Η Εγνατία Οδός μέχρι σήμερα έχει το προνόμιο να είναι ένας αυτοκινητόδρομος 670χλμ χωρίς διόδια. Και μάλιστα όχι μόνο για τα ιχ αλλά και για τις εκατοντάδες νταλίκες που πάνε μέσω Εγνατίας στη Βουλγαρία , την Τουρκία και Μέση Ανατολή.
Εδώ και πολύ καιρό τα διόδια βρίσκονται ενόψει λειτουργίας . Από εδώ και μπρος όμως, τώρα που ο αυτοκινητόδρομος ολοκληρώθηκε τα διόδια έρχονται καθώς το αμέσως επόμενο διάστημα θα ανοίξουν οι 3 πρώτοι σταθμοί διοδίων. Πρώτος και καλύτερος ο σταθμός στο Πολύμυλο Κοζάνης, το καλοκαίρι στην Παμβώτιδα και σιγά -σιγά και οι υπόλοιποι σταθμοί θα ανοίξουν μέχρι τα μέσα του 2011. Συνολικά είναι 15 σταθμοί διοδίων και το κόστος θα κυμαίνεται περίπου στα 2 ευρώ ανά σταθμό.
Μέσα στους πρώτους σταθμούς της Εγνατίας θα ενταχθεί και ο σταθμός των Μαλγάρων που μέχρι σήμερα λειτουργεί κρατικά. Τα χρήματα τα οποία θα πληρώνουμε θα καλύπτουν τις δανειακές υποχρεώσεις της Εγνατίας ΑΕ (ύψους 1,1δις€) καθώς και τη συντήρηση του δρόμου που υπολογίζεται ανά έτος στο ιλιγγιώδες ποσό των 80εκ€!! Με σημερινές τιμές.
Οι υπόλοιποι σταθμοί διοδίων θα είναι στις Σέλλες , στο Μέτσοβο, στην Κουλούρα, στην Νυμφόπετρα, στο Παγγαίο, στο Νέστο, στην Ξάνθη, στην Κομοτηνή και στην Αλεξανδρούπολη.
Αυτό σημαίνει πως οι μετακινήσεις και στην Εγνατία πλέον θα στοιχίζουν ακριβά δεδομένης και της πολύ ακριβής τιμής της βενζίνης. Αν λάβουμε υπόψη μας τα συνολικά χιλιόμετρα τότε για ένα ρεζερβουάρ 50-55 λίτρων η διέλευση από την Ηγουμενίτσα στους Κήπους Έβρου θα κοστίζει περίπου 75-80 Ευρώ και περίπου άλλα 30 ευρώ σε διόδια εκτοξεύοντας το συνολικό κόστος σε μεγαλύτερο των 100€!
Το στολίδι που λέγεται Εγνατία Οδός κατά τη γνώμη μου πρέπει να συνεχίσει να είναι στολίδι ακόμα και με τόσο ακριβές τιμές. Αυτό δεν σημαίνει ότι συμφωνώ με την γενικότερη τιμολογιακή πολιτική αλλά τουλάχιστον ο δρόμος θα προσφέρει άνεση ασφάλεια, ταχύτητα και σύμφωνα και με τα μέχρι σήμερα δεδομένα δεν θα θρηνούμε συνέχεια θύματα σε δρόμους καρμανιόλες. Άλλωστε και η ακριβή Αττική Οδός το ίδιο δεν κάνει;
Η Εγνατία ακόμα δεν έχει τελειώσει και οι κάθετοι άξονες είναι πλέον αυτοί που μας απασχολούν. Με την ολοκλήρωση τους την επόμενη πενταετία η Ήπειρος, Μακεδονία και Θράκη θα έχουν τέτοιο δίκτυο αυτοκινητόδρομων που θα είναι ισάξιο με χώρες της Δυτικής Ευρώπης βοηθώντας άλλοτε εγκαταλελειμμένες περιοχές να γίνουν πρότυπο ανάπτυξης χάρις στον Αυτοκινητόδρομο της Εγνατίας.
12 σχόλια:
Όλα τα ωραία πράγαμτα δεν διαρκούν πολύ είναι γνωστό,έτσι και η δωρεάν διέλευση της Εγνατίας Οδού τελειώνει,οπότε θα πρέπει να μπεί το χέρι βαθιά στην τσέπη.
Ελπίζω βέβαια να μην είναι τόσο ακριβή η διέλευση όπως στις άλλες εθνικές οδούς που τις έχουν ιδιώτες,αν και η Εγνατία στοίχισε και ακριβά και είναι μεγάλο το κόστος συντηρησής της.
Κατα τα αλλα χρεωση ανα χλμ.
Μα που ζουμε???? Οποιος δλδ θελει να παει απο Ηγουμενιτσα-Κηπους θα σταματαει 15 φορες για διοδια????
Αν το ταξιδι με μεση ταχυτητα 140χλμ χρειαζοταν πχ 6 ωρες, τωρα με το σταματα/ξεκινα σε 15 σταθμους διοδιων υπολογιστε καθυστερηση και προσθετους ρυπους/καταναλωση.
Γιατι επιτελους δεν γινομαστε Ευρωπη??? Ενας μετωπικος σταθμος μπαινοντας στον αυτοκινητοδρομο και θα πληρωνεις μονο στον παραπλευρο σταθμο της εξοδου απο οπου θα βγεις. Ετσι θα σταματησεις μονο 2 φορες και θα πληρωσεις μονο για τα πραγματικα χιλιομετρα που θα κανεις.
Ο φιλος Αντωνης εχει δικιο .......αλλα ποιος τον ακουει....????
Να σου πω φιλε ανωνυμε κατι?
Το θεωρω μεγαλη βλακεια αυτο που γινεται στο Ελλαδισταν.
Οταν επισκεφτηκα για πρωτη φορα την Ιταλια σε ηλικια 11 χρονων, το 1991 και ειδα διοδια που παταγες το κουμπι μπαινοντας και επαιρνες την "καρτα" εισοδου και στο σταθμο εξοδου χτυπαγες την καρτα στο μηχανημα και πληρωνες για να ανοιξει η μπαρα ή πηγαινες στο γκισε με τον υπαλληλο και πληρωνες για να ανοιξει η μπαρα, και εμεις εδω 20 χρονια μετα παλευουμε ακομα με σειρες διοδιων, αστα να πανε.
Αλλα βλεπεις η χλμ/χρεωση δεν συμφερει κανενα απο δαυτους. Γιατι δεν θελουν τους "περαστικους", αυτους που θα χρησιμοποιησουν το δρομο "τους" για 2-3 εξοδους το πολυ, να γεμισουν τον αυτοκινητοδρομο.
Κλασσικο παραδειγμα η Αττικης Οδος. Προσωπικα την χρειαζομαι μονο για 2 εξοδους. Στη μια μπαινω, στην 4η βγαινω. Με την Α.Ο. καθημερινα θα κερδιζα το πρωι15-20 λεπτα υπνο. Και ομως δεν με συμφερει να την χρησιμοποιω πηγαινε/ελα λογω κοστους (5,40 την ημερα για 2 εξοδους δεν λεει).
Ετσι την χρησιμοποιω μονο το απογευμα που φευγω κουρασμενος απο τη δουλεια, για να φτασω λιγο πιο γρηγορα σπιτι. Φανταζεστε να ηταν με χλμ χρεωση ομως??? Δεν θα πληρωνα 2,70 για τα 4 χλμ μαξ που την χρησιμοποιω, οσο δλδ και αυτος που την χρησιμοποιει ολο το μηκος απο Ελευσινα μεχρι Αεροδρομιο.
Καλησπέρα!
Συμφωνώ για την χιλιομετροχρέωση στους υπεραστικούς αυτοκινητόδρομους, με πληρωμή μια φορά, στο τέλος της διαδρομής. Όμως στην Αττική οδό τα πράγματα είναι λίγο διαφορετικά. Σκέψου αν πλήρωνες πραγματικά για 2 εξόδους, ότι η χρήση του δρόμου θα αυξανόταν δραματικά. Δεν θα είχε πλέον και μεγάλη διαφορά σε χρόνο, οπότε πάλι δε θα σε συνέφερε. Εκτός από την αυξημένη κίνηση, αν πληρώναμε στην έξοδο της Αττικής οδού, οι ουρές τις ώρες αιχμής θα ήταν τεράστιες (π.χ. στην έξοδο προς Εθνική οδό...!), με συνέπεια να μπλοκάρει ακόμα περισσότερο το σύστημα!
Για ποια Ευρώπη μιλάτε για κλειστά συστήματα πληρωμής διοδίων?
Μόνο στην Ιταλία γίνεται αυτό. Κάθε χώρα ακολουθεί το δικό της σύστημα, αν υπάρχουν διόδια (βλ. Γερμανία), ανάλογα με την ιδιοσυγκρασία της.
Ε, στην Ελλάδα που χωρίσαμε τους αυτοκινητοδρόμους στις κατασκευαστικές, ο καθένας βάζει το δικό του σύστημα, και εισπράττει ο ίδιος τα χρήματα από τους διερχόμενους οδηγούς. Είναι πιο απλό στην οργάνωση, πιο άμεσο στην συλλογή των χρημάτων και αποτελεσματικό στη λειτουργία, καθώς ούτε το κράτος επεμβαίνει (που κινδυνεύει συνήθως να τα κάνει όπως να ναι), ούτε και οι εταιρείες χρειάζεται να συνεργάζονται.
Το σύστημα λοιπόν είναι τέλειο για τις εταιρίες διαχείρισης.
Από την πλευρά των οδηγών... Ε, δε χαίρονται που έχουν ένα δρόμο να κάνουν τη δουλειά τους, έχουν και απαιτήσεις από πάνω?
Κλειστό σύστημα διοδίων υπάρχει σίγουρα σε:
-> Ιταλια
-> Γαλλία (τουλάχιστον στο μεγαλύτερο μέρος)
-> Σερβία, εκτός από τον Ε75 βόρεια του Βελιγραδίου
-> Κροατία, στο μεγαλύτερο μέρος του δικτύου
Επίσης, αν είναι τόσο δύσκολο να συνεργάζονται οι εταιρίες (που μάλλον δεν είναι αν δούμε τις συνεργασίες πχ με το e-pass), θα μπορούσε να είναι κλειστό το σύστημα στα όρια ευθύνης κάθε εταιρίας!
Αγαπητοί αναγνώστες και σχολιαστές αυτού του πολύ ωραίου ιστιτόπου, πράγματι είναι πολλά τα λεφτά και πιο πολλές οι στάσεις! Για το λόγο αυτό υπάρχει και ο...σιδηρόδρομος! Μα θα μου πείτε μόνο με 4 δρομολόγια προς/από Αλεξανδρούπολη - Θεσσαλονίκη, 2 προς/από Θεσσαλονίκη - Φλώρινα και ένα μόλις προς/από Θεσσαλονίκη - Κοζάνη! Συν το γεγονός ότι τα δρομολόγια δεν συνδέονται μεταξύ τους και ο χρόνος ταξιδιού είναι περισσότερος! Από την άλλη όμως αυτοί που θα επιλέξουν το τραίνο θα απολαύσουν μια μοναδική διαδρομή (ειδικά στα τμήματα Σκύδρα - Αμύνταιο, Δοϊράνη - Σιδηρόκαστρο και στα Θρακικά "Τέμπη" του Νέστου). Τα πράγματα θα ήταν διαφορετικά αν οι ημέτεροι πολιτικάντηδες όλων των εποχών, παράλληλα με την οδική Εγνατία, είχαν ολοκληρώσει και την σιδηροδρομική. Τότε θα υπήρχε ένας εναλλακτικός τρόπος μετακίνησης προσώπων και αγαθών, ασφαλής, οικολογικός και προπάντων γρήγορος.
Και κάτι τελευταίο για την Αττική οδό: κάθε άλλος τρόπος χρέωσης διαφορετικός της χιλιομετροχρέωσης αντιβαίνει σε κάθε έννοια λογικής και ηθικής και κατ' επέκταση και νομικά ΜΗ παραδεκτής. Ειδάλλως με την έννοια αυτή ας βάλλουμε και κεφαλικό φόρο 5000 ή 10000 €/άτομο! Τι θα πει "θα φράκαρε η Αττική οδός"; Για να ελαττωθεί η κίνηση στην Αττική οδό θα έπρεπε το Ελληνικό Κράτος να εξασφάλιζε μια πολύ πιο αξιόπιστη σιδηροδρομική - προαστιακή συγκοινωνία, η οποία δυστυχώς σήμερα δεν υπάρχει. Το αίτιο της αθλιότητας του Προαστιακού συνίσταται φυσικά στον τρόπο που ο ΟΣΕ αντιλαμβάνεται τις προαστιακές μετακινήσεις, εφαρμόζοντας την ίδια πολιτική που εφάρμοζε στους πάλαι ποτέ ΣΕΚ/ΣΠΑΠ, εποχή που τους σιδ/κους συρμούς έσερναν ατμάμαξες! Θα ήταν πολύ καλύτερα τα πράγματα ακόμα κι αν ακόμα την διαχείριση του Προαστιακού είχε ο...ΗΣΑΠ! Ο ΟΣΕ εδώ και πέντε χρόνια δεν μπορεί δήθεν να ολοκληρώσει την ηλεκτροκίνηση μεταξύ Αθηνών και Χαλκίδας διότι...του κλέβουν τα καλώδια! Πάλι καλά που δεν έκλεψαν και τα εσώρουχα των σταθμαρχών και...σταθμαρχισσών! Ούτε στα ΑΠΑΝΤΑ ανεκδότων δεν θα βρείτε τέτοιες ιστορίες, που διαδραματίζονται μόνον στον ΟΣΕ πέριξ των Αθηνών...
Εγώ πάντως προτιμώ ΧΙΛΙΕΣ φορές να πληρώνω διόδια και τριόδια και τετράδια ή ότι άλλο βάλουν, παρά να ριψοκινδυνεύω την ζωή μου σε σκοτώστρες!
Θυμάμαι όταν ήμουν στο Δημοτικό (πριν αρχίσουν να φτιάχνουν την Αθηνών - Κορίνθου στις αρχές δεκαετίας 1990) και θέλαμε να κατεβούμε Πελοπόννησο σε κάθε έξοδο (λόγω καταγωγής) τι ώρα νομίζετε ότι αναχωρούσαμε από Αθήνα?
12 - 1 την νύχτα!!!! Ναι, σωστά καταλάβατε, λόγω φόβου μετωπικής σύγκρουσης όλες τις άλλες ώρες που ΕΠΗΖΕ από την κίνηση και οι μετωπικές έπεφταν σύννεφο και μιλάμε είχαν ξεχειλίσει τα μπλοκάκια των δημοσιογράφων στα δελτία των 9 από αυτές. Δεν προλάβαιναν να τις καταγράφουν!!!!
Ακόμα και τότε όμως, σας πληροφορώ ότι ανταλλάσαμε συγχαρητήρια κάθε φορά όταν φτάναμε στον προορισμό μας, που ΑΚΟΜΑ ΜΙΑ φορά φτάσαμε ζωντανοί και δεν ήρθε η σειρά μας να γίνουμε και εμείς είδηση!
Εγώ είμαι 31 και την πρόλαβα την φρικαλέα τριτοκοσμική εποχή που δεν υπήρχε ΟΥΤΕ ΕΝΑ χιλιόμετρο αυτοκινητόδρομου σε όλη τη χώρα! Αλλά οι καινούριοι πιτσιρικάδες που δεν την πρόλαβαν δεν μπορούν να κατανοήσουν αυτό το αίσθημα τρόμου!
Αν και ξέρω ότι θα φάω πάλι ύβρεις για αυτό το σχόλιο, προτιμώ ΧΙΛΙΕΣ φορές να πληρώνω προκειμένου να πηγαίνω ασφαλής, διότι σε τελική ανάλυση ΜΙΑ φορά ζούμε!
Μετρόφιλος ΚΑΙ Τραμόφιλος
Ήταν αναμενόμενο ότι θα μπαίνανε κάποια στιγμή διόδια. Καμιά εταιρεία κατασκευής δεν είναι φιλανθρωπικό ίδρυμα και έχει αναλάβει κάποια κόστη! Από την άλλη, αν η πολιτεία, είχε φροντίσει να βελτιώσει οδικές και σιδηροδρομικές μεταφορές με τα κοινοτικά κονδύλια, ίσως οι ΣΔΙΤ (Συμπράξεις Ιδιωτικού-Δημοσίου Τομέα), να μην ήταν τόσο απαραίτητες στα δημόσια έργα.
Ε μην κλαιγόμαστε και χωρίς λόγο. Έχουν κάνει έναν εκπληκτικό δρόμο και καλά κάνουν και ζητάνε διόδια. Ναι, καλύτερο θα ήταν προφανώς να γίνονται ηλεκτρονικά με χρέωση στην έξοδο, αλλά δεν είναι και τόοοοοσο τραγικό πια που να τρελαινόμαστε κιόλας.
Δημοσίευση σχολίου