Μεγάλο θέμα ανέκυψε στο Μετρό της Αθήνας. Μάθαμε και επίσημα ότι ο υπεύθυνος για τις καθυστερήσεις στην παράδοση των επεκτάσεων του Μετρό είναι η ...Siemens. Ναι, είναι αλήθεια. Η γερμανική εταιρεία, η οποία έχει γενικευμένο θέμα με την Ελληνική Δικαιοσύνη, εμπλέκεται στην παράδοση των ηλεκτρομηχανολογικών εξοπλισμών αλλά και ....στην επέκταση προς Πειραιά!
Τα μεγάλα νέα από τη χθεσινή συνέντευξη τύπου ήταν η εξαγγελία για παράδοση του Σταθμού Χολαργού τον Ιούνιο(;) και της Αγίας Παρασκευής τον Σεπτέμβριο (;;). Οι επεκτάσεις προς Ελληνικό, Χαϊδάρι και Ανθούπολη μετατίθενται χρονικά με σταδιακή παράδοση έως τον Μάρτιο του 2011. Με μία λεπτομέρεια: εφόσον λυθεί το πρόβλημα που δημιουργεί η Siemens! Μιλάμε για απίστευτες καταστάσεις οι οποίες αναδεικνύουν το γενικότερο πρόβλημα που υπάρχει με τις αναθέσεις έργων και τις συμβάσεις...
Αναφορά όμως έγινε και στη Γραμμή 4 η οποία εδώ και 10 χρόνια προωθείται, υφίσταται αλλαγές επί χάρτου, γίνονται κουβέντες αλλά μέχρι σήμερα δεν έχουμε ούτε μια δημοπράτηση. Χθες αναφέρθηκε ότι εντός του 2011(;) θα γίνει η δημοπράτηση με μια σημαντική αλλαγή στο ύψος του Hilton έτσι ώστε το Μετρό να εξυπηρετεί Καισαριανή και Βύρωνα. Για τη χρηματοδότηση της κατασκευής της γραμμής (μεταξύ άλλων)θα δοθούν με χαμηλότοκα δάνεια από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Το κόστος κατασκευής της γραμμής υπολογίζεται περίπου σε 2,2 δις €.
Ακόμα δεν διευκρινίστηκε αν η Γραμμή θα δημοπρατηθεί όλη ή αν θα γίνει τμηματικά και πότε. Η Γραμμή 4 θα ξεκινά από το Άλσος Βεϊκου, θα διασχίζει την Κυψέλη, θα φτάνει στο Πανεπιστήμιο και το Κολωνάκι, θα περνά από τα Ιλίσια και το Βύρωνα και μέσω της Κηφισίας θα καταλήγει στο σταθμό Μαρούσι της Γραμμής 1.
19 σχόλια:
Πολλά και παχιά λόγια ακούμε από το δίδυμο Ρέππα - Μαγκριώτη και με πιάνει…σύγκρυο! Σε λίγο η Siemens θα ευθύνεται και για τον...Τρωικό πόλεμο! Η επέκταση προς Πειραιά είναι το φλέγον ζήτημα αυτήν την στιγμή και ξαφνικά προκύπτει ο αποπροσανατολισμός της γραμμής "4". Όχι ότι δεν θέλουμε την γραμμή "4" - κάθε άλλο! Αλλά δώστε μας λύσεις σε πιο άμεσα προβλήματα: 1. επέκταση προς Πειραιά - χρονοδιάγραμμα, 2. Ανακαίνιση γραμμής "1" (ΗΣΑΠ), ένταξη στην Α.Μ., υπογειοποίηση Φάληρο - Πειραιάς και ΚΑΤ - Κηφισιά, επέκταση προς βορά, κατασκευή νέων (ενδιάμεσων) σταθμών - χρονοδιάγραμμα.
Προαστιακός: Ηλεκτροκίνηση Πειραιάς - Στ. Λαρίσης - ΣΚΑ - Κιάτο και ΣΚΑ - Οινόη - Θήβα: χρονοδιάγραμμα. Επέκταση προς Λαύριο - Ραφήνα: Χρονοδιαγράμματα. Ένταξη στον προαστιακό των συρμών προς Χαλκίδα - Θήβα. Έπειτα βλέπουμε νέα σχέδια και επεκτάσεις κύριοι υπουργοί...
Εμενα η γραμμη 4 οπως προτεινεται τωρα μου αρεσει παντως
Καλυπτει Ιλισσια, Καισαριανη που δεν εχουν υποστηριξη, καλυπτει επιτελους την Κηφισιας που εχει τις περισσοτερες επιχειρησεις και εργαζομενους στο λεκανοπεδιο και θα καλυψει και περιοχες Κυψελης, Γαλατσι που δεν εχουν στον ηλιο μοιρα.
Παντως αν επρεπε να γινει καπου σταθμος μετεπιβιβασης θα επρεπε να γινει στον Ευαγγελισμο και να συνεχιζει απο εκει για Ιλισσια και οχι να γινει νεος σταθμος "Χιλτον" και να πρεπει να μπαινοβγαινεις στους σταθμους για να αλλαξεις γραμμη.
Επισης μια καλη ιδεα ειναι να γινει σταθμος Ιλισσια στην πλατεια/παρκακι μεταξυ Μιχαλακοπουλου και Νυμφαιου (που εχει χωρο) να γυριζει προς Ουλωφ Παλμε και να καταληγει Καισαριανη πχ στην Πλατεια.
Ποια ακβριβως ειναι η ευθυνη της Siemens?
Τα ευρωπαικα δικαστηρια γιατι υπαρχουν?
Η τροποποίηση της Γραμμής 4 από το Υπ.Υποδομών είναι απαραίτητη για να εξυπηρετηθούν καλύτερα οι συνοικίες του Παγκρατίου και του Βύρωνα, οι οποίες είναι πολύ πυκνοκατοικημένες και με οξύτατο πρόβλημα κυκλοφοριακής συμφόρησης, καθώς τα ελάχιστα λεωφορεία με τα αραιά δρομολόγια που εξυπηρετούν τις περιοχές αυτές, είναι ιδιαίτερα αποτρεπτικά για την χρήση τους. Το Παγκράτι και ο Βύρωνας χρειάζονται αθροιστικά τουλάχιστον 4 σταθμούς.
Ενδεικτικά αναφέρω:
-Παγκράτι: 1 σταθμό στο ύψος της Υμηττού/Ευτυχίδου-συνοικία "Νεο Παγκράτι" και 1 σταθμό στον Προφ.Ηλία (υπάρχει απέναντι και μικρή πλατεία, εξαιρετική για την τοποθέτηση της εισόδου του σταθμού)
-Βύρωνας: 1 σταθμό στην Πλ.Μεταμορφώσεως της συνοικίας "Μεταμόρφωση" και 1 σταθμό στην συνοικία "Ανάληψη" κοντά στην εκκλησία...
Αυτά παθαίνουμε εμείς οι υπανάπτυκτοι που περιμένουμε την ξένη τεχνολογία για να φτιάξουμε έργα! Τώρα ποιος ξέρει πότε θα παραδοθούν οι καινούργιοι σταθμοί. Όχι ότι θα έχουν και πολύ μεγάλη επίδραση στο κυκλοφοριακό, όμως είναι κρίμα να υπολείπονται έργα τόσο μικρής αξίας και αυτά να κωλυσιεργούν. Είναι σαν να έχεις φτιάξει μια βίλα, αλλά δεν μπορείς να μπεις μέσα γιατί ο κλειδαράς καθυστερεί να σου παραδώσει τις κλειδαριές!
Δεν ξέρω για τον Χολαργό, το Χαϊδάρι αλλά και την επέκταση επι Λ.Βουλιαγμένης(!) προς τα νότια προάστια που οι σταθμοί είναι στα όρια δημών και εκτός κέντρου των περιοχών αυτών, αλλά είμαι σχεδόν σίγουρος πως ο σταθμοί ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ και ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ θα συμβάλλουν αρκετά στην μείωση του κυκλοφοριακού, αφού θα φτιαχτούν σε κεντρικότατα σημεία του δεύτερου πιο μεγάλου και πυκνοκατοικημένου δήμου του νομού Αττικής...
Η επέκταση από Άγιο Αντώνιο προς Ανθούπολη είναι 1,5 χιλ. όλη κι όλη. Σήμερα οι επιβάτες κατεβαίνουν στον Άγιο Αντώνιο και συνεχίζουν με λεωφορείο ή τρόλεϊ προς τις συνοικίες του Περιστερίου, την Πετρούπολη ή το Ίλιον. Όταν παραδοθεί η πολύπαθη επέκταση, το χρονικό όφελος θα είναι σχετικά μικρό γι' αυτούς.
Το Χαϊδάρι είναι σχεδόν άχρηστο εκεί όπου το έφτιαξαν.
Όσο για την επέκταση κάτω από τη Βουλιαγμένης, ακριβώς επειδή είναι κάτω από λεωφόρο, το ΙΧ πετυχαίνει χρόνους παρόμοιους με εκείνους του μετρό. Π.χ. ένας Γλυφαδιώτης που σήμερα παρκάρει στον Αγ. Δημήτριο και μπαίνει στο μετρό, του χρόνου θα σταθμεύει στο Ελληνικό. Το κέρδος χρόνου θα είναι από 0 τις ώρες μη αιχμής μέχρι το πολύ 10 λεπτά τις ώρες αιχμής. Βεβαίως υπάρχει και το κέρδος από τα καύσιμα και τον κόπο της οδήγησης!
ο τρενομανης έχει απόλυτο δίκαιο.αντί να δώσουν χρονοδιαγράμματα για τα έργα που ήδη χτίζονται πετάνε το πυροτέχνημα της γραμμής 4.λες και ο κόσμος τρώει κουτόχορτο. οι σταθμοί που κατασκευάζονται είναι σχεδόν έτοιμοι κι εμείς περιμένουμε την siemens που λάδωσε όλους αυτούς που εξαγγέλλουν τα μελλοντικά εργα. γιατί δεν τους δίνει καμιά καινούργια μίζα μπας και δει το κυκλοφοριακό της αθήνας καμιά άσπρη μέρα?.α'ι' να χαθούνε πια. τους έχουμε σιχαθεί.
peter
@τρενομανής
Πάντως, όπως λέτε και εσείς, τουλάχιστον οι σταθμοί στο Περιστέρι είναι σε κεντρικά σημεία με αδυναμία πρόσβασης με...λαστιχοφόρα μέσα που κολλάνε στην κίνηση και πιστεύω πως ειδικά ο σταθμός ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ θα έχει ιδιαίτερα αυξημένη κίνηση, καθώς είναι στο κέντρο-κέντρο του Περιστεριου, στην πλατεία και αν ενθυμούμαι καλά, κοντά στο δημαρχείο...
Για τους λανθασμένα τοποθετημένους σταθμούς ΧΑΪΔΑΡΙ και αυτοί των νοτίων προαστίων συμφωνώ απόλυτα... Ο ΧΑΪΔΑΡΙ θα έπρεπε να προχωρήσει λίγο πιο πάνω ενω αυτοί των νοτίων προαστίων έπρεπε να γίνει επαναχάραξη όταν αποφασίστηκε να γίνει υπόγεια η επέκταση για να περάσουν ακριβώς από τα κέντρα Ηλιούπολης, Αλίμου, Αργυρούπολης και Ελληνικού, ακόμη και αν αυτό σήμαινε πολύ μεγαλύτερο κόστος, καθώς αν είναι να κάνεις μια τέτοια μεγάλη επέκταση, πρέπει να εξυπηρετήσεις οσο το δυνατόν καλύτερα... Με το μετρό δεν μπορείς να παίζεις και να κάνεις πειραματισμούς, δεν είναι λεωφορείο, έκανες μη-εξυπηρετική χάραξη και την αλλάζεις με μικρό κόστος...
Άλλωστε, όλη η γραμμή 2 ένα ζιγκ-ζαγκ είναι, γιατί να μην συνεχίσει να είναι έτσι, για να εξυπηρετήσει καλύτερα;;; Ήθελαν επέκταση ευθεία χάρακα...Απλά αυτοί βολεύτηκαν στην αρχική χάραξη που ήταν να γίνει με γέφυρα πάνω από Λ.Βουλιαγμένης... Τελικά, αφού δεν έγινε αλλαγή της χάραξης, ίσως ήταν καλύτερα να γίνει υπέργεια, για να είναι και πιο φθηνή...
Η γραμμή 4 θα έπρεπε κατά τη γνώμη μου να είναι 2 γραμμές:
* Η μία (ας την πούμε 4) να ξεκινά από Σταθμό προαστιακού Μεταμόρφωσης - ΗΣΑΠ Ειρήνη και απο εκεί Γαλάτσι - Ευαγγελισμό και έπειτα προς Παγκράτι και Βύρωνα (με δυνατότητα στροφής προς Νότια - πχ. Σταθμό Αγ.Δημήτριος - Ν.Σμύρνη - Παραλιακή)
* Η δεύτερη (ας την πούμε γραμμή 5) να ξεκινά από Εθνική Οδό - Μαρούσι - Κηφισίας - Ζωγράφου - Άνω Ιλίσια - Παγκράτι (ανταπόκριση με 4) και από εκεί να κατεβαίνει προς τα κάτω (πχ. Βας. Κων/νου - Λεωφ. Συγγρού - Δέλτα Φαλήρου)
Μετά από αυτά πιθανόν να μην χρειαστούμε άλλη γραμμή μετρό για αρκετά χρόνια. Ούτε τις 7-8 γραμμές του Σουφλία.
Θ.Μ.
Διόρθωση: δεν εννούσα τον σταθμό Ειρήνη, αλλά το ΗΡΑΚΛΕΙΟ του ΗΣΑΠ (για την γραμμή 4)
Προτείνω την εξής επαναχάραξη της Γραμμής 4 στο τμήμα ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ-ΚΑΤΕΧΑΚΗ...
http://img96.imageshack.us/img96/5017/29348896.jpg
Τελικά δεν έχω καταλάβει, τι ακριβώς έχει συμβεί με την Siemens? Και τι εννοείτε "οι σταθμοί που κατασκευάζονται είναι σχεδόν έτοιμοι κι εμείς περιμένουμε την Siemens", για τι ακριβώς την περιμένουμε?
Μετρόφιλος ΚΑΙ Τραμόφιλος
Νομιζω οτι η Siemens ασχολειται με ηλεκτρολογικα και τροχαιο υλικο.
Ο σταθμός του Χαιδαρίου μια χαρά είναι θα εξυπηρετεί και το ΑΤΕΙ Αθήνας πάρα πολύ!
Αν είχα σχεδιάσει εγώ τη γραμμή 3, στο Αιγάλεω δεν θα έφτιαχνα σταθμό στην Πλατεία Εσταυρωμένου, αλλά στη διασταύρωση Θηβών και Ιεράς Οδού. Έτσι το μετρό θα είχε ανταπόκριση με όλα τα λεωφορεία της περιοχής. Τον επόμενο σταθμό θα τον έφτιαχνα κατευθείαν στη Santa Barbara, χωρίς να ανηφορίζει η γραμμή προς Χαϊδάρι. Τι να γίνει όμως. Αφού φτιάχτηκε έτσι η γραμμή θα την υποστούμε. Άλλωστε δεν έχει νόημα να σχεδιάζουμε τις γραμμές που ήδη υπάρχουν, παρά μόνο τις μελλοντικές!
Προσωπικα αυτό που θεωρώ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ στη γραμμή 4 είναι να έχει στάσεις στην πανεπιστημιούπολη και την πολυτεχνειούπολη, και μάλιστα ΔΥΟ ΞΕΧΩΡΙΣΤΕΣ. Μιλάμε για δυο ιδρύματα που μαζεύουν καθημερινά πολλές χιλιάδες κόσμο (φοιτητές, εργαζόμενους, επισκέπτες) και έχουν ΦΡΙΧΤΗ συγκοινωνιακή κάλυψη. Μέχρι πριν ένα χρόνο ανέβαινα εκεί και ήθελα είτε 10 λεπτά με το αμάξι είτε 45 με ΜΜΜ. Και μιλάμε και για νέους κυρίως ανθρώπους, το να τους βάλεις σε έναν τρόπο ζωής βασισμένο στα ΜΜΜ είναι και παρακαταθήκη. Το να τους αναγκάσεις σχεδόν να αγοράσουν ένα αυτοκίνητο ή ένα μηχανάκι είναι ό,τι χειρότερο μπορείς να κάνεις.
De 8a mporousa na to 8eso kalutera apo to Menelao. Sumfono apoluta!
3exasate to asylo aderfia, oi komounistokneites opws kai sto parelthon den theloun metro mesa stis sxoles
Δημοσίευση σχολίου