Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη, 4 Μαρτίου 2010

Ολυμπία Οδός: τρέχουν για να ..προλάβουν


Φουλ τα γκάζια για τα εργοτάξια της Ολυμπίας Οδού. Το τελευταίο διάστημα το ένα μετά το άλλο τα εργοτάξια καταλαμβάνουν χιλιόμετρα στο τμήμα Κόρινθος-Αίγιο-Πάτρα. Το διαπίστωσα ο ίδιος περνώντας από κει μερικές μέρες πριν. Η ταχύτητα των εργασιών είναι επιβεβλημένη καθώς τα χρονοδιαγράμματα τρέχουν και μαζί και οι προθεσμίες.
Τα παράπονα των οδηγών για τα τσουχτερά διόδια είναι δικαιολογημένα και αυτό ίσως οδηγήσει σε περαιτέρω αύξηση των ρυθμών κατασκευής.
Το θετικό στην κατασκευή του τμήματος μέχρι την Πάτρα είναι το γεγονός ότι ακολουθείται η χάραξη της Εθνικής και αυτό διευκολύνει την πρόοδο του έργου καθώς (όλοι το έχουμε ζήσει στον ΠΑΘΕ) μειώνουν σε μία στενή λωρίδα ανά κυκλοφορία (που ούτως ή άλλως μια ήταν και πριν) και δουλεύουν για την διαπλάτυνση του δρόμου.
Οι σήραγγες που δημιουργούνται βρίσκονται στις περιοχές: Δερβένι, Μαύρα Λιθάρια, Ακράτα, Πλάτανο, και την Παναγοπούλα. Γέφυρες κατασκευάζονται στον Φοίνικα, το Καμάρι, τα Ροζενά και τους ποταμούς Μεγανίτη, Θολοπόταμο και Κράθη.
ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ
Η εκκίνηση των εργασιών μετρά από τον Αύγουστο 2008 που υπογράφηκε η σύμβαση παραχώρησης. Με εξαίρεση το τμήμα Πύργος- Τσακώνα που το θέμα έχει φτάσει στην ΕΕ και περιμένουμε τις εξελίξεις το υπόλοιπο χρονοδιάγραμμά έχει ως εξής:
Απρίλιος 2011: Ολοκλήρωση των τμημάτων: Α/Κ Αρχαίας Κορίνθου-Α/Κ Κιάτου, Α/Κ Αραχωβίτικων- Α/Κ Κ1 Περιφ. Πατρών, Κ7 Περιφ. Πατρών- Α/Κ Κάτω Αχαΐας.
Ιούνιος 2011: Α/Κ Κιάτου- Δυτικός Α/Κ Αιγίου.
Φεβρουάριος 2012: Δυτικός Α/Κ Αιγίου- Α/Κ Αραχωβίτικων, Α/Κ Κάτω Αχαΐας- Α/Κ Πύργου.
ΠΥΡΓΟΣ-ΚΑΛΑΜΑΤΑ
Στις αρχές του χρόνου ο Υπουργός Υποδομών κ. Ρέππας είχε πει πως θα γίνει όλος μέχρι την Καλαμάτα και χαρακτήρισε ανοησίες τις φήμες για αλλαγή χάραξης προς τη Βυτίνα. Σε ερώτησή για τη διέλευση από τον Καϊάφα, είπε ότι είναι δύσκολο θέμα που εξετάζεται. Και ανέφερε την περίπτωση ο αυτοκινητόδρομος να παραμείνει όπως έχει σήμερα στο συγκεκριμένο σημείο ή να πάει αρκετά πιο ανατολικά η χάραξη, που όμως θα ανεβάσει το κόστος του έργου κατά 200 - 300 εκ. ευρώ. «Λίγο πιο ανατολικά η χάραξη μπορεί να επηρεάσει τα λουτρά του Καϊάφα».
Με δεδομένη τη «διπλή» εμπλοκή του θέματος (αναστολή εργασιών από το Συμβούλιο της Επικρατείας, παραπομπή στο ευρωδικαστήριο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή), η εξεύρεση λύσης στο θέμα του Καϊάφα είναι επιβεβλημένη. Και η αλλαγή της χάραξης είναι σίγουρα ένα από τα πιο σοβαρά και ρεαλιστικά σενάρια. Προς τη λύση αυτή πιέζει η τοπική αυτοδιοίκηση, αλλά και αρκετοί τοπικοί φορείς. Πάντως η Νομαρχία Μεσσηνίας πιέζει υπέρ μιας αλλαγής χάραξης πολύ μεγαλύτερης από τα 2,5 χλμ. του δρόμου στον Καϊάφα.
Σε 1 χρόνο από σήμερα μεγάλο τμήμα του δρόμου θα έχει αναβαθμιστεί και σε λιγότερο από 2 χρόνια το τμήμα (που είναι και από τα χειρότερα στην Ελλάδα) μέχρι το Πύργο θα έχει μετατραπεί σε ασφαλή Αυτοκινητόδρομο μειώνοντας τουλάχιστον κατά 40 λεπτά την απόσταση από την Ελευσίνα στην Πάτρα και κατά 1 ώρα περίπου την απόσταση μέχρι τον Πύργο.

5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Υπαρχει καμια μελετη που να λεει ποσα αυτοκινητα θα περνανε στην Ολυμπια οδο αναμεσα στο Αιγιο και την Πατρα, ποσα αναμεσα στην Πατρα και τον Πυργο η την Ολυμπια και ποσα απο τον Πυργο για τον Καιαφα και την Ζαχαρω?
Ειμαστε σιγουροι οτι ξοδευουμε καλα τα λεφτα μας?
Φυσικα και πρεπει να αναβαθμηστει ο δρομος, αλλα αυτην την εθνικη οδο ποιος θα την παιρνει?
Στην Αυστρια, η εθνικη απο Σαλτσμπουργκ για τα Ιταλικα συνορα σε μερικα σημεια εχει μια μονο λωριδα. Στη Σουηδια, επισης, απο το Μαλμοε στη Στοκχολμη, παρα πολλα σημεια ειναι με μια μονο λωριδα ανα κατευθυνση. Απο τον Πυργο και κατω, δεν θα μπορουσε να ηταν το ιδιο? Χωρις να ξοδευουμε τοσα χρηματα και να χαλαμε την φυση στον Καιαφα?

τρενομανής είπε...

Καλά μας τα λές Ο/Η _5_, 04 Μαρτίου 2010 2:40 μ.μ. στην ανάρτηση για τα έργα του προαστιακού που (ξανά) εντάσσονται στο ΕΣΠΑ, αλλά:
"Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που αποτελεί και τη
βιτρίνα των σιδηροδρόμων στην Ελλά-
δα, θα λειτουργήσει με νέο όνομα
και θα μεταφερθεί σε αυτή, ως πάγιο
περιουσιακό στοιχείο, το τροχαίο υ-
λικό του ΟΣΕ. Η νέα εταιρεία θα επα
νασχεδιάσει τα δρομολόγια και την
τιμολογιακή πολιτική, ενώ δεν θα ε-
κτελεί δρομολόγια σε μη κερδοφό-
ρες γραμμές χωρίς να επιδοτείται."
Σχόλιο: Μόνο μία εταιρία θα αναλάβει την εκμετάλλευση των δρομολογίων, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ; Η επιτροπή ανταγωνισμού τι λέει γι' αυτό; Έρευνα για τις ανάγκες μετακίνησης, σ' αυτόν τον τόπο, δε θα γίνει ποτέ; Το "πλούσιο" κράτος θα επιδοτεί τα ΚΤΕΛ για να αχρηστέψω την υποδομή που λέγεται σιδηρόδρομος; Πόσες επιδοτήσεις αντέχει αυτός ο τόπος; Δεν πρέπει να υπάρξουν άδειες εκμετάλλευσης με προτεραιότητα στα συμφέροντα του κράτους και έπειτα οποιουδήποτε ιδιώτη; Ωραία που γίνεται η Ολύμπια οδός! Κάτι για τον δυτικό σιδ/κο άξονα δεν ακούσαμε!
"Σχετικά με τα έργα του ΟΣΕ, σε πρώτη προτεραιότητα είναι η ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής ΠΑΘΕ, η ενίσχυση του Άξονα 20 από Θεσσαλονίκη προς Βουλγαρία και Ρουμανία μέχρι το 2014, στο πλαίσιο των διευρωπαϊκών δικτύων, καθώς και οι προαστιακοί Αθηνών - Θεσσαλονίκης."
Σχόλιο: Από τη δεκαετία του 50 και του 60 έχουν να κατασκευαστούν νέα σιδ/κα δίκτυα (Αμύνταιο - Κοζάνη, Μεσσονήσιο - Φλώρινα και Ισθμός - Λουτράκι). Την αναβάθμιση του σιδ/κου δικτύου ΠΑΘΕ την κανακεύουμε εδώ και 50 χρόνια. Για αυτήν έχουν δαπανηθεί καφάλαια από τα Σχέδιο Μάρσαλ, Μ.Ο.Π, Β΄Κ.Π.Σ., Γ΄ Κ.Π.Σ., ΕΣΠΑ. 8ΟΟ χλμ σιδ/κης γραμμής, εκ των οποίων το 50% σε πεδινό έδαφος, με χάραξη έτοιμη, με πολλούς σιδ/κους σταθμούς έτοιμους κ.λ.π.. Πόσα χρόνια θα ασχολούμαστε με τα ΙΔΙΑ και τα ΙΔΙΑ σιδ/κα έργα; Μήπως είμαστε μια χώρα γενικά πολυ"άσχολς";
"Η επέκταση της γραμμής από Αθή-
να προς Λαύριο θα γίνει μέσω ΣΔΙΤ,
ενώ ο προαστιακός της Θεσσαλονίκης
θα προσεγγίζει σε πρώτη φάση την Κα
τερίνη, την Έδεσσα και το Κιλκίς."
Σχόλιο: Εδώ ποντάρουν ότι οι περισσότεροι δεν θυμούνται ή δεν γνωρίζουν! Προαστιακό σιδηρόδρομο είχε και η Κατερίνη και η Έδεσσα και το Κιλκίς από τη δεκαετία του 70 με τις ηρωϊκές αυτοκινητάμαξες ΦΙΑΤ και ΡΕΝΩ. Τι μας επαναπροκηρύσσουν; Τα ίδια και τα ίδια; Όσο για το τμήμα Κορωπί - Λαύριο, πρόκειται για 28 χλμ διπλής ηλεκτροκίνητης γραμμής και 3 χλμ. μονής ηλεκτροκίνητης σιδ/κης γραμμής. Αυτό το κράτος δεν μπορεί να κατασκευάσει μόνο του 28 χιλιόμετρα σιδ/κης γραμμής και πρέπει να συμπράξει με ιδιωτικά κεφάλαια;
"Σε βραχύ χρονικό διάστημα πρόκειται να επαναπροκηρυχθεί με νέους όρους ο διαγωνισμός για το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο Πεδίο, ενώ θα γίνει διαγωνισμός για τη δημιουργία εμπορευματικού κέντρου και στη Θεσσαλονίκη. Οι συνδέσεις του Ικονίου με το Θριάσιο και τη Θεσσαλονίκης θα ενταχθούν στο ΕΣΠΑ"
Μα του Θριασίου πεδίου ήταν ενταγμένο στο Γ' Κ.Π.Σ.! Τι κάνουν; Επαναπροκηρύσσουν τα ίδια έργα; Μας κοροϊδεύουν δηλαδή ασύστολα, πολλαπλώς και πολυτρόπως.
"Όλα τα άλλα projects ελλείψει ε-
θνικών πόρων θα μείνουν πίσω"
Καλά δεν έχουν το Θεό τους! Τι κάνανε όλες οι μεταπολιτευτικές μας κυβερνήσεις. Τρώγανε μόνο χρήμα; 50 χρόνα βελτιώνουν ένα σιδ/κο άξονα; Σε ποια άλλη ευρωπαϊκή χώρα λαμβάνει χώρα τέτοιο φαγοπότι δίχως αρχή και τέλος; Οι κερδοσκόποι τους φταίνε; Α Ι Σ Χ Ο Σ.-

Ανώνυμος είπε...

Οχι και Ολύμπια Οδός ρε παιδιά! Ολυμπία Οδός είναι, δεν πάει στον Όλυμπο!!!

Ανώνυμος είπε...

Εντάξει τρενομανή σε ξανα-παραδέχομαι,ν'αγιάσει το στόμα σου.

Ανώνυμος είπε...

Πιο καλά ακούγεται Ολύμπια Οδός παρά Ολυμπία.Είναι δύσκολο να το'πεις.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα