Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή, 12 Μαρτίου 2010

Μετρό Αθήνας: θα έχουμε και νέες καθυστερήσεις;


Πάλι θα πρέπει να περιμένουμε την παράδοση των υπό κατασκευή σταθμών στο Μετρό της Αθήνας; η έλλειψη χρημάτων έχει φέρει στάση εμπορίου;
Κανονικά μέσα στο Μάρτιο περιμένουμε την παράδοση του σταθμού Χολαργού της Γραμμής 3 του Μετρό. Φαίνεται όμως ότι τα παζάρια με την κατασκευάστρια εταιρεία θα καθυστερήσουν τη παράδοση του σταθμού που θα εξυπηρετεί την περιοχή του Χολαργού, του Νέου Ψυχικού και των γύρω περιοχών.
Αναφορικά με την παράδοση των σταθμών και των υπολοίπων επεκτάσεων κανείς δε γνωρίζει αν τελικά θα δοθούν σε λειτουργία με τα ανανεωμένα χρονοδιαγράμματα του Δεκεμβρίου.
Για την επέκταση της Γραμμής 3 προς Χαϊδάρι αναμένουμε την παράδοση του σταθμού τον Μάιο αλλά δεν είναι σίγουρο αν οι εργασίες θα έχουν ολοκληρωθεί ως τότε. Για την επέκταση της Γραμμής 2 προς Ανθούπολη πάμε για τον Ιούνιο με την υποψία ότι το ηλεκτρομηχανολογικό υλικό θα έχει τοποθετηθεί. Για το σταθμό της Αγίας Παρασκευής αν είμαστε τυχεροί ίσως τον δούμε να λειτουργεί προς το τέλος του 2010. Τέλος η μεγάλη επέκταση προς το Ελληνικό με 4 σταθμούς μάλλον θα λειτουργήσει προς το τέλος του έτους με την επιφύλαξη για το σταθμό Άλιμο που έχει μείνει πίσω λόγω αρχαιολογικών ευρημάτων.
Κατά τα άλλα φαίνεται ότι επιτέλους βρίσκει τον δρόμο της η επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό και μέχρι τον Ιούνιο θα έχουμε τον ανάδοχο αλλά και την εκκίνηση των εργασιών για τα επόμενα 5,5 χρόνια προκειμένου το Μετρό να κατέβει στο Δημοτικό Θέατρο του Πειραιά.
ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ
Είμαστε σε αναμονή ειδικά μετά την είδηση συγχώνευσης ΗΣΑΠ-ΜΕΤΡΟ καθώς αυτό θα φέρει πολλές αλλαγές στα σχέδια και στα πλάνα των μελλοντικών επεκτάσεων του δικτύου. Περιμένουμε να δούμε την τύχη της ακριβής είναι η αλήθεια επέκτασης της Γραμμής 1 προς τον Άγιο Στέφανο. Ίσως εντέλει να κατασκευαστεί η πρώτη φάση μέχρι την Εθνική Οδό και το υπόλοιπο να μεταφερθεί στις καλένδες. Είμαστε σε αναμονή για το νέο Συγκοινωνιακό χάρτη της Αθήνας που θα δούμε σαρωτικές αλλαγές σε σχέση με τον περσινό χάρτη Σουφλιά. Ας είναι τουλάχιστον πιο κοντά στην πραγματικότητα και ας μην έχει 8 Γραμμές. Η φετινή χρονιά θα έχει μεγάλο ενδιαφέρον καθώς θα δείξει τις διαθέσεις του Υπουργείου Υποδομών καθώς και τον μελλοντικό χάρτη της Αθήνας.

21 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Παλι καλα που σημερα εχει λιακαδα...

Ανώνυμος είπε...

Ναι, αλλα στη Γαλλια βρεχει ....

Ανώνυμος είπε...

Αυτός ο σταθμός του Χολαργού τι ακριβώς χρειάζεται ακόμα για να ανοίξει; Κάθε μέρα που περνάω και βλέπω τα πάντα σχεδόν έτοιμα αυτό διερωτόμαι. Το Νομισματοκοπείο πώς ήταν έτοιμο; Ο Χολαργός στο πηγάδι κ..... ;
Θ.Μ.

Ανώνυμος είπε...

ειναι αστειο γιατι προς την πλευρά της ανόδου της Μεσογείων έχουν βάλει μέχρι και τον εξοπλισμό στάθμευσης των ποδηλάτων!

Ανώνυμος είπε...

δεν έχουν έρθει οι συρμοί ακόμη που χρειάζονται για τις επεκτέσεις και καθυστερούν τις παραδόσεις σταθμών.ούτε την έγκαιρη παραλαβή τους προέβλεψαν.τι να πεις...μόνο για διακοπές είναι στα νησιά.άντε έρχεται και το καλοκαίρι όπου να'ναι.τι τα θέλουμε τα έργα?αράξτε εκεί στις παραλίες και μη μιλάτε.η σύγχρονη ελλάδα μόνο γι'αυτό αξίζει..κάθεται και το μπλοκ και κάνει σχέδια παραδόσεων έργων.α΄σε εκεί τις ημερομηνίες ανοιχτές...τι ασχολούμαστε κι εμείς με τις υποδομές και στενοχωριόμαστε.αν ασχοληθείς σοβαρά είναι σκετη απογοήτευση.

Ανώνυμος είπε...

Να μια τρελή ιδέα:

Τώρα με τα έργα αναβάθμισης υποδομής της γραμμής 1, τα οποία δε προβλέπεται να τελειώσουν σύντομα, όλο το δίκτυο του ΗΣΑΠ υπολειτουργεί. Από τα δημοσιεύματα μαθαίνω πως στην αιχμή κυκλοφορούν οι μισοί συρμοί! Γιατί λοιπόν δεν αξιοποιούν τους υπόλοιπους στις γραμμές 2 και 3? Δεν είμαι και γνώστης τεχνικών χαρακτηριστικών αλλά από όσο διαβάζω στο διαδίκτυο έχουν ίδιες απαιτήσεις σε ρεύμα... Ευκαιρία για πρακτική εφαρμογή της συγχώνευσης των 2 εταιρειών...

(Πρέπει να κόψω το ποτό, με χαλάει...)

Τ.Β.

Ανώνυμος είπε...

Να κάνω και εγώ μία τρελή παρατήρηση:

Γιατί να βάλουν τους υπόλοιπους συρμούς στις Γραμμές 2 και 3? Να βάλουν στο ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ του Μετρό τους συρμούς του ΗΣΑΠ που τους έχουν μαγαρίσει στα γκράφιτι και στις χαρακιές στα τζάμια οι αναρχικοί, οι τσιγγάνοι, οι ναρκομανείς και οι ΛΑΘΡΟμετανάστες????

Λόγω τιμής, τόσα χρόνια ΔΕΝ έχω δει ΟΥΤΕ ΕΝΑ βαγόνι χωρίς γκράφιτι και ΟΥΤΕ ΕΝΑ παράθυρο σε βαγόνι του ΗΣΑΠ χωρίς χαρακιές!

Να μαγαρίσουμε ΚΑΙ το Μετρό? Αυτό θέλετε?

(Και εγώ πρέπει επειγόντως να μειώσω τις πολλές κόκα κόλα, μου φέρνει εφιάλτες τα βράδια η ρημάδα η καφεΐνη...)

Μετρόφιλος ΚΑΙ Τραμόφιλος

Ανώνυμος είπε...

"Να μαγαρίσουμε ΚΑΙ το μετρο"???

Χωρίς παρεξήγηση, αλλά ηχεί πολύ άσχημα στα αυτιά μου αυτό το επιχείρημα. Και εμένα με πονάει πραγματικά να βλέπω την εγκατάλειψη σε αυτά τα οχήματα. Όμως, ελλείψει τροχαίου υλικού έχουμε τέτοια περιθώρια επιλογών???
Και μην ξεχνάμε ότι και στο μετρό επιβιβάζονται βάνδαλοι. Απλώς όταν ένας συρμός λερωθεί, τότε αποσύρεται και πάει για καθαρισμό. Δεν έχουν λοιπόν παρά να να τα περάσουν και αυτά ένα χεράκι πριν τα βάλουν στο υπόγειο δίκτυο. (τα τζάμια βέβαια θα παραμείνουν γδαρμένα...)

Αυτό που με προβληματίζει είναι αν τίθεται κάποιο ιδιαίτερο μηχανολογικό θέμα συμβατότητας(μιας και οι γραμμές 2 κ 3 διαθέτουν σύστημα ουσιαστικά αυτόματης κυκλοφορίας των συρμών του, κάτι που από όσο έχω διαβάσει στη γραμμή ένα θα τοποθετηθεί μετά την ανακαίνιση). Αν δηλαδή τίθεται κάποιο θέμα ασφάλειας / ελέγχου της κυκλοφορίας. Και επιπλέον, όσο η γραμμή 1 είναι κομμένη μεταξύ Καλλιθέας κ Φαλήρου, όσοι συρμοί νοτίως Φαλήρου βρίσκονται σε "άδεια" δε θα μπορούν να προσεγγίσουν τη συνδετήρια στην Αττική.

Τ.Β.

ektoras είπε...

Υπάρχουν δυο βασικές διάφορες στη λειτουργία του ησαπ/μέτρο.
Πράγματι τα δυο μέσα κινούνται με διαφορετική τροφοδοσία, (συνεχές και εναλασσομενο) και διαθέτουν διαφορετικό σύστημα λειτουργίας/ σηματοδοτησης κλπ. φαίνεται λοιπόν αδύνατο και επιπλέον οι αραιτητες προσαρμογές είναι χρονοβόρες και κοστίζουν πολύ.

Να τολμησω να ρωτήσω όμως τι γίνεται με τη γραμμή 4? Πότε να την περιμένουμε?

Ανώνυμος είπε...

Ναι, δεν λέω και στο Μετρό επιβιβάζονται βάνδαλοι! Υπάρχει όμως μία σημαντική διαφορά! Σου κάνω copy and paste αυτό που είχα γράψει χτες βράδυ στα σχόλια του "Μετρό Αθήνας: Συγχώνευση Μετρό-ΗΣΑΠ" επειδή μάλλον δεν τα πρόσεξες...

[Η διαφορά είναι ότι ΚΑΙ στον ΗΣΑΠ έχουν σεκιουριτάδες, οι οποίοι όμως ΔΕΝ μπορούν να πιάσουν ΚΑΝΕΝΑΝ, διότι η (φτηνο)σύμβαση που έχει κάνει ο ΗΣΑΠ με την εν λόγω εταιρία προβλέπει ότι το προσωπικό μπορεί ΜΟΝΟ να απομακρύνει τους ταραξίες και επικίνδυνους, όχι ΚΑΙ να τους συλλαμβάνει!!!!

(προφανώς για κονόμα, μειώνοντας το κόστος που θα χρειάζονταν για την ΠΛΗΡΗ θωράκιση από αυτούς)

Αυτό φαίνεται στην πράξη από όλα τα παραπάνω που γράφει ο Αντιπαρακμιακός!

Συμφωνώ και επαυξάνω:

Επίσης και από το ότι σε αντίθεση με το ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ του Μετρό, οι συρμοί του ΗΣΑΠ δεν βλέπονται!

Τους έχουν μαγαρίσει στα γκράφιτι και στις χαρακιές στα τζάμια οι αναρχικοί, οι τσιγγάνοι, οι ναρκομανείς και οι ΛΑΘΡΟμετανάστες!!!!

Λόγω τιμής, τόσα χρόνια ΔΕΝ έχω δει ΟΥΤΕ ΕΝΑ βαγόνι του ΗΣΑΠ χωρίς γκράφιτι και ΟΥΤΕ ΕΝΑ παράθυρο σε βαγόνι του ΗΣΑΠ χωρίς χαρακιές!

Ενώ η σύμβαση που έχει κάνει η Αττικό Μετρό προβλέπει ότι οι σεκιουριτάδες μπορούν ΚΑΙ να τους συλλαμβάνουν!

Ο ίδιος με πληροφόρησε ότι όταν πρωτοξεκίνησε το Μετρό, οι ομάδες αυτές αρχικά πήγαν να κάνουν και στο Μετρό τα ίδια ακριβώς!

Τους συνέλαβαν όμως αμέσως, κατέγραψαν τα ονόματά τους σε σχετική black list και τους είπαν ότι αν ξαναπαρατηρηθεί ο παραμικρός βανδαλισμός ή έστω μικροφθορά, θα πληρώσετε όλοι τα μαλλιά της κεφαλής σας για την αποκατάσταση των ζημιών!!!!

Και προσέξτε: όλα αυτά μου τα είπε σεκιουριτάς του ΗΣΑΠ, όχι του Μετρό...]

(Σχόλιο: 13 Μαρτίου 2010 10:17 μ.μ.)

[Επίσης, ο ίδιος με πληροφόρησε ότι τέτοια σύμβαση (σαν αυτή που έχει κάνει η Αττικό Μετρό, που προβλέπει ότι οι σεκιουριτάδες μπορούν ΚΑΙ να τους συλλαμβάνουν) είχε προσωρινά κάνει και ο ΗΣΑΠ κατά την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004.

Και όντως θυμάμαι ότι οι συρμοί του ΗΣΑΠ τότε θύμιζαν Μετρό! Ήταν προσωρινή όμως και μετά την Ολυμπιάδα δεν ανανεώθηκε ποτέ! Προφανώς όπως είπε διότι ο ΗΣΑΠ, αντίθετα με την Αττικό Μετρό, έχει αφεθεί στην τύχη...]

(Σχόλιο: 13 Μαρτίου 2010 10:28 μ.μ.)

Μετρόφιλος ΚΑΙ Τραμόφιλος

Ανώνυμος είπε...

Επίσης αυτό που γράφεις [Απλώς όταν ένας συρμός λερωθεί, τότε αποσύρεται και πάει για καθαρισμό. Δεν έχουν λοιπόν παρά να να τα περάσουν και αυτά ένα χεράκι πριν τα βάλουν στο υπόγειο δίκτυο] ισχύει, πλην όμως ισχύει ΚΑΙ στον ΗΣΑΠ!

Μου είπε ο ίδιος που με ενημέρωσε για όλα τα παραπάνω, ότι ΚΑΙ στον ΗΣΑΠ έχουν συνεργεία καθαρισμού, προσθέτοντας όμως ότι την άλλη μέρα ΞΑΝΑπιάνουν δουλειά οι αναρχικοί. Αντιθέτως, στο Μετρό δεν ξανατόλμησαν...

Πάντως με βάση τα όσα ανέφερε ο ektoras, φαίνεται πως εξ' ορισμού υπάρχει ασυμβατότητα μεταξύ των δύο δικτύων.

Όσο για την Γραμμή 4, είχα δει κάποια σχόλια εδώ μέσα ότι αμέσως μόλις βγήκε η νέα κυβέρνηση την ακύρωσε κυριολεκτικά την άλλη μέρα το πρωί, αλλά δεν ξέρω αν ισχύει έτσι ακριβώς... Κύριε Καραγιάννη μπορείτε να μας ενημερώσετε σχετικά? Ή και όποιος άλλος ξέρει?

Μετρόφιλος ΚΑΙ Τραμόφιλος

Ανώνυμος είπε...

Μια διευκρίνιση:
οι σεκιουριτάδες ΔΕΝ μπορούν να συλλάβουν κανέναν, ποτέ και για κανέναν λόγο ...
Αυτό είναι δικαίωμα ΜΟΝΟ της αστυνομίας
Μάλιστα "απαγορεύεται" ακόμα και να σας ακουμπήσουν ...

Ανώνυμος είπε...

[Οι σεκιουριτάδες ΔΕΝ μπορούν να συλλάβουν κανέναν, ποτέ και για κανέναν λόγο. Μάλιστα "απαγορεύεται" ακόμα και να σας ακουμπήσουν]

Τότε γιατί να υπάρχουν???? Συγνώμη, αλλά τότε ποιός ο λόγος ύπαρξής τους, να κάθονται "γλαστράκια" διακοσμητικά????

[Αυτό είναι δικαίωμα ΜΟΝΟ της αστυνομίας]

Μα ώσπου να φτάσουν οι αστυνομικοί στον ηλεκτρικό, θα έχει πετάξει το πουλάκι! Όπως ακριβώς συνέβη τότε που κάψανε τα βαγόνια στον σταθμό Κηφισιά!

ΜΕΣΑ στους σταθμούς είναι το καθοριστικό τι είδους φύλαξη υπάρχει.

Μετρόφιλος ΚΑΙ Τραμόφιλος

Ανώνυμος είπε...

Παλιότερα στους σταθμούς του μετρό υπήρχαν ειδικοί φρουροί της αστυνομίας. Τώρα πού βρίσκονται;
Θ.Μ.

τρενομανής είπε...

Δεν έχω εξειδικευμένες ηλεκτρολογικές γνώσεις, αλλά θεωρώ αδύνατο οι συρμοί του ΗΣΑΠ να τροφοδοτούνται με συνεχές(!!!) και οι αντίστοιχοι του Μετρό με εναλλασσόμενο ρεύμα. Οι τυχούσες διαφοροποιήσεις ίσως να είναι στην τάση τροφοδοσίας (κατά καιρούς ο ΗΣΑΠ στα 105 και πλέον χρόνια ηλεκτροκίνησης αύξησε την τάση τροφοδοσίας) όπως και (πιθανόν) στο σύστημα αυτόματης σηματοδότησης. Οι διαφοροποιήσεις αυτές υποτίθεται ότι συν τω χρόνω, με την αναβάθμιση του δικτύου του ΗΣΑΠ, θα έπαυαν να υπάρχουν, για το λόγο αυτό κατασκευάστηκε η ενωτική γραμμή Μετρό - ΗΣΑΠ στην Αττική. Αν οι διαφοροποιήσεις ήταν τόσο κραυγαλέες (συνεχές - εναλλασσόμενο) δεν υπήρχε ο λόγος της κατασκευής της ενωτικής γραμμής. Ευελπιστούμε ότι με τα τελευταία έργα αναβάθμισης Μετρό - ΗΣΑΠ θα αποκτήσουν όμοια χαρακτηριστικά λειτουργίας, η γραμμή "1" θα υπαχθεί εξ' ολοκλήρου στο Μετρό (όχι με κοροϊδίες του τύπου κοινό Δ.Σ.), θα προχωρήσουν στην ανακατασκευή όλων των συρμών του ΗΣΑΠ στα πρότυπα των συρμών 1ης παραλαβή του Μετρό και θα λάβουν σάρκα και οστά όλες οι επεκτάσεις των τριών, τουλάχιστον, γραμμών, ήτοι: προς Κερατσίνι - Πέραμα και προς Νέα Ερυθραία η γραμμή 1, προς Ελληνικό και Ανθούπολη η γραμμή 2 και προς Νίκαια - Πειραιά η γραμμή 3, για να μην γράψω ότι άκρως απαραίτητη κρίνεται και η κατασκευή της γραμμής 4 η οποία απαραιτήτως πρέπει να εξυπηρετεί πυκνοδομημμένες περιοχές όπως Γαλάτσι, Κυψέλη, Παγράτι Βύρωνα κ.α. Όμοίως και ο Προαστιακός (εδώ θα ταίριαζε το κοινό Δ.Σ. με το Μετρό, αλλά ίσως και το Τραμ) πρέπει να ολοκληρωθεί στα υπάρχοντα τμήματα (Πειραιάς - Κιάτο - ΣΚΑ - Χαλκίδα - Οινόη - Θήβα - Λειβαδιά) και να επεκταθεί προς Λαύριο - Ραφήνα - Ελευσίνα - Λουτράκι καθώς και στο τμήμα Θριάσιο - Νέο Ικόνιο. Αυτά είναι τα ελάχιστα που άμεσα πρέπει να προχωρήσουν, ειδάλως το κυκλοφοριακό έφραγμα είναι προ των πυλών...

ektoras είπε...

Λοιπόν επανορθώνω τη δημοσίευσή μου, ΗΣΑΠ και ΑΜ τροφοδοτούνται από 3η ραγα με 750 DC. Αυτό δε σημαίνει βέβαια ότι είναι απολύτως συμβατά μεταξύ τους τουλάχιστον όσον αφορά τη σηματοδότηση. Αλλά η εμπειρία μου λέει ότι η τελευταία είναι ένα θέμα που λύνεται πιο έυκολα (προσθήκη συστήματος σηματοδότησης).

Το εναλασσόμενο είναι στη γραμμή του προαστιακού, που δανείζεται το ΑΜ για να φτάσει στο αεροδρόμιο (και γι αυτό διαθέτουν τρένα με AC/DC).

Οι επεκτάσεις και καινούργιες γραμμές είναι απαραίτητες και θα πρεπε κανονίκά να βρισκόμαστε στα επόμενα στάδια του δικτύου. Πάντως είμαι πάρα πολύ περίεργος να δω αν υπάρχει μια μελέτη ανάπτυξης δικτύου στην ΑΜ και με τι μοιάζει.

Ανώνυμος είπε...

Μην κόπτεστε, θα έχουμε χρεωκοπήσει σε λίγο, οπότε δεν θα γίνει τίποτα απολύτως από αυτά, στον αιώνα το άπαντα! Και κατ' αποτέλεσμα θα φτάσουμε στο ολικό κυκλοφοριακό έμφραγμα! Τόσο απλά, τόσο καλά!

Ανώνυμος είπε...

Γιατί δεν επεκτείνεται το τραμ τουλάχιστον; Η Βενζίνη είναι πια πανάκριβη, τα τέλη το ίδιο, οι έμποροι ΙΧ κατεβάζουν ρολά, άρα;
Το 1/10 του κόστους του Μετρό και πολύ πιο σύντομη παράδοση. Χώρια ο εξανθρωπισμός του αστικού ιστού μέσω των αναπλάσεων και της προσθήκης πρασίνου.

thomas89 είπε...

Είναι απελπιστική η κατάσταση με τις καθυστερήσεις καθημερινά περνάω από τους δυο σταθμούς στο Περιστέρι και δεν καταλαβαίνω ποσο καιρό χρειάζεται ακόμα για να τελειώσουν τα έργα. Στον σταθμό Περιστέρι από το λίγο που είδα έχει ολοκληρωθεί ο γυάλινος θολος του σταθμού αλλα η πλατεία είναι ακόμα στα χώματα καμια πρόοδος!

Ανώνυμος είπε...

Τουλαχιστον ο ΗΣΑΠ προχωρησε στην επομενη φαση εκσυγχρονισμου και ξεκινησε την εγκατασταση τηλεματικης στους σταθμους...

http://mmmathinon.blogspot.com/2010/03/blog-post_8438.html

geo είπε...

Ίδέα μου εἶναι, ἢ αὐτὸς ὁ συγκοινωνιακὸς χάρτης τῶν ὀκτώ γραμμῶν δὲν ἀσχολεῖται καθόλου μὲ τὸ τί συμβαίνει δυτικότερα τῆς λεωφόρου Ἀθηνῶν;

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα