Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη, 18 Μαρτίου 2010

Εξωτερική Περιφερειακή Θεσσαλονίκης: η πρώτη δημοπράτηση στα τέλη του 2010

Νέες δηλώσεις είχαμε πριν από μερικές ημέρες σχετικά με την Εξωτερική Περιφερειακή Θεσσαλονίκης. Ο Υφυπουργός Υποδομών Κος Μαγκριώτης δήλωσε: «Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Δυτική Θεσσαλονίκη είναι πάρα πολλά. Είναι προβλήματα οικονομικής ανάπτυξης, απασχόλησης, περιβαλλοντικά, κυκλοφοριακά, συγκοινωνιακά, οδικής ασφάλειας και αντιπλημμυρικής προστασίας(...) Σε συνεννόηση με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας τις επόμενες μέρες θα πραγματοποιήσουμε μια σύσκεψη με όλους τους Δημάρχους της Δυτικής και Βορειοδυτικής πλευράς της πόλης, για να δούμε τις λύσεις των προβλημάτων της Δυτικής περιφερειακής. Ο περιφερειακός δρόμος έχει γίνει σε μεγάλο βαθμό αστικός δρόμος και δημιουργεί πολλά προβλήματα στην κυκλοφορία και στην οδική ασφάλεια.
Γι’ αυτό χρειάζεται μια συνολική μελέτη που θα δίνει λύσεις, τόσο στην κυκλοφορία, όσο και στην ασφάλεια. Είμαστε διατεθειμένοι και είναι απόλυτη προτεραιότητα του Υπουργείου μας, μαζί με την Περιφέρεια και την Τοπική Αυτοδιοίκηση, να δώσουμε σύντομα αυτές τις λύσεις.
«Η νέα περιφερειακή Θεσσαλονίκης είναι μεγάλη ανάγκη. Το δυτικό κομμάτι της έχει δοθεί εδώ και χρόνια σε χρήση, είναι τμήμα της Εγνατίας. Πρέπει να κατασκευαστεί και το ανατολικό της τμήμα, το οποίο θα δώσει μεγάλη ανάσα στην πόλη αλλά και γενικότερα στην Κ. Μακεδονία και στη Χαλκιδική. Είναι ένα πολυσύνθετο έργο, πολύ σημαντικό αλλά και υψηλού κόστους. Μόνο ένα μικρό μέρος των αναγκαίων πόρων για την κατασκευή της έχει δυστυχώς διασφαλιστεί μέχρι τώρα από το ΕΣΠΑ. Υπήρξαν πολλές αντιδράσεις από τους κατοίκους της ανατολικής πλευράς, λόγω της αρχικής χάραξής της.
Ανοίξαμε τον Δεκέμβρη ένα νέο κύκλο διαβούλευσης και είμαστε στη φάση των οριστικών αποφάσεων. Εργαζόμαστε για να προετοιμάσουμε την δημοπράτηση του πρώτου τμήματος από το «ΤΙΤΑΝ» μέχρι τα «Κωνσταντινοπολίτικα», μέχρι το τέλος του χρόνου. Αφού οριστικοποιήσουμε την χάραξη και του δεύτερου τμήματος στη περιοχή της Θέρμης και ολοκληρώσουμε τις μελέτες, θα επιδιώξουμε την δημοπράτησή του μέσα στο 2011».
Έτσι επιβεβαιώνεται η σημαντική κινητικότητα για την Περιφερειακή και φαίνεται πως στο τέλος του έτους το πρώτο τμήμα του δρόμου θα δημοπρατηθεί. Είναι μια καλή αρχή που όμως δεν είναι αρκετή αφού μόνο με την ολοκλήρωση της Εξωτερικής Περιφερειακής θα δοθεί σημαντική λύση στη διαμπερή κυκλοφορία του Νομού Θεσσαλονίκης και την αποφυγή χρήσης των οδικών αρτηριών της πόλης.
Μετά το καλοκαίρι θα περιμένουμε την πρώτη δημοπράτηση και τότε θα έχουμε πολύ πιο σαφή εικόνα για το μέλλον αυτού του σημαντικότατου οδικού άξονα.

2 σχόλια:

KouFa είπε...

telika dld tha dimoprtithei to 10 h to 11? h mhpws ennoei oti tha dimopratithei to anatoliko tmima to 11?

πικος είπε...

Καλή η περιφερειακή, αλλά δεν φτάνει μόνο αυτό για την πόλη. Το βάρος πρέπει να πέσει μέσα στην πόλη, να αναπτυχθούν τα ΜΜΜ γιατί η πόλη έχει στενούς δρόμους και δεν χωράει αυτοκίνητα. Μια λύση θα μπορούσαν να δώσουν τα πάρκινγκ τύπου park & ride για το μετρό (που αποθαρρύνουν την χρήση ΙΧ) και όχι στο κέντρο. Η αστυνόμευση και απαγόρευση της στάθμευσης πρέπει να γίνει έντονη.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα