Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 19 Μαρτίου 2010

Αεροδρόμιο Καστέλλι Ηρακλείου : Προσφορές ανοίγονται στις 19 Οκτωβρίου 2010


Εξελίξεις έχουμε πλέον για το θέμα της κατασκευής με παραχώρηση του Νέου Αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου. Για εκείνους που δεν γνωρίζουν ή δεν θυμούνται να ενημερώσω ότι αρχικά ο διαγωνισμός είχε ανακοινωθεί λίγες μέρες πριν τις εκλογές από τον πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ για τον Φεβρουάριο του 2010. Με την αλλαγή της κυβέρνησης ο διαγωνισμός δεν ακυρώθηκε αλλά "πάγωσε" αφού εντοπίστηκαν ασάφειες και ελλείψεις.
Τα 3 σημαντικότερα προβλήματα σύμφωνα με τον Υφυπουργό ήταν 1. η έλλειψη χρηματοδότησης, 2.οι αντιδράσεις από την Τοπική Αυτοδιοίκηση και 3.η μη πρόβλεψη για τα ραδιοβοηθήματα.
Πριν λίγες μέρες όμως ο Υφυπουργός Υποδομών Κος Μαγκριώτης δήλωσε πως πλέον ο διαγωνισμός θα προχωρήσει κανονικά και οι προσφορές για το Νέο Αεροδρόμιου Καστελίου θα ανοίξουν στις 19 Οκτωβρίου 2010. Αυτό γίνεται όπως εξήγησε παρότι θα μπορούσε να διεξαχθεί πιο νωρίς ο διαγωνισμός για λόγους οικονομικούς καθώς αυτή τη στιγμή τα επιτόκια παραμένουν σε ψηλό επίπεδο και εκτιμάται ότι τότε θα είναι σε χαμηλότερα επίπεδα.
Το τελικό ύψος για την κατασκευή του Αεροδρομίου εκτιμάται πως θα φτάσει τα 800εκ€. Το Αεροδρόμιο θα λειτουργήσει με σύμβαση παραχώρησης από το Δημόσιο σε ιδιώτες και θα ελέγχει το 55% των μετοχών της εταιρείας που θα προκύψει. Από την κατασκευή του θα εργαστούν εκατοντάδες εργάτες ενώ θα αναζωογονηθεί ο τομέας των τεχνικών και κατασκευαστικών εργασιών που έχει νεκρώσει και στην Κρήτη. Πρόκειται εξάλλου για το μεγαλύτερο αναπτυξιακό έργο του νησιού εδώ και δεκαετίες και το οποίο αναμένεται να ωθήσει μαζί και δεκάδες μικρά ή μεγάλα projects.
ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΚΑΙ ΝΕΟΣ ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ
Φυσικά τέτοια μεγάλα έργα συμπαρασύρουν και άλλα μικρά ή μεγαλύτερα έργα υποδομής. Έτσι για την κατασκευή του Αεροδρομίου κρίθηκε αναγκαία και η κατασκευή νέου οδικού άξονα που θα συνδέει τις περιοχές Χερσονήσου- Αεροδρομίου Καστελίου- Αρκαλοχωρίου.
Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό άξονα καθώς συνδέει την πιο τουριστική περιοχή του νησιού με το Νέο Αεροδρόμιο ενώ αναμένεται να εξυπηρετεί και σε πολύ μεγάλο βαθμό την τοπική κίνηση.
ΚΡΗΤΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Ο Κος Μαγκριώτης δήλωσε πως τα επόμενα 3 χρόνια θα επενδυθούν περίπου 800εκ€ για έργα σε ολόκληρη την Κρήτη. Αν και δεν ήταν σαφής ελπίζουμε τα 170χλμ οδικών έργων στα οποία αναφέρθηκε να εννοεί τον ΒΟΑΚ που σήμερα είναι Αυτοκινητόδρομος- ανέκδοτο.
Μέχρι σήμερα υπάρχουν ακόμα τμήματα του ΒΟΑΚ που είναι χωρίς ολοκληρωμένες μελέτες. Για να φτάσουμε λοιπόν στο σημείο να αρχίσουν να κατασκευάζονται κιόλας θα περάσει μεγάλο χρονικό διάστημα.
Περιμένουμε λοιπόν και ειδικά για την Κρήτη να υπάρξει όντως μεγάλος αναπτυξιακός σχεδιασμός καθώς μέχρι σήμερα είναι μια από τις παραμελημένες Περιφέρειες και δικαιούται μεγαλύτερης προσοχής από αυτήν που έχει σήμερα.

3 σχόλια:

ΦΙΛΙΠΠΟΣ είπε...

ρος το Blog σας
Ένα νέο blog γεννήθηκε με σκοπό να δώσει βήμα σε όλους τους Έλληνες ..Ένα Blog όπου μπορεί ο καθένας μας να γράφει ότι τον απασχολεί επώνυμα η ανώνυμα…ένα blog που δίνει την ευκαιρία σε όλους τους Έλληνες να πούνε όλα αυτά που μέχρι τώρα διστάζανε να πούνε .. Αν θέλεις και εσύ να κάνεις κάτι για όλη αυτή την απάτη που βλέπεις γύρο σου ..έλα μαζί μας …..Το Blog σου δίνει την δυνατότητα να ακουστή η γνώμη σου σε ένα ευρύ κοινό χωρίς πολιτικούς ,κομματικούς ,εθνικούς, θρησκευτικούς, η άλλους περιορισμούς .
Κάνε τώρα την αρχή έλα μαζί μας…………
Οι απόψεις που θα γράφεις εδώ δεν λογοκρίνονται σε καμιά περίπτωση και δημοσιεύονται ακέραιες
Ζητάμε και την δική σας στήριξη καθώς το Blog προωθεί τις απόψεις των Blogger και των πολιτών, και όχι δικές μας…..
www.ksipnistere.blogspot.com

www.ksipnistere.gr
Βάλτε και εμάς στη λίστα με τα ιστολόγια σας... ότι θέλετε μπορείτε να το στείλετε στο e-mail μας και από κάτω το link σας και δημοσιεύετε ακέραιο.

Ανώνυμος είπε...

Για να ερθουμε λιγο on topic, καιρος ειναι να γινει και κατι στο νησι, γιατι απο υποδομες ειμαστε στο 1967-1974 οταν η ΜΟΜΑ επι χουντας ανοιξε τον υπαρχον ΒΟΑΚ (σε οσα σημεια ακομα δεν εχει αναβαθμιστει), το αεροδρομιο Ηρακλειου κτλ κτλ. Πρεπει ομως να γινει κατι και με τις καθετες συνδεσεις. Πρεπει επιτελους να τελειωσει ο Αξονας Ηρακλειο-Τυμπακι. Ενας δρομος φορτωμενος με νταλικες που επι χρονια επηζε σε στροφες και ανηφοροκατηφορες, να εχει κολλησει εξω απο την Αγια Βαρβαρα. Πρεπει να πεσουν χρηματα στο νησι.

Δυστυχως ολες οι κυβερνησεις τα προηγουμενα χρονια μας πηγαν πισω. Αρχικα η ΝΔ το 1990-1993 ειχε το οραμα πολλα και μικρα εργα στην Κρητη. Πανω λοιπον που ετοιμαζοντουσαν να ξεκινησουν τα πολλα και μικρα εργα (ξερουμε οτι στην Ελλαδα απο το σχεδιασμο μεχρι να ξεκινησει ενα εργο μιλαμε για τουλαχιστον 3+ χρονια), ηρθε το ΠΑΣΟΚ το 1994 και ειπε λιγα και μεγαλα εργα. Και αλλαξε παλι ο ολος σχεδιασμος.

Δυστυχως αν δεν ειχε γινει η Ολυμπιαδα θα ημασταν ακομα πολλα χρονια πισω.

Ανώνυμος είπε...

ante giati polla akoume kai liga blepoume

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα