Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 19 Αυγούστου 2010

Μετρό Αθήνας: Κολλημένος ο διαγωνισμός για Πειραιά

κείμενο από ypodomes.com
«Κολλημένος» εξακολουθεί να είναι ο διαγωνισμός του Μετρό από το Χαϊδάρι στο κέντρο του Πειραιά. Ο διαγωνισμός για την επέκταση της Γραμμής 3 του Αθηναϊκού δικτύου παραμένει καθηλωμένος από την υπόθεση Siemens όπως και οι άλλες 3 επεκτάσεις του δικτύου προς Ανθούπολη, Χαϊδάρι και Ελληνικό.

Ο διαγωνισμός που τρέχει από τις 14 Φεβρουαρίου 2009 δεν έχει περάσει ακόμα στην τελική του φάση και ακόμα δεν έχουν δοθεί οι οικονομικές προσφορές των συμμετεχόντων. Αυτό σημαίνει ότι και να τρέξει άμεσα η συνέχεια του διαγωνισμού θα περάσουν αρκετοί μήνες μέχρι να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός. Αν μάλιστα υπάρξουν οι γνωστές ενστάσεις μάλλον θα αργήσουμε να δούμε εργοτάξια στις περιοχές του Πειραιά αλλά και στο κέντρο.

Η εμπλοκή της Siemens σε σχέση με την συμμετοχή της σε μια από τις Κοινοπραξίες του διαγωνισμού δημιούργησε ένα πολύ σοβαρό θέμα για το αν εταιρείες που έχουν δικαστικές διαφορές με το Ελληνικό Κράτος έχουν το δικαίωμα να συμμετέχουν σε διαγωνισμούς του.

Ο διαγωνισμός είχε αρχικά δημοπρατηθεί το Φθινόπωρο του 2006 αλλά δεν ολοκληρώθηκε καθώς τα προβλήματα με τις ενστάσεις μεταξύ των εταιρειών αλλά και η απαίτηση του Μητροπολίτη Πειραιά για «κόψιμο» του σταθμού Ευαγγελίστρια έφεραν την διακοπή της διαδικασίας. Ο δεύτερος διαγωνισμός παρότι έχουν περάσει 18 μήνες θα μας απασχολεί. για αρκετούς μήνες ακόμα.

Η ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΠΡΟΣ ΠΕΙΡΑΙΑ

Η επέκταση του Μετρό στο κέντρο του Πειραιά θεωρείται κρίσιμη τόσο για την Αττικό Μετρό καθώς θα προσθέσει πάνω από 110.000 επιβάτες καθημερινά στα δρομολόγια της αλλά και για τον Πειραιά και τους Δήμους του καθώς σήμερα η πόλη είναι ουσιαστικά αποκομμένη από τα δίκτυα σταθερής τροχιάς. Το εμπορικό κέντρο του Πειραιά έχει επανειλημμένως ζητήσει την επιτάχυνση των έργων του Μετρό αλλά και του Τραμ καθώς υποστηρίζουν ότι έτσι θα τονωθεί κατά πολύ η δοκιμασμένη οικονομία της πόλης.

Η προσθήκη στη Γραμμή 3 περιλαμβάνει 7,6 χιλιόμετρα υπόγειας γραμμής από το Σταθμό Χαϊδάρι (που θα λειτουργήσει το 2011) μέχρι το Δημοτικό Θέατρο του Πειραιά στην συμβολή των οδών Βασιλέως Γεωργίου και Ηρώων Πολυτεχνείου. Περιλαμβάνει την κατασκευή των σταθμών ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ, ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ, ΝΙΚΑΙΑ, ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ, ΠΕΙΡΑΙΑΣ, ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ. Ο Σταθμός ΠΕΙΡΑΙΑΣ θα είναι κοινός αλλά ένα επίπεδο πιο κάτω από τον σημερινό σταθμό του ΗΣΑΠ στη γωνία του λιμανιού του Πειραιά μεταξύ των οδών Κόνωνος, Λουδοβίκου και Ακτής Ποσειδώνος.

Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 515.000.000 ευρώ και δεν περιλαμβάνει τις ανάγκες για προμήθεια νέων συρμών για τη λειτουργία της επέκτασης. Θεωρείται ότι θα αλλάξει εντελώς την εικόνα του Πειραιά και με τα έργα του Τραμ και του ΗΣΑΠ θα βοηθήσουν το πρώτο λιμάνι της χώρας να αλλάξει και την εικόνα της πόλης.

6 σχόλια:

Μετρόφιλος είπε...

Αυτό είναι το κατάντημά μας. Να μας δίνουν πακέτα με λεφτά και να μη μπορούμε να τα φάμε!
Ο σταθμός "Δημοτικό Θέατρο" θα αλλάξει θεαματικά τις κυκλοφοριακές συνθήκες στον Πειραιά, αφού σε ακτίνα 500 μέτρων βρίσκεται το μεγαλύτερο μέρος της εμπορικής κίνησης!
Για μερικούς άλλους σταθμούς έχω κάποιες ενστάσεις όσον αφορά τη θέση. Π.χ. θα προτιμούσα ο σταθμός της Νίκαιας να βρίσκεται πάνω στην Πέτρου Ράλλη για να έχει ανταπόκριση με τις λεωφορειακές γραμμές και ο σταθμός του Κορυδαλλού να βρίσκεται πάνω στη Λαμπράκη για τον ίδιο λόγο αλλά και για να μην καταστρέψει τις καφετέριες της πλατείας όσο θα κατασκευάζεται!

Ανώνυμος είπε...

...κατά το ...2030 θα πιεις τον καφέ σου στον Πειραιά πηγαίνοντας με το Μετρό. Μη φοβάσαι θα υπάρχει και ασανσέρ για άτομα χρήζοντα βοηθείας...

Μετρόφιλος είπε...

Το 2030 θα είμαι γύρω στα 60 και ελπίζω να μη χρειάζομαι ασανσέρ! Αλλά ακόμα και αν χρειάζομαι, το μετρό της Αθήνας είναι από τα λίγα που διαθέτουν σε όλους τους σταθμούς ευκολίες για άτομα με ειδικές ανάγκες.

τρενομανής είπε...

Μα γιατί να βιάζεστε να φτάσετε στον Πειραιά; Σε λίγο θα φράξει η Πειραιώς από τα ΙΧ. Οπότε τι είναι το 2030; Δυο τσιγάρα δρόμος...

Ανώνυμος είπε...

Το 2006 που το αποφάσισαν έλεγαν θα είναι έτοιμο το 2011 και τώρα δεν έχουν ακόμη δημοπρατήσει το έργο...Πόσο άχρηστοι πρέπει να είναι πια...4 χρόνια μετά να μην έχει τελειώσει ακόμη η δημοπρασία? Κι όχι μόνο αυτό έχουμε στενάξει κι από τα έργα στον ΗΣΑΠ κ το τραμ ήταν τόσο δύσκολο να φτάσει μέχρι τον Πειραιά? Μια στάση έμενε ακόμη...
Αυτό το περιβολάκι στην Αγία Σοφία (Βλαχάκου)που κάθε χρόνο το ανακατασκευάζουν...και τα πλακάκια μπροστά από το δημαρχείο που κάθε χρόνο τα αλλάζουν πόσο σημαντικά πρέπει να είναι
τελικά...ενώ το πάρκο στο Ντιλαβέρη δεν έχει σκεφτεί κανένας να το αναβαθμίσει? Το δημοτικό θέατρο μάλλον κατεδαφίζεται παρά ανακατασκευάζεται...Καθαριότητα 0-πρώτη φορά φέτος βγήκε ο επιτάφιος και δεν είχαν μαζέψει τα σκουπίδια...κ δεν ντρέπονται ένα τόσο όμορφο μέρος όπως ο Πειραιάς που θα έπρεπε να είναι στολίδι και να γυαλίζει από καθαριότητα, να έχει όλα τα μεταφορικά μέσα διαθέσιμα και για λόγους τουριστικούς να το έχουν εγκαταλείψει έτσι?...Ντροπή πια!

Ανώνυμος είπε...

Μόλις χτες γύρισα οριστικά από ένα μπαράζ εκδρομών σε αρκετά κράτη της Ευρώπης και μπορώ να σας εγγυηθώ ότι τέτοια τριτοκοσμική εγκατάλειψη σαν του Πειραιά, αλλά και σαν του ιστορικού κέντρου της Αθήνας δεν έχω δει Π-Ο-Υ-Θ-Ε-Ν-Α!!!!

Και τα δύο τα έχουν παρατήσει στην τύχη και έχουν καταντήσει η ΝΤΡΟΠΗ της χώρας μας. Άραγε μπορούμε να ελπίζουμε ότι έστω το 2030 (θα είμαι 51 ετών τότε) θα δούμε να προσεγγίζουν τα στάνταρ των ξένων χωρών? Ή μήπως θα έχουν γίνει τόσο τριτοκοσμικά γκέτο που ακόμα και τα όσα έχουμε τώρα, όπως το υπάρχον Μετρό, θα τα έχουν καταστρέψει οι ΛΑΘΡΟμετανάστες και δεν θα τολμάμε να κυκλοφορούμε γενικώς σε όλη την Αθήνα πλέον?

Για να επανέλθουμε στο σήμερα, αν δεν υπάρξει κάποια τελική δικαστική έκβαση στο σκάνδαλο της Siemens, τότε τι θα συμβεί, δεν θα πάει ποτέ Πειραιά? Και τι θα γίνει με την επέκταση προς Ελληνικό, που έχει κολλήσει ακριβώς στο τελικό στάδιο κατασκευής? Θα μείνει για πάντα να χάσκει ημιτελής????

Επίσης, γνωρίζει κανείς την ακριβή χάραξη στην οποία προβλέπεται να περάσει το Τραμ για να φτάσει Πειραιά?

Μετρόφιλος ΚΑΙ Τραμόφιλος

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα