Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 18 Μαΐου 2010

Πράσινη Ενέργεια: Η Κρήτη ετοιμάζεται για φωτοβολταϊκά πάρκα



Μεγάλες εξελίξεις έχουμε στην Κρήτη για την ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών ενέργειας φιλικών προς το περιβάλλον. Πριν από λίγες μέρες ανακοινώθηκε από την εταιρεία Intrakat η πρόθεση της να κατασκευάσει 15 φωτοβολταϊκά πάρκα συνολικής ισχύος 1,16 ΜW στους Νομούς Ηρακλείου και Λασιθίου ανοίγοντας την όρεξη για την δημιουργία και άλλων στη μεγαλόνησο. O προϋπολογισμός για αυτή την επένδυση ανέρχεται σε 3,74εκ€ χωρίς να διευκρινίζεται πότε θα ολοκληρωθεί.
Η Intrakat διαθέτει μακρόχρονη εμπειρία και τεχνογνωσία στον τομέα των σύνθετων ενεργειακών έργων, με ιδιαίτερη εξειδίκευση στην παροχή ολοκληρωμένων λύσεων σε έργα φωτοβολταϊκών πάρκων. Η εταιρία κατασκευάζει μεσαίας και μεγάλης κλίμακας συστήματα (>80kW), συστήματα απευθείας σύνδεσης στο κύριο δίκτυο διανομής και μεταφοράς ενέργειας, σταθερά και φορητά αυτόνομα συστήματα (AOSS) για βιομηχανικές, αγροτικές και επενδυτικές εφαρμογές.
Πρόκειται για ένα επενδυτικό πλάνο το οποίο θα ανακουφίσει το νησί, που το καλοκαίρι έχει σημαντικά αυξημένες ενεργειακές ανάγκες λόγω του τουρισμού. Επίσης ακούγονται και άλλα σχέδια για ανάπτυξη 28 φωτοβολταϊκών πάρκων στους Νομούς Ηρακλείου και Λασιθίου. Εκεί αντιδρούν οι κάτοικοι αλλά οι Νομαρχίες έχουν ανοίξει διάπλατα τις πόρτες τους για τέτοιου είδους κινήσεις.
Η Κρήτη έχει τη μεγαλύτερη ηλιακή κάλυψη μέσα στο έτος από όλα τα μέρη της Ελλάδας και πρέπει να το εκμεταλλευτεί αυτό ενεργειακά: τα επόμενα χρόνια να μετατραπεί στο νησί με τα περισσότερα φωτοβολταϊκά πάρκα στην Ευρώπη.

8 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΑΝΤΕ, 100 ΧΡΟΝΙΑ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ... ΓΙΑ ΝΑ ΔΟΥΜΕ!

Ανώνυμος είπε...

Δεν αμφιβάλω οτι θα εμφανιστουν οι αυτοονομαζόμενοι 'οικολόγοι' για να μας πεισουν ότι καταστρέφεται το φυσικό τοποίο.

Γεώργιος είπε...

Καλα δεν ειναι και κατι τοσο καινουριο. Χαμος γινεται στην Κρητη με τα φωτοβολταϊκα απο το 2006.

Ανώνυμος είπε...

Μην ανησυχείτε, όσο υπάρχει το Συμβούλιο της Επικρατείας να καραδοκεί στη γωνία, ΕΝΑΣ να μην το θέλει σε όλη την Ελλάδα, έχει τη δύναμη να το ακυρώσει με μία προσφυγή...

Κάτι μου λέει ότι θα έχει το ίδιο τραγικό τέλος με το τεράστιο πρότζεκτ της μεγαλύτερης στα χρονικά πράσινης επένδυσης της ΔΕΗ (προϋπολογισμού 250 εκατομμυρίων ευρώ) με την κατασκευή ενός από τα μεγαλύτερα φωτοβολταϊκά πάρκα στον κόσμο, στα παλιά λιγνιτωρυχεία της Μεγαλόπολης.

Αν θυμάστε, πριν 15 μήνες, δύο σύλλογοι κυνηγών και ένας κάτοικος της περιοχής έκαναν προσφυγή στο ΣτΕ, με τον ισχυρισμό ότι δήθεν η εγκατάσταση μονάδας φωτοβολταϊκών κυψελών από τη ΔΕΗ θα διώχνει τους λαγούς λόγω της αντανάκλασης!!!!

Τα γελοία στοιχεία της υπόθεσης είναι:

* Ότι τα φωτοβολταϊκά Πάνελ ΔΕΝ αντανακλούν την ηλιακή ακτινοβολία, αλλά την απορροφούν! (τουλάχιστον τα νέας τεχνολογίας)

* Ότι τα θηράματα ΔΕΝ φεύγουν από την αντανάκλαση του ηλίου και πόσο μάλλον όταν η αντανάκλαση αυτή είναι σταθερή και όχι μεταβαλλόμενη!

* Ότι ΔΕΝ υπάρχουν πλέον λαγοί στην Μεγαλόπολη λόγω των ρυπογόνων αερίων μαζών από τον λιγνιτικό σταθμό ηλεκτροπαραγωγής!

* Ότι το ΣτΕ δέχτηκε (!!!!) την προσφυγή και την ανέθεσε για εξέταση (αρχικά για τον Μάιο φέτος και πρόσφατα άκουσα ότι θα πάει για τέλη 2010), γελοιοποιώντας πια εντελώς το κύρος της δικαστικής εξουσίας και κάθε έννοια επένδυσης στη χώρα...

Το καθόλου γελοίο, αλλά τραγικό:

* είναι ότι στην Μεγαλόπολη το ποσοστό καρκινοπαθιών στα μικρά παιδιά είναι πάααααρα πολύ υψηλό... αλλά αυτό δεν φαίνεται να ενδιαφέρει το ΣτΕ, το οποίο έγραψε τα μικρά παιδιά στα... μπαντζάκια του!!!!

Μετρόφιλος ΚΑΙ Τραμόφιλος

Ανώνυμος είπε...

Όλα αυτά, διότι στην Ελλάδα σκοπιμότητες, μικροσυμφέροντα και συντεχνίες, με την μέθοδο αιτήσεων ακυρώσεως και αναστολών διοικητικών αποφάσεων, ανατρέπουν κάθε προγραμματισμό του Κράτους.

Είναι πρωτοφανές να αναστέλλεται η κατασκευή ενός άκρως φιλικού προς το περιβάλλον φωτοβολταϊκου πάρκου στην Ελλάδα, όταν σε χώρες, όπως η Γερμανία ή πολιτείες των ΗΠΑ, όπως η Καλιφόρνια, με μεγάλη ευαισθησία σε θέματα περιβάλλοντος, έχουν κατασκευασθεί χιλιάδες στρέμματα φωτοβολταϊκών πάρκων.

Και ενώ η Ελλάδα αγωνίζεται να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της προς τις διεθνείς συνθήκες που έχει υπογράψει καθώς και τους κανονισμούς της ΕΕ για την αύξηση της αειφόρου παραγωγής ηλεκτρικής ενεργείας, ένα έργο τέτοιας σημασίας όπως αυτό της Μεγαλόπολης παραπέμπεται στις δικαστικές καλένδες και πιθανότατα θα ακυρωθεί.

Όπως και με τόσα άλλα έργα, που επιπλέον, ανεξάρτητα του αν τελικώς ακυρωθούν, εκδικάζονται κατόπιν παρέλευσης πολλών ετών, με αποτέλεσμα την περαιτέρω παράλυση του Κράτους.

Επιπροσθέτως, το καλοδεχούμενο και απαραίτητο ενδιαφέρον που εμφανίστηκε τα τελευταία χρόνια για το περιβάλλον, έχει μεταβληθεί σε μία αλλόκοτη "οικολογία του καναπέ", όπου κάθε παρέμβαση ανεξαρτήτως μεγέθους, σκοπού και μεθόδου, στιγματίζεται με απίστευτη και ενίοτε χυδαία ευκολία: τσιμεντάρισμα, παράδοση σε συμφέροντα, οικολογικό έγκλημα κτλ.

Ένα ακόμα σημαντικό ζήτημα στην Ελλάδα, λόγω ασχετοσύνης και ιδεοληπτικού φανατισμού, έχει γίνει αντικείμενο ισοπέδωσης από (συνήθως μεταφερόμενους) διαμαρτυρόμενους που εκφράζουν τις πιο αλλόκοτες θέσεις, αρκεί να στρέφονται κατά του κεφαλαίου, των επιχειρήσεων, του καπιταλισμού, του αστικού κράτους, κτλ.

Μετρόφιλος ΚΑΙ Τραμόφιλος

τρενομανής είπε...

Όλες οι γειτονικές μας χώρες έχουν ή ετοιμάζονται να κατασκευάσουν υπερσύγχρονους ασφαλείς και καθαρούς πυρηνικούς σταθμούς παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, αλλά η "οικολογική" Ελλάς θα σώσει όλον τον κόσμο, διότι αρνείται να κατασκευάσει στο έδαφός της τέτοια "μιασμένα" εργοστάσια, αρκούμενη να εισάγει ηλεκτρικό ρεύμα από τις γειτονικές (πυρηνικές) χώρες, δαπανώντας πολύτιμα (δανεικά) δολάρια ή ευρώ...Πρόσφατα έγινε και ψευδοοικολογικό συνέδριο εναντίον της κατασκευής (και όχι λ.χ. της βελτίωσης των μελετών για την δυνατόν ελαχιστοποίηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων) του αγωγού πετρελαίου Μπουργάς - Αλεξανδρούπολης, επειδή στην Αλεξανδρούπολη θα δημιουργηθεί, κατά την φαντασία τους, ανεπανόρθωτη οικολογική καταστροφή! Οι τούρκοι, στο μεταξύ θα φέρουν ως τότε 2, 3 αγωγούς πετρελαίου (οι τούρκοι αν μη τι άλλο...σέβονται το περιβάλλον, τους ανθρώπους, την δημοκρατία κ.λ.π. σε αντίθεση με μας οι οποίοι είμαστε φασίστες, ξενόφοβοι και καταστροφείς του παγκοσμίου οικοσυστήματος). Έτσι θα δίνουμε τα πολύτιμά μας (δανεικά) δολαριάκια στην γείτονα κι εμείς θα παραμείνουμε αυτοϊκανοποιημένοι που δεν…καταστρέψαμε το Αιγαίο, αλλά το κατέστρεψαν άλλοι...Ο Χάρρυ Κλυν κάποτε είπε ότι αν η...αυτοϊκανοποίηση ήταν ολυμπιακό άθλημα θα κατείχαμε σταθερά την 1η θέση!

Andreas είπε...

Μακάρι να υλοποιηθεί και να γεμίσει στην κυριολεξία όχι μόνο η Κρήτη αλλά και όλη η Ελλάδα με φωτοβολταϊκά αλλά και Αιολικά πάρκα!!!

Ανώνυμος είπε...

Η Κρήτη έχει πρωτοπορήσει στο θέμα με τα φωτοβολταικα panel κι αυτό είναι πολύ θετικό. Σύντομα ελπίζω όλη η Ελλάδα να κινείται σ αυτούς τους ρυθμούς.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα