Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 26 Μαΐου 2010

Προαστιακός Θεσσαλονίκης: Το 2015 θα υπάρχει δίκτυο;

Συνέχεια είχαμε στις εξαγγελίες έργων από το Υπουργείο Υποδομών αυτή τη φορά από τις Σέρρες και μάλιστα ήταν και άκρως σιδηροδρομικές. Μέσα από την ημερίδα που διοργανώθηκε για τις υποδομές στο Νομό Σερρών ο υφυπουργός Κος Μαγκριώτης είπε πως
πρέπει να αναβαθμιστεί η Σιδηροδρομική Σύνδεση Θεσσαλονίκη-Σέρρες, όπως και η κατασκευή μιας νέας γραμμής στην όδευση του Οδικού Άξονα Θεσσαλονίκης- Σέρρες, σαν μέρος του Προαστιακού της Κεντρικής Μακεδονίας.
Δηλαδή θα έχουμε και μετονομασία του Προαστιακού στη Θεσσαλονίκης; κανείς δεν ξέρει ακόμα. Φυσικά όλα αυτά θα γίνουν εφόσον μπορέσουν να εξοικονομηθούν χρήματα και σίγουρα μετά το ΕΣΠΑ.
Το δίκτυο του Προαστιακού Θεσσαλονίκης σήμερα περιλαμβάνει τη γραμμή για Λάρισα και εξυπηρετεί καθημερινά μερικές χιλιάδες επιβατών. Ένα φιλόδοξο σχέδιο είναι η σύνδεση με το Αεροδρόμιο και κατ` επέκταση με τη Χαλκιδική. Θα εξυπηρετούσε καθημερινά χιλιάδες επιβάτες και από και προς το Αεροδρόμιο ενώ θα έφερνε ακόμα πιο κοντά τον Νομό Χαλκιδικής και το καλοκαίρι τις παραλίες του. Αυτό το σχέδιο υπάρχει εδώ και πολλά χρόνια στα γραφεία του Υπουργείου αλλά ειδικά με την σημερινή οικονομική κατάσταση πολύ δύσκολα θα προχωρήσει ένα τόσο δαπανηρό σχέδιο.
Ο Κος Μαγκριώτης επίσης αναφέρθηκε στην ανάγκη ολοκλήρωσης του κάθετου άξονα της Εγνατίας Οδού Θεσσαλονίκη-Σέρρες-Προμαχώνας που σύμφωνα με τον προγραμματισμό του Υπουργείου θα ολοκληρωθεί σύντομα ενώ συζητήθηκε και το θέμα της περιφερειακής Σερρών.

5 σχόλια:

_5_ είπε...

Δεν έχω καταλάβει τι θα πρωτοκάνει αυτή η Κυβέρνηση.... Θα ολοκληρώσει τη σιδηροδρομική γραμμή Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη; Θα λειτουργήσει το μετρό στη Θεσσαλονίκη το 2014; Θα πάει το μετρό στη Σίνδο; Τώρα έρχεται και ο προαστιακός απευθείας για Σέρρες το 2015;; Καλάαααααααα Χαιρετίσματα!!!!!!

Παρόλα αυτά μια τέτοια γραμμή, που από Σέρρες θα συνέχιζε μέσω της παλιάς και θα παρέκαμπτε έτσι το γύρω όλη της χώρας για να πας Αλεξανδρούπολη, θα ήταν άκτως κερδοφόρα.
Το ΙC σήμερα κάνει το ΘΕΣΣ-ΚΙΛΚ-ΣΕΡΡ σε 1:36. και Αλεξανδρούπολη ~5:00 .
Σκεφτείτε να το ρίξει σε 0:36 και 4:00!!!!

Συγκρίνω με τα ΚΤΕΛ (και όχι με ΙΧ)

Μετρόφιλος είπε...

Μπράβο. Ο προαστιακός θα λύσει το πρόβλημα έλλειψης πελατών του ΟΣΕ!!! Ταξίδι χωρίς τουαλέτα, χωρίς βαγκόν-ρεστοράν, με απαγόρευση κατανάλωσης φαγητού και ποτού!
Ευτυχώς που υπάρχει το ΔΝΤ και θα στείλει τους άχρηστους του ΟΣΕ στα σπίτια τους!

_5_ είπε...

Μετρόφιλε θα διαφωνήσω μαζί σου. Στον προαστιακό για Λάρισα, στα υπέροχα DESIRO, έχουν ωραιότατες τουαλέτες (καμία σχέση με αυτές των ΜΑΝ2000).

Επίσης δε χρειάζεται εστιατόριο, αφού όπως λέει και το όνομα του (προαστιακός - περιφερειακός) κάνει σύντομες διαδρομές το πολύ μιάμισης ώρας. Ακόμα και αν αναχωρήσεις στις 13:00, 14:30 θα έχεις φτάσει, να φας σαν άνθρωπος...

Άλλωστε και το μετρό δεν τα έχει αυτά, ε, απλά ο προαστιακός πάει πιο μακριά.. Σκέψου ότι για το Αιγάλεω-Αεροδρόμιο κάνει 48' και δεν έχει τουαλέτα!

Όσο για την απαγόρευση, δε νομίζω να σου απαγορεύουν ένα σνακ, μπισκότα ή νερό/αναψυκτικά...

Υποτίθεται ότι δεν πας εκδρομή αλλά κάπου κοντά... Όπως και τα ΚΤΕΛ!

Αν γίνει στη Μακεδονία το δίκτυο που λένε, θα βγάλει αρκετά λεφτά ο ΟΣΕ

Αρκεί να σου πω, πως για Λάρισα δε γνωρίζω άτομα που ταξίδεύουν με ΚΤΕΛ, όλοι με τον προαστιακό πάνε (όχι λόγω του κλεισίματος των Τεμπών, αλλά εδώ και πολύ καιρό)

Παρόλα αυτά, αν το πρόβλημα σου είναι οι υπάλληλοι του ΟΣΕ, τότε αυτό είναι άλλο θέμα...

neovoulos είπε...

Ρε παιδιά ... ας σταματήσουμε να ασχολούμαστε με τον ΟΣΕ. Είναι το κορυφαίο παράδειγμα κακοδιαχείρισης και αναποτελεσματικότητας παγκοσμίως.
Ας δούμε τι το καλύτερο μπορεί να γίνει για το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, μήπως και φιλοτιμηθεί καμιά ξένη εταιρεία και δρομολογήσει κανά τρένο.

τρενομανής είπε...

Συμφωνώ ότι ο ΟΣΕ ως φορέας διαχείρησης του σιδ/κου δικτύου έχει αποτύχει παταγωδώς, πολύ δε περισσότερο στην διαχείρηση του προαστιακού, για τον οποίο (ο ΟΣΕ) πιστεύει ότι δρομολογεί ακόμα ατμάμαξες! Ο προαστιακός της Θεσσαλονίκης ΔΕΝ θέλει πολλά χρήματα! Ήδη από τη Θεσσαλονίκη έως το Πλατύ υπάρχει ηλεκτροκίνηση. Ας επεκτείνουν την ηλεκτροκίνηση τουλάχιστον έως την Έδεσσα (το πιο σωστό θα ήταν έως την Φλώρινα - Νέο Καύκασο ως διασυνοριακή γραμμή με ΠΓΔΜ). Η επιδομή της γραμμής είναι ήδη έτοιμη! Ηλεκτροκίνηση υπάρχει και ως το Πολύκαστρο και την Αξιούπολη Κιλκίς, κωμοπόλεις που θα ήταν δυνατόν να εξυπηρετηθούν με προαστιακό από τη Θεσσαλονίκη. Θεσσαλονίκη - Κρηστώνη (Κιλκίς) έχει ανακαινισθεί η επιδομή. Εδώ θα χρειαστεί ηλεκτροκίνηση και μια διακλάδωση Κρηστώνη - Κιλκίς (5km) ώστε να εξυπηρετείται η πόλη αποτελεσματικότερα. Κι έπειτα να συνεχιστεί η ανακαίνιση υποδομής και η ηλεκτροκίνηση έως Προμαχώνα (διασυνοριακός με Βουλγαρία) και Σέρρες. Μένει και η ηλεκτροκίνηση Λαρίσης - Βόλου (Μεσογειακοί). Το κόστος ΔΕΝ είναι καταστροφικό. Σκεφτείτε ότι θα αποκτήσουν ταχύτατη σύνδεση με τη Θεσσαλονίκη οι εξής πόλεις και κωμοπόλεις: Λάρισα, Κατερίνη (υφίσταται), (Βελεστίνο, Βόλος), Αλεξάνδρεια, Βέροια, Νάουσα, Σκύδρα, Έδεσσα (Αμύνταιο, Φλώρινα), Αξιούπολη, Πολύκαστρο, Κιλκίς (Μουριές, Ροδόπολη, Σέρρες). Δηλαδή 7 - 8 νομοί! Η ανάγκη για ταχεία, ασφαλή, άνετη, οικονομική, οικολογική και καθαρή μετακίνηση επιβάλλει την επιτάχυσνση των διαδικασιών για την ανάπτυξη του προαστιακού τόσο σε Αθήνα όσο και σε Θεσσαλονίκη.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα