Ο Σταθμός στο Παπάφειο έχει μετατραπεί από μελλοντικό εργοτάξιο σε πεδίο μάχης. Πρωταγωνιστές η διοίκηση του Παπάφειου και ο Μητροπολίτης Άνθιμος από τη μία και η διοίκηση του Μετρό και του Υπουργείου Υποδομών από την άλλη. Ούτε λίγο ούτε πολύ σε μια περίοδο οικονομικής κρίσης μέχρις εσχάτων έχουμε την απαίτηση για αποζημίωση πολλών εκατομμυρίων Ευρώ από το Παπάφειο ορφανοτροφείο που είναι ο αρνητικός παράγοντας για την κατάργηση ή μη του σταθμού. Η οικονομική διαφορά μεταξύ των 2 πλευρών είναι 2 εκατομμύρια Ευρώ!! Η Αττικό Μετρό δίνει 2,2 εκατομμύρια ως αποζημίωση για την παραχώρηση των 907τμ ενώ η διοίκηση του Παπάφειου ζητά 4,2 εκατομύρια Ευρώ. Μέσα στη λαίλαπα της οικονομικής κρίσης θα πρέπει δηλαδή να επιβαρυνθεί το Ελληνικό Δημόσιο για την αυτονόητη εξυπηρέτηση δεκάδων χιλιάδων κατοίκων από τη μελλοντική λειτουργία του εν λόγω σταθμού.
Το μπέρδεμα όμως συνεχίζεται αφού το Παπάφειο ισχυρίζεται ότι το πρόβλημα δεν είναι οικονομικό αλλά σχετίζεται με το Υπουργείο Υγείας που δεν έχει εγκρίνει την απόφαση για παραχώρηση του χώρου όντας η προϊσταμένη αρχή του ιδρύματος!! Μιλάμε δηλαδή για μαλιοκούβαρα που δεν μπορούν να ξεμπλεχτούν παρά μόνο με τη βοήθεια του Μεγάλου Αλεξάνδρου.
Η Αττικό Μετρό πάλι ζητά την εσωτερική διευθέτηση του θέματος για να μην χαθεί ο σταθμός. Το πιθανότερο όμως ενδεχόμενο λόγω της μεγάλης καθυστέρησης είναι τελικά να μην γίνει ο σταθμός για να προχωρήσει το έργο της κατασκευής του Μετρό στην πόλη.
Η δικαστική μάχη έχει ξεκινήσει παρότι το Παπάφειο ζήτησε αναστολή που ευτυχώς δεν έγινε δεκτή.
Οι 2 Μετροπόντικες είναι σε αναγκαστική αργία εδώ και καιρό και πρέπει οπωσδήποτε να συνεχίσουν το ταξίδι τους καθώς σε άλλη περίπτωση θα έχουμε μεγαλύτερη οικονομική επιβάρυνση από την παρατεταμένη αδράνεια τους...
Αν δεν λυθεί πάντως σύντομα το θέμα με τον ένα ή τον άλλο τρόπο ο σταθμός Παπάφειο θα αποτελέσει δυστυχώς παρελθόν και το δίκτυο θα μειωθεί κατά ένα σταθμό. Εμείς παρακαλούμε για την άμεση λύση του θέματος για να μην χαθεί ένας τόσο σημαντικός σταθμός που βρίσκεται σε μια πυκνοκατοικημένη περιοχή που θα εξυπηρετεί πολλούς χιλιάδες επιβάτες ημερησίως..
19 σχόλια:
Το πως φτάσαμε από την πολυ-πολιτισμική, ανεκτική σε μειονότητες και κοσμοπολίτικη θεσσαλονίκη των αρχών του 20ου αιώνα και την πόλη των καλλιτεχνών και των επιστημών των προηγούμενων δεκαετιών σ'αυτήν την κλειστοφοβική, ρατσιστική, μικροαστική, θρησκόληπτη, "Αθηνοφοβική" και απρόσωπη πόλη είναι πραγματικά απορίας άξιο...Οι "αρχές" της πόλης είναι πραγματικά για να απελπίζεσαι...από το Νομάρχη και το Δήμαρχο ξεκινώντας και φτάνοντας στον Παναγιότατο (!), ο οποίος μάλλον νομίζει ότι εξακολουθεί να ζει στη "Συμβασιλεύουσα" του Βυζαντίου.
Πότε επιτέλους η εκκλησία θα ασχοληθεί με το πραγματικό της έργο και θα αφήσει το real estate στους επιχειρηματίες...;;;
Μ'αυτά και μ'αυτά δεν είναι περίεργο που η Θεσσαλονίκη έχει κατορθώσει να συγκεντρώνει τα αρνητικά στοιχεία τόσο της μεγαλούπολης όσο και της επαρχίας...
λυπάμαι που τα (ξανα)λέω αλλά η σημερινή διοίκηση της εκκλησίας και ειδικά ο Άνθιμος είναι ό,τι χειρότερο έχει να επιδείξει αυτός ο τόπος. Χούντα, φασισμός, οπισθοδρόμηση, αδιαλλαξία και φτηνές (από θέμα ήθους, κατά τα άλλα πανάκριβες μπίζνες στις πλάτες των πολιτών).
δεν πρέπει να παρακαλάμε πια κ. Καραγιάννη, πρέπει να διεκδικούμε με κάθε θεμιτό τρόπο τα αυτονοήτα (και τα ήδη πληρωμένα πλειστάκις). και πρέπει κάποτε η ανιθηκότητα του φριχτού αυτού υπανθρώπου (βλ. Άνθιμος) να γίνει πρωτοσέλιδο.
Σ. Γκέλης
Δεν ειμαι απο την πολη και δεν ξερω την περιοχη αλλα δεν μπορει να γινει αλλου ο σταθμος????
Ας γινει πιο πριν ή πιο μετα και αστους να κουρευονται.
Τα ιδια καραγκιοζιλικια εκανε και ο αλλος ο ρασοφορος στον Πειραια με το σταθμο μετρο Ευαγγελιστρια για να μην οχληθουν λεει οι γεροντες του οικου ευηγηριας (λες και ο μετροποντικας θα εκανε επιγεια διανοιξη εξω απο τα παραθυρα τους).
Τουλαχιστον εκει σε dt τον γραψανε και αλλαξανε χαραξη και σταθμο και αστον να κουρευεται.
Βεβαια δεν ρωτησε κανεις για τους χιλιαδες φοιτητες του ΠαΠει που θα εξυπηρετουσε ο σταθμος Ευαγγελιστρια (καθως δεν βλεπω να μετακομιζει συντομα το πανεπιστημιο).
Η λύση είναι απλή.
Ας μην κάνουνε το σταθμό και όταν λειτουργήσει το μετρό, να βάλουν μια ταμπέλα και να γράφουν ότι:
Εδω θα λειτουργούσε σταθμός του Μετρό επειδή η Εκκλησία ζητούσε περισσότερα κέρδη!
Και μην ξεχνάμε ότι δεν είναι μόνο η Εκκλησία. Αλλα και στην Αγία Παρασκευή παρόμοια πράγματα γίναν. Αποτέλεσμα:
Η Αγια Παρασκευή δεν θα αποκτήσει ΠΟΤΕ μετρό. Και όσο αυτό είναι ένα μείον για τις δημόσιες συγκοινωνίες, απλώς θα είναι το παράδειγμα του δήμου που είπε ΟΧΙ στην ανάπτυξη
Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΕΠΙ ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΕΔΩΣΕ ΤΑ ΧΡΥΣΑ ΚΕΙΜΗΛΙΑ ΤΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΩΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ, ΣΗΜΕΡΑ ΟΜΩΣ ΜΟΝΟ ΝΑ ΤΡΩΕΙ ΞΕΡΕΙ. ΑΝΤΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ ΑΓΑΠΟΥΝ ΤΟΝ ΧΡΥΣΟ ΟΙ ΦΑΡΙΣΑΙΟΙ...
ΑΝΘΙΜΕ.... Η ΚΟΛΑΣΗ ΣΕ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ.....
Ο ΟΑΣΘ τόσα χρήματα βγάζει με τα εισιτήρια (ανεβαίνουν και οι τιμές από αύριο) και θα βγάλει άλλα τόσα όταν λειτουργήσει το μετρό. Ας κάνουν ένα δάνειο στην Αττικό Μετρό. Δεν γίνεται να μην υπάρξει σταθμός στην περιοχή.
Γιατί δεν κανουν τον σταθμό πιο μπροστά π.χ.στο 424 νοσοκομείο ή στη ΣΑΣΣ ή στη συμβολή με την Καυτατζόγλου που έχει δημόσιο χώρο. Μήπως είναι καλύτερα απο το να μπλέξουν με τους πεισματάριδες ρασοφόρους;
Αν το Παπάφειο Ορφανοτροφείο ΔΕΝ ήταν κοινωφελές ίδρυμα αλλά η προεδρική ή πρωθυπουργική ή υπουργική ή κάποιου "έλληνα μεγιστάνα" κατοικία θα γινόταν στον αύλιο χώρο εργοτάξιο ή στάση του μετρό; Πόση αποζημίωση θα ζητούσε τότε ο θιγόμενος; Θα διαμαρτύρονταν κανείς; Τώρα που πρόεδρος του ορφανοτροφείου είναι ο εκάστοτε μητροπολίτης Θεσσαλονίκης και εξ ονόματος αυτού υπογράφονται τα έγγραφα των αποφάσεων του Δ.Σ. του ιδρύματος (ασχέτως αν συμφωνεί ή όχι ο εκάστοτε μητροπολίτης) φταίει ο μητροπολίτης; Ο συγκεκριμένος μπορεί να ευθύνεται για οτιδήποτε, αλλά ας του αναγνωριστεί ότι προασπίζεται τα συμφέροντα ενός ΟΡΦΑΝΟΤΡΟΦΕΙΟΥ και όχι του εαυτού του. Ίσως λίγοι να γνωρίζουν την ιστορία και την αξία του εν λόγω ιδρύματος. Τέλος, διακρίνω την απόλυτη απουσία των φερομένων ως "οικολόγων" από το γεγονός ότι μια έκταση αθλοπαιδιών και πρασίνου δίδεται αναντίρρητα και αβασάνιστα για την οποιαδήποτε άλλη χρήση. Αλλού και αλλού δένονται με αλυσίδες γύρω από τα δέντρα, εδώ τι φταίει; Ο...Παναγιότατος; Οφείλουν οι μελέτες να είναι πιο ολοκληρωμένες και να προβλέπουν τέτοιες ή άλλες αποζημιώσεις και χωροθετήσεις σταθμών και να μην έχουν τον χαρακτήρα "βλέποντας και κάνοντας"! Και γενικότερα ας είμαστε υπέρ των "δύσκολων" και όχι των "εύκολων" στόχων...
Μέσα σε 2 μέρες έρχεται και η επίσημη παράκαμψη του σταθμου!!! Τα παραπάνω λόγια είναι περιττά! http://tvxs.gr/news/%CF%84%CE%BF%CF%80%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CE%BD%CE%AD%CE%B1/%CE%BF-%CE%AC%CE%BD%CE%B8%CE%B9%CE%BC%CE%BF%CF%82-%CE%BA%CE%AC%CE%BD%CE%B5%CE%B9-%CF%84%CE%BF-%CE%B8%CE%B1%CF%8D%CE%BC%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CE%BC%CE%B5%CF%84%CF%81%CF%8C-%CE%B8%CE%B5%CF%83%CF%83%CE%B1%CE%BB%CE%BF%CE%BD%CE%AF%CE%BA%CE%B7%CF%82
Συγνώμη για το προηγούμενο.... το σωστό link είναι: http://tvxs.gr/node/57658
Εγώ συμφωνώ με τον Τρενομανή...
Δηλαδή ο Ανθιμος αυτό που κάνει είναι να προτάσσει το περιορισμένο συμφέρον της Εκκλησιας μπροστά στο κοινωνικό συμφέρον της αποτελεσματικής εξυπηρέτησης των κατοίκων των περιοχών αυτών. Και αν εκείνος σκέφτεται το συμφέρον της εταιρίας του (εε, συγνώμη, εκκλησίας ήθελα να πω...), τότε καλά θα κάνουμε να φορολογούμε και τα έσοδά της ανάλογα.
Μη κρυβόμαστε όποτε μας βολεύει πίσω από το "κοινωφελές έργο της Εκκλησίας" για να προωθούν μερικοί το real estate των παπατζήδων.
Και αν πράγματι δεν είναι το οικονομικό συμφέρον από πίσω, ας επέμβει ο αρχιεπίσκοπος για να επανφέρει την τάξη.
Τέλος δε θα με τάραζε αν μαζί με την ταμπέλα στην είσοδο του Μετρό
"ζητούμε συγνώμη από τους κατοίκους της Τούμπας, αλλά η εκκλησία δε θέλει να μπορείτε να μετακινηθείτε εύκολα στην πόλη" να πήγαινε το Δημόσιο την Εκκλησία σε δίκη και αν κερδίσει να επιδικαστεί στην Εκκλησία το επιπλέον κόστος για την κατασκευή.
Και μια τεχνική λεπτομέρεια, επειδή η κατάσταση μοιάζει πολύ στην προ δεκαετία διένεξη ΑΜ και χουντικού δημάρχου Αγίας Παρασκευής. Σε περίπτωση που θα θελήσουν να προσθέσουν τον σταθμό, θα πρέπει να περιμένουμε και μια 6μηνη διακοπή...
Που σημαίνει πως η Τούμπα δύσκολα θα αποκτήσει μετρό για τα επόμενα 15-20 χρόνια, σε αντίθεση με τις αλλες περιοχές της Θεσσαλονίκης.
Και ο αντίκτυπος θα είναι προφανώς ότι η ευκολία πρόσβασης των άλλων περιοχών θα τις φέρει σε πλεονεκτική θέση, όπως και στην Αθήνα που οι περιοχές που απέκτησαν μετρό είδαν μια αύξηση του κόστους κτήσης κατά 25%...
Τελικά υπάρχουν λίγοι άνθρωποι που ξεφεύγουν από το "τάισμα" των ..... "ανεξάρτητων" και "αμερόληπτων" εκδοτικών οίκων. Συγχαρητήρια τρενομανή.
Από το καταστατικό λειτουργίας του Παπαφείου Ορφανοτροφείου, πρόεδρος του Δ.Σ. του ιδρύματος είναι ο εκάστοτε μητροπολίτης Θεσ/κης. Ως πρόεδρος του Δ.Σ. υπογράφει κάθε σχετικό έγγραφο του Δ.Σ., το οποίο οφείλει να προασπίζει τα συμφέροντα και την περιουσία του ιδρύματος, ως ενεργό (δηλαδή ακόμα και σήμερα έχει τροφίμους – ορφανά παιδιά). Τον μητροπολίτη μπορεί να τον ελέγξει ο οποιοσδήποτε και να τον ψέξει (αν θέλει) για ότι ο καθείς κρίνει (για το αν λ.χ. διάγει προκλητικό ή πολυτελή βίο, για το αν διαχειρίζεται ή όχι τα χρήματα προς το συμφέρον των πιστών ή το δικό του, για το αν είναι εθνικιστής ή διεθνιστής κ.ο.κ.). Αλλά να κατηγορείται η...Εκκλησία επειδή υπογράφονται οι αποφάσεις του Δ.Σ. του Παπαφείου Ορφανοτροφείο από έναν μεγαλοκληρικό της και να ευθύνεται για την καθυστέρηση των έργων του μετρό, ταπεινή μου άποψη, είναι πέρα ως πέρα άδικο. Για τις τυχόν καθυστερήσεις του έργου έχουν και άλλοι, πολλοί, ευθύνη μέχρι να φτάσουμε στον μητροπολίτη και στην...Εκκλησία: η κατασκευάστρια εταιρία, οι μελετητές και κυρίως αυτοί που ενέκριναν τις μελέτες (και μαζί με αυτές τις ελλείψεις τους – οι 300 της βουλής δηλαδή), τεχνικές υπηρεσίες (ΕΥΑΘ/ΔΕΗ/ΟΤΕ και άλλες) για την κάκιστη και ελλιπή χαρτογράφηση των δικτύων τους, η προβληματική εκταμίευση των ευρωπαϊκών χρημάτων ένεκα της μη έγκαιρης καταβολής των χρηματικών ποσών που αντιστοιχούν στην πατρίδα μας (πάλι εξαιτίας της κακοδιαχείρησης των "πανάξιων" πολιτικών εκπροσώπων μας), οι δημόσιοι λειτουργοί εξαιτίας της δαιδαλώδους γραφειοκρατίας, οι "κακοί" μας πρόγονοι που μας άφησαν αρχαία πολλαπλάσιας αξίας από 10 δίκτυα μετρό, ο Μέγας Ευεργέτης της Πατρίδας μας Ιωάννης Παπάφης, που αγόρασε την έκταση και οικοδόμησε ορφανοτροφείο εκεί που οι μελετητές του μετρό σχεδίαζαν στάση και πολλά άλλα. Όταν λοιπόν η υπόθεση πάει σε δίκη (και μακάρι να πάει) και επιμεριστούν οι ευθύνες των καθυστερήσεων, εύχομαι η θεά Θέμις να καταμερίσει τις ευθύνες σύμφωνα με τα αναλογούντα στον καθένα! Δεν έχω να προσθέσω κάτι περισσότερο. Ο καθείς ας εξάγει τα συμπεράσματά του…
@τρενομανή:
η θεία κοινωνία που σου δίνει ο Άνθιμος (ή κάποιος από τους υπαλλήλους του) είναι σαφέστατα ληγμένη. δικαιώμα σου είναι και να παίρνεις και να ζεις με παραισθησιογόνα, αλλά καλό θα είναι να προσέχεις την οργή του κόσμου.
Για πες ρε Ανώνυμε? Ποια οργή του κόσμου να φοβηθούμε? Τις θρησκόληπτες γιαγιάδες? Έλεος πια με την εκκλησία? Πάντα για την πάρτη τους και για τους ημετέρους
@πικο απίκο:
μα καλά δεν καταλαβαίνεις καλά τη ελληνική γλώσσα; στην οργή ΤΟΥ μη θρησκόληπτου κόσμου αναφέρομαι που θα μείνει χωρίς μετρό εξ αιτίας των απαραδέκτων, παράνομων & εξευτλιστικών πρακτικών της Εκκλησίας.
Anti na kaine athwwous anthrwpous den sthnoun kamia enedra se kanena megalotragopapa, anthime erxetai h wra sou
Επανερχομαι. Εάν δεν είναι σικέ το παιχνιδι δηλ να ψαχνουν να βρουν ευκαιρια για να κολλύσει λόγω χρηματοδότησης το έργο, τότε γιατί δεν μετακινούν το σταθμό 100 μετρα προς το κεντρο όπου εξυπηρετει και το Καυτατζόγλειο, τη φοιτητική λεσχη και το παν. Μακεδονίας.
Δημοσίευση σχολίου