Πάλι θα πρέπει να περιμένουμε την παράδοση των υπό κατασκευή σταθμών στο Μετρό της Αθήνας; η έλλειψη χρημάτων έχει φέρει στάση εμπορίου;
Κανονικά μέσα στο Μάρτιο περιμένουμε την παράδοση του σταθμού Χολαργού της Γραμμής 3 του Μετρό. Φαίνεται όμως ότι τα παζάρια με την κατασκευάστρια εταιρεία θα καθυστερήσουν τη παράδοση του σταθμού που θα εξυπηρετεί την περιοχή του Χολαργού, του Νέου Ψυχικού και των γύρω περιοχών.
Αναφορικά με την παράδοση των σταθμών και των υπολοίπων επεκτάσεων κανείς δε γνωρίζει αν τελικά θα δοθούν σε λειτουργία με τα ανανεωμένα χρονοδιαγράμματα του Δεκεμβρίου.
Για την επέκταση της Γραμμής 3 προς Χαϊδάρι αναμένουμε την παράδοση του σταθμού τον Μάιο αλλά δεν είναι σίγουρο αν οι εργασίες θα έχουν ολοκληρωθεί ως τότε. Για την επέκταση της Γραμμής 2 προς Ανθούπολη πάμε για τον Ιούνιο με την υποψία ότι το ηλεκτρομηχανολογικό υλικό θα έχει τοποθετηθεί. Για το σταθμό της Αγίας Παρασκευής αν είμαστε τυχεροί ίσως τον δούμε να λειτουργεί προς το τέλος του 2010. Τέλος η μεγάλη επέκταση προς το Ελληνικό με 4 σταθμούς μάλλον θα λειτουργήσει προς το τέλος του έτους με την επιφύλαξη για το σταθμό Άλιμο που έχει μείνει πίσω λόγω αρχαιολογικών ευρημάτων.
Κατά τα άλλα φαίνεται ότι επιτέλους βρίσκει τον δρόμο της η επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό και μέχρι τον Ιούνιο θα έχουμε τον ανάδοχο αλλά και την εκκίνηση των εργασιών για τα επόμενα 5,5 χρόνια προκειμένου το Μετρό να κατέβει στο Δημοτικό Θέατρο του Πειραιά.
ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ
Είμαστε σε αναμονή ειδικά μετά την είδηση συγχώνευσης ΗΣΑΠ-ΜΕΤΡΟ καθώς αυτό θα φέρει πολλές αλλαγές στα σχέδια και στα πλάνα των μελλοντικών επεκτάσεων του δικτύου. Περιμένουμε να δούμε την τύχη της ακριβής είναι η αλήθεια επέκτασης της Γραμμής 1 προς τον Άγιο Στέφανο. Ίσως εντέλει να κατασκευαστεί η πρώτη φάση μέχρι την Εθνική Οδό και το υπόλοιπο να μεταφερθεί στις καλένδες. Είμαστε σε αναμονή για το νέο Συγκοινωνιακό χάρτη της Αθήνας που θα δούμε σαρωτικές αλλαγές σε σχέση με τον περσινό χάρτη Σουφλιά. Ας είναι τουλάχιστον πιο κοντά στην πραγματικότητα και ας μην έχει 8 Γραμμές. Η φετινή χρονιά θα έχει μεγάλο ενδιαφέρον καθώς θα δείξει τις διαθέσεις του Υπουργείου Υποδομών καθώς και τον μελλοντικό χάρτη της Αθήνας.
21 σχόλια:
Παλι καλα που σημερα εχει λιακαδα...
Ναι, αλλα στη Γαλλια βρεχει ....
Αυτός ο σταθμός του Χολαργού τι ακριβώς χρειάζεται ακόμα για να ανοίξει; Κάθε μέρα που περνάω και βλέπω τα πάντα σχεδόν έτοιμα αυτό διερωτόμαι. Το Νομισματοκοπείο πώς ήταν έτοιμο; Ο Χολαργός στο πηγάδι κ..... ;
Θ.Μ.
ειναι αστειο γιατι προς την πλευρά της ανόδου της Μεσογείων έχουν βάλει μέχρι και τον εξοπλισμό στάθμευσης των ποδηλάτων!
δεν έχουν έρθει οι συρμοί ακόμη που χρειάζονται για τις επεκτέσεις και καθυστερούν τις παραδόσεις σταθμών.ούτε την έγκαιρη παραλαβή τους προέβλεψαν.τι να πεις...μόνο για διακοπές είναι στα νησιά.άντε έρχεται και το καλοκαίρι όπου να'ναι.τι τα θέλουμε τα έργα?αράξτε εκεί στις παραλίες και μη μιλάτε.η σύγχρονη ελλάδα μόνο γι'αυτό αξίζει..κάθεται και το μπλοκ και κάνει σχέδια παραδόσεων έργων.α΄σε εκεί τις ημερομηνίες ανοιχτές...τι ασχολούμαστε κι εμείς με τις υποδομές και στενοχωριόμαστε.αν ασχοληθείς σοβαρά είναι σκετη απογοήτευση.
Να μια τρελή ιδέα:
Τώρα με τα έργα αναβάθμισης υποδομής της γραμμής 1, τα οποία δε προβλέπεται να τελειώσουν σύντομα, όλο το δίκτυο του ΗΣΑΠ υπολειτουργεί. Από τα δημοσιεύματα μαθαίνω πως στην αιχμή κυκλοφορούν οι μισοί συρμοί! Γιατί λοιπόν δεν αξιοποιούν τους υπόλοιπους στις γραμμές 2 και 3? Δεν είμαι και γνώστης τεχνικών χαρακτηριστικών αλλά από όσο διαβάζω στο διαδίκτυο έχουν ίδιες απαιτήσεις σε ρεύμα... Ευκαιρία για πρακτική εφαρμογή της συγχώνευσης των 2 εταιρειών...
(Πρέπει να κόψω το ποτό, με χαλάει...)
Τ.Β.
Να κάνω και εγώ μία τρελή παρατήρηση:
Γιατί να βάλουν τους υπόλοιπους συρμούς στις Γραμμές 2 και 3? Να βάλουν στο ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ του Μετρό τους συρμούς του ΗΣΑΠ που τους έχουν μαγαρίσει στα γκράφιτι και στις χαρακιές στα τζάμια οι αναρχικοί, οι τσιγγάνοι, οι ναρκομανείς και οι ΛΑΘΡΟμετανάστες????
Λόγω τιμής, τόσα χρόνια ΔΕΝ έχω δει ΟΥΤΕ ΕΝΑ βαγόνι χωρίς γκράφιτι και ΟΥΤΕ ΕΝΑ παράθυρο σε βαγόνι του ΗΣΑΠ χωρίς χαρακιές!
Να μαγαρίσουμε ΚΑΙ το Μετρό? Αυτό θέλετε?
(Και εγώ πρέπει επειγόντως να μειώσω τις πολλές κόκα κόλα, μου φέρνει εφιάλτες τα βράδια η ρημάδα η καφεΐνη...)
Μετρόφιλος ΚΑΙ Τραμόφιλος
"Να μαγαρίσουμε ΚΑΙ το μετρο"???
Χωρίς παρεξήγηση, αλλά ηχεί πολύ άσχημα στα αυτιά μου αυτό το επιχείρημα. Και εμένα με πονάει πραγματικά να βλέπω την εγκατάλειψη σε αυτά τα οχήματα. Όμως, ελλείψει τροχαίου υλικού έχουμε τέτοια περιθώρια επιλογών???
Και μην ξεχνάμε ότι και στο μετρό επιβιβάζονται βάνδαλοι. Απλώς όταν ένας συρμός λερωθεί, τότε αποσύρεται και πάει για καθαρισμό. Δεν έχουν λοιπόν παρά να να τα περάσουν και αυτά ένα χεράκι πριν τα βάλουν στο υπόγειο δίκτυο. (τα τζάμια βέβαια θα παραμείνουν γδαρμένα...)
Αυτό που με προβληματίζει είναι αν τίθεται κάποιο ιδιαίτερο μηχανολογικό θέμα συμβατότητας(μιας και οι γραμμές 2 κ 3 διαθέτουν σύστημα ουσιαστικά αυτόματης κυκλοφορίας των συρμών του, κάτι που από όσο έχω διαβάσει στη γραμμή ένα θα τοποθετηθεί μετά την ανακαίνιση). Αν δηλαδή τίθεται κάποιο θέμα ασφάλειας / ελέγχου της κυκλοφορίας. Και επιπλέον, όσο η γραμμή 1 είναι κομμένη μεταξύ Καλλιθέας κ Φαλήρου, όσοι συρμοί νοτίως Φαλήρου βρίσκονται σε "άδεια" δε θα μπορούν να προσεγγίσουν τη συνδετήρια στην Αττική.
Τ.Β.
Υπάρχουν δυο βασικές διάφορες στη λειτουργία του ησαπ/μέτρο.
Πράγματι τα δυο μέσα κινούνται με διαφορετική τροφοδοσία, (συνεχές και εναλασσομενο) και διαθέτουν διαφορετικό σύστημα λειτουργίας/ σηματοδοτησης κλπ. φαίνεται λοιπόν αδύνατο και επιπλέον οι αραιτητες προσαρμογές είναι χρονοβόρες και κοστίζουν πολύ.
Να τολμησω να ρωτήσω όμως τι γίνεται με τη γραμμή 4? Πότε να την περιμένουμε?
Ναι, δεν λέω και στο Μετρό επιβιβάζονται βάνδαλοι! Υπάρχει όμως μία σημαντική διαφορά! Σου κάνω copy and paste αυτό που είχα γράψει χτες βράδυ στα σχόλια του "Μετρό Αθήνας: Συγχώνευση Μετρό-ΗΣΑΠ" επειδή μάλλον δεν τα πρόσεξες...
[Η διαφορά είναι ότι ΚΑΙ στον ΗΣΑΠ έχουν σεκιουριτάδες, οι οποίοι όμως ΔΕΝ μπορούν να πιάσουν ΚΑΝΕΝΑΝ, διότι η (φτηνο)σύμβαση που έχει κάνει ο ΗΣΑΠ με την εν λόγω εταιρία προβλέπει ότι το προσωπικό μπορεί ΜΟΝΟ να απομακρύνει τους ταραξίες και επικίνδυνους, όχι ΚΑΙ να τους συλλαμβάνει!!!!
(προφανώς για κονόμα, μειώνοντας το κόστος που θα χρειάζονταν για την ΠΛΗΡΗ θωράκιση από αυτούς)
Αυτό φαίνεται στην πράξη από όλα τα παραπάνω που γράφει ο Αντιπαρακμιακός!
Συμφωνώ και επαυξάνω:
Επίσης και από το ότι σε αντίθεση με το ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ του Μετρό, οι συρμοί του ΗΣΑΠ δεν βλέπονται!
Τους έχουν μαγαρίσει στα γκράφιτι και στις χαρακιές στα τζάμια οι αναρχικοί, οι τσιγγάνοι, οι ναρκομανείς και οι ΛΑΘΡΟμετανάστες!!!!
Λόγω τιμής, τόσα χρόνια ΔΕΝ έχω δει ΟΥΤΕ ΕΝΑ βαγόνι του ΗΣΑΠ χωρίς γκράφιτι και ΟΥΤΕ ΕΝΑ παράθυρο σε βαγόνι του ΗΣΑΠ χωρίς χαρακιές!
Ενώ η σύμβαση που έχει κάνει η Αττικό Μετρό προβλέπει ότι οι σεκιουριτάδες μπορούν ΚΑΙ να τους συλλαμβάνουν!
Ο ίδιος με πληροφόρησε ότι όταν πρωτοξεκίνησε το Μετρό, οι ομάδες αυτές αρχικά πήγαν να κάνουν και στο Μετρό τα ίδια ακριβώς!
Τους συνέλαβαν όμως αμέσως, κατέγραψαν τα ονόματά τους σε σχετική black list και τους είπαν ότι αν ξαναπαρατηρηθεί ο παραμικρός βανδαλισμός ή έστω μικροφθορά, θα πληρώσετε όλοι τα μαλλιά της κεφαλής σας για την αποκατάσταση των ζημιών!!!!
Και προσέξτε: όλα αυτά μου τα είπε σεκιουριτάς του ΗΣΑΠ, όχι του Μετρό...]
(Σχόλιο: 13 Μαρτίου 2010 10:17 μ.μ.)
[Επίσης, ο ίδιος με πληροφόρησε ότι τέτοια σύμβαση (σαν αυτή που έχει κάνει η Αττικό Μετρό, που προβλέπει ότι οι σεκιουριτάδες μπορούν ΚΑΙ να τους συλλαμβάνουν) είχε προσωρινά κάνει και ο ΗΣΑΠ κατά την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004.
Και όντως θυμάμαι ότι οι συρμοί του ΗΣΑΠ τότε θύμιζαν Μετρό! Ήταν προσωρινή όμως και μετά την Ολυμπιάδα δεν ανανεώθηκε ποτέ! Προφανώς όπως είπε διότι ο ΗΣΑΠ, αντίθετα με την Αττικό Μετρό, έχει αφεθεί στην τύχη...]
(Σχόλιο: 13 Μαρτίου 2010 10:28 μ.μ.)
Μετρόφιλος ΚΑΙ Τραμόφιλος
Επίσης αυτό που γράφεις [Απλώς όταν ένας συρμός λερωθεί, τότε αποσύρεται και πάει για καθαρισμό. Δεν έχουν λοιπόν παρά να να τα περάσουν και αυτά ένα χεράκι πριν τα βάλουν στο υπόγειο δίκτυο] ισχύει, πλην όμως ισχύει ΚΑΙ στον ΗΣΑΠ!
Μου είπε ο ίδιος που με ενημέρωσε για όλα τα παραπάνω, ότι ΚΑΙ στον ΗΣΑΠ έχουν συνεργεία καθαρισμού, προσθέτοντας όμως ότι την άλλη μέρα ΞΑΝΑπιάνουν δουλειά οι αναρχικοί. Αντιθέτως, στο Μετρό δεν ξανατόλμησαν...
Πάντως με βάση τα όσα ανέφερε ο ektoras, φαίνεται πως εξ' ορισμού υπάρχει ασυμβατότητα μεταξύ των δύο δικτύων.
Όσο για την Γραμμή 4, είχα δει κάποια σχόλια εδώ μέσα ότι αμέσως μόλις βγήκε η νέα κυβέρνηση την ακύρωσε κυριολεκτικά την άλλη μέρα το πρωί, αλλά δεν ξέρω αν ισχύει έτσι ακριβώς... Κύριε Καραγιάννη μπορείτε να μας ενημερώσετε σχετικά? Ή και όποιος άλλος ξέρει?
Μετρόφιλος ΚΑΙ Τραμόφιλος
Μια διευκρίνιση:
οι σεκιουριτάδες ΔΕΝ μπορούν να συλλάβουν κανέναν, ποτέ και για κανέναν λόγο ...
Αυτό είναι δικαίωμα ΜΟΝΟ της αστυνομίας
Μάλιστα "απαγορεύεται" ακόμα και να σας ακουμπήσουν ...
[Οι σεκιουριτάδες ΔΕΝ μπορούν να συλλάβουν κανέναν, ποτέ και για κανέναν λόγο. Μάλιστα "απαγορεύεται" ακόμα και να σας ακουμπήσουν]
Τότε γιατί να υπάρχουν???? Συγνώμη, αλλά τότε ποιός ο λόγος ύπαρξής τους, να κάθονται "γλαστράκια" διακοσμητικά????
[Αυτό είναι δικαίωμα ΜΟΝΟ της αστυνομίας]
Μα ώσπου να φτάσουν οι αστυνομικοί στον ηλεκτρικό, θα έχει πετάξει το πουλάκι! Όπως ακριβώς συνέβη τότε που κάψανε τα βαγόνια στον σταθμό Κηφισιά!
ΜΕΣΑ στους σταθμούς είναι το καθοριστικό τι είδους φύλαξη υπάρχει.
Μετρόφιλος ΚΑΙ Τραμόφιλος
Παλιότερα στους σταθμούς του μετρό υπήρχαν ειδικοί φρουροί της αστυνομίας. Τώρα πού βρίσκονται;
Θ.Μ.
Δεν έχω εξειδικευμένες ηλεκτρολογικές γνώσεις, αλλά θεωρώ αδύνατο οι συρμοί του ΗΣΑΠ να τροφοδοτούνται με συνεχές(!!!) και οι αντίστοιχοι του Μετρό με εναλλασσόμενο ρεύμα. Οι τυχούσες διαφοροποιήσεις ίσως να είναι στην τάση τροφοδοσίας (κατά καιρούς ο ΗΣΑΠ στα 105 και πλέον χρόνια ηλεκτροκίνησης αύξησε την τάση τροφοδοσίας) όπως και (πιθανόν) στο σύστημα αυτόματης σηματοδότησης. Οι διαφοροποιήσεις αυτές υποτίθεται ότι συν τω χρόνω, με την αναβάθμιση του δικτύου του ΗΣΑΠ, θα έπαυαν να υπάρχουν, για το λόγο αυτό κατασκευάστηκε η ενωτική γραμμή Μετρό - ΗΣΑΠ στην Αττική. Αν οι διαφοροποιήσεις ήταν τόσο κραυγαλέες (συνεχές - εναλλασσόμενο) δεν υπήρχε ο λόγος της κατασκευής της ενωτικής γραμμής. Ευελπιστούμε ότι με τα τελευταία έργα αναβάθμισης Μετρό - ΗΣΑΠ θα αποκτήσουν όμοια χαρακτηριστικά λειτουργίας, η γραμμή "1" θα υπαχθεί εξ' ολοκλήρου στο Μετρό (όχι με κοροϊδίες του τύπου κοινό Δ.Σ.), θα προχωρήσουν στην ανακατασκευή όλων των συρμών του ΗΣΑΠ στα πρότυπα των συρμών 1ης παραλαβή του Μετρό και θα λάβουν σάρκα και οστά όλες οι επεκτάσεις των τριών, τουλάχιστον, γραμμών, ήτοι: προς Κερατσίνι - Πέραμα και προς Νέα Ερυθραία η γραμμή 1, προς Ελληνικό και Ανθούπολη η γραμμή 2 και προς Νίκαια - Πειραιά η γραμμή 3, για να μην γράψω ότι άκρως απαραίτητη κρίνεται και η κατασκευή της γραμμής 4 η οποία απαραιτήτως πρέπει να εξυπηρετεί πυκνοδομημμένες περιοχές όπως Γαλάτσι, Κυψέλη, Παγράτι Βύρωνα κ.α. Όμοίως και ο Προαστιακός (εδώ θα ταίριαζε το κοινό Δ.Σ. με το Μετρό, αλλά ίσως και το Τραμ) πρέπει να ολοκληρωθεί στα υπάρχοντα τμήματα (Πειραιάς - Κιάτο - ΣΚΑ - Χαλκίδα - Οινόη - Θήβα - Λειβαδιά) και να επεκταθεί προς Λαύριο - Ραφήνα - Ελευσίνα - Λουτράκι καθώς και στο τμήμα Θριάσιο - Νέο Ικόνιο. Αυτά είναι τα ελάχιστα που άμεσα πρέπει να προχωρήσουν, ειδάλως το κυκλοφοριακό έφραγμα είναι προ των πυλών...
Λοιπόν επανορθώνω τη δημοσίευσή μου, ΗΣΑΠ και ΑΜ τροφοδοτούνται από 3η ραγα με 750 DC. Αυτό δε σημαίνει βέβαια ότι είναι απολύτως συμβατά μεταξύ τους τουλάχιστον όσον αφορά τη σηματοδότηση. Αλλά η εμπειρία μου λέει ότι η τελευταία είναι ένα θέμα που λύνεται πιο έυκολα (προσθήκη συστήματος σηματοδότησης).
Το εναλασσόμενο είναι στη γραμμή του προαστιακού, που δανείζεται το ΑΜ για να φτάσει στο αεροδρόμιο (και γι αυτό διαθέτουν τρένα με AC/DC).
Οι επεκτάσεις και καινούργιες γραμμές είναι απαραίτητες και θα πρεπε κανονίκά να βρισκόμαστε στα επόμενα στάδια του δικτύου. Πάντως είμαι πάρα πολύ περίεργος να δω αν υπάρχει μια μελέτη ανάπτυξης δικτύου στην ΑΜ και με τι μοιάζει.
Μην κόπτεστε, θα έχουμε χρεωκοπήσει σε λίγο, οπότε δεν θα γίνει τίποτα απολύτως από αυτά, στον αιώνα το άπαντα! Και κατ' αποτέλεσμα θα φτάσουμε στο ολικό κυκλοφοριακό έμφραγμα! Τόσο απλά, τόσο καλά!
Γιατί δεν επεκτείνεται το τραμ τουλάχιστον; Η Βενζίνη είναι πια πανάκριβη, τα τέλη το ίδιο, οι έμποροι ΙΧ κατεβάζουν ρολά, άρα;
Το 1/10 του κόστους του Μετρό και πολύ πιο σύντομη παράδοση. Χώρια ο εξανθρωπισμός του αστικού ιστού μέσω των αναπλάσεων και της προσθήκης πρασίνου.
Είναι απελπιστική η κατάσταση με τις καθυστερήσεις καθημερινά περνάω από τους δυο σταθμούς στο Περιστέρι και δεν καταλαβαίνω ποσο καιρό χρειάζεται ακόμα για να τελειώσουν τα έργα. Στον σταθμό Περιστέρι από το λίγο που είδα έχει ολοκληρωθεί ο γυάλινος θολος του σταθμού αλλα η πλατεία είναι ακόμα στα χώματα καμια πρόοδος!
Τουλαχιστον ο ΗΣΑΠ προχωρησε στην επομενη φαση εκσυγχρονισμου και ξεκινησε την εγκατασταση τηλεματικης στους σταθμους...
http://mmmathinon.blogspot.com/2010/03/blog-post_8438.html
Ίδέα μου εἶναι, ἢ αὐτὸς ὁ συγκοινωνιακὸς χάρτης τῶν ὀκτώ γραμμῶν δὲν ἀσχολεῖται καθόλου μὲ τὸ τί συμβαίνει δυτικότερα τῆς λεωφόρου Ἀθηνῶν;
Δημοσίευση σχολίου