Περιμένοντας την παρουσίαση του νέου σχεδίου των Νέων Αυτοκινητόδρομων Αττικής έχουμε διαβάσει διάφορα δημοσιεύματα. Σχεδόν όλα συμφωνούν πως ο νέος διαγωνισμός θα περιλαμβάνει ο σχεδόν τα μισά χιλιόμετρα από τα αρχικά επί Σουφλιά. Με το δεδομένο πως η δημοπράτηση πάει πίσω συνολικά ένα έτος και κατά 37 χιλιόμετρα μικρότεροι οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού συμπληρώνουν φέτος 9 χρόνια από την αρχική τους δημοπράτηση. Ελπίζω να μην σπάσει το ρεκόρ του Μετρό Θεσσαλονίκης με 15 χρόνια αποτυχίας...
Το πολύ 30 νέα χιλιόμετρα Αυτοκινητοδρόμων θα έχουμε λοιπόν και με τη κρίση που επικρατεί στο χώρο των κατασκευών ήταν ένα άσχημο νέο για τους συμμετέχοντες και καλό νέο για τις τσέπες μας. Είναι άραγε;
ΤΙ ΚΟΒΕΤΑΙ;
Εκτός έργου μένουν α) ο άξονας Μεσογείων-Ραφήνας μήκους 19 χιλιομέτρων β)ο άξονας Μεσογείων- Αγίας Μαρίνας μήκους 14 χιλιομέτρων γ)το τμήμα Κόμβος Σακέτα- Κορωπί δ)το τμήμα Λεωφόρος Βουλιαγμένης- Λεωφόρος Ποσειδώνος
ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ
Με το νέο σχεδιασμό ο χρόνος δημοπράτησης ορίστηκε στα τέλη του χρόνου. Με την ανάθεση στα τέλη του 2011 (αν δεν έχουμε ενστάσεις κλπ) οι επεκτάσεις θα ολοκληρωθούν στα τέλη του 2015. Κανείς δε γνωρίζει ακόμα πως θα τιμολογηθούν πλέον αυτές οι επεκτάσεις αφού επί Σουφλιά το κόστος περίπου θα διπλασιάζονταν. Πιθανότατα με την οριστικοποίηση της δημοπράτησης να γίνει γνωστό και το τίμημα διέλευσης.
Η δική μου γνώμη είναι ότι οι άξονες στα Μεσόγεια μπορούν να γίνουν με πιο ελαφριές κατασκευές στο πρότυπο της Λεωφόρου Λαυρίου. Κατά την ταπεινή μου γνώμη όμως ΚΑΚΩΣ σκέφτονται το κόψιμό του τμήματος Λ. Βουλιαγμένης -Λ. Ποσειδώνος. Πρόκειται για ένα κομβικό τμήμα που θα επιτρέπει στις παράκτιες περιοχές να αποκτήσουν άμεση πρόσβαση στις επεκτάσεις αλλά και την άμεση σύνδεση όλης της Αττικής με τα νότια παράλια.
Ας περιμένουμε για τις επόμενες εξελίξεις, τις αντιδράσεις των Δήμων που κόβονται από το έργο καθώς και τις τελικές ρυθμίσεις ενός έργου που κατά την άποψη μου είναι χρήσιμο για την αποσυμφόρηση στα Νότια Προάστια της Αθήνας.
ΔΡΟΜΟΙ ή ΜΕΣΑ ΣΤΑΘΕΡΗΣ ΤΡΟΧΙΑΣ
Σε μια πόλη με σχεδιασμό δεν χρειάζονται νέοι αυτοκινητόδρομοι γιατί πολύ απλά με την αντίστοιχη ανάπτυξη ΜΣΤ διευκολύνεται πολύ περισσότερο ο πολίτης. Στην Αθήνα όμως που ο σχεδιασμός γίνεται μετά το πρόβλημα και με τα αυτοκίνητα να είναι μποτιλιαρισμένα όλο και περισσότερες ώρες καθημερινά πρέπει να δοθεί ταυτόχρονη λύση. Η Αθήνα έχει το θλιβερό προνόμιο της πιο καθυστερημένης ανάπτυξης ΜΣΤ σε όλη την Ευρώπη (σε επίπεδο μεγαλουπόλεων). Αφού ξεκίνησε να φτιάχνει δίκτυο στα τέλη του 19ου αιώνα, μεταπολεμικά και για 40 χρόνια δεν έγινε σχεδόν τίποτα ενώ η πόλη γιγαντώθηκε και έγινε Λερναία Ύδρα. Επίσης το δίκτυο αστικών αυτοκινητοδρόμων είναι φτωχό σε σχέση με όλες τις πόλεις του μεγέθους της Αθήνας.
Άρα λέμε ναι σε όλα προς το παρόν. Και περιμένουμε γρήγορα εξελίξεις στην ανάπτυξη Αυτοκινητοδρόμων και ΜΣΤ όσο γίνεται πιο συντονισμένα και άμεσα.
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
2 σχόλια:
ΛΕΤΕ: Ελπίζω να μην σπάσει το ρεκόρ του Μετρό Θεσσαλονίκης με 15 χρόνια αποτυχίας... Παρακαλώ να συγκρίνετε όμοια πράγματα, δηλαδή το Μετρό Θεσσαλονίκης με το Αττικό Μετρό. Το Μετρό Θεσσαλονίκης έχει ήδη 20 χρόνια καθυστέρηση και κανείς δεν ξέρει πότε θα αρχίσει η λειτουργία του, ενώ το Μετρό της Αθήνας κατασκευάζεται 20 χρόνια και λειτουργούν βασικές γραμμές του εδώ και 10 χρόνια.
τι παίρνεις?
Δημοσίευση σχολίου