Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή, 26 Μαρτίου 2010

ΟΣΕ:εντάσσονται έργα στον ΕΣΠΑ

Συνέχεια στις ανακοινώσεις του Υπουργείου Υποδομών με εντάξεις έργων του ΟΣΕ και του Προαστιακού. Τα έργα που εντάσσονται είναι τα παρακάτω:
Ειδικότερα, μεταξύ άλλων, εγκρίθηκε:
-Προαστιακός Σιδηρόδρομος, στο τμήμα Τρεις Γέφυρες-Πειραιάς (92 εκατ. ευρώ),
-η κατασκευή νέας Σ.Γ. Κιάτο-Ροδοδάφνη (80 εκατ. ευρώ για την κατασκευή και 61,9 εκατ. ευρώ για την Α’ φάση των απαλλοτριώσεων),
-η κατασκευή έργων υποδομής της Ν.Δ.Σ.Γ γραμμής υψηλών ταχυτήτων Λιανοκλαδίου-Δομοκού από το 25ο χλμ. έως το 52ο χλμ. και προμήθεια υλικών επιδομής από το 10ο χλμ. έως έξοδο Σ.Σ. Δομοκού - Α’ φάση (13,7 εκατ. ευρώ),
-η αναβάθμιση τμήματος Τρεις Γέφυρες-ΣΚΑ για υποδομή, σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση, ηλεκτροκίνηση (12,4 εκατ. ευρώ), αναβάθμιση σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης-Αλεξανδρούπολης μεταξύ Χ.Σ. 37+074 – Σ.Σ. Δοϊράνης (10,115 εκατ. ευρώ),
-η κατασκευή νέας σιδηροδρομικής γραμμής ΣΚΑ-Α/Δ Σπάτων (9,0 εκατ. ευρώ),
-η κατασκευή γραμμών σύνδεσης προς Ικόνιο και προς υφιστάμενο δίκτυο, στο συγκρότημα Θριασίου Πεδίου - Β’ φάση (7,7 εκατ. ευρώ),
-η αναβάθμιση σιδηροδρομικής γραμμής Οινόης-Χαλκίδας (7,28 εκατ. ευρώ),
-η προμήθεια σήματος ραδιοκάλυψης GSM-R, με συναφείς υπηρεσίες για τον σιδηροδρομικό άξονα Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Ειδομένη-Προμαχώνας (7,0 εκατ. ευρώ),
-η κατασκευή έργων υποδομής της Ν.ΣΔ.Σ.Γ. υψηλών ταχυτήτων Λιανοκλαδίου-Δομοκού από Σ.Σ. Λιανοκλαδίου έως το 14ο χλμ. και προμήθεια υλικών επιδομής για το τμήμα από είσοδο Σ.Σ. Λιανοκλαδίου έως το 10ο χλμ. (5,0 εκατ. ευρώ),
-η αναβάθμιση σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης-Αλεξανδρούπολης μεταξύ Σ.Σ. Δοϊράνης-Σ.Σ. Καστανούσας (4,79 εκατ. ευρώ),
-η αναβάθμιση τμήματος σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολης-Ορμενίου μεταξύ Σ.Σ. Διδυμοτείχου-Σ.Σ. Μαρασίων (4,78 εκατ. ευρώ),
-η ανακαίνιση των υφιστάμενων σιδηροδρομικών γραμμών Ανδρίτσας-Καλαμάτας, Ζευγολατιού-Καλόνερου και Λεύκτρου-Μεγαλόπολης υπό κυκλοφορία (4,37 εκατ. ευρώ)
-η κατασκευή παραλλαγής της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης-Ειδομένης στο τμήμα Πολύκαστρο-Ειδομένη - Β’ φάση (4,0 εκατ. ευρώ)
-η κατασκευή γραμμής σύνδεσης Λιμένα Ν. Ικονίου με συγκρότημα Θριασίου Πεδίου (3,5 εκατ. ευρώ)
-η κατασκευή νέας γραμμής Κορίνθου-Κιάτου (2,4 εκατ. ευρώ)
-η αναβάθμιση υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολης-Ορμενίου, μεταξύ Σ.Σ. Σουφλίου-Σ.Σ. Διδυμοτείχου (2,74 εκατ. ευρώ)
-η αναβάθμιση σιδηροδρομικής γραμμής Διακοπτού-Καλαβρύτων (2,12 εκατ. ευρώ)
-οι απαλλοτριώσεις (Β’ φάση) για συγκρότημα Θριασίου Πεδίου με γραμμές σύνδεσης προς υφιστάμενο δίκτυο (2,0 εκατ. ευρώ)
-η αναβάθμιση σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης-Αλεξανδρούπολης μεταξύ Τ.Χ.5 Θεσσαλονίκης-Χ.Σ. 37+074 (1,274 εκατ. ευρώ)
-η αναβάθμιση των υφιστάμενων σιδηροδρομικών γραμμών Κορίνθου-Ανδρίτσας και Άργους-Ναυπλίου (1,272 εκατ. ευρώ)
ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ- ΕΡΓΑ
Η γραμμή Κιάτο -Ροδοδάφνη(κοντά στο Αίγιο) αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία το 2013 (αν δεν υπάρξουν άλλες καθυστερήσεις). Τα υπόλοιπα χιλιόμετρα μέχρι την Πάτρα
θα πρέπει να περιμένουν πρώτα να ολοκληρωθεί η Ολυμπία Οδός και μετά να αρχίσουν τα έργα (δηλαδή από το 2012 και μετά). Δυστυχώς όμως δεν υπάρχουν ούτε διαγωνισμοί σε εξέλιξη για αυτά τα τμήματα οπότε είναι ασαφές το πότε θα ολοκληρωθεί αυτό το τμήμα που ολοκληρώνει τον ΠΑΘΕΠ. Εδώ να θυμίσω ότι τα τελευταία χιλιόμετρα στην πόλη της Πάτρας θα γίνουν με υπογειοποίηση των γραμμών πράγμα που θα επιβαρύνει τόσο ο κόστος κατασκευής όσο και το συνολικό χρόνο υλοποίησης.
Το σημαντικότερο έργο και το τελευταίο τμήμα που έχει απομείνει στη γραμμή Αθήνα- Θεσσαλονίκη είναι το Τιθορέα-Λιανοκλάδι -Δομοκός. Η ολοκλήρωση του είναι πλέον σίγουρο ότι περνάει στο 2015. Κατά τα άλλα η ηλεκτροκίνηση από μέχρι τη Θήβα αναμένεται να λειτουργήσει φέτος αλλά και μέχρι την Τιθορέα.
ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ
Καθυστερήσεις έχουμε και στη λειτουργία της ηλεκτροκίνησης από την Αθήνα μέχρι το ΣΚΑ και από το ΣΚΑ μέχρι το Κιάτο. Περιμένουμε να δούμε ανακοινώσεις με τα νέα χρονοδιαγράμματα παράδοσης αυτού του σημαντικού τμήματος καθώς γίνεται όλο και πιο εμπορικό και εξελίσσεται σε πολύ μεγάλο στοίχημα.
Το 2010 θα ορίσει τις εξελίξεις για το Σιδηρόδρομο που δυστυχώς δεν έχει προχωρήσει όπως θα έπρεπε και συνεχώς υπάρχουν και νέες χρονικές καθυστερήσεις. Ο Σιδηρόδρομος πρέπει επιτέλους να βρει κάποια στιγμή το δρόμο του και να πάρει τη θέση που του αξίζει. Το χειρότερο από όλα είναι ότι είμαστε πλέον τόσο πολύ πίσω σιδηροδρομικά που και με την ολοκλήρωση των έργων θα είμαστε σε επίπεδα δεκαετίας 1980. Όταν άλλες χώρες της Ευρώπης έχουν τεράστια δίκτυα και αποφασίζουν αναβαθμίσεις σε ταχύτητες 300χιλιομέτρων εμείς αγωνιζόμαστε για το δίκτυο ΠΑΘΕΠ να το φτάσουμε στα 160χλμ. την ώρα.

16 σχόλια:

τρενομανής είπε...

Το σχόλιό σου κε Καραγιάννη τα λέει όλα: "Το χειρότερο απο όλα είναι ότι είμαστε πλέον τόσο πολύ πισω σιδηροδρομικά που και με την ολοκλήρωση των έργων θα είμαστε σε επίπεδα δεκαετίας 1980. Οταν άλλες χώρες της Ευρώπης έχουν τεράστια δίκτυα και αποφασίζουν αναβαθμίσεις σε ταχύτητες 300χιλιομέτρων εμείς αγωνιζόμαστε για το δίκτυο ΠΑΘΕΠ να το φτάσουμε στα 160χλμ. την ώρα." Δεν έχω να προσθέσω το παραμικρό.

Ανώνυμος είπε...

όταν λέμε κατασκευή νέας σιδηροδρομικής γραμμής ΣΚΑ-Α/Δ Σπάτων τι εννούμε;

Σπύρος Γιακουμάκης είπε...

O ΟΣΕ πρέπει να ιδιωτικοποιηθεί όπως η Ολυμπιακή και να απολυθούν όσοι 'Αρχαίοι" δεν χρειάζονται πια με τη νόμιμη αποζημίωση. Π.χ. κλειδούχοι Ο ΟΣΕ ταλανίζεται και από τον κομματισμό τις τρεις τελευταίες δεκαετίες, χαρακτηριστική αρρώστεια ολόκληρου του δημόσιου τομέα.
Τα τρέχοντα έργα πρέπει επιτέλους να προχωρήσουν και ολοκληρωθούν τάχιστα. Το πολύ ως το 2013. Στο νέο σχήμα να μπουν δυναμικά και τα ΚΤΕΛ ώστε να πάψουν να βλέπουν το σιδηρόδρομο ανταγωνιστικά. Ετσι, μπορεί να τους ανοίξει η όρεξη να επεκτείνουν τον εκσυγχρονισμό και αλλού (π.χ. υπόλοιπο δίκτυο Πελοποννήσου, δυτικό άξονα, Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη κλπ). Η χώρα μας έτσι θα έχει τεράστιο όφελος και υγιείς βάσεις για την ανάπτυξή της ισόρροπα και ορθολογικά.

Μέσα Μαζικής Μεταφοράς Αθηνών είπε...

Τα περισσότερα από τα έργα αυτά βρίσκονται ήδη υπό κατασκευή και έπρεπε να είχαν ολοκληρωθεί με τα Β' και Γ' ΚΠΣ και οχι με το ΕΣΠΑ...
Ντροπη για αλλη μια φορα στο αρμοδιο υπουργειο, να προβαινει σε κινησεις εντυπωσιασμου και να εντασσει εργα που καρκινοβατουν εδω και τοσα χρονια! Απο το Β' ΚΠΣ στο Γ' ΚΠΣ και μετα στο ΕΣΠΑ...Και τα ΔΙΣεκατομμυρια χανονται μεσα απο τα χερια μας! Αν ολα ειχαν γινει οπως επρεπε, τωρα στο ΕΣΠΑ θα εντασσαμε εργα για νεες σιδηροδρομικες γραμμες και αυξηση ταχυτητων πέραν των 200χλμ/ωρα!...

Αλλα φυσικα, σε αυτη τη χωρα, ο σιδηροδρομος ΔΕΝ πρεπει ΠΟΤΕ να γινει ελκυστικοτερος απο το ΙΧ για να μην χασουν τα οδικα λομπυ και οι ξενες βιομηχανιες ΙΧ, στις χωρες των οποιων μαλλον δεν πολυ-πουλανε την πραγματεια τους, μιας και εκει ξερουν τι σημαινει ποιοτητα ζωης...Αν δεν υπαρχουν και τα κοροϊδα οι Ελληνες να αγοραζουν ΙΧ και να τους μαθαινουν πως το ΙΧ ειναι ποιοτητα ζωης ενω τα ΜΜΜ απολυτη παρακμη, πως θα εχουν κερδη αυτες οι επιχειρησεις???
Για αλλη μια φορα η χωρα μας και ο λαος του ειναι ομηρος των ξενων συμφεροντων!

Ανώνυμος είπε...

Κε Καραγιαννη,
Κάπου διαβασα, οταν το media coverage της ελληνικης χρηματοπιστωτικής κρισης ήταν στο φορτε του (νομιζω ηταν στους FT), οτι οι Κινέζοι καλοβλέπουν το ελληνικο σιδ/κο δυκτιο σαν επενδυτικη ευκαιρια και ισως να ενδιαφερονταν να αγορασουν ελληνικα χρεογραφα εναντι παραχωρησης του μανατζμεντ του ΟΣΕ. Ειδικα σε συνδιασμο με την εισοδο τους στον ΟΛΠ - μεσω της Cosco -, θα μπορουσαν, λεει, να προωθησουν το εξαγωγικο τους εμποριο στην κεντρικη/ανατολικη ευρωπη με hub το ελληνικο συνδιασμενο δυκτιο μεταφορων.
Το ερωτημα που κανω στους φιλους που συμμετεχουν σ'αυτο τον εξαιρετικο ιστοτοπο ειναι αν εχουν υπ'οψη τους καμια εξελιξη σ'αυτο το θέμα. Επίσης, αν οι διαφορες μελετες/προμελετες περι σιδ/κης εγνατιας και δυτικου σιδ/κου αξονα προχωρουν επι της ουσιας, ή το οραμα δεκαετιών για ολοκληρωμένο σιδ/κο δυκτιο το εχει φαει οριστικα ο οφις της εθνικης μας χρεωκοπιας...

Ανώνυμος είπε...

Το ξέρω ότι θα γίνω δυσάρεστος αλλά δεν πειράζει. Τροφή για σκέψη δίνω. Λοιπόν, στην Ιταλία μόλις ολοκληρώθηκε η γραμμή υψηλών ταχυτήτων Μιλάνο-Ρώμη, Απόσταση: 550 χμ που καλύπτονται σε τρεισήμισι ώρες. Μέχρι στιγμής το σύστημα έχει πολλά προβλήματα (μέση καθυστέρηση 45 λεπτά) αλλά δεν είναι εδώ το ζήτημα. Το ζήτημα είναι το κόστος της μετάβασης: 180 ευρώ πηγαινέλα. Ναι, έχει προσφορές. Ναι, έχει last minute - το γνωστό λαχείο για λίγους τυχερούς δηλαδή, προκειμένου να μην γίνει εξέγερση. Είμαστε σίγουροι τελικά ότι αυτό χρειάζεται μια χώρα; Η Ελλάδα; Αθήνα-Θεσσαλονίκη κοντά 200 ευρώ και διάρκεια ταξιδιού 2 ώρες; Μια χαρά είναι οι τέσσερις ώρες με λογική τιμή. Όλοι πια ξέρουμε ότι τα 300 ευρώ πληρώνονται ο κούκος αηδόνι και στο κάτω-κάτω δεν προσφέρουν και κάτι ουσιαστικό σε σχέση με μια ταχύτητα των 200-250 χμω

Νίκος Καραγιάννης είπε...

οι μελετες/προμελετες σιδ/κης εγνατιας και δυτικου σιδ/κου αξονα έχουν παγώσει μέχρι νεωτέρας και δεν προβλέπεται καμία αλλαγή τουλάχιστον μεχρι το 2013 που τελειώνει το ΕΣΠΑ.
Για τον φίλο που προτείνει να παραμείνουν οι 4 ώρες για να μείνει φτηνό το εισητήριο νομίζω πως με την ίδια λογική μπορύσαμε να αφήσουμε το μουτζούρη που πήγαινες και όρθιος αλλά ήταν παμφθηνα.
Η εξέλιξη πρέπει να υπάρχει. Στις υπερταχείες της Δυτικής Ευρώπης όπως το Thalys που ενώνει το Παρίσι με τις Βρυξέλλες αν κάνεις κράτηση 1 μήνα πριν τότε το εισητήριο κοστίζει μόλις 25€. Ας εκσυχρονίσουμε το δίκτυο και την υπόλοιπη κουβέντα περι τιμολόγησης νομίζω θα τη βρούμε.

Ανώνυμος είπε...

Όλοι εσεις όμως ξεχνάτε κάτι. Σε μία χώρα που είναι κατά 80% βουνά, είναι δυνατόν να γίνει ποτέ μεγάλο σιδηροδρομικό δίκτυο????

Εδώ μας πήρε 15 χρόνια να τελειώσουμε την Εγνατία και ειδικά με το ορεινό τμήμα της Ηπείρου μας βγήκε το λάδι να το φτιάξουμε και εσείς μιλάτε για τρένα?

Δεν έχετε πάρει χαμπάρι ότι η Γαλλία, η Ιταλία, η Γερμανία και όλα γενικώς τα κράτη με τεράστιο σιδηροδρομικό δίκτυο, με ταχύτητες 300 χιλιομέτρων την ώρα, είναι ολόκληρες μία αχανής πεδιάδα ναααα!!!!!!!!

Αν όντως δεν το έχετε πάρει χαμπάρι, ανοίξτε έναν γεωφυσικό χάρτη της Ευρώπης να δείτε πόσο καταπράσινες είναι και αντιθέτως πόσο κυριαρχεί το σκούρο καφέ στην Ελλαδίτσα (με κάτι ελάχιστες πράσινες κοτσιλιές) και να δώ τα μούτρα σας μετά!

Νίκος Καραγιάννης είπε...

Ολοι εμείς και κάτι τύποι σαν εμάς φίλε μου οραματίστηκαν την Εγνατία που τώρα χαίρονται στην Ηπειρο τη Μακεδονία και την Θράκη και φυσικά εσύ.
Ετσι και τώρα οραματιζόμαστε μια χώρα που να έχει μεγάλο σιδηροδρομικό δίκτυο ακόμα και σε 20 χρόνια απο σήμερα έτσι ώστε εμείς αλλά κυρίως οι μελλοντικές γενιές να το χαίρονται και να το χρησιμοποιούν.
Επειδή λοιπόν τον χάρτη της Ευρώπης και της Ελλάδας τον βλέπουμε πολύ πιο συχνά απο όσο φαντάζεσαι τα "μούτρα" μας είναι χαμογελαστά ειδικά όταν σκεφτόμαστε πόσο πιο όμορφη μπορεί να γίνει αυτή η χώρα που την τρώει η μιζέρια...

Γεώργιος είπε...

Πολλά απο αυτά τα έργα ήδη κατασκευάζονται. Προς τι η ανακοινωση τους;;;

Σπύρος Γιακουμάκης είπε...

Για αυτόν που επικαλείται το ορεινό ανάγλυφο της Ελλάδας για τη μη ανάπτυξη του σιδηροδρόμου.
1. Η Ευρώπη δεν έχει τις Αρδένες, Αλπεις κλπ;
2. Οι Ελβετοί, οι Γάλλοι κλπ γιατί κατασκευάζουν σιδηροδρομικά τούνελ πολλών δεκάδων χιλιομέτρων;
3. μια σιδηροδρομική αρτηρία προσαρμόζεται πολύ πιο εύκολα στο ανάγλυφο λόγω περιορισμένου εύρους κατάληψης και επιπλέον δεν ρυπαίνει.
Να ξέρουμε τι λέμε.

Ανώνυμος είπε...

ΠΟΛΥ ΕΥΚΟΛΟΤΕΡΑ Κ ΦΘΗΝΟΤΕΡΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΕΙΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΑΠΟ ΟΤΙ ΟΔΙΚΟ!!
ΑΦΟΥ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΚΕ Η ΕΓΝΑΤΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΟ ΝΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΙ ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ!!

Ανώνυμος είπε...

Ο εξυπνάκιας που πήγε να μας κάνει μάθημα Γεωγραφίας, θα έλεγα να αναλογιστεί μήπως κάτι τέτοιες ωχαδελφικές μίζερες νοοτροπίες "όχι μην γίνει τίποτα, μην φτιαχτεί τίποτα, άστα όλα έτσι, να μείνουν όλα έτσι όπως είναι" μας έχουν καθηλώσει στην θέση του ουραγού της Ευρώπης!

Το ίδιο εύρος κατάληψης (κοινώς πλάτος) έχει η σιδηροδρομική γραμμή και το ίδιο ο αυτοκινητόδρομος?

Και τέλος πάντων είναι κατά 80% βουνά, όχι και 100% όμως! Υπάρχουν και πεδιάδες ανάμεσα, από τις οποίες και πέρασαν ήδη οι νέοι αυτοκινητόδρομοι (και όπου χρειάστηκε έγιναν και τούνελ) γιατί όχι και σιδηρόδρομοι?

Απλώς τα λεφτά τα έριξαν όλα στους αυτοκινητόδρομους, ενώ τον σιδηρόδρομο ΑΝΕΚΑΘΕΝ τον αντιπαθούσαν! Αυτός είναι ο πραγματικός λόγος και μην ψάχνουμε άσχετες δικαιολογίες!

Μετρόφιλος ΚΑΙ Τραμόφιλος

Νώντας Κ είπε...

Ο "γεωγράφος" ας ρίξει μια ματιά στην τρέχουσα πρόσφατη επικαιρότητα και να ενημερωθεί: στο Θιβέτ (5000+ μέτρα υψόμετρο), πηγαίνει και τρένο!
Η Ελβετία είναι γεμάτη με τρένα αλλά και άλλες χώρες που ανέφεραν οι προλαλήσαντες. Τα μεταφορικά δίκτυα πρέπει να αναπτύσσονται ισότιμα! Χαρακτηριστικό παράδειγμα, ότι αν και νησιωτική-τουριστική η χώρα μας, τα λιμάνια της είναι άθλια!!!

Ανώνυμος είπε...

Θα ήθελα να επισημάνω ότι σιδηρόδρομος δεν είναι μόνο τα 300 km/h αλλά το πυκνό δίκτυο (ναι δίκτυο και όχι άξονες όπως έχουμε στην Ελλάδα) οι συχνότητες των δρομολογίων κ.λ.π.
|Οπότε όσο και “άσκημο” να είναι το γεωγραφικό ανάγλυφο μπορείς να έχεις μαι χαρά σιδηρόδρομο ...

Σπύρος Γιακουμάκης είπε...

Δυστυχώς και με τη νέα κυβέρνηση τα έργα Προαστιακού και ΟΣΕ προχωρούν πιο αργά κι από τις χελώνες. Κάποιοι φαίνεται δεν βιάζονται. Μέγα σκάνδαλο ο σταθμός της Μεταμόρφωσης, έτοιμος εδώ και 1.5 χρόνο, έχει χαρακτηριστεί...αυθαίρετο! Στο μεταξύ οι ξένοι επισκέπτες στο "Ελευθέριος Βενιζέλος", ειδικά αυτοί, που επιλέγουν Προαστιακό θα έχουν μείνει... φαλακροί από το ελεεινό θέαμα των βαγονιών των Ντεζίρο που είναι γεμάτα γκράφιτι. Να πώς χάνει κανείς τα μαλλιά του και τα...μυαλά του. Πόσο κοστίζει ο καθαρισμός και η φύλαξη των αμαξοστασίων κ. Ρέπα;
Ελλάς Ελλάς τι θα γίνει φίλε μου με μας, από στίχο γνωστού τραγουδιού. Πάντα επίκαιρου.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα