Υποδομές στην Ελλάδα

Κυριακή, 21 Μαρτίου 2010

Τραμ Πατρας: Ολοκληρώθηκε η μελέτη


Τα πρώτα σπουδαία και θετικά νέα είχαμε από την Πάτρα για την υπόθεση της ανάπτυξης του Τραμ. Συγκεκριμένα ολοκληρώθηκε η μελέτη βιωσιμότητας σύμφωνα με ανακοίνωση του Δήμου Πατρέων με την διαδρομή να ξεκινά από το Π.Π.Ν.Π., θα περνά από το κέντρο της πόλης και θα καταλήγει στο ΑΤΕΙ. Η μελέτη βιωσιμότητας ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2008 και σύμφωνα με τα αποτελέσματα κρίθηκε οριακά βιώσιμο σαν έργο.
Το έργο θα ζητηθεί (από το Δήμο) να ενταχθεί στην κοινοτική πρωτοβουλία «Jessica» η οποία διευκολύνει την χρηματοδότηση έργων στις πόλεις μέσω ενός ειδικού χρηματοδοτικού μηχανισμού και ο συνολικός προϋπολογισμός εκτιμάται στα 240εκ€ (σημερινές τιμές). Το κόστος αυτό είναι συνολικό, δηλαδή περιλαμβάνει τόσο το κόστος κατασκευής των γραμμών, των σταθμών , των καλωδίων ηλεκτροκίνησης, όσο και του αμαξοστασίου και τους απαραίτητους συρμούς.
Εξάλλου με τη λειτουργία του Τραμ θα μπορεί να γίνει ένας επανασχεδιασμός των συγκοινωνιών της ευρύτερης περιοχής της Πάτρας προκειμένου να υπάρχουν πιο αναβαθμισμένες υπηρεσίες αλλά και εμπορική βιωσιμότητα από την ανταπόκριση του κοινού.
ΔΙΑΔΡΟΜΗ
Το τραμ θα ξεκινά από το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο μέσω της Λεωφόρου Ιπποκράτους, της οδού Πανεπιστημίου και της Νέας Ενικής Οδού Πατρών – Αθηνών. Στο κέντρο, η διαδρομή εισόδου θα είναι η οδοί Αγίας Σοφίας, Έλληνος Στρατιώτου, Ρήγα Φεραίου, Μαιζώνος και Σμύρνης και από εκεί, από την οδό Καλαβρύτων, θα καταλήγει στο ΑΤΕΙ. Η αντίθετη διαδρομή, η διαδρομή εξόδου από το κέντρο θα περνά από την οδό Μαιζώνος, την Κορίνθου και μετά την εθνική οδό. Επίσης υπάρχει και πρόβλεψη για μελλοντικές επεκτάσεις, όπως για παράδειγμα στην περιοχή της Ακτής Δυμαίων, μέχρι το ύψος του νέου λιμανιού.
Η ανακοίνωση του Δήμου λέει: "Σύμφωνα με την ενημέρωση που έχει η δημοτική αρχή η πρώτη φάση της μελέτης για την εξυπηρέτηση της Πάτρας με τραμ (μελέτη σκοπιμότητας) ολοκληρώθηκε και η γνώμη των μελετητών είναι ότι η κατασκευή δικτύου τραμ στην πόλη είναι ένα έργο βιώσιμο που θα εξυπηρετήσει σημαντικά τις συγκοινωνιακές ανάγκες των δημοτών και θα εκτονώσει το κυκλοφοριακό πρόβλημα, παράλληλα βεβαίως και με άλλες παρεμβάσεις".
Για την καλύτερη και όσο το δυνατό πιο στοχευόμενη επιτυχία της μελέτης υπήρξε ερωτηματολόγιο για τους κατοίκους ενώ έγιναν και αρκετές μετρήσεις στους -στενούς- δρόμους της πόλης.
Είναι η πρώτη σοβαρή εξέλιξη στο παρ ολίγον ναυάγιο του Τραμ στην Πάτρα. Αν συνεχιστεί η διαδικασία τότε ανάλογα με τις προτεραιότητες του Υπουργείου Υποδομών θα δούμε πως θα συνεχιστεί το σήριαλ του Τραμ της Πάτρας μέχρις ότου φτάσουμε στο σημείο του διαγωνισμού και της ανακήρυξης του αναδόχου σε ένα έργο που σε συνδυασμό με την υπογειοποίηση των γραμμών του ΟΣΕ θα αλλάξει για πάντα την εικόνα της Πάτρας που τόσο ταλαιπωρείται από τα συγκοινωνιακά προβλήματα των τελευταίων δεκαετιών.

21 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ναι...Καλά όλα αυτά αλλά να θυμίσω ότι κοντεύουν τοπικές εκλογές. Και επειδή η παροιμία λέει "όταν ακούς πολλά σταφύλια κράτα και μικρό καλάθι" εγώ σε αυτή την περίπτωση θα είμαι "ακάλαθος.
Οψόμεθα

πικος είπε...

To tram την εθνική? Πολύ έξυπνο. Γιατί δεν το περνάνε καλύτερα από την Πανεπιστημίου?

ektoras είπε...

Η διαδρομή που προτείνεται δε φαινεται κακή. Το τραμ θα περνάει από τα βασικά σημεία ενδιαφέροντος (νοσοκομείο, πανεπιστημια, κέντρο κλπ) όμως υηπάρχουν μερικά σημεία που χρειάζονται προσοχή.

Κατ'αρχήν θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή ώστε όταν διέρχεται από τη ΝΕΟ, να είναι υπο ελεγχόμενες συνθήκες (αποκλειστικό διάδρομο και προτεραιότητα στις διασταυρώσεις)

Και δέυτερον, μου φαίνεται ότι δεν έχει, σε αυτήν τη φάση τουλάχιστον, κάποια διασύνδεση με το σιδηροδρομικό δίκτυο.

Πάντως είναι ένα έργο που περιμένουν στην Πάτρα και μπορεί να είναι αρκετά χρήσιμο για την πόλη.

Ανώνυμος είπε...

Καλη η χαραξη του τραμ αλλα νομιζω εχει μια μικρη ελλειψη, δηλαδη δεν εξυπηρετει τον σταθμο των κτελ και του ΟΣΕ. Κατα τα αλλα ας ελπισουμε να βρεθει γρηγορα χρηματοδοτηση και να αρχισουν τα εργα.

Κανελλης Γιωργος

Ανώνυμος είπε...

Και μετά τις τοπικές εκλογές θα βγουν να πουν "καλό και άγιο το τραμ αλλά πάμε για χρεωκοπία, οπότε δεν μπορούμε να το φτιάξουμε, τι να κάνουμε?" και "δεν φταίμε εμείς, αλλά η προηγούμενη κυβέρνηση που μας χρεωκόπησε, αυτήν βρίστε όχι εμάς!"

Ανώνυμος είπε...

Μπα...
Αποκλειεται οι Πατρινοι να διαφερουν απο τους Αθηναιους...
ΚΑΙ ΓΙΑ ΑΥΤΟΥΣ, το τραμ θα ειναι μια μεγαλη απειλη των λωριδων οδικης κυκλοφοριας και του δωρεαν παρκινγκ στις ακρες του δρομου...

Ανώνυμος είπε...

Κι όμως σε αυτή τη χώρα, δεν είναι μόνοι οι Πατρινοί, αλλά όλοι οι Έλληνες που θα νιώσουν αυτή την απειλή αν γίνει κάποιο έργο στην πόλη τους... Δυστυχώς...

Σπύρος Γιακουμάκης είπε...

Μπράβο για τη μελέτη.
Ελπίζω και εύχομαι να μη μείνει μακέτα.

Ανώνυμος είπε...

με ΣΔΙΤ και συμμετοχη των Κτελ θα γινει σιγουρα

Μετρόφιλος είπε...

Δεν είμαι Πατρινός για να γνωρίζω με λεπτομέρειες τις κυκλοφοριακές ανάγκες της πόλης ώστε να προτείνω συγκεκριμένη διαδρομή για το τραμ. Όμως έχω επιφυλάξεις για το αν θα γεμίσει με επιβάτες σε μια πόλη των 250.000, τη στιγμή που δε μπορεί να γεμίσει σε μια πόλη των 4.000.000. Μήπως είναι καλύτερα αυτά τα λεφτά να δαπανηθούν αλλού;

Ανώνυμος είπε...

Το επιχείρημα από πάνω με άφησε στον τόπο!!!

Ζουν 4.000.000 Αθηναίοι σε απόσταση 500 μέτρων (μια λογική ζώνη επιρροής ενός ΜΣΤ) από τις γραμμές του τραμ και δεν το ξέρω???

Επίσης το τραμ παρά τα τόσα προβλήματα και εμπόδια, στις περιοχές που είναι μέσα στον οικιστικό ιστό (Ν.Κόσμος - Ν.Σμύρνη - Π.Φάληρο) είναι κάτι παραπάνω από γεμάτο (ασφυκτικά κάποιες ώρες). Στην παραλιακή διαδρομή το χειμώνα πράγματι δεν κουβαλάει πολύ κόσμο αλλά δεν είναι και άδειο. Το καλοκαίρι όμως έχει πάρα πολύ...

Ανώνυμος είπε...

Καλά Μετρόφιλε, τώρα που φαληρίσαμε γραμμές Μετρό ξέχνα τις. Ισως το ΔΝΤ επιτρέψει κανένα τραμ με το 1/10 του κόστους και το 1/10 των σημερινών άσχετων που διόρισαν οι προηγούμενοι.

Ανώνυμος είπε...

Ασχετο.Γνωρίζει κανείς ποιό είναι το κόστος κατασκευής υπογείου τραμ;Είναι κοντά στο κόστος κατασκευής γραμμής μετρό με το ίδιο μήκος;
Γ.ΒΟΥΔΑΛΑΣ

ektoras είπε...

Βασικά το θέμα είναι τι εννοείς όταν λες υπόγειο τραμ.
Γιατί στην πραγματικότητα το κόστος για το μετρό είναι να φτιάξεις ένα τούνελ. Αν έχει μικρή ή μεγάλη διατομή, η διαφορά στην τιμή δεν είναι μεγάλη.

Τελικά το μετρό ΕΙΝΑΙ σχεδον υπόγειο τραμ με την έννοια ότι δεν έχει διασταυρώσεις με άλλα μέσα και μπορεί να αναπτύσει την ταχύτητα που του επιτρέπεται.

Τέλος αν θέλεις να κάνεις υπόγειο ένα μέρος μόνο της διαδρομής του τραμ, κινδυνεύεις να κοστίσει ακριβά, γιατί στο τούνελ τα στόμια εισόδου και εξόδου, καθώς και στα σιδηροδρομικά τούνελ οι μειωμένες κλίσεις στη μηκοτομή είναι ικανά να εκτοξεύσουν το κόστος ανά χιλιόμετρο.

Χωρίς να σου πω με ακρίβεια, σε σχέση με την υποδομή, το κόστος της δε πρέπει να είναι πολύ μακριά από του μετρό

Ανώνυμος είπε...

Δεν είναι κακή ιδέα το τραμ στην Πάτρα. Είναι μια πολύ πυκνοκατοικημένη πόλη στο μεγαλύτερο τμήμα της, κάτι που ευνοεί ΜΜΤ. Δε μου αρέσει η χάραξη στην εθνική οδό, είναι μακρυά από κατοικίες, μάλλον καλύτερα να περάσει από την Πανεπιστημίου ή από την Αγυά, έχει πολύ κόσμο εκεί πέρα.
Το σχόλιο για τα 500μ. είναι απολύτως σωστό-μια ζώνη 1χλμ πυκνοκατοικημένη είναι υπεραρκετή για τη βιωσιμότητα ενός τραμ.
Σχετικά με τα σημεία κλειδιά, θα είναι εξαιρετικής χρησιμότητας για Νοσοκομείο, Πανεπιστήμιο και ΤΕΙ, που θα το τροφοδοτήσουν με σημαντική κίνηση. Δυστυχώς, δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για "κούμπωμα" με ΚΤΕΛ και ΟΣΕ, γιατί δεν έχουν οριστικοποιηθεί και τα πλάνα για τους νέους σταθμούς. Θα είναι πραγματικά κρίμα να μην υπάρξει διαλειτουργικότητα όλων των μέσων, διευκολύνει φοβερά το κοινό και πραγματικά το ελκύει να χρησιμοποιεί ΜΜΜ.

Ανώνυμος είπε...

Διόρθωση-ΜΜΤ=ΜΣΤ=Μέσα Σταθερής Τροχιάς.

Ανώνυμος είπε...

Εκτορα,σ΄ευχαριστώ για τις πληροφορίες σου.Με κάλυψες πλήρως.Διάβασα πως κάτα τη διάρκεια κατασκευής του τραμ της Αθήνας υπήρχαν σχέδια για υπογειποίηση των γραμμών στην Νέα Σμύρνη και ήθελα να δω πόσο θα εκτοξέυονταν το κόστος.

Ανώνυμος είπε...

Επειδή μένω Νέα Σμύρνη και έχω μελετήσει προσωπικά τι σφάλματα έγιναν όταν ήρθε εδώ, θα ήταν καλό αν μπορούσαν να καταργηθούν ορισμένα φανάρια στην Ελευθερίου Βενιζέλου (όπως και στον Νέο Κόσμο, όπου η ίδια οδός ονομάζεται Ηλία Ηλιού) σε διασταυρώσεις με κάτι δρομάκια εντελώς δευτερεύοντα, τα οποία θα μπορούσαν να πεζοδρομηθούν.

Είναι ο ΜΟΝΟΣ τρόπος να αυξηθεί η ταχύτητα του Τραμ, διότι με τα καμώματα της Γερμαναρού, μας βλέπω για φούντο σύντομα, οπότε δεν βλέπω καμία πιθανότητα για "πράσινο κύμα" για πολλά χρόνια ακόμα!

Το ίδιο πρέπει να προσέξουν και στο Τραμ της Πάτρας, ώστε να μην σταματάει διαρκώς σε φανάρια. Μακάρι να προνοήσουν εξ' αρχής και να μην επαναληφθούν τα ίδια σφάλματα που έγιναν στο τμήμα του Τραμ Νέος Κόσμος - Νέα Σμύρνη - Παλαιό Φάληρο (δεν αναφέρομαι στην παραλιακή).

Επί τη ευκαιρία, επειδή ο προηγούμενος έκανε λόγο για παλαιότερα σχέδια υπογειοποίησης των γραμμών στην Νέα Σμύρνη, αυτό θα ήταν χρήσιμο για το τμήμα πριν την πλατεία Νέας Σμύρνης (καθώς ερχόμαστε από κέντρο) που έχει έντονες ανωφέρειες και κατωφέρειες και ένα τσουβάλι φανάρια στα οποία κυκλοφοριακώς γίνεται το έλα 9 δις!!!!

Μετρόφιλος ΚΑΙ Τραμόφιλος

Ανώνυμος είπε...

Η πρόταση φαίνεται να είναι αρκετά καλή, με σύνδεση σημαντικών προορισμών που εξυπηρετούν πολύ κόσμο. Ελπίζω να προχωρήσει καθώς η Πάτρα είναι αυτή την στιγμή δέσμια ενός πρωτόγονου συστήματος μεταφορών χωρίς να έχει αξιόπιστο "διαχειριστή" του ενός και μόνου μέσου μεταφοράς. Δεν είναι δυνατόν μια πόλη σαν την Πάτρα να έχει Αστικό ΚΤΕΛ (ουδέν σχόλιο) και όχι έναν οργανισμό αντίστοιχο του ΟΑΣΑ κ' του ΟΑΣΘ.
Με την κατασκευή του τραμ ελπίζω να δημιουργηθεί και ο αντίστοιχος οργανισμός όπου θα εντάξει και τα λεωφορεία που θα πάψουν να είναι ΚΤΕΛ.

Αλέξης Παπαζήσιμος

πικος είπε...

Τώρα που είπες αστικό κτελ πάτρας με πήγες 10+ χρόνια πίσω που ήμουν φοιτητής εκεί. Τα λεωφορεία για πανεπιστήμιο γεμάτα σαν σαρδελοκούτια, το ταξίδι θύμιζε ταινία της βουγιουκλάκη!! Τώρα πλέον τα πράγματα στην Πάτρα έχουν αλλάξει αρκετά μόνο ως προς τον αριθμό τον οχημάτων που έχει πολλαπλασιαστεί.
Κατά την γνώμη μου αν το τραμ δεν φτάσει στο πανεπιστήμιο (όχι απλά στο νοσοκομείο), τότε έχει χάσει το μεγαλύτερο κοινό του.

Ανώνυμος είπε...

Το τραμ της Αθήνας το εξόντωσαν με τα πολλά φανάρια και τη μη ενεργοποίηση του συστήματος προτεραιότητας ακόμη!!! Παρ' όλα αυτά είναι ένα πολύ συμπαθητικό μέσο κι αν ακόμη δεν έχει την ταχύτητα που θα του ταίριαζε δεν φταίει το ίδιο αλλά οι ...προχειρολόγοι σχεδιαστές του. Ελπίζω στην Πάτρα να λειτουργήσει σωστά και επεκταθεί στην Αθήνα χωρίς λάθη αυτή τη φορά μαζί με το Μετρό ασφαλώς.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα