Υποδομές στην Ελλάδα

Κυριακή, 14 Μαρτίου 2010

Nέοι Αυτοκινητόδρομοι Αττικής: Εφαρμόζεται λιτότητα...

Περιμένοντας την παρουσίαση του νέου σχεδίου των Νέων Αυτοκινητόδρομων Αττικής έχουμε διαβάσει διάφορα δημοσιεύματα. Σχεδόν όλα συμφωνούν πως ο νέος διαγωνισμός θα περιλαμβάνει ο σχεδόν τα μισά χιλιόμετρα από τα αρχικά επί Σουφλιά. Με το δεδομένο πως η δημοπράτηση πάει πίσω συνολικά ένα έτος και κατά 37 χιλιόμετρα μικρότεροι οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού συμπληρώνουν φέτος 9 χρόνια από την αρχική τους δημοπράτηση. Ελπίζω να μην σπάσει το ρεκόρ του Μετρό Θεσσαλονίκης με 15 χρόνια αποτυχίας...
Το πολύ 30 νέα χιλιόμετρα Αυτοκινητοδρόμων θα έχουμε λοιπόν και με τη κρίση που επικρατεί στο χώρο των κατασκευών ήταν ένα άσχημο νέο για τους συμμετέχοντες και καλό νέο για τις τσέπες μας. Είναι άραγε;
ΤΙ ΚΟΒΕΤΑΙ;
Εκτός έργου μένουν α) ο άξονας Μεσογείων-Ραφήνας μήκους 19 χιλιομέτρων β)ο άξονας Μεσογείων- Αγίας Μαρίνας μήκους 14 χιλιομέτρων γ)το τμήμα Κόμβος Σακέτα- Κορωπί δ)το τμήμα Λεωφόρος Βουλιαγμένης- Λεωφόρος Ποσειδώνος
ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ
Με το νέο σχεδιασμό ο χρόνος δημοπράτησης ορίστηκε στα τέλη του χρόνου. Με την ανάθεση στα τέλη του 2011 (αν δεν έχουμε ενστάσεις κλπ) οι επεκτάσεις θα ολοκληρωθούν στα τέλη του 2015. Κανείς δε γνωρίζει ακόμα πως θα τιμολογηθούν πλέον αυτές οι επεκτάσεις αφού επί Σουφλιά το κόστος περίπου θα διπλασιάζονταν. Πιθανότατα με την οριστικοποίηση της δημοπράτησης να γίνει γνωστό και το τίμημα διέλευσης.
Η δική μου γνώμη είναι ότι οι άξονες στα Μεσόγεια μπορούν να γίνουν με πιο ελαφριές κατασκευές στο πρότυπο της Λεωφόρου Λαυρίου. Κατά την ταπεινή μου γνώμη όμως ΚΑΚΩΣ σκέφτονται το κόψιμό του τμήματος Λ. Βουλιαγμένης -Λ. Ποσειδώνος. Πρόκειται για ένα κομβικό τμήμα που θα επιτρέπει στις παράκτιες περιοχές να αποκτήσουν άμεση πρόσβαση στις επεκτάσεις αλλά και την άμεση σύνδεση όλης της Αττικής με τα νότια παράλια.
Ας περιμένουμε για τις επόμενες εξελίξεις, τις αντιδράσεις των Δήμων που κόβονται από το έργο καθώς και τις τελικές ρυθμίσεις ενός έργου που κατά την άποψη μου είναι χρήσιμο για την αποσυμφόρηση στα Νότια Προάστια της Αθήνας.
ΔΡΟΜΟΙ ή ΜΕΣΑ ΣΤΑΘΕΡΗΣ ΤΡΟΧΙΑΣ
Σε μια πόλη με σχεδιασμό δεν χρειάζονται νέοι αυτοκινητόδρομοι γιατί πολύ απλά με την αντίστοιχη ανάπτυξη ΜΣΤ διευκολύνεται πολύ περισσότερο ο πολίτης. Στην Αθήνα όμως που ο σχεδιασμός γίνεται μετά το πρόβλημα και με τα αυτοκίνητα να είναι μποτιλιαρισμένα όλο και περισσότερες ώρες καθημερινά πρέπει να δοθεί ταυτόχρονη λύση. Η Αθήνα έχει το θλιβερό προνόμιο της πιο καθυστερημένης ανάπτυξης ΜΣΤ σε όλη την Ευρώπη (σε επίπεδο μεγαλουπόλεων). Αφού ξεκίνησε να φτιάχνει δίκτυο στα τέλη του 19ου αιώνα, μεταπολεμικά και για 40 χρόνια δεν έγινε σχεδόν τίποτα ενώ η πόλη γιγαντώθηκε και έγινε Λερναία Ύδρα. Επίσης το δίκτυο αστικών αυτοκινητοδρόμων είναι φτωχό σε σχέση με όλες τις πόλεις του μεγέθους της Αθήνας.
Άρα λέμε ναι σε όλα προς το παρόν. Και περιμένουμε γρήγορα εξελίξεις στην ανάπτυξη Αυτοκινητοδρόμων και ΜΣΤ όσο γίνεται πιο συντονισμένα και άμεσα.

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΛΕΤΕ: Ελπίζω να μην σπάσει το ρεκόρ του Μετρό Θεσσαλονίκης με 15 χρόνια αποτυχίας... Παρακαλώ να συγκρίνετε όμοια πράγματα, δηλαδή το Μετρό Θεσσαλονίκης με το Αττικό Μετρό. Το Μετρό Θεσσαλονίκης έχει ήδη 20 χρόνια καθυστέρηση και κανείς δεν ξέρει πότε θα αρχίσει η λειτουργία του, ενώ το Μετρό της Αθήνας κατασκευάζεται 20 χρόνια και λειτουργούν βασικές γραμμές του εδώ και 10 χρόνια.

Ανώνυμος είπε...

τι παίρνεις?

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα