Φουλ τα γκάζια για τα εργοτάξια της Ολυμπίας Οδού. Το τελευταίο διάστημα το ένα μετά το άλλο τα εργοτάξια καταλαμβάνουν χιλιόμετρα στο τμήμα Κόρινθος-Αίγιο-Πάτρα. Το διαπίστωσα ο ίδιος περνώντας από κει μερικές μέρες πριν. Η ταχύτητα των εργασιών είναι επιβεβλημένη καθώς τα χρονοδιαγράμματα τρέχουν και μαζί και οι προθεσμίες.
Τα παράπονα των οδηγών για τα τσουχτερά διόδια είναι δικαιολογημένα και αυτό ίσως οδηγήσει σε περαιτέρω αύξηση των ρυθμών κατασκευής.
Το θετικό στην κατασκευή του τμήματος μέχρι την Πάτρα είναι το γεγονός ότι ακολουθείται η χάραξη της Εθνικής και αυτό διευκολύνει την πρόοδο του έργου καθώς (όλοι το έχουμε ζήσει στον ΠΑΘΕ) μειώνουν σε μία στενή λωρίδα ανά κυκλοφορία (που ούτως ή άλλως μια ήταν και πριν) και δουλεύουν για την διαπλάτυνση του δρόμου.
Οι σήραγγες που δημιουργούνται βρίσκονται στις περιοχές: Δερβένι, Μαύρα Λιθάρια, Ακράτα, Πλάτανο, και την Παναγοπούλα. Γέφυρες κατασκευάζονται στον Φοίνικα, το Καμάρι, τα Ροζενά και τους ποταμούς Μεγανίτη, Θολοπόταμο και Κράθη.
ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ
Η εκκίνηση των εργασιών μετρά από τον Αύγουστο 2008 που υπογράφηκε η σύμβαση παραχώρησης. Με εξαίρεση το τμήμα Πύργος- Τσακώνα που το θέμα έχει φτάσει στην ΕΕ και περιμένουμε τις εξελίξεις το υπόλοιπο χρονοδιάγραμμά έχει ως εξής:
Απρίλιος 2011: Ολοκλήρωση των τμημάτων: Α/Κ Αρχαίας Κορίνθου-Α/Κ Κιάτου, Α/Κ Αραχωβίτικων- Α/Κ Κ1 Περιφ. Πατρών, Κ7 Περιφ. Πατρών- Α/Κ Κάτω Αχαΐας.
Ιούνιος 2011: Α/Κ Κιάτου- Δυτικός Α/Κ Αιγίου.
Φεβρουάριος 2012: Δυτικός Α/Κ Αιγίου- Α/Κ Αραχωβίτικων, Α/Κ Κάτω Αχαΐας- Α/Κ Πύργου.
ΠΥΡΓΟΣ-ΚΑΛΑΜΑΤΑ
Στις αρχές του χρόνου ο Υπουργός Υποδομών κ. Ρέππας είχε πει πως θα γίνει όλος μέχρι την Καλαμάτα και χαρακτήρισε ανοησίες τις φήμες για αλλαγή χάραξης προς τη Βυτίνα. Σε ερώτησή για τη διέλευση από τον Καϊάφα, είπε ότι είναι δύσκολο θέμα που εξετάζεται. Και ανέφερε την περίπτωση ο αυτοκινητόδρομος να παραμείνει όπως έχει σήμερα στο συγκεκριμένο σημείο ή να πάει αρκετά πιο ανατολικά η χάραξη, που όμως θα ανεβάσει το κόστος του έργου κατά 200 - 300 εκ. ευρώ. «Λίγο πιο ανατολικά η χάραξη μπορεί να επηρεάσει τα λουτρά του Καϊάφα».
Με δεδομένη τη «διπλή» εμπλοκή του θέματος (αναστολή εργασιών από το Συμβούλιο της Επικρατείας, παραπομπή στο ευρωδικαστήριο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή), η εξεύρεση λύσης στο θέμα του Καϊάφα είναι επιβεβλημένη. Και η αλλαγή της χάραξης είναι σίγουρα ένα από τα πιο σοβαρά και ρεαλιστικά σενάρια. Προς τη λύση αυτή πιέζει η τοπική αυτοδιοίκηση, αλλά και αρκετοί τοπικοί φορείς. Πάντως η Νομαρχία Μεσσηνίας πιέζει υπέρ μιας αλλαγής χάραξης πολύ μεγαλύτερης από τα 2,5 χλμ. του δρόμου στον Καϊάφα.
Σε 1 χρόνο από σήμερα μεγάλο τμήμα του δρόμου θα έχει αναβαθμιστεί και σε λιγότερο από 2 χρόνια το τμήμα (που είναι και από τα χειρότερα στην Ελλάδα) μέχρι το Πύργο θα έχει μετατραπεί σε ασφαλή Αυτοκινητόδρομο μειώνοντας τουλάχιστον κατά 40 λεπτά την απόσταση από την Ελευσίνα στην Πάτρα και κατά 1 ώρα περίπου την απόσταση μέχρι τον Πύργο.
5 σχόλια:
Υπαρχει καμια μελετη που να λεει ποσα αυτοκινητα θα περνανε στην Ολυμπια οδο αναμεσα στο Αιγιο και την Πατρα, ποσα αναμεσα στην Πατρα και τον Πυργο η την Ολυμπια και ποσα απο τον Πυργο για τον Καιαφα και την Ζαχαρω?
Ειμαστε σιγουροι οτι ξοδευουμε καλα τα λεφτα μας?
Φυσικα και πρεπει να αναβαθμηστει ο δρομος, αλλα αυτην την εθνικη οδο ποιος θα την παιρνει?
Στην Αυστρια, η εθνικη απο Σαλτσμπουργκ για τα Ιταλικα συνορα σε μερικα σημεια εχει μια μονο λωριδα. Στη Σουηδια, επισης, απο το Μαλμοε στη Στοκχολμη, παρα πολλα σημεια ειναι με μια μονο λωριδα ανα κατευθυνση. Απο τον Πυργο και κατω, δεν θα μπορουσε να ηταν το ιδιο? Χωρις να ξοδευουμε τοσα χρηματα και να χαλαμε την φυση στον Καιαφα?
Καλά μας τα λές Ο/Η _5_, 04 Μαρτίου 2010 2:40 μ.μ. στην ανάρτηση για τα έργα του προαστιακού που (ξανά) εντάσσονται στο ΕΣΠΑ, αλλά:
"Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που αποτελεί και τη
βιτρίνα των σιδηροδρόμων στην Ελλά-
δα, θα λειτουργήσει με νέο όνομα
και θα μεταφερθεί σε αυτή, ως πάγιο
περιουσιακό στοιχείο, το τροχαίο υ-
λικό του ΟΣΕ. Η νέα εταιρεία θα επα
νασχεδιάσει τα δρομολόγια και την
τιμολογιακή πολιτική, ενώ δεν θα ε-
κτελεί δρομολόγια σε μη κερδοφό-
ρες γραμμές χωρίς να επιδοτείται."
Σχόλιο: Μόνο μία εταιρία θα αναλάβει την εκμετάλλευση των δρομολογίων, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ; Η επιτροπή ανταγωνισμού τι λέει γι' αυτό; Έρευνα για τις ανάγκες μετακίνησης, σ' αυτόν τον τόπο, δε θα γίνει ποτέ; Το "πλούσιο" κράτος θα επιδοτεί τα ΚΤΕΛ για να αχρηστέψω την υποδομή που λέγεται σιδηρόδρομος; Πόσες επιδοτήσεις αντέχει αυτός ο τόπος; Δεν πρέπει να υπάρξουν άδειες εκμετάλλευσης με προτεραιότητα στα συμφέροντα του κράτους και έπειτα οποιουδήποτε ιδιώτη; Ωραία που γίνεται η Ολύμπια οδός! Κάτι για τον δυτικό σιδ/κο άξονα δεν ακούσαμε!
"Σχετικά με τα έργα του ΟΣΕ, σε πρώτη προτεραιότητα είναι η ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής ΠΑΘΕ, η ενίσχυση του Άξονα 20 από Θεσσαλονίκη προς Βουλγαρία και Ρουμανία μέχρι το 2014, στο πλαίσιο των διευρωπαϊκών δικτύων, καθώς και οι προαστιακοί Αθηνών - Θεσσαλονίκης."
Σχόλιο: Από τη δεκαετία του 50 και του 60 έχουν να κατασκευαστούν νέα σιδ/κα δίκτυα (Αμύνταιο - Κοζάνη, Μεσσονήσιο - Φλώρινα και Ισθμός - Λουτράκι). Την αναβάθμιση του σιδ/κου δικτύου ΠΑΘΕ την κανακεύουμε εδώ και 50 χρόνια. Για αυτήν έχουν δαπανηθεί καφάλαια από τα Σχέδιο Μάρσαλ, Μ.Ο.Π, Β΄Κ.Π.Σ., Γ΄ Κ.Π.Σ., ΕΣΠΑ. 8ΟΟ χλμ σιδ/κης γραμμής, εκ των οποίων το 50% σε πεδινό έδαφος, με χάραξη έτοιμη, με πολλούς σιδ/κους σταθμούς έτοιμους κ.λ.π.. Πόσα χρόνια θα ασχολούμαστε με τα ΙΔΙΑ και τα ΙΔΙΑ σιδ/κα έργα; Μήπως είμαστε μια χώρα γενικά πολυ"άσχολς";
"Η επέκταση της γραμμής από Αθή-
να προς Λαύριο θα γίνει μέσω ΣΔΙΤ,
ενώ ο προαστιακός της Θεσσαλονίκης
θα προσεγγίζει σε πρώτη φάση την Κα
τερίνη, την Έδεσσα και το Κιλκίς."
Σχόλιο: Εδώ ποντάρουν ότι οι περισσότεροι δεν θυμούνται ή δεν γνωρίζουν! Προαστιακό σιδηρόδρομο είχε και η Κατερίνη και η Έδεσσα και το Κιλκίς από τη δεκαετία του 70 με τις ηρωϊκές αυτοκινητάμαξες ΦΙΑΤ και ΡΕΝΩ. Τι μας επαναπροκηρύσσουν; Τα ίδια και τα ίδια; Όσο για το τμήμα Κορωπί - Λαύριο, πρόκειται για 28 χλμ διπλής ηλεκτροκίνητης γραμμής και 3 χλμ. μονής ηλεκτροκίνητης σιδ/κης γραμμής. Αυτό το κράτος δεν μπορεί να κατασκευάσει μόνο του 28 χιλιόμετρα σιδ/κης γραμμής και πρέπει να συμπράξει με ιδιωτικά κεφάλαια;
"Σε βραχύ χρονικό διάστημα πρόκειται να επαναπροκηρυχθεί με νέους όρους ο διαγωνισμός για το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο Πεδίο, ενώ θα γίνει διαγωνισμός για τη δημιουργία εμπορευματικού κέντρου και στη Θεσσαλονίκη. Οι συνδέσεις του Ικονίου με το Θριάσιο και τη Θεσσαλονίκης θα ενταχθούν στο ΕΣΠΑ"
Μα του Θριασίου πεδίου ήταν ενταγμένο στο Γ' Κ.Π.Σ.! Τι κάνουν; Επαναπροκηρύσσουν τα ίδια έργα; Μας κοροϊδεύουν δηλαδή ασύστολα, πολλαπλώς και πολυτρόπως.
"Όλα τα άλλα projects ελλείψει ε-
θνικών πόρων θα μείνουν πίσω"
Καλά δεν έχουν το Θεό τους! Τι κάνανε όλες οι μεταπολιτευτικές μας κυβερνήσεις. Τρώγανε μόνο χρήμα; 50 χρόνα βελτιώνουν ένα σιδ/κο άξονα; Σε ποια άλλη ευρωπαϊκή χώρα λαμβάνει χώρα τέτοιο φαγοπότι δίχως αρχή και τέλος; Οι κερδοσκόποι τους φταίνε; Α Ι Σ Χ Ο Σ.-
Οχι και Ολύμπια Οδός ρε παιδιά! Ολυμπία Οδός είναι, δεν πάει στον Όλυμπο!!!
Εντάξει τρενομανή σε ξανα-παραδέχομαι,ν'αγιάσει το στόμα σου.
Πιο καλά ακούγεται Ολύμπια Οδός παρά Ολυμπία.Είναι δύσκολο να το'πεις.
Δημοσίευση σχολίου