Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα, 29 Μαρτίου 2010

Eγνατία Οδός: Έρχονται τα διόδια


Η Εγνατία Οδός μέχρι σήμερα έχει το προνόμιο να είναι ένας αυτοκινητόδρομος 670χλμ χωρίς διόδια. Και μάλιστα όχι μόνο για τα ιχ αλλά και για τις εκατοντάδες νταλίκες που πάνε μέσω Εγνατίας στη Βουλγαρία , την Τουρκία και Μέση Ανατολή.
Εδώ και πολύ καιρό τα διόδια βρίσκονται ενόψει λειτουργίας . Από εδώ και μπρος όμως, τώρα που ο αυτοκινητόδρομος ολοκληρώθηκε τα διόδια έρχονται καθώς το αμέσως επόμενο διάστημα θα ανοίξουν οι 3 πρώτοι σταθμοί διοδίων. Πρώτος και καλύτερος ο σταθμός στο Πολύμυλο Κοζάνης, το καλοκαίρι στην Παμβώτιδα και σιγά -σιγά και οι υπόλοιποι σταθμοί θα ανοίξουν μέχρι τα μέσα του 2011. Συνολικά είναι 15 σταθμοί διοδίων και το κόστος θα κυμαίνεται περίπου στα 2 ευρώ ανά σταθμό.
Μέσα στους πρώτους σταθμούς της Εγνατίας θα ενταχθεί και ο σταθμός των Μαλγάρων που μέχρι σήμερα λειτουργεί κρατικά. Τα χρήματα τα οποία θα πληρώνουμε θα καλύπτουν τις δανειακές υποχρεώσεις της Εγνατίας ΑΕ (ύψους 1,1δις€) καθώς και τη συντήρηση του δρόμου που υπολογίζεται ανά έτος στο ιλιγγιώδες ποσό των 80εκ€!! Με σημερινές τιμές.
Οι υπόλοιποι σταθμοί διοδίων θα είναι στις Σέλλες , στο Μέτσοβο, στην Κουλούρα, στην Νυμφόπετρα, στο Παγγαίο, στο Νέστο, στην Ξάνθη, στην Κομοτηνή και στην Αλεξανδρούπολη.
Αυτό σημαίνει πως οι μετακινήσεις και στην Εγνατία πλέον θα στοιχίζουν ακριβά δεδομένης και της πολύ ακριβής τιμής της βενζίνης. Αν λάβουμε υπόψη μας τα συνολικά χιλιόμετρα τότε για ένα ρεζερβουάρ 50-55 λίτρων η διέλευση από την Ηγουμενίτσα στους Κήπους Έβρου θα κοστίζει περίπου 75-80 Ευρώ και περίπου άλλα 30 ευρώ σε διόδια εκτοξεύοντας το συνολικό κόστος σε μεγαλύτερο των 100€!
Το στολίδι που λέγεται Εγνατία Οδός κατά τη γνώμη μου πρέπει να συνεχίσει να είναι στολίδι ακόμα και με τόσο ακριβές τιμές. Αυτό δεν σημαίνει ότι συμφωνώ με την γενικότερη τιμολογιακή πολιτική αλλά τουλάχιστον ο δρόμος θα προσφέρει άνεση ασφάλεια, ταχύτητα και σύμφωνα και με τα μέχρι σήμερα δεδομένα δεν θα θρηνούμε συνέχεια θύματα σε δρόμους καρμανιόλες. Άλλωστε και η ακριβή Αττική Οδός το ίδιο δεν κάνει;
Η Εγνατία ακόμα δεν έχει τελειώσει και οι κάθετοι άξονες είναι πλέον αυτοί που μας απασχολούν. Με την ολοκλήρωση τους την επόμενη πενταετία η Ήπειρος, Μακεδονία και Θράκη θα έχουν τέτοιο δίκτυο αυτοκινητόδρομων που θα είναι ισάξιο με χώρες της Δυτικής Ευρώπης βοηθώντας άλλοτε εγκαταλελειμμένες περιοχές να γίνουν πρότυπο ανάπτυξης χάρις στον Αυτοκινητόδρομο της Εγνατίας.

12 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Όλα τα ωραία πράγαμτα δεν διαρκούν πολύ είναι γνωστό,έτσι και η δωρεάν διέλευση της Εγνατίας Οδού τελειώνει,οπότε θα πρέπει να μπεί το χέρι βαθιά στην τσέπη.
Ελπίζω βέβαια να μην είναι τόσο ακριβή η διέλευση όπως στις άλλες εθνικές οδούς που τις έχουν ιδιώτες,αν και η Εγνατία στοίχισε και ακριβά και είναι μεγάλο το κόστος συντηρησής της.

Antonis είπε...

Κατα τα αλλα χρεωση ανα χλμ.

Μα που ζουμε???? Οποιος δλδ θελει να παει απο Ηγουμενιτσα-Κηπους θα σταματαει 15 φορες για διοδια????

Αν το ταξιδι με μεση ταχυτητα 140χλμ χρειαζοταν πχ 6 ωρες, τωρα με το σταματα/ξεκινα σε 15 σταθμους διοδιων υπολογιστε καθυστερηση και προσθετους ρυπους/καταναλωση.

Γιατι επιτελους δεν γινομαστε Ευρωπη??? Ενας μετωπικος σταθμος μπαινοντας στον αυτοκινητοδρομο και θα πληρωνεις μονο στον παραπλευρο σταθμο της εξοδου απο οπου θα βγεις. Ετσι θα σταματησεις μονο 2 φορες και θα πληρωσεις μονο για τα πραγματικα χιλιομετρα που θα κανεις.

Ανώνυμος είπε...

Ο φιλος Αντωνης εχει δικιο .......αλλα ποιος τον ακουει....????

Antonis είπε...

Να σου πω φιλε ανωνυμε κατι?
Το θεωρω μεγαλη βλακεια αυτο που γινεται στο Ελλαδισταν.
Οταν επισκεφτηκα για πρωτη φορα την Ιταλια σε ηλικια 11 χρονων, το 1991 και ειδα διοδια που παταγες το κουμπι μπαινοντας και επαιρνες την "καρτα" εισοδου και στο σταθμο εξοδου χτυπαγες την καρτα στο μηχανημα και πληρωνες για να ανοιξει η μπαρα ή πηγαινες στο γκισε με τον υπαλληλο και πληρωνες για να ανοιξει η μπαρα, και εμεις εδω 20 χρονια μετα παλευουμε ακομα με σειρες διοδιων, αστα να πανε.

Αλλα βλεπεις η χλμ/χρεωση δεν συμφερει κανενα απο δαυτους. Γιατι δεν θελουν τους "περαστικους", αυτους που θα χρησιμοποιησουν το δρομο "τους" για 2-3 εξοδους το πολυ, να γεμισουν τον αυτοκινητοδρομο.

Κλασσικο παραδειγμα η Αττικης Οδος. Προσωπικα την χρειαζομαι μονο για 2 εξοδους. Στη μια μπαινω, στην 4η βγαινω. Με την Α.Ο. καθημερινα θα κερδιζα το πρωι15-20 λεπτα υπνο. Και ομως δεν με συμφερει να την χρησιμοποιω πηγαινε/ελα λογω κοστους (5,40 την ημερα για 2 εξοδους δεν λεει).
Ετσι την χρησιμοποιω μονο το απογευμα που φευγω κουρασμενος απο τη δουλεια, για να φτασω λιγο πιο γρηγορα σπιτι. Φανταζεστε να ηταν με χλμ χρεωση ομως??? Δεν θα πληρωνα 2,70 για τα 4 χλμ μαξ που την χρησιμοποιω, οσο δλδ και αυτος που την χρησιμοποιει ολο το μηκος απο Ελευσινα μεχρι Αεροδρομιο.

Φιλήμων είπε...

Καλησπέρα!
Συμφωνώ για την χιλιομετροχρέωση στους υπεραστικούς αυτοκινητόδρομους, με πληρωμή μια φορά, στο τέλος της διαδρομής. Όμως στην Αττική οδό τα πράγματα είναι λίγο διαφορετικά. Σκέψου αν πλήρωνες πραγματικά για 2 εξόδους, ότι η χρήση του δρόμου θα αυξανόταν δραματικά. Δεν θα είχε πλέον και μεγάλη διαφορά σε χρόνο, οπότε πάλι δε θα σε συνέφερε. Εκτός από την αυξημένη κίνηση, αν πληρώναμε στην έξοδο της Αττικής οδού, οι ουρές τις ώρες αιχμής θα ήταν τεράστιες (π.χ. στην έξοδο προς Εθνική οδό...!), με συνέπεια να μπλοκάρει ακόμα περισσότερο το σύστημα!

ektoras είπε...

Για ποια Ευρώπη μιλάτε για κλειστά συστήματα πληρωμής διοδίων?
Μόνο στην Ιταλία γίνεται αυτό. Κάθε χώρα ακολουθεί το δικό της σύστημα, αν υπάρχουν διόδια (βλ. Γερμανία), ανάλογα με την ιδιοσυγκρασία της.

Ε, στην Ελλάδα που χωρίσαμε τους αυτοκινητοδρόμους στις κατασκευαστικές, ο καθένας βάζει το δικό του σύστημα, και εισπράττει ο ίδιος τα χρήματα από τους διερχόμενους οδηγούς. Είναι πιο απλό στην οργάνωση, πιο άμεσο στην συλλογή των χρημάτων και αποτελεσματικό στη λειτουργία, καθώς ούτε το κράτος επεμβαίνει (που κινδυνεύει συνήθως να τα κάνει όπως να ναι), ούτε και οι εταιρείες χρειάζεται να συνεργάζονται.

Το σύστημα λοιπόν είναι τέλειο για τις εταιρίες διαχείρισης.
Από την πλευρά των οδηγών... Ε, δε χαίρονται που έχουν ένα δρόμο να κάνουν τη δουλειά τους, έχουν και απαιτήσεις από πάνω?

ektoras είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Φιλήμων είπε...

Κλειστό σύστημα διοδίων υπάρχει σίγουρα σε:
-> Ιταλια
-> Γαλλία (τουλάχιστον στο μεγαλύτερο μέρος)
-> Σερβία, εκτός από τον Ε75 βόρεια του Βελιγραδίου
-> Κροατία, στο μεγαλύτερο μέρος του δικτύου

Επίσης, αν είναι τόσο δύσκολο να συνεργάζονται οι εταιρίες (που μάλλον δεν είναι αν δούμε τις συνεργασίες πχ με το e-pass), θα μπορούσε να είναι κλειστό το σύστημα στα όρια ευθύνης κάθε εταιρίας!

τρενομανής είπε...

Αγαπητοί αναγνώστες και σχολιαστές αυτού του πολύ ωραίου ιστιτόπου, πράγματι είναι πολλά τα λεφτά και πιο πολλές οι στάσεις! Για το λόγο αυτό υπάρχει και ο...σιδηρόδρομος! Μα θα μου πείτε μόνο με 4 δρομολόγια προς/από Αλεξανδρούπολη - Θεσσαλονίκη, 2 προς/από Θεσσαλονίκη - Φλώρινα και ένα μόλις προς/από Θεσσαλονίκη - Κοζάνη! Συν το γεγονός ότι τα δρομολόγια δεν συνδέονται μεταξύ τους και ο χρόνος ταξιδιού είναι περισσότερος! Από την άλλη όμως αυτοί που θα επιλέξουν το τραίνο θα απολαύσουν μια μοναδική διαδρομή (ειδικά στα τμήματα Σκύδρα - Αμύνταιο, Δοϊράνη - Σιδηρόκαστρο και στα Θρακικά "Τέμπη" του Νέστου). Τα πράγματα θα ήταν διαφορετικά αν οι ημέτεροι πολιτικάντηδες όλων των εποχών, παράλληλα με την οδική Εγνατία, είχαν ολοκληρώσει και την σιδηροδρομική. Τότε θα υπήρχε ένας εναλλακτικός τρόπος μετακίνησης προσώπων και αγαθών, ασφαλής, οικολογικός και προπάντων γρήγορος.
Και κάτι τελευταίο για την Αττική οδό: κάθε άλλος τρόπος χρέωσης διαφορετικός της χιλιομετροχρέωσης αντιβαίνει σε κάθε έννοια λογικής και ηθικής και κατ' επέκταση και νομικά ΜΗ παραδεκτής. Ειδάλλως με την έννοια αυτή ας βάλλουμε και κεφαλικό φόρο 5000 ή 10000 €/άτομο! Τι θα πει "θα φράκαρε η Αττική οδός"; Για να ελαττωθεί η κίνηση στην Αττική οδό θα έπρεπε το Ελληνικό Κράτος να εξασφάλιζε μια πολύ πιο αξιόπιστη σιδηροδρομική - προαστιακή συγκοινωνία, η οποία δυστυχώς σήμερα δεν υπάρχει. Το αίτιο της αθλιότητας του Προαστιακού συνίσταται φυσικά στον τρόπο που ο ΟΣΕ αντιλαμβάνεται τις προαστιακές μετακινήσεις, εφαρμόζοντας την ίδια πολιτική που εφάρμοζε στους πάλαι ποτέ ΣΕΚ/ΣΠΑΠ, εποχή που τους σιδ/κους συρμούς έσερναν ατμάμαξες! Θα ήταν πολύ καλύτερα τα πράγματα ακόμα κι αν ακόμα την διαχείριση του Προαστιακού είχε ο...ΗΣΑΠ! Ο ΟΣΕ εδώ και πέντε χρόνια δεν μπορεί δήθεν να ολοκληρώσει την ηλεκτροκίνηση μεταξύ Αθηνών και Χαλκίδας διότι...του κλέβουν τα καλώδια! Πάλι καλά που δεν έκλεψαν και τα εσώρουχα των σταθμαρχών και...σταθμαρχισσών! Ούτε στα ΑΠΑΝΤΑ ανεκδότων δεν θα βρείτε τέτοιες ιστορίες, που διαδραματίζονται μόνον στον ΟΣΕ πέριξ των Αθηνών...

Ανώνυμος είπε...

Εγώ πάντως προτιμώ ΧΙΛΙΕΣ φορές να πληρώνω διόδια και τριόδια και τετράδια ή ότι άλλο βάλουν, παρά να ριψοκινδυνεύω την ζωή μου σε σκοτώστρες!

Θυμάμαι όταν ήμουν στο Δημοτικό (πριν αρχίσουν να φτιάχνουν την Αθηνών - Κορίνθου στις αρχές δεκαετίας 1990) και θέλαμε να κατεβούμε Πελοπόννησο σε κάθε έξοδο (λόγω καταγωγής) τι ώρα νομίζετε ότι αναχωρούσαμε από Αθήνα?

12 - 1 την νύχτα!!!! Ναι, σωστά καταλάβατε, λόγω φόβου μετωπικής σύγκρουσης όλες τις άλλες ώρες που ΕΠΗΖΕ από την κίνηση και οι μετωπικές έπεφταν σύννεφο και μιλάμε είχαν ξεχειλίσει τα μπλοκάκια των δημοσιογράφων στα δελτία των 9 από αυτές. Δεν προλάβαιναν να τις καταγράφουν!!!!

Ακόμα και τότε όμως, σας πληροφορώ ότι ανταλλάσαμε συγχαρητήρια κάθε φορά όταν φτάναμε στον προορισμό μας, που ΑΚΟΜΑ ΜΙΑ φορά φτάσαμε ζωντανοί και δεν ήρθε η σειρά μας να γίνουμε και εμείς είδηση!

Εγώ είμαι 31 και την πρόλαβα την φρικαλέα τριτοκοσμική εποχή που δεν υπήρχε ΟΥΤΕ ΕΝΑ χιλιόμετρο αυτοκινητόδρομου σε όλη τη χώρα! Αλλά οι καινούριοι πιτσιρικάδες που δεν την πρόλαβαν δεν μπορούν να κατανοήσουν αυτό το αίσθημα τρόμου!

Αν και ξέρω ότι θα φάω πάλι ύβρεις για αυτό το σχόλιο, προτιμώ ΧΙΛΙΕΣ φορές να πληρώνω προκειμένου να πηγαίνω ασφαλής, διότι σε τελική ανάλυση ΜΙΑ φορά ζούμε!

Μετρόφιλος ΚΑΙ Τραμόφιλος

Νώντας Κ είπε...

Ήταν αναμενόμενο ότι θα μπαίνανε κάποια στιγμή διόδια. Καμιά εταιρεία κατασκευής δεν είναι φιλανθρωπικό ίδρυμα και έχει αναλάβει κάποια κόστη! Από την άλλη, αν η πολιτεία, είχε φροντίσει να βελτιώσει οδικές και σιδηροδρομικές μεταφορές με τα κοινοτικά κονδύλια, ίσως οι ΣΔΙΤ (Συμπράξεις Ιδιωτικού-Δημοσίου Τομέα), να μην ήταν τόσο απαραίτητες στα δημόσια έργα.

Menelaos είπε...

Ε μην κλαιγόμαστε και χωρίς λόγο. Έχουν κάνει έναν εκπληκτικό δρόμο και καλά κάνουν και ζητάνε διόδια. Ναι, καλύτερο θα ήταν προφανώς να γίνονται ηλεκτρονικά με χρέωση στην έξοδο, αλλά δεν είναι και τόοοοοσο τραγικό πια που να τρελαινόμαστε κιόλας.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα