Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 23 Μαρτίου 2010

Μετρό Θεσσαλονίκης: Ανοιγει το εργοτάξιο στη Νέα Ελβετία

Αρχίζουν τα προβλήματα πλέον και στην Ανατολική Θεσσαλονίκη. Μετά από πολύμηνη (αν όχι πολύχρονη) καθυστέρηση τα εργοτάξια του Μετρό έρχονται να εγκατασταθούν για τα επόμενα 4 χρόνια και στην περιοχή της Νέας Ελβετίας που θα είναι και ο τελευταίος σταθμός στην γραμμή του Μετρό και πριν από το αμαξοστάσιο του Μετρό που θα γίνει στην Πυλαία. Σε μικρό χρονικό διάστημα από σήμερα η οδός Αλλατίνη θα ... ανοίξει σε μήκος 400 μέτρων προκειμένου να ξεκινήσουν οι εργασίες που προβλέπεται να διαρκέσουν 1,5 με 2 χρόνια. Συγκεκριμένα λόγω της διέλευσης του Μετρό ο δρόμος θα κλείσει από την συμβολή της με την οδό καθηγητή Ευρυγένη Δημητρίου μέχρι τη συμβολή της με την οδό Αθανάσιου Κανελλόπουλου.
Ανάλογα με την εξέλιξη των εργασιών θα ενημερώνονται και οι κάτοικοι από την Διεύθυνση του Μετρό Θεσσαλονίκης της Αττικό Μετρό. Αυτό θα γίνεται για την αποφυγή παραπόνων και αντιδράσεων από τους κατοίκους καθώς όλοι γνωρίζουμε τι έχει συμβεί σε ανάλογες περιπτώσεις παλαιότερα. Οι πρώτες εργασίες όπως και σε οποιοδήποτε άλλο σταθμό κατασκευάζεται στο αρχικό του στάδιο έχουμε τις παρακάμψεις των ΟΚΩ (Οργανισμοί Κοινής Ωφέλειας) που στην περίπτωση εδώ είναι η ΔΕΗ ο ΟΤΕ το αέριο και η ΕΥΑΘ. Οι αρχικές εργασίες αναμένεται να διαρκέσουν 6 μήνες για να περάσουμε αμέσως μετά στην κυρίως φάση της διάνοιξης της σήραγγας που είναι και το σημαντικότερο έργο.
Η σήραγγα για όσους δεν γνωρίζουν από το σταθμό Βούλγαρη μέχρι το σταθμό της Νέας Ελβετίας και μέχρι το αμαξοστάσιο στην Πυλαία πρόκειται να γίνει με ανοιχτό όρυγμα λόγω της μορφολογίας του εδάφους της περιοχής καθώς και της σταδιακής ανάδυσης της γραμμής από το υπέδαφος στο ύψος του εδάφους που θα βρίσκεται το Αμαξοστάσιο.
ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΕΡΓΟΤΑΞΙΑ
Σε διαδικασίες εγρήγορσης των κατασκευών βρίσκονται και τα υπόλοιπα εργοτάξια ενώ το πρόβλημα με τη κατασκευή του σταθμού Παπάφη ακόμα δεν έχει λυθεί. Εν τω μεταξύ περιμένουμε με αγωνία να ξεκινήσει και η κατασκευή του σταθμού Πατρικίου που θα είναι σταθμός κλειδί καθώς εδώ θα διασταυρώνονται τα τρένα με κατεύθυνση προς Νέα Ελβετία και Μίκρα (Καλαμαριά). Είναι από τους σημαντικότερους και πιο περίπλοκους σταθμούς του δικτύου.
ΕΠΕΚΤΑΣΕΙΣ
Επίσης έχουμε ευχάριστα νέα και από τη επέκταση για Καλαμαριά - Μίκρα καθώς πρόκειται να διευθετηθεί το ζήτημα με τη χωροθέτηση του έτερου αμαξοστασίου στη Μίκρα με την αναθεώρηση του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδιασμού του Δήμου Καλαμαριάς.
Αυτό θα διορθώσει και το πρόβλημα με την ένσταση που είχε το ΣτΕ σχετικά με το ζήτημα και είχε προκαλέσει τον πονοκέφαλο τόσο του Υπουργείου Υποδομών, της Αττικό Μετρό όσο και του Δήμου Καλαμαριάς που περιμένει πως και πως την ανακήρυξη του ανάδοχου και την εκκίνηση των εργασιών της επέκτασης της Γραμμής του Μετρό στα Νότιο-Ανατολικά της πόλης. Σύμφωνα με δήλωση του Κού Μαγκριώτη η πραγματική δημοπράτηση θα γίνει φέτος το καλοκαίρι. Οπότε και ο ανάδοχος αν όλα πάνε καλά θα προκύψει τους πρώτους μήνες του 2011 και 5 χρόνια αργότερα δηλαδή το 2016 με τις καλύτερες δυνατές συνθήκες η Καλαμαριά θα αποκτήσει και αυτή δίκτυο Μετρό.
Εδώ θα θυμηθώ και την άλλη δήλωση του Υφυπουργού Υποδομών πως για την επέκταση προς Σταυρούπολη υπάρχουν μόνο γεωτεχνικές μελέτες και πως στον οριστικό σχεδιασμό θα συμπεριληφθεί και η Σίνδος (συνολικά ή σε μελλοντική φάση;).

9 σχόλια:

_5_ είπε...

Πείτε του Κου Μαγκριώτη ας κατασκευαστεί η βασική γραμμή και μετά κάνουμε σχέδια και για το μέλλον...

Μήπως να το επεκτείνουμε και ως την Περαία; Ας το σχεδιάσουμε απο τώρα... Στα επόμενα 100 χρόνια θα είναι έτοιμο..

Πραγματικά έχω βαρεθεί να ακουώ για μεταθέσεις...

Το 2012 έγινε 2014+
Η Καλαμαριά πάει 2011+
Η Σταυρούπολη ο Θεός ξέρει...
Και μας μιλάει για τη Σίνδο;;;

_5_ είπε...

ΑΑΑ ξέχασα και αυτήν προς το Αεροδρόμιο...

Ναι το 2112 που θα γιορτάζουμε τα 200 χρόνια από την απελευθέρωση της πόλης μπορεί..

Για τα 100 πρώτα δε βλέπω τίποτα..

Ανώνυμος είπε...

To ΔΝΤ και τη κυρια Μερκελ τους ρωτησανε πριν ανακοινωσουν (για νιοστη φορα) κουφια χρονοδιαγραμματα και μελλοντα επινικεια???

Στο μεταξυ, ίσως στερνη ελπιδα για το κυκλοφοριακο της ερμης συμπρωτευουσας (χα, χα...) η...κρίση! Που θα μειωσει τη χρήση ΙΧ...Αλλα ελα που αυτό επιβάλλει και μια στοιχειωδη αστυνομευση των (κολοβων) ποδηλατοδρομων και λεοφωριολωρίδων...

Φαντάζομαι, οτι για Park & Ride, ουτε σε θερινή νυχτα να το ονειρευόμαστε...

τρενομανής είπε...

Η επέκταση προς Καλαμαριά ΔΕΝ πρέπει να τερματίζει στο σημερινό αθλητικό κέντρο της Μίκρας αλλά στο αεροδρόμιο Μακεδονίας της Μίκρας. Είναι τουλάχιστον φαιδρό, αυτοκαταστροφικό και αυτοκτονικό να είναι αδύνατη η επέκταση του Μετρό για άλλα τέσσερα - πέντε χιλιόμετρα και μάλιστα μιας περιοχής γεμάτης από δραστηριότητες (μεγάλα εμπορικά κέντρα και καταστήματα, βιοτεχνίες και μικρές βιομηχανίες, ιατρικά κέντρα, σχολικά συγκροτήματα, στρατιωτικές σχολές, γεωργική σχολή, γήπεδα, ξενοδοχειακές μονάδες με συνεδριακά κέντρα, καζίνο κ.λ.π.), αλλά και της δυνατότητας της επίγειας διέλευσης, αντί της υπόγειας που κοστίζει πολλαπλάσια. Το πολύ καλό αυτό blog θα πρέπει να ασκήσει όλη του την πίεση, προκειμένου το Μετρό Θεσσαλονίκης ανατολικά να τερματίζει στο αεροδρόμιο. Γνωρίζουμε πόσο δυσκίνητα είναι τα έργα και οι επεκτάσεις τους (βλέπε Κορωπί - Λαύριο, επέκταση Αττικής οδού κ.α.). Μια κι έξω το Μετρό Θεσσαλονίκης οφείλει να πάει στο αεροδρόμιο Μακεδονία!

KouFa είπε...

sinfwnw APOLITWS me ton trenomanh.
as piesoume opws mporoume

Ανώνυμος είπε...

Άντε να δούμε!

Ανώνυμος είπε...

ΣΩΣΤΟΣ Ο ΤΡΕΝΟΜΑΝΗΣ!

Αναστάσιος-Ιάσων Μοσχούλας είπε...

Είναι απλά τραγικό να μη συνδέονται με το μετρό τα υπόλοιπα μέσα εισόδου και εξόδου της πόλης... Φυσικά και πρέπει η προέκταση καλαμαριάς να σταματάει στο αεροδρόμιο όπως και η προέκταση της σταυρούπολης να συνεχίζει μέχρι το λιμάνι!!! Μακάρι...

H_Phob είπε...

Δεν γίνεται το μετρό να φτάνει μέχρι την Μίκρα. Πρέπει οπωσδήποτε να συνεχίσει μέχρι το αεροδρόμιο και απαραίτητη στάση στο Cosmos με τα τόσα μεγάλα μαγαζιά γύρω, τα καρτ, το Magic Park και το Διαβαλκανικό (καλή τοποθεσία θα ήταν αυτό το οικόπεδο: http://www.wikimapia.org/#lat=40.5515698&lon=22.9899859&z=16&l=14&m=b). Και μια στάση κοντά στο καζίνο και στα μαγαζιά της περιοχής.
Μένω Στοκχόλμη και δεν νοείται τα μεγάλα κέντρα και ό,τι άλλο σημαντικό να μην έχει καλή συγκοινωνία. Και ότι δεν έχει το σχεδιάζουν ή κάνουν ακόμα καλύτερη (ο σιδηρόδρομος προς το αεροδρόμιο θα αναδημιουργηθεί και σχεδιάζουν και νέες γραμμές).
Πάντως απ' ότι βλέπω έχουν στα σχέδια τους επέκταση προς αεροδρόμιο (http://upload.wikimedia.org/wikipedia/el/3/33/Thessaloniki_metro_new.png)

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα