Τα πρώτα σπουδαία και θετικά νέα είχαμε από την Πάτρα για την υπόθεση της ανάπτυξης του Τραμ. Συγκεκριμένα ολοκληρώθηκε η μελέτη βιωσιμότητας σύμφωνα με ανακοίνωση του Δήμου Πατρέων με την διαδρομή να ξεκινά από το Π.Π.Ν.Π., θα περνά από το κέντρο της πόλης και θα καταλήγει στο ΑΤΕΙ. Η μελέτη βιωσιμότητας ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2008 και σύμφωνα με τα αποτελέσματα κρίθηκε οριακά βιώσιμο σαν έργο.
Το έργο θα ζητηθεί (από το Δήμο) να ενταχθεί στην κοινοτική πρωτοβουλία «Jessica» η οποία διευκολύνει την χρηματοδότηση έργων στις πόλεις μέσω ενός ειδικού χρηματοδοτικού μηχανισμού και ο συνολικός προϋπολογισμός εκτιμάται στα 240εκ€ (σημερινές τιμές). Το κόστος αυτό είναι συνολικό, δηλαδή περιλαμβάνει τόσο το κόστος κατασκευής των γραμμών, των σταθμών , των καλωδίων ηλεκτροκίνησης, όσο και του αμαξοστασίου και τους απαραίτητους συρμούς.
Εξάλλου με τη λειτουργία του Τραμ θα μπορεί να γίνει ένας επανασχεδιασμός των συγκοινωνιών της ευρύτερης περιοχής της Πάτρας προκειμένου να υπάρχουν πιο αναβαθμισμένες υπηρεσίες αλλά και εμπορική βιωσιμότητα από την ανταπόκριση του κοινού.
ΔΙΑΔΡΟΜΗ
Το τραμ θα ξεκινά από το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο μέσω της Λεωφόρου Ιπποκράτους, της οδού Πανεπιστημίου και της Νέας Ενικής Οδού Πατρών – Αθηνών. Στο κέντρο, η διαδρομή εισόδου θα είναι η οδοί Αγίας Σοφίας, Έλληνος Στρατιώτου, Ρήγα Φεραίου, Μαιζώνος και Σμύρνης και από εκεί, από την οδό Καλαβρύτων, θα καταλήγει στο ΑΤΕΙ. Η αντίθετη διαδρομή, η διαδρομή εξόδου από το κέντρο θα περνά από την οδό Μαιζώνος, την Κορίνθου και μετά την εθνική οδό. Επίσης υπάρχει και πρόβλεψη για μελλοντικές επεκτάσεις, όπως για παράδειγμα στην περιοχή της Ακτής Δυμαίων, μέχρι το ύψος του νέου λιμανιού.
Η ανακοίνωση του Δήμου λέει: "Σύμφωνα με την ενημέρωση που έχει η δημοτική αρχή η πρώτη φάση της μελέτης για την εξυπηρέτηση της Πάτρας με τραμ (μελέτη σκοπιμότητας) ολοκληρώθηκε και η γνώμη των μελετητών είναι ότι η κατασκευή δικτύου τραμ στην πόλη είναι ένα έργο βιώσιμο που θα εξυπηρετήσει σημαντικά τις συγκοινωνιακές ανάγκες των δημοτών και θα εκτονώσει το κυκλοφοριακό πρόβλημα, παράλληλα βεβαίως και με άλλες παρεμβάσεις".
Για την καλύτερη και όσο το δυνατό πιο στοχευόμενη επιτυχία της μελέτης υπήρξε ερωτηματολόγιο για τους κατοίκους ενώ έγιναν και αρκετές μετρήσεις στους -στενούς- δρόμους της πόλης.
Είναι η πρώτη σοβαρή εξέλιξη στο παρ ολίγον ναυάγιο του Τραμ στην Πάτρα. Αν συνεχιστεί η διαδικασία τότε ανάλογα με τις προτεραιότητες του Υπουργείου Υποδομών θα δούμε πως θα συνεχιστεί το σήριαλ του Τραμ της Πάτρας μέχρις ότου φτάσουμε στο σημείο του διαγωνισμού και της ανακήρυξης του αναδόχου σε ένα έργο που σε συνδυασμό με την υπογειοποίηση των γραμμών του ΟΣΕ θα αλλάξει για πάντα την εικόνα της Πάτρας που τόσο ταλαιπωρείται από τα συγκοινωνιακά προβλήματα των τελευταίων δεκαετιών.
21 σχόλια:
Ναι...Καλά όλα αυτά αλλά να θυμίσω ότι κοντεύουν τοπικές εκλογές. Και επειδή η παροιμία λέει "όταν ακούς πολλά σταφύλια κράτα και μικρό καλάθι" εγώ σε αυτή την περίπτωση θα είμαι "ακάλαθος.
Οψόμεθα
To tram την εθνική? Πολύ έξυπνο. Γιατί δεν το περνάνε καλύτερα από την Πανεπιστημίου?
Η διαδρομή που προτείνεται δε φαινεται κακή. Το τραμ θα περνάει από τα βασικά σημεία ενδιαφέροντος (νοσοκομείο, πανεπιστημια, κέντρο κλπ) όμως υηπάρχουν μερικά σημεία που χρειάζονται προσοχή.
Κατ'αρχήν θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή ώστε όταν διέρχεται από τη ΝΕΟ, να είναι υπο ελεγχόμενες συνθήκες (αποκλειστικό διάδρομο και προτεραιότητα στις διασταυρώσεις)
Και δέυτερον, μου φαίνεται ότι δεν έχει, σε αυτήν τη φάση τουλάχιστον, κάποια διασύνδεση με το σιδηροδρομικό δίκτυο.
Πάντως είναι ένα έργο που περιμένουν στην Πάτρα και μπορεί να είναι αρκετά χρήσιμο για την πόλη.
Καλη η χαραξη του τραμ αλλα νομιζω εχει μια μικρη ελλειψη, δηλαδη δεν εξυπηρετει τον σταθμο των κτελ και του ΟΣΕ. Κατα τα αλλα ας ελπισουμε να βρεθει γρηγορα χρηματοδοτηση και να αρχισουν τα εργα.
Κανελλης Γιωργος
Και μετά τις τοπικές εκλογές θα βγουν να πουν "καλό και άγιο το τραμ αλλά πάμε για χρεωκοπία, οπότε δεν μπορούμε να το φτιάξουμε, τι να κάνουμε?" και "δεν φταίμε εμείς, αλλά η προηγούμενη κυβέρνηση που μας χρεωκόπησε, αυτήν βρίστε όχι εμάς!"
Μπα...
Αποκλειεται οι Πατρινοι να διαφερουν απο τους Αθηναιους...
ΚΑΙ ΓΙΑ ΑΥΤΟΥΣ, το τραμ θα ειναι μια μεγαλη απειλη των λωριδων οδικης κυκλοφοριας και του δωρεαν παρκινγκ στις ακρες του δρομου...
Κι όμως σε αυτή τη χώρα, δεν είναι μόνοι οι Πατρινοί, αλλά όλοι οι Έλληνες που θα νιώσουν αυτή την απειλή αν γίνει κάποιο έργο στην πόλη τους... Δυστυχώς...
Μπράβο για τη μελέτη.
Ελπίζω και εύχομαι να μη μείνει μακέτα.
με ΣΔΙΤ και συμμετοχη των Κτελ θα γινει σιγουρα
Δεν είμαι Πατρινός για να γνωρίζω με λεπτομέρειες τις κυκλοφοριακές ανάγκες της πόλης ώστε να προτείνω συγκεκριμένη διαδρομή για το τραμ. Όμως έχω επιφυλάξεις για το αν θα γεμίσει με επιβάτες σε μια πόλη των 250.000, τη στιγμή που δε μπορεί να γεμίσει σε μια πόλη των 4.000.000. Μήπως είναι καλύτερα αυτά τα λεφτά να δαπανηθούν αλλού;
Το επιχείρημα από πάνω με άφησε στον τόπο!!!
Ζουν 4.000.000 Αθηναίοι σε απόσταση 500 μέτρων (μια λογική ζώνη επιρροής ενός ΜΣΤ) από τις γραμμές του τραμ και δεν το ξέρω???
Επίσης το τραμ παρά τα τόσα προβλήματα και εμπόδια, στις περιοχές που είναι μέσα στον οικιστικό ιστό (Ν.Κόσμος - Ν.Σμύρνη - Π.Φάληρο) είναι κάτι παραπάνω από γεμάτο (ασφυκτικά κάποιες ώρες). Στην παραλιακή διαδρομή το χειμώνα πράγματι δεν κουβαλάει πολύ κόσμο αλλά δεν είναι και άδειο. Το καλοκαίρι όμως έχει πάρα πολύ...
Καλά Μετρόφιλε, τώρα που φαληρίσαμε γραμμές Μετρό ξέχνα τις. Ισως το ΔΝΤ επιτρέψει κανένα τραμ με το 1/10 του κόστους και το 1/10 των σημερινών άσχετων που διόρισαν οι προηγούμενοι.
Ασχετο.Γνωρίζει κανείς ποιό είναι το κόστος κατασκευής υπογείου τραμ;Είναι κοντά στο κόστος κατασκευής γραμμής μετρό με το ίδιο μήκος;
Γ.ΒΟΥΔΑΛΑΣ
Βασικά το θέμα είναι τι εννοείς όταν λες υπόγειο τραμ.
Γιατί στην πραγματικότητα το κόστος για το μετρό είναι να φτιάξεις ένα τούνελ. Αν έχει μικρή ή μεγάλη διατομή, η διαφορά στην τιμή δεν είναι μεγάλη.
Τελικά το μετρό ΕΙΝΑΙ σχεδον υπόγειο τραμ με την έννοια ότι δεν έχει διασταυρώσεις με άλλα μέσα και μπορεί να αναπτύσει την ταχύτητα που του επιτρέπεται.
Τέλος αν θέλεις να κάνεις υπόγειο ένα μέρος μόνο της διαδρομής του τραμ, κινδυνεύεις να κοστίσει ακριβά, γιατί στο τούνελ τα στόμια εισόδου και εξόδου, καθώς και στα σιδηροδρομικά τούνελ οι μειωμένες κλίσεις στη μηκοτομή είναι ικανά να εκτοξεύσουν το κόστος ανά χιλιόμετρο.
Χωρίς να σου πω με ακρίβεια, σε σχέση με την υποδομή, το κόστος της δε πρέπει να είναι πολύ μακριά από του μετρό
Δεν είναι κακή ιδέα το τραμ στην Πάτρα. Είναι μια πολύ πυκνοκατοικημένη πόλη στο μεγαλύτερο τμήμα της, κάτι που ευνοεί ΜΜΤ. Δε μου αρέσει η χάραξη στην εθνική οδό, είναι μακρυά από κατοικίες, μάλλον καλύτερα να περάσει από την Πανεπιστημίου ή από την Αγυά, έχει πολύ κόσμο εκεί πέρα.
Το σχόλιο για τα 500μ. είναι απολύτως σωστό-μια ζώνη 1χλμ πυκνοκατοικημένη είναι υπεραρκετή για τη βιωσιμότητα ενός τραμ.
Σχετικά με τα σημεία κλειδιά, θα είναι εξαιρετικής χρησιμότητας για Νοσοκομείο, Πανεπιστήμιο και ΤΕΙ, που θα το τροφοδοτήσουν με σημαντική κίνηση. Δυστυχώς, δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για "κούμπωμα" με ΚΤΕΛ και ΟΣΕ, γιατί δεν έχουν οριστικοποιηθεί και τα πλάνα για τους νέους σταθμούς. Θα είναι πραγματικά κρίμα να μην υπάρξει διαλειτουργικότητα όλων των μέσων, διευκολύνει φοβερά το κοινό και πραγματικά το ελκύει να χρησιμοποιεί ΜΜΜ.
Διόρθωση-ΜΜΤ=ΜΣΤ=Μέσα Σταθερής Τροχιάς.
Εκτορα,σ΄ευχαριστώ για τις πληροφορίες σου.Με κάλυψες πλήρως.Διάβασα πως κάτα τη διάρκεια κατασκευής του τραμ της Αθήνας υπήρχαν σχέδια για υπογειποίηση των γραμμών στην Νέα Σμύρνη και ήθελα να δω πόσο θα εκτοξέυονταν το κόστος.
Επειδή μένω Νέα Σμύρνη και έχω μελετήσει προσωπικά τι σφάλματα έγιναν όταν ήρθε εδώ, θα ήταν καλό αν μπορούσαν να καταργηθούν ορισμένα φανάρια στην Ελευθερίου Βενιζέλου (όπως και στον Νέο Κόσμο, όπου η ίδια οδός ονομάζεται Ηλία Ηλιού) σε διασταυρώσεις με κάτι δρομάκια εντελώς δευτερεύοντα, τα οποία θα μπορούσαν να πεζοδρομηθούν.
Είναι ο ΜΟΝΟΣ τρόπος να αυξηθεί η ταχύτητα του Τραμ, διότι με τα καμώματα της Γερμαναρού, μας βλέπω για φούντο σύντομα, οπότε δεν βλέπω καμία πιθανότητα για "πράσινο κύμα" για πολλά χρόνια ακόμα!
Το ίδιο πρέπει να προσέξουν και στο Τραμ της Πάτρας, ώστε να μην σταματάει διαρκώς σε φανάρια. Μακάρι να προνοήσουν εξ' αρχής και να μην επαναληφθούν τα ίδια σφάλματα που έγιναν στο τμήμα του Τραμ Νέος Κόσμος - Νέα Σμύρνη - Παλαιό Φάληρο (δεν αναφέρομαι στην παραλιακή).
Επί τη ευκαιρία, επειδή ο προηγούμενος έκανε λόγο για παλαιότερα σχέδια υπογειοποίησης των γραμμών στην Νέα Σμύρνη, αυτό θα ήταν χρήσιμο για το τμήμα πριν την πλατεία Νέας Σμύρνης (καθώς ερχόμαστε από κέντρο) που έχει έντονες ανωφέρειες και κατωφέρειες και ένα τσουβάλι φανάρια στα οποία κυκλοφοριακώς γίνεται το έλα 9 δις!!!!
Μετρόφιλος ΚΑΙ Τραμόφιλος
Η πρόταση φαίνεται να είναι αρκετά καλή, με σύνδεση σημαντικών προορισμών που εξυπηρετούν πολύ κόσμο. Ελπίζω να προχωρήσει καθώς η Πάτρα είναι αυτή την στιγμή δέσμια ενός πρωτόγονου συστήματος μεταφορών χωρίς να έχει αξιόπιστο "διαχειριστή" του ενός και μόνου μέσου μεταφοράς. Δεν είναι δυνατόν μια πόλη σαν την Πάτρα να έχει Αστικό ΚΤΕΛ (ουδέν σχόλιο) και όχι έναν οργανισμό αντίστοιχο του ΟΑΣΑ κ' του ΟΑΣΘ.
Με την κατασκευή του τραμ ελπίζω να δημιουργηθεί και ο αντίστοιχος οργανισμός όπου θα εντάξει και τα λεωφορεία που θα πάψουν να είναι ΚΤΕΛ.
Αλέξης Παπαζήσιμος
Τώρα που είπες αστικό κτελ πάτρας με πήγες 10+ χρόνια πίσω που ήμουν φοιτητής εκεί. Τα λεωφορεία για πανεπιστήμιο γεμάτα σαν σαρδελοκούτια, το ταξίδι θύμιζε ταινία της βουγιουκλάκη!! Τώρα πλέον τα πράγματα στην Πάτρα έχουν αλλάξει αρκετά μόνο ως προς τον αριθμό τον οχημάτων που έχει πολλαπλασιαστεί.
Κατά την γνώμη μου αν το τραμ δεν φτάσει στο πανεπιστήμιο (όχι απλά στο νοσοκομείο), τότε έχει χάσει το μεγαλύτερο κοινό του.
Το τραμ της Αθήνας το εξόντωσαν με τα πολλά φανάρια και τη μη ενεργοποίηση του συστήματος προτεραιότητας ακόμη!!! Παρ' όλα αυτά είναι ένα πολύ συμπαθητικό μέσο κι αν ακόμη δεν έχει την ταχύτητα που θα του ταίριαζε δεν φταίει το ίδιο αλλά οι ...προχειρολόγοι σχεδιαστές του. Ελπίζω στην Πάτρα να λειτουργήσει σωστά και επεκταθεί στην Αθήνα χωρίς λάθη αυτή τη φορά μαζί με το Μετρό ασφαλώς.
Δημοσίευση σχολίου