Νέες εξαγγελίες για το Μετρό Θεσσαλονίκης είχαμε από τον Υφυπουργό Υποδομών Κο Μαγκριώτη. Με νέα επίσκεψη που έκανε στη πόλη μαζί με τον νέο πρόεδρο της Αττικό Μετρό Κο Τσίτουρα ανακοίνωσε την πρόθεση του Υπουργείου εκτός από την υπό δημοπράτηση επέκταση για Καλαμαριά να γίνουν επεκτάσεις Βόρεια και Δυτικά της πόλης.
Το σημαντικότερο νέο σχετικά με τις επεκτάσεις είναι η δυτική επέκταση από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι τη Σίνδο, μια επέκταση που υπήρχε στη σκέψη της Αττικό Μετρό εδώ και 3 χρόνια τουλάχιστον. Δυστυχώς και πάλι δεν ανακοινώθηκαν καθόλου πλάνα για σύνδεση του Αεροδρομίου με το δίκτυο του Μετρό στην πόλη. Η επέκταση του Μετρό στην Μίκρα πολύ πιθανό να ολοκληρωθεί μέχρι το 2016. Με μία συμπληρωματική επέκταση 3 χιλιομέτρων το Μετρό θα μπορούσε να φτάσει στο Αεροδρόμιο Μακεδονία.
Αναφορικά με την κατασκευή της βασικής γραμμής των 9,6 χλμ δηλώθηκε ότι θα γίνει προσπάθεια να ολοκληρωθεί στις αρχές του 2014 αλλά χωρίς να υπάρχει συγκεκριμένη δέσμευση. Άλλωστε τα προβλήματα του Μετρό είναι πολλά ακόμα και κανείς δεν ξέρει τι θα προκύψει στο μέλλον. Για τον σταθμό Παπάφειο είχαμε κατηγορηματική δήλωση ότι "ο σταθμός θα γίνει", άρα περιμένουμε θετικές εξελίξεις. Οι μετροπόντικες θα ξεκινήσουν το ταξίδι τους οριστικά στις αρχές Ιουνίου ενώ απομένουν συνολικά περίπου 7χλμ διπλής υπόγειας γραμμής.
ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΓΙΑ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ
Για την ανατολική επέκταση προς Καλαμαριά είχαμε την επίθεση (από τον Υφυπουργό) που έγινε στην προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου πως δεν δημοπράτησε το έργο σωστά αφού δεν υπήρχε ούτε μελετητική ωριμότητα ούτε ολοκληρωμένη χρηματοδότηση με αποτέλεσμα ο διαγωνισμός να "σέρνεται" εδώ και σχεδόν ένα έτος. Σήμερα ακόμα υπάρχει πρόβλημα με το ΣτΕ για την χωροθέτηση το οποίο όμως εκτιμάται ότι θα ξεπεραστεί σύντομα.
Ο Υφυπουργός δεσμεύτηκε πως μέχρι τα τέλη του 2010 θα έχουμε τον ανάδοχο της επέκτασης για την Καλαμαριά-Μίκρα ενώ οι απαραίτητες μελέτες θα γίνουν από την Αττικό Μετρό. Σύμφωνα με τους όρους της διακήρυξης ο ανάδοχος θα αναλάμβανε να διεξάγει την μελέτη, σημείο που αναιρείται πλέον. Ο χρόνος αποπεράτωσης του έργου είναι 60 μήνες (5 χρόνια) δηλαδή στην καλύτερη περίπτωση η επέκταση αυτή θα ολοκληρωθεί στα τέλη του 2015 ή τις αρχές του 2016. Αν όμως υπάρξει καθυστέρηση στο διαγωνισμό ή στην κατασκευή τότε πάμε για το 2017 ή το 2018.
ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΠΡΟΣ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗ- ΕΥΚΑΡΠΙΑ
Η πρώτη επέκταση Βόρεια της Θεσσαλονίκης θα γίνει παράλληλα επί της οδού Λαγκαδά προς Σταυρούπολη και Ευκαρπία μέχρι τα Νοσοκομεία Παπαγεωργίου και 424. Είναι μια μεγάλη επέκταση μήκους 6 χλμ υπόγειας γραμμής. Αυτή η επέκταση ανήκει στον αρχικό σχεδιασμό του Μετρό Θεσσαλονίκης. Στο σταθμό Δημοκρατίας έχει προβλεφθεί και ήδη κατασκευάζεται η διακλάδωση για να μην σταματήσει καθόλου η λειτουργία της βασικής γραμμής.
Σύμφωνα με τις δηλώσεις που έγιναν ξεκινούν πλέον οι μελέτες προκειμένου η επέκταση να μπορέσει να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ. Δεν υπήρξε καμία αναφορά σε χρονοδιάγραμμα αλλά σύμφωνα με την εμπειρία προηγούμενων επεκτάσεων (στην Αθήνα) το έργο για να ωριμάσει μελετητικά και να δημοπρατηθεί θα χρειαστεί τουλάχιστον ένα έτος. Με αυτά τα δεδομένα δεν μπορούμε να έχουμε δημοπράτηση νωρίτερα από τα τέλη του 2011.
ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΠΡΟΣ ΣΙΝΔΟ
Τα μεγάλα νέα όμως ήρθαν από τις δηλώσεις για μια νέα επέκταση του Μετρό δυτικά. Συγκεκριμένα ο Κος Μαγκριώτης αναφέρθηκε πως δόθηκε εντολή να σχεδιαστεί η επέκταση από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό και θα περνά από την Ξηροκρήνη, τους Αμπελόκηπους, την Μενεμένη, τον Εύοσμο, το Κορδελιό και θα καταλήγει σε συνδυασμό με τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο Θεσσαλονίκης στη βιομηχανική περιοχή και στα ΤΕΙ της Σίνδου. Είναι η πρώτη φορά μετά από 4 χρόνια εργασιών στο Μετρό Θεσσαλονίκης που ανακοινώνεται μια νέα επέκταση. Είναι μια πολύ σημαντική εξέλιξη στην ανάπτυξη του Μετρό στην πόλη καθώς θα διασχίζει πυκνοκατοικημένες περιοχές και θα εξυπηρετεί δεκάδες χιλιάδες επιβατών καθημερινά. Με αυτή την επέκταση θα καλύπτεται και το Δυτικό τμήμα της πόλης.
Οι εξελίξεις τρέχουν καθημερινά για το Μετρό Θεσσαλονίκης με τα προβλήματα να λύνονται και άλλα να δημιουργούνται. Άλλωστε είναι ένα τεράστιο έργο. Η προσπάθεια για ολοκλήρωση στις αρχές του 2014 όπως έχει δηλωθεί κατ` επανάληψη ίσως είναι υπέρ-αισιόδοξη καθώς βρισκόμαστε περίπου στα μέσα του έργου. Με μια επιτάχυνση και άμεση λύση των διαφόρων θεμάτων που θα προκύπτουν θα δώσει στην κατασκευή του και την κατάλληλη ώθηση που χρειάζεται και να μην έχουμε και άλλες καθυστερήσεις.
26 σχόλια:
θα ηθελα πολυ να δω ενα χαρτη βεβαια γιατι μου φαινεται περιεργο το πως θα καταφερει να περασει απο τοσες περιοχες.
αλλα το αρθρο ειναι αισιοδοξο κ μαρεσει :)
Είναι η πρώτη φορά μετά απο 4 χρόνια εργασιών στο Μετρό Θεσσαλονίκης που ανακοινώνεται μια νέα επέκταση. Είναι μια πολύ σημαντική εξέλιξη στην ανάπτυξη του Μετρό στην πόλη καθώς...
Η ανακοίνωση αυτή είναι απλά γελοία! Έχουμε σχεδιάσει μετρό σε όλη την πόλη όταν η πρώτη και βασική γραμμή αναμένεται να λειτουργήσει το 2014 (και βάλε)! Ό,τι κι αν σχεδιαστεί για Σίνδο, όταν θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται, μετά από το 2018 λέμε τώρα, η κυβέρνηση θα είναι άλλη. Οπότε η σχεδίαση θα ξαναλλάξει όπως θα γίνει και με τη γραμμή 4. Αν θέλετε να κάνουμε απλώς σχέδια ΟΚ! Σας πάω το μετρό και Τούμπα και Πυλαία και Ωραιόκαστρο.. Αλλά ας γίνει η βασική γραμμή και μετά μιλάμε...
Στον KouFa να πω, πώς επειδή κατοικώ στη δυτική Θεσσαλονίκη, όταν θα έρθει το μετρό σε καμία 20 χρόνια, η γραμμή θα μπορεί να είναι η εξής: ΝΣΣ -Ξηροκρήνη (κάπου στην οδό Αγίων Πάντων)-Αμπελόκηποι (στην πλατεία Επταλόφου)-Μενεμένη (κοντά στο Δημαρχείο Μενεμένης)- Εύοσμος(στην πλατεία Ευόσμου με οδό Μ. Αλεξάνδρου)κι από εκεί να στρίβει προς Κορδελιό(στο δημαρχείο Κορδελιού) από εκεί θα βγαίνει στις γραμμές του ΟΣΕ.
Πιθανόν σε κάποια σημεία να φαίνονται αραιοί οι σταθμοί, αλλά αφού και η γραμμή Καλαμαριάς και Ευκαρπίας είναι με 5 σταθμούς, λογικά έτσι θα 'ναι κι αυτή.
Επίσης, απ'όσο ξέρω ο σταθμός Ευκαρπίας θα είναι στον κόμβο της περιφερειακής με την 25ης Μαρτίου, δηλαδή μακριά (με τα πόδια) από τα νοσοκομεία. Ίσως να επεκταθεί στο μακρινό μέλλον με άλλον έναν σταθμό στο Παπαγεωργίου + 424 στρατιωτικό, ειδικά αν μεταφερθεί απέναντι από τα νοσοκομεία στο (πρώην) στρατόπεδο Καρατάσιου: η Ιατρική σχολή και το νέο γήπεδο του ΠΑΟΚ...
κι εγω απο δυτικα ειμαι γι'αυτο ενδιαφερθηκα.
βεβαια εγω ειμαι Ηλιουπολη ,αλλα δε βαριεσαι :)
πως μας δουλεύουν οι πολιτικοί και την κατάληλη στιγμή ρίχνουν το δόλωμα όπως τωρα . Αντί να κοιτάξουν να γίνει η κυρια γραμμή που εχει κολλήσει εδώ και τοσο καιρό μας μιλάνε για επεκτάσεις και κουραφέξαλα για αφελείς. Μήπως νομίζει κανείς ότι η Αθήνα θα είχε μετρό αν δεν έπερνε τους ολυμπιακούς το 2004 ??
ektos apo autes tis grammes tha ginei alli mia.Tha ksekinaei apo tn stathmo tha pigenei sto limani k meta me upothalasia siraga tha pigenei aerodromio-peraia k tha sunexizei gia xalkidiki.Kapou stn mesi tou thermaikou tha kanei mia stasi opou tha uparxei upothalasia kafeteria k enudrio me karxaries fokies kai kareta-kareta.K ola auta tha ginoun otan o ilios vgalei kerata. As koitaksoun na mn kathisterisei k allo i vasiki grammi k as afisoun tis uposxeseis gia tn proeklogiki tous ekstrateia...
νομιζω ότι αυτή η τελευταία υποθαλάσσια γραμμή είναι απολύτως απαραίτητη.
Αλλά προσοχή!! μη βρουν καμιά βυθισμένη εκκλησία, γιατί αλλιώς ο άνθιμος δε θα τους αφήσει! ;)
Γενικά, δεν ξέρω αν μια επιπλέον γραμμή να διασχίζει το κεντρικό κομμάτι του ΠΣΘ είναι απαραίτητη, αλλά είναι σίγουρο ότι δυτικά κάτι πρέπει να γίνει. Θεωρώ πως δε γίνεται η διακλάδωση να γίνεται πριν τον ΣΣ, και να μην εξυπηρετεί ο βασικός κορμός τον σταθμό του ΟΣΕ. Και εννοείται πως δε νοείται ανατολικά να μην καταλήγει στο αεροδρόμιο.
Τώρα, θυμάμαι παλιά (ίσως πριν από τις εκλογές του 2007, αλλά καμία προεκλογική σκοπιμότητα δε θα μπορούσε να χε- κλασσικά...) για εξαγγελία για προαστικό Θεσσαλονίκης που θα αποκτούσε πολλά δρομολόγια μέχρι τη Σίνδο και θα επέτρεπε να είναι σχεδόν σαν μετρό.
Θυμάστε μήπως τι πρόταση ήταν εκείνη? Γιατί μου φαίνεται πως θα μπορούσε να είναι πολύ ευκολότερη στην εφαρμογή της. Τώρα δε ξέρω αν θα είχε αντίστοιχο ώφελος με το μετρό.
Η καθυστέρηση του μετρό δεν οφείλεται στην αδράνεια της σημερινής κυβέρνησης αλλά στην ανευθυνότητα της προηγούμενης. Σ΄αυτό που νομίζω ότι πρέπει να συμφωνήσουμε όλοι μας είναι ότι δεν γίνεται μέσα σε οχτώ μήνες από τότε που ανέλαβαν την κυβέρνηση να τελειώσει το μετρό. Ας είμαστε λίγο πιο επιεικείς, κι αυτοί ότι μπορούν κάνουν.
δεν ξέρω πλέον τι να πιστέψω.φαντάζουν όλα τόσο μακρυνά με επέκταση στη σίνδο.πάλι καλά που χτίζεται η βασική γραμμή να λέμε.όταν και όποτε τελειώσει.σίγουρα η θεσσαλονίκη χρειαζόταν όλες αυτές τις γραμμές ήδη. οι δρόμοι της είναι απροσπέλαστοι με τα χιλίαδες αυτοκίνητα.κουράγιο.αυτούς ψηφίζουμε ,αυτοί σχεδιάζουν.μπορούμε να κάνουμε κι αλλιώς?είχαν επενδυθεί τόσα λεφτά από την ευρωπαική ένωση τα τελευταία 15 χρόνια.πάλι καλά που γίναν κι αυτά που έγιναν.κάπως άλλαξε η ελλάδα.μακάρι να γίνουν κι άλλα γιατί την αγαπάμε την πατρίδα μας και θέλουμε να την βλέπουμε πρώτη!!!δεν της αξίζει η μοίρα της χρεοκοπίας...
peter
Προς τον Apostolos που έγραφε:
[Μήπως νομίζει κανείς ότι η Αθήνα θα είχε μετρό αν δεν έπερνε τους ολυμπιακούς το 2004 ??]
1. Η λέξη γράφεται έπαιρνε, όχι έπερνε!!!!
2. Σου υπενθυμίζω ότι το Μετρό της Αθήνας ξεκίνησε το 1991, μόλις 1 χρόνο αφού είχαμε χάσει την Ολυμπιάδα του 1996. Τότε δεν δεν φαινόταν ούτε καν στον ορίζοντα ότι θα ξαναπροσπαθήσουμε ποτέ για άλλη διοργάνωση στο μέλλον (αυτούς του 2004 τους πήραμε το 1997, όταν το Μετρό ήταν πλέον στην τελική ευθεία).
Και όμως το Μετρό ξεκίνησε και προχώρησε για πολλά χρόνια χωρίς να υπάρχει τέτοιο πιεστικό κίνητρο. Οπότε μην λες ότι δεν θα γίνει το Μετρό στη Θεσσαλονίκη με τέτοιο σκεπτικό. Απλώς έχουμε κάπως "κολλήσει" τώρα, λόγω ΔΝΤ και όχι όπως γράφει ο άλλος:
[Η καθυστέρηση του μετρό δεν οφείλεται στην αδράνεια της σημερινής κυβέρνησης αλλά στην ανευθυνότητα της προηγούμενης.]
Σε καμίας δεν οφείλεται. Απλώς τώρα υπάρχει υποχρηματοδότηση εκ μέρους του Ελληνικού Δημοσίου, λόγω ΔΝΤ.
Μετρόφιλος ΚΑΙ Τραμόφιλος
Το 1991 ξεκίνησε να κατασκευάζεται εννοούσα!
Και οι τωρινές καθυστερήσεις αφορούν ΟΛΑ τα μεγάλα έργα, όχι μόνο αυτό.
Μετρόφιλος ΚΑΙ Τραμόφιλος
Βεβαια σ'αυτην τη χώρα (όπως και σε άλλες για να μη νιωθουμε μόνοι) υπάρχει μια παράδοση στην καθυστέρηση των μεγάλων έργων.
Η αλήθεια είναι ότι ένα μεγάλο έργο είναι συνήθως τόσο μεγάλο και τραβάει τέτοια προσοχή που σίγουρα κάτι μπορεί να πάει στραβά. Και αν δε βρίσκονται από πίσω συνεχώς οι τεχνικές υπηρεσίες του Δημοσίου (αλλά οι μελετητικές του εργολάβου) μαζί με ταχεία απονομή δικαιοσύνης, τα έργα παίρνουν μεγάλες καθυστερήσεις.
Αν και αναρωτιέμαι γιατί από την άλλη τα ΣΔΙΤ τελειώνουν συνήθως γρηγοροτερα... (αν και αυτό αφορά μόνο το χρόνο κατασκευής και όχι την ωρίμανση, μελέτη και δημοπράτηση του έργου)
Πολλές φορές στο παρελθόν πίστεψα σε εξαγγελίες τέτοιου είδους, αλλά στα αρκετά χρόνια που τις παρακολουθώ, έχω καταλήξει ότι πρόκειται περισσότερο για ευφυολογήματα παρά για σοβαρές προτάσεις. Όχι πως οι άνθρωποι δεν θέλουν, αλλά σίγουρα υπάρχει μεγάλη απόσταση από αυτό που προτείνουν και από τις δυνατότητες που οι ίδιοι και η χώρα μας γενικά έχει. Για όσους θυμούνται το βασικό αίτιο που βαστούσε το μετρό Θεσ/κης για πολλά χρόνια μακρυά από την προκήρυξη διαγωνισμού ήταν η αδυναμία εύρεσης χρηματοδότη, καθότι οι τράπεζες και η Ε.Ε. το θεωρούσαν έργο δίχως οικονομική προοπτική! Οι τράπεζες ΔΕΝ χρηματοδοτούν ένα τέτοιο έργο δίχως να έχουν εχέγγυα για μια έστω υποφερτή οικονομική προοπτική. Επί του προκειμένου, οι υπουργοί δεν αναφέρονται στις επεκτάσεις – οξυγόνο του μετρό Θεσ/κης (δηλ. προς Καλαμαριά ΚΑΙ αεροδρόμιο και προς Σταυρούπολη – Εύοσμο και Δυτική Θεσ/κη) και κάνουν λόγο για επέκταση προς Σίνδο. Πριν από μερικά χρόνια είχε δοθεί στη δημοσιότητα σχέδιο για την διακλάδωση σιδ/κης γραμμής από τον Σ.Σ. Σίνδου προς τη βιομηχανική περιοχή, την πόλη της Σίνδου, τα ΤΕΙ και η οποία θα συνέχιζε μέσω της πολύ φαρδιάς νησίδας της Ε.Ο. προς Χαλάστρα και Μάλγαρα… Αυτός ο προαστιακός σιδηρόδρομος θα ήταν σε θέση να εξυπηρετήσει με τρεις – τέσσερις στάσεις τους Αμπελοκήπους, την Μενεμένη – Δενδροπόταμο, το Νέο Κορδελιό και τον Δήμο Ιωνίας (Διαβατά/ Νέα Μαγνησία). Αν ο Προαστιακός λειτουργούσε και προς Έδεσσα, Κιλκίς (εννοείται την πόλη μέσω μιας παρακαμπτηρίου 4 – 5 km και όχι την Κρηστώνη που εξυπηρετεί σήμερα) η Δυτική Θεσ/κη θα είχε αποκτήσει ένα ικανοποιητικό προαστιακό σιδ/κο δίκτυο και η αναβάθμιση και ανάπτυξή της θα λογίζονταν σε άλλα επίπεδα. Όμως τα υπουργικά μυαλά δεν αρκούνται στο απλό, στο εύκολο, στο ολιγαρκές και στο ρεαλιστικό. Ο νους τους είναι πως θα «καταπλήξουν» τα πλήθη με μπαρούφες και φανφάρες και πράγματα που και οι ίδιοι δεν τα πιστεύουν! Είναι κι αυτές οι μεγαλοστομίες και τα πολιτικά εφέ ένα από τα αίτια της τραγικής μας, σημερινής κατάστασης…
Μα για τους πολιτικούς, ένα έργων πολλών εκατοντάδων εκατομμυρίων που μπορεί να τραβήξει την προσοχή και θα μπορούν να το λένε για πολλά χρόνια είναι προτιμότερο από ένα έργο λιγων εκατομμυρίων που απλώς θα εξυπηρετήσει τους κατοίκους μιας περιοχής, είναι απλό να γίνει και ουσιαστικά δεν χρειάζεται πολιτική απόφαση...
Γιατί τι θα ήταν πιο απλό για τη διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, να βάλει από το Δεκέμβρη (γιατί μια φορά το χρόνο αλλάζουν τα δρομολόγια) 2 τραίνα την ώρα που να κάνουν Θεσσαλονίκη - Σίνδο σε 11 λεπτά?
Με λίγα λόγια κάθε ώρα θα υπάρχει το Θεσσαλονίκη - Λάρισα, και επιπλέον αλλη μια φορά ένα Θεσσαλονίκη - Σίνδος με επιστροφή! και έχουμε τα 2 τραίνα την ώρα, πάρα πολύ απλά.
Σιγουρα θα υπάρχουν κάποια τεχνικά θέματα για επίλυση, αλλά είναι "τεχνικά" και όχι "πολιτικά"
Μακάρι να ήταν ικανοί στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ να σκεφτούν λίγο παραπάνω... Αλλά τι λέω, το ΔΣ ορίζεται από τον υπουργό, οπότε έχουν την υποχρέωση να τον ακολουθούν πιστά σε ότι περίεργη ιδέα κι αν έχει και να μην αρνούνται κάθε ρουσφέτι, χάρη, μλκ που μπορεί να θέλει...
Κατοικώ στη Μενεμένη και θέλω να σας πω πως όντως τόσα χρόνια θα μπορούσαμε να εξυπηρετούμαστε από τον προαστιακό. Αλλά δεν ξέρω κατά πόσο θα ήταν εξυπηρετικός, για δύο λόγους:
1) Η γραμμή θα εξυπηρετούσε άνετα μονάχα τη Μενεμένη, τους Αμπελόκηπους και το Κορδελιό σε ποσοστό 30 με 40 % και τον Εύοσμο μονάχα 15-20%. Κι αυτό καθώς οι κατοικημένες περιοχές βρίσκονται αρκετά πιο βόρεια από τις γραμμές (με εξαίρεση τη Μενεμένη). Οπότε και πάλι θα χρειαζόταν λεωφορείο για να μεταβεί κάποιος ως το σταθμό του προαστιακού.. Και έπειτα θα έφτανε μόνο ως το ΝΣΣ κι από εκεί ξανά λεωφορείο. Οπότε χαμένος κόπος..
2)Οι σιδηροδρομικές γραμμές που φτάνουν έως το ΝΣΣ είναι τρεις. Δύο κανονικές και μια ας πούμε βοηθητική. Επειδή στο σταθμό της Θεσσαλονίκης κινούνται καθημερινά πολλά δρομολόγια από Αθήνα, προαστιακός Λάρισας, "προαστιακός" Έδεσσας(ΦΛΩ+ΚΟΖ), Αλεξ/πολη, + τα διεθνή θα υπήρχε μεγάλη συμφόρηση στις γραμμές, δεδομένου ότι ο προαστιακός θα ήταν ανά 15'.(Σκεφτείτε ότι στην Αθήνα φτιάχνουν 4πλο διάδρομο!)
Επειδή το θετικό είναι πως υπάρχει η υποδομή κι η ηλεκτροκίνηση, και το μόνο που χρειάζεται είναι οι αποβάθρες, εάν δεν υπάρχει το 2) πρόβλημα που αναφέρω, θα πρότεινα αντί να το λέμε προαστιακό, να είναι το μετρό το οποίο θα αναδύεται από το ΝΣΣ προς τις γραμμές και ας πάει μέχρι Σίνδο ή Διαβατά, ώστε να ακολουθεί μια μεγάλη και εξυπηρετική πορεία.
*ΥΓ
Δύο λεπτομέρειες:
-Το Κορδελιό είναι περιοχή (δε λέγεται νέο Κορδελιό), στο δήμο Ελευθερίου-Κορδελιού,
-Η Σίνδος, τα Διαβατά και η Μαγνησία ανήκουν στο Δήμο Εχεδώρου (ο δήμος Νέας Ιωνίας έχει καταργηθεί-το όνομα έμεινα από τον Καποδίστρια... το χρησιμοποιεί μονάχα ο ΟΑΣΘ)
Αν και με τον Καλλικράτη πάλι θα αλλάξουν...
Δε θέλω να βάζω συνέχεια εμπόδια, απλώς να σκεφτόμαστε τις λύσεις ολοκληρωμένα.
@5: Μου φαίνεται πως έχεις απόλυτο δίκιο σ΄αυτά που λές. Καθώς οι γύρω περιοχές (πολεοδομικά) γυρίσαν την πλάτη τους στις γραμμές του τραίνου, το κέντρο των περιοχών βρίσκεται μακριά από τις γραμμές. Φαίνεται να είναι πιο ενδιαφέρον να συνυχίζει το μετρό με τούννελ και να βγαίνει στην επιφάνεια πιο πέρα.
Αλλά βλέπω 2 εμπόδια ακόμα.
1. Στο τέλος της γραμμής θα συνδεθεί με τον κεντρικό σιδηροδρομικό άξονα, με πολλά τραίνα που κυκλοφορούν ή ελπίζουμε μελλοντικά να κυκλοφορήσουν. Αρα θα πρέπει να είναι πολύ λίγα δρομολόγια που θα κυκλοφορούν και συγχρόνως θα υπάρχει ένας υπόγειος τερματικός σταθμός. Η ενδεχομένως θα πρέπει να πολλαπλασιάσουμε τις γραμμές μέχρι τη Σίνδο.
2. Ενδεχομένως να υπάρχει μια δυσκολία με την έξοδο στη ΝΣΓΥΤ, καθώς το μετρό της Θεσσαλονίκης θα είναι αυτόματο, μικρό, ελαφρύ, θα μοιάζει περισσότερο με τραμ, παρά με βαρύ μετρό. Που σημαίνει ότι θα υπαρχει ένα προβληματάκι, γιατί δε θα μπορεί να είναι αυτόματο στο σιδηροδρομικό δίκτυο. Και επιπλέον μπορεί να χρειαστεί ειδικό τραίνο λόγω ασφάλειας - σκεφτείτε την συνύπαρξη ενός ICE και ενός ελαφριού μετρό (διαφορετικό από τα Desiro...). Δε μιλάω βέβαια για συστήματα σηματοδότησης και ηλεκτροδότησης, καθώς αυτά είναι λεπτομέρειες που αντιμετωπίζονται εύκολα.
Χρειάζεται λοιπόν σκέψη και μια μελέτη ΟΛΩΝ των εναλλακτικών λύσεων πριν μπορέσουμε να πούμε ότι η μια λύση είναι καλύτερη (μεγαλύτερη σχέση κοινωνικού ώφελους/κόστους μακροπρόθεσμα) από την άλλη
Για σταθμό μετρό στα ΚΤΕΛ δεν είπε κανείς τίποτα.
Επίσης με τις διακλαδώσεις και τις επεκτάσεις, σύντομα η βασική γραμμή δεν θα μπορεί να εξυπηρετήσει την κίνηση
Και το σημαντικότερο: μετρό προς αεροδρόμιο
Δεν υφίσταται πρόβλημα συμφόρησης για τον προαστιακό Θεσσαλονίκης. Οι διάδρομοι έως την Διαλογή είναι τρεις. Ακόμα και όλοι οι προαστιακοί να λειτουργούσαν (δηλαδή προς Κιλκίς, Έδεσσα και Λάρισα μαζί με αυτόν (θεωρητικά) της Σίνδου δεν θα υπήρχε πρόβλημα. Η Αθήνα χρειάζονταν τον τετραπλό διάδρομο Σταθμός Λαρίσσης - ΣΚΑ, αλλά μην ξεχνάμε ότι μεταξύ Στ. Λαρίσης και Πειραιά οι γραμμές είναι δύο και ακόμα εκτός λειτουργίας (δηλαδή μονή γραμμή!) Όσον αφορά το αν εξυπηρετούν οι στάσεις σε Αμπελοκήπους, Μενεμένη - Δενδροπόταμο, Ελευθέρια και Δήμο Ιωνίας ας κοιτάξει κάποιος το πόσο κοντά στα αστικά κέντρα είναι οι σταθμοί του προαστιακού στην Αττική! Μπροστά τις χαοτικές αποστάσεις οι (θεωρητικές) στάσεις του προαστιακού Θεσσαλονίκης είναι δίπλα στην πόρτα των κατοίκων!
Σκεφτείτε όμως ότι στη Θεσσαλονίκη η περιοχές αυτές από Κορδελιό μέχρι Αμπελόκηπους είναι πολύ κοντά στο κέντρο! Τα Διαβατά[Νέα Ιωνία] και η Σίνδος είναι πραγματικά προάστια, αλλά τα προηγούμενα είναι στο ΠΣΘ. Τα λεωφορεία από εκεί που θα μπορούσαν να βρίσκονται οι θεωρητικοί σταθμοί του προαστιακού, κάνουν: από Πλατεία Δημοκρατίας έως Αμπελόκηπους γύρω στα 5', ενώ από ΝΣΣ έως Κορδελιό(σταθμό Διαλογής) 15΄. Δε νομίζω οι κάτοικοι να χρησιμοποιούν τον προαστιακό σε αυτή την περίπτωση. Ειδικά αν μετά από αυτόν ακολουθεί 5'-10' περπάτημα ή άλλο λεωφορείο.
Αυτό θα μπορούσε να γίνει μονάχα εάν ο προαστιακός ήταν το μετρό που θα συνέχιζε υπογείως από ΝΣΣ προς το κέντρο.
Ή αν καταργούνταν οι λεωφορειακές γραμμές ώστε να αναγκαστεί ο κόσμος.
Αλλά και πάλι με εξαίρεση τη Μενεμένη, το Κορδελιό και οι Αμπελόκηποι θα μισο-εξυπηρετούνταν, ενώ ο Εύοσμος καθόλου.
Οι αποστάσεις στην Αθήνα είναι χαοτικές αλλά οι συγκεκριμένες εδώ όχι..
Η πρόταση μου για μετρό προς τα δυτικά είναι η εξής:
-ΝΣΣ (Σιδηρ. Σταθμός)
-ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ(Ελ. Βενιζέλου με Μ.Αλεξάνδρου/Χαλκίδη - Πλατεία Επταλόφου)
Εξυπηρετείται όλος ο δήμος με σταθμό ακριβώς στο κέντρο του. Η Ξηροκρήνη δε χρειάζεται σταθμό-νομίζω πως είναι πολύ κοντά στο ΝΣΣ (και δε μας περισσεύουν και χρήματα)
-ΜΕΝΕΜΕΝΗ(Ελ. Βενιζέλου με Δενδροποτάμου)
Εξυπηρετείται όλη η Μενεμένη και ο κάτω Εύοσμος
-ΕΥΟΣΜΟΣ (Μ. Αλεξάνδρου με Τζαβέλα)
Κάτω από την πλατεία Ευόσμου
[Δυστυχώς οι περιοχές Νέας Πολιτείας, Ηλιούπολης, Νικόπολης και πάνω από την περιφερειακή] θα εξυπηρετούνται με λεωφορείο είτε από αυτό το σταθμό είτα από ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗ (συγγνώμη KouFa)
-ΚΟΡΔΕΛΙΟ (Εθν. Αντιστάσεως με Πολυτεχνείου)
Στον πεζόδρομο του Κορδελιού- εξυπηρετεί και το Κορδελιό και το Ελευθέριο
-ΕΛΕΥΘΕΡΙΟ (Μοναστηρίου με Κων/νου Καραμανλή)
Θα είναι ο τερματικός σταθμός και από πάνω θα υπάρχει σταθμός προαστιακού, οπότε όποιος πάει Σίνδο από Εύοσμο/Κορδελιό θα αλλάζει από εκεί.
Δεν πρόκειται για το σταθμό Διαλογή ή το Σιδηροδρομικό μουσείο, αλλά είναι λίγο πιο πριν.
Ακούω σχόλιο, ειδικά από όσους ξέρουν τις περιοχές
Δεν ξέρω αν οι σταθμοί είναι πολύ αραιοί, αλλά ο Μαγκριώτης μίλησε για πέντε σταθμούς. Εγώ απλά έβγαλα την Ξηροκρήνη και πρόσθεσα το Ελευθέριο(κυρίως για να εξυπηρετεί τον προαστιακό).
Αν θέλετε να κάνουμε περαιτέρω σχέδια, (λεφτά να υπάρχουν) το μετρό από ΜΕΝΕΜΕΝΗ μπορεί να πάει στα ΚΤΕΛ,
και κάποια διακλάδωση να συνδέσει τους σταθμούς ΕΥΟΣΜΟ και ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗ με ενδιάμεσο σταθμό την ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ(Ιθάκης με 25ης Μαρτίου/Κέννεντυ) αλλά πάμε μακριάάάάάάά έτσι... Ίσως μονάχα για τα ΚΤΕΛ
Δεν διαφωνώ με τις προτάσεις του αγαπητού φίλου _5_. Διατυπώνω ιδέες οι οποίες θα κόστιζαν το λιγότερο δυνατό! Ο προαστιακός δεν θα γίνει προκειμένου να τον χρησιμοποιούν οι κάτοικοι προς το κέντρο (όχι ότι κάτι τέτοιο δεν θα συνέφερε), αλλά για να τον χρησιμοποιούν οι κάτοικοι των δυτικών προαστίων κινούμενοι προς την Σίνδο, τη Χαλάστρα, τα Μάλγαρα, το Κιλκίς, την Αλεξάνδρεια, την Βέροια, την Έδεσσα, το Αιγίνιο, την Κατερίνη κ.λ.π. Υπάρχουν πολλοί Θεσσαλονικείς που οι εργασίες βρίσκονται στα εν λόγω (περι)αστικά κέντρα. Αν ο προαστιακός λειτουργούσε πολλοί θα μετακινούνταν προς την δυτική Θεσσαλονίκη και η περιοχή θα γνώριζε καλύτερη ανάπτυξη και οικονομική άνθιση. Το κόστος κατασκευής των πλατφορμών και των μεταλλικών στεγάστρων για τον προαστιακό και οι διακλαδώσεις προς την Σίνδο και την πόλη του Κιλκίς είναι πολύ μικρότερες σε κόστος από την κατασκευή του μετρό. Εγώ προσωπικά τα θέλω όλα: και μετρό (όπως το περιγράφεις) και προαστιακό (όπως τον προτείνω) και διάνοιξη της Μοναστηρίου (όπως εκκρεμεί εδώ και 40 χρόνια!). Για να μην γράψω για προαστιακό στην νησίδα της εξωτερικής περιφερειακής! Εύχομαι τουλάχιστον έστω κάποιο από αυτά να το δούμε να υλοποιείται τα προσεχή χρόνια!
Διάνοιξη της Μοναστηρίου (όπως εκκρεμεί εδώ και 40 χρόνια!). Τι εννοείς;;
Η Θεσσαλονικη που ειναι μια πολη με μολις το 1/5 των κατοικων της Αθηνας γιατι δεν φτιαχνει και τραμ ως συμπληρωματικο του μετρο, παρα θελει να καλυφθει ολη αποκλειστικα απο μετρο;;;
Απαντώ στο Μετρόφιλο-Τραμόφιλο
Εγώ είπα ότι η Αθήνα δεν θα είχε μετρό και εννοουσα ότι δεν θα είχε τελειώσει στην ώρα του,κάτι αντίστοιχο που γίνεται τώρα στη Θεσ/νίκη.Τέλειωσε λόγω 2004και μόνο.
Οι ευθύνες δεν είναι της Ν.Δ. ή του ΠΑΣΟΚ. Απλά ετσι δουλεύει το Ελληνικό δημόσιο.
Μακάρι λοιπόν το 2020να υπάρχει η βασική γραμμη στη Θεσ /νικηγιατι από καθυστερήσεις αλλο τίποτα.
Οι επεκτάσεις είναι για αφελείς επαρχιώτες,έτσι μας βλέπουν διαχρονικά οι πολιτικοί μας
Στον μετασεισμικό πολεοδομικό σχεδιασμό της Θεσσαλονίκης προβλέφθηκε διάνοιξη της οδού Μοναστηρίου από την συμβολή της με την "Γιαννιτσών" έως τη νέα περιφερειακή οδό. Όπως προβλέπεται και διάνοιξη της "Λαγκαδά" και για το τμήμα από την Αγίων Πάντων έως το στρατόπεδο του Παύλου Μελά. Τώρα, γιατί τα έργα δεν προχώρησαν έως σήμερα οι λόγοι είναι πολλοί και σύνθετοι. Η δυτική Θεσσαλονίκη έχει ακόμα χρεία αρκετών συγκοινωνιακών υποδομών και ΔΕΝ πρέπει να τις στερηθεί...
Δημοσίευση σχολίου