν πρωτοξεκίνησε το Μετρό, οι ομάδες αυτές αρχικά πήγαν να κάνουν και στο Μετρό τα ίδια ακριβώς!

Τους συνέλαβαν όμως αμέσως, κατέγραψαν τα ονόματά τους σε σχετική black list και τους είπαν ότι αν ξαναπαρατηρηθεί ο παραμικρός βανδαλισμός ή έστω μικροφθορά, θα πληρώσετε όλοι τα μαλλιά της κεφαλής σας για την αποκατάσταση των ζημιών!!!!

Και προσέξτε: όλα αυτά μου τα είπε σεκιουριτάς του ΗΣΑΠ, όχι του Μετρό...

Μετρόφιλος ΚΑΙ Τραμόφιλος

Ανώνυμος είπε...

Επίσης, ο ίδιος με πληροφόρησε ότι τέτοια σύμβαση (σαν αυτή που έχει κάνει η Αττικό Μετρό, που προβλέπει ότι οι σεκιουριτάδες μπορούν ΚΑΙ να τους συλλαμβάνουν) είχε προσωρινά κάνει και ο ΗΣΑΠ κατά την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004.

Και όντως θυμάμαι ότι οι συρμοί του ΗΣΑΠ τότε θύμιζαν Μετρό! Ήταν προσωρινή όμως και μετά την Ολυμπιάδα δεν ανανεώθηκε ποτέ! Προφανώς όπως είπε διότι ο ΗΣΑΠ, αντίθετα με την Αττικό Μετρό, έχει αφεθεί στην τύχη...

Μετρόφιλος ΚΑΙ Τραμόφιλος

Ανώνυμος είπε...

Καλοι οι σεκιουρηταδες. Αλλοι μπορουν να συλλαμβανουν, και αλλοι οχι. Ομως αλλο οι σεκιουρηταδες και αλλο οι αστυνομια. Οι αστυνομοι απαγορευεται να μπουν στον ηλεκτρικο?
Η αστυνομια επεμβαινει μονο οταν γινει καποιο εγκλημα η καποια καταγελια? Δεν ειναι μηπως δουλεια της να ελεγχει και να προλαβαινει?

Ανώνυμος είπε...

Μα ώσπου να φτάσουν οι αστυνομικοί στον ηλεκτρικό, θα έχει πετάξει το πουλάκι! Όπως ακριβώς συνέβη τότε που κάψανε τα βαγόνια στον σταθμό Κηφισιά!

ΜΕΣΑ στους σταθμούς είναι το καθοριστικό τι είδους φύλαξη υπάρχει.

Μετρόφιλος ΚΑΙ Τραμόφιλος

ektoras είπε...

Δεν έχω όρεξη να μπω στο παιχνίδι σας και ίσως θα έπρεπε να μην κάτσω καν να γράψω.

Αλλά δικαίωμα να μπουν στο μετρό ή όπου αλλού έχουν μόνο εκείνοι που πληρώνουν κανονικά το εισιτήριό τους. Και ας κατάγονται από όπου να ναι και ας είναι στην Ελλάδα δεν ξέρω για ποιο λόγο.

Όπως και να χει τα ΜΜΜ είναι μια υπηρεσία δημόσιου ωφέλους και δικαίωμα να τη χρησιμοποιούν είναι αυτοί που ακολουθούν τους κανόνες. Και οι κανόνες ΠΡΕΠΕΙ να υπάρχουν για να μπορούν όλοι να ωφελούνται από τις υπηρεσίες που προσφέρονται...

Ανώνυμος είπε...

Απολυτως σωστος ο Εκτορας, αλλα αν ΔΕΝ εχεις δικαιωμα παραμονης σε μια χωρα, ΔΕΝ εχεις δικαιωμα χρησης των υποδομων της, γιατι, συμφωνα με τον νομο, ΔΕΝ επρεπε καν να εισαι εδω...

EmmXyri είπε...

<>
Στο Βερολινο το U-bahn λειτουργει απο την εταιρεια BVG, ενω το S-bahn ανηκει στους γερμανικους σιδηρογρόμους (DB)

<>
Μια χαρά είναι η ονομασία "ηλεκτρικός σιδηροδρομος". Η ονομασια Τhe Τube είναι καλύτερη;

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....
...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι η Ανάπλαση του Φαληρικού Δέλτα;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...η Θεσσαλονίκη ετοιμάζεται να αποκτήσει την πρώτη Μαρίνα που θα βρίσκεται στην πρώτη προβλήτα του λιμανιού;
...η Αθήνα ετοιμάζει 5 μεγάλες αναπλάσεις στην πόλη ; (Ελληνικό, Φάληρο, Πανεπιστημίου, Αλεξάνδρας, Βοτανικός)
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα